|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
als je iets aan de achterkant / andere kant van t gaasvel plakt heeft de lijm tussen dat en de falam slam pad iets om goed aan te hechten... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote:en dat zou dan t gaasvel zijn |
|
quote: Ik ging er ook al vrij snel doorheen. Uiteindelijk falamslams erop gelijmd, en daarna zelfs vastgenaaid, net zoals je een patch op je jassie vastnaait. Gewoon over het gat heen trouwens |
|
quote: nee aap! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Je moet geen vilt gebruiken, plastic of houten kloppers op gaasvellen zonder patch. Vilt is wel het zachts maar het beschadigd gaasvellen het snelst. Een patch op het bassdrum zoals gezegd helpt waarschijnlijk wel, met een beetje geluk heb je dan ook wat minder terugslag/rebound volgens mij. quote: Losjes geeft nog steeds superveel rebound hoor, strakker stemmen maakt geen wereld van verschil. Dubbellaags gaasvellen (Roland) gebruiken levert dan meer op kwa rebound vermindering. Ik heb zelfs gehoord dat gaasvellen minder rebound geven als je ze SUPERstrak stemt. Zelfde als strak gestemde badmintonrackets versus goedkope los gespande, de goedkope slaan een stukje verder, omdat ze last hebben van het 'trampoline effect', dat hebben los gestemde gaasvellen ook. Een gaasvel is ook gewoon geweven kunststof. [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 24-05-2005 20:19] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
quote:Tussen dat(iets aan de achterkant) en de falam slam zit t gaasvel gnoe! |
|
Okay, bedankt allemaal! Ik heb geen zin om nu al een nieuw vel te gaan kopen, laat staan nieuwe kloppers.. dus ik ga maar gewoon net als Judge Paul 2 falam slams (tenminste zover ik weet zijn die dingen vrij klein dus bij een dubbelpedaal zal je er neem ik aan wel 2 nodig hebben), op het kapotte vel naaien, en dan zal ik hem wel iets strakker stemmen misschien. Toch vind ik het nogal slecht van drumworld dat ze eerst gewoon zeiden toen ik er naar vroeg dat gaasvellen zelfs moeilijker kapot te krijgen waren dan gewone vellen, en dat ze nu niet eens iets vergoeden nu ik het binnen 2 weken al kapot heb. Achja, op het grote assortiment is het naar mijn mening toch al een kutzaak wat betreft prijzen, verkopers en nu dus ook service. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: jajaja, zover waren we allemaal... alleen een gaasvel, daar heb je niet zoveel grip op, dus dan kan je om te zorgen dat de lijm tussen je falam slam pad en t gaasvel een beetje meer grip krijgt, een plaatje erachter plakken, de lijm komt zowiezo door t gaas... ps.gnoe is echt een lekker woord! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Ze hadden m'n eerste Pearl Rhythm Traveler wel als goedkoopste van alle zaken, zelfde voor de Tama kloppertjes en nog wat klein goed een half jaar terug, vaak hoef ik ook geen/nauwelijks verzendkosten te betalen. Maargoed. Er zijn trouwens gewoon falam slams voor dubbelbass pedalen flippo quote: Goed plan ja, ga ik ook maar doen als de gaasvellen er op gaan (als ik triggers+module heb). [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-05-2005 14:36] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
Flippo's zijn wel erg oldschool dat kan echt niet meer en helemaal niet als scheldwoord |
|
Ja, maar ik ben untrue dus ik ben bevoegd dat te zeggen B.t.w. Flippo's doen het zoals ik gehoord heb, extreem goed als bassdrum patch als je op normale vellen speelt! dubbelzijdig tape erop (bij Gamma etc. te halen, paar euro) en op het bassdrumvel, meer click. Pasjes schijnen ook prima te werken, alleen ik heb er geen meer over. Een cd hoesjes slopen en stukken daarvan gebruiken werkt ook, alles van kunststof in combinatie met kunststof/houten kloppers = lekkere click/attack. De Axis pedaaltjes gaan ook steeds lekkerder trouwens, nu nog die vilten pussy kloppers vervangen, waar blijft die houten shit! [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-05-2005 14:41] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
en de 2 euromunten dan? |
|
Dat is dan weer wel true. Maar ik heb nooit beweerd dat je niet true bent maar oke als je het zelf zegt |
|
quote: Dat lijkt me dan weer wat te veel van het goede. Iets te veel tik. Als je er dan nog een euro bij doet kan je vijfje wiet halen [Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 25-05-2005 14:42] |
|
quote: Ja maar die hebben een kleiner oppervlak en zijn zwaarder en blijven daardoor wat minder goed zitten. Kunststof blijft imo het meest geschikt. [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-05-2005 14:43] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
mooi! even wat flippo's confisceren van me zusje en experimenteren |
|
Heb je dubbelzijdig tape dan? Laat minder troep achter dan lijm en blijft ook perfect zitten. [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-05-2005 14:46] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
Ik heb er een keer mee gedrumt met die 2 euromunten. Ik gebruikte toen nog van die axis kutkloppers en dat klonk verre van goed |
|
quote:Ik snap t wel,ik moet gewoon af en toe effe bijdevleugel doen.vandaar de |
|
hmmm, alleen beyblades... |
|
quote: hehehe, k heb Leon van die zaak van je kloppers aan de lijn gehad vandaag.ze waren nog niet binnen voorlopig zul je t nog moeten redden met je pussydingen |
|
Ik wil wel een video'tje van spelen met die Axis opnemen, maar wil dan wel meteen goed geluid = heavy hitters, zal wel begin juni ofzo worden. Valt trouwens nog best volume met die Axis pedaaltjes te kweken, goeie troep. [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-05-2005 19:37] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
quote: toch blijft gnoe een erg goed woord!!! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Mijn pearl rythm traveler koste 414 euro met die 25% korting... dus normaal zou die 550 euro kosten. Terwijl die elders (Feedback/Verspuy) voor 480 te krijgen is. Ook de Pearl P100TW kostte me 180 euro, dus die zou zonder die 25% die eraf ging ook een stuk duurder zijn dan in andere winkels. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die korting gewoon een beetje een wassen neus is en er eigenlijk helemaal geen 25% afgaat. Of dat ze bedoelen dat er 25% van de adviesprijs afgaat en niet van de prijs die ze normaal gesproken hanteren. Maar dat neemt niet weg dat het een kutzaak is. De verkoper weigerde in het begin namelijk gewoon de pearl rythm traveler die ze nog in de doos hadden staan voor mij op te zetten. Allemaal gezeik over dat ze er maar 1 hadden staan en dat het zoveel werk zou kosten enzo.. hij zou hem me wel even kunnen laten zien zodat ik zou weten wat gaasvellen waren en wat voor bekkens erbij zaten. Daar nam ik als complete drumn00b natuurlijk geen genoegen mee dus zeiden we tegen die kerel dat we hem zelf wel ff op zouden zetten.. en op een gegeven moment besloot hij ons toch maar te helpen. Het ding was met 3 man binnen 20 minuten opgezet... lamme kutverkoper. Ik vond het ook een behoorlijk slechte service van ze dat ze mij dat enkel pearl pedaal wat standaard bij die rythm traveler zit niet om lieten ruilen ofzo, wat moet ik er namelijk mee? Ik kocht er gewoon meteen een dubbel pedaal bij. Nu moet ik dat ding particulier zien te verkopen... Iemand nog interesse in een nieuw in de doos zittende pearl p100 enkel pedaal? En aangezien ik de gaasvelletjes al niet zo vertrouwde vroeg ik er ook heel duidelijk naar of dat die dingen niet eerder kapot gingen dan gewone vellen en of er dan niet iets aan te doen was in de zin van zo'n patch ofzo, omdat ik niet veel zin heb om iedere maand weer 20 euro aan een nieuw vel uit te gaan geven. Maar hij zei dat hij nog nooit gehoord had dat iemand een gaasvel kapot had gekregen, en patches en dergelijke niet nodig waren en dat ging volgens hem niet eens omdat ze op gaas niet zouden plakken. Hij zei verder dat er nooit moeilijk gedaan werd met garantie enzo en als er dingen snel kapot zouden gaan die gewoon vervangen zouden worden. Nou ik heb het gemerkt hoor! Kutzaak en vooral een kutverkoper! En dan hebben ze heel veel opgesteld staan, maar dan staan er overal bordjes met 'afblijven' bij. Sowieso bij alle electrische drumstellen en bij de wat duurdere drumstellen in die aparte hokjes, en overal verspreid van die bordjes dat het dinsdags ofzo eigenlijk stil moet zijn... tjah.. gooi dan die dag de winkel gewoon dicht zou ik zeggen.. Maar goed, voorlopig wel weer genoeg gezeken over drumworld quote: Mjah die heb ik nu ook gezien ja, maar ik ben toch maar voor 2 kleintjes gegaan aangezien ik zo niet met zekerheid kon zeggen of dat beide kloppers dan wel op die falam slam zouden zitten of niet. En ik ben van plan dat ding gewoon over het gat heen te plakken/naaien, dus dan is het denk ik wel zo handig als dat hij nog een stukje voorbij het gaat uitsteekt. Ik hoop nu alleen dat het gat niet veel groter wordt wanneer ik het vel iets strakker span... quote: Is met naald en draad vastmaken niet veel makkelijker? Dan blijft hij tenminste zeker zitten en hoef je ook niet te kijken naar de soort lijm ofzo en wordt het ook geen kliederzooi.. Ik ga het in ieder geval wel met naald en draad proberen, laat het je wel horen of het werkt of niet Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |