|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Da's de simpelste, er zijn nog wat variaties maar daar ben ik de link en de plaatsjes van kwijt... [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 26-07-2005 12:25] |
|
Bedankt, nu weet ik het zeker! Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: George Kollias? Ik zie hem btw net als een paar anderen met zijn benen "naar beneden" zitten, maar mij hebben ze altijd verteld dat die hoek 90 graden moet zijn, hoe zit dat [Dit bericht is gewijzigd door Lulfiep op 29-07-2005 11:17] Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
jongen... dit is de nieuwe drummer van nile... komt van nightfall en zo snel als hij bezig is heb je t echt weinig gezien (de mazzel flo!) hij gebruikt de swifle techniek (peuk uittrappen-achtige beweiging) In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Dat is omdat dat je rug dan niet belast. Ik heb zelf een zwakke rug (een paar jaar geleden mijn rug gebroken), en merk wel dat ik het dan veel langer uit kan houden als ik mijn kruk niet te hoog afstel. Daarentegen lijkt het wel makkelijker snel spelen met je kruk iets hoger. Bovendien zit je bovenbeen dan niet zo snel in de weg voor de stok in je linkerhand. |
|
quote: 90 graden of iets meer is allemaal goed! De mensen die 90 graden zitten zeggen dat ze geen controle hebben als ze hoger zitten. De mensen die hoger zitten zeggen dat ze niet zo snel kunnen als ze 90 graden zitten etc. -> doe gewoon wat je wilt. Alles went! Morgen krijg ik trouwens (eindelijk) een (showroommodel) TD10 triggermodule binnen, 495 euro, hell! Kost nieuw meer dan het dubbele. Beste deal ooit, nog van een muziekzaak ook (Den Bosch). Komende weken even ddrum pro triggertjes halen, zal dan die heelmotion video'tjes re-recorden. [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 29-07-2005 18:49] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
quote: Tja, en als je hem niet maximaal uitversterkt blijft er geen ene fuck van zijn sound over. Het is best knap en snel, maar power heeft het totaal niet!! Klinkt echt als een natte doek als de microfoon niet aanstaat. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
gelukkig speel jij doomy shit In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Dat heeft er niets mee te maken, als je zo snel speelt heeft dat consequenties. En dat is bij dit soort gasten negen van de tien keer dat ze maximaal versterkt moeten worden omdat er anders niets van hun sound overblijft. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Speel gewoon hoe je het t fijnst vind, zeg ik altijd maar. Ik zit liever iets hoger en ik heb alles liever iets lager staan, (Snare, toms, bekkens). Als ik extreem laag ga zitten ben ik een heel stuk sneller met dubbelbassen, maar dat werkt op mijn rug, dus dat doe ik niet vaker. Kent iemand Sickening Horror ? Speelt George ook in. Of hij is ex-drummer, dat weet ik niet meer. Ook goeie band trouwens. Ik ben sinds kort bezig geweest met het oefenen van deze draaitechniek zeg maar.. het is best lastig, keb t ook nog lang niet onder de knie. Maar gave video's van George ! Kan er wellicht wat van leren nog |
|
@Staalman: dat is aan elkaar gerelateerd natuurlijk... Snelheid == kleine slagen maken/ dubbels spelen/ met fingercontrol spelen Terwijl je voor "power" andere techniek nodig hebt. Ik zou het ook niet mooi vinden als een blast op 22BPM akoustisch lomp hard zou zijn. Een blast is zo "vol", dat zou op hoger volume de overige instrumten wegdrukken. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-07-2005 0:58] |
|
quote: t klonk zo kleinerend, maar omdat ik vermoed dat jij niet de intentie heb zo teringsnel te willen(kunnen) spelen zal men t tegen jou niet afdoen als jaloezie ofzo vandaar: gelukkig speel jij... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
zit nu Born from pain - sands of time te luisteren. Damned, drumwerk + productie zijn echt vet EDIT: Grammaticale AIDS... [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-07-2005 1:30] |
|
Gefrustreerd door het dempmatje op mijn bassdrum (verschrikkelijke rebound/ feel) vanmiddag een bassdrum practice pad van Pearl gehaald. Speelt echt superfijn!! |
|
quote: en de kwaliteit van de nummers? ik bedoel, als dat niet in orde is, dan kan de productie perfect zijn en de drummer een menselijk octopus zijn. Toch houdt het dan voor mij op. Maar goed, voor anderen is dat mischien anders, en ik ben nu zwaar off topic bezig maar ik ben toch nieuwsgierig naar de menig van anderen hierover. |
|
quote: Kleinerend bedoelde ik het niet. Ik ben nooit een liefhebber geweest van blasten etc. (persoonlijk)leg ik liever de nadruk op techniek en de groove. Dus de intentie om "teringsnel" te spelen heb ik idd. niet, dus ook niet de motivatie om me daarop de grieftyfus te oefenen. Het is knap, daar blijf ik bij... maar je geluid is bagger. Als je vervolgens blasten en de groove afwisseld krijg je dus een enorm balans verschil in je drumwerk qua geluid. En dat is nou juist hetgeen wat mij altijd stoort aan dat soort bands live. De drums zijn altijd afgesteld op de groove-momenten, en als vervolgens de blast er bij komt is het geluid zo brak als wat. Jammer!!! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Ik ken gvd George Kollias wel! Er stond George's video's dus ik suggereerde dat het George Kollias was! Maar hoe zit het met die swifle techniek? Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
quote: Is het slagvlak groot genoeg voor een Iron Cobra twin? En wat kost 'ie? En waar heb je hem gehaald? Ik ben zelf namelijk ook nog steeds op zoek naar een goede manier om db-rudiments te oefenen thuis. Ik had ook al zitten kijken naar de Hansenfutz-pedalen, maar die zijn vrij prijzig... De feel is vergelijkbaar met een echte bassdrum, of heb je toch nog veel terugslag? Drummer nodig? |
|
quote: Inderdaad, in de oefenruimte is het waarschijnlijk noodzakelijk om triggers en versterking te gebruiken anders hoor je hem niet, jammer. Wel mooi om te zien dat ie af en toe de blastbeat met één voet speelt, dat geeft veel meer aggressie en stuwing dan die flauwe "elke voet half tempo" dubbelbass ondersteuning. |
|
quote: a) Ja, ik heb er zelf ook een IC twin op zitten met Pearl Quad kloppers. b) Ik heb er 56 pleuro voor betaald c) Bij Feedback R'dam quote: Ik ook. Akoustisch is te hard dus geen optie. Ik heb tijden met een dempmatje gespeeld, maar dan oefen je meer "dempmat tegen vel aan drukken" dan dat je aan het oefenen bent. Ook de rebouwd is zwaar klote met zo'n dempmat. quote: Ik wou dat ik ervoor kon tekenen altijd op een bassdrum te spelen met zo'n feel |
|
quote: ....Dus het voelt niet aan als een echte bassdrum ?!? Wat voor materiaal is het raakvlak ? Rubber of een soort schuim ? Ik ga trouwens binnenkort maar weer es verder met die bassdrumpads van mij. Ik krijg deze week een geschikt schuim ervoor. Althans, ik hoop dat het het juiste materiaal ervoor is. Iemand nog interesse in een Vdrums KD 120 basspad ? ik wil hem graag ruilen tegen een PD120. (meshpad 12") [Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 31-07-2005 17:31] |
|
quote: Moet je de laatste cd maar eens luisteren, erg vette productie en leuk drumwerk |
|
quote: Geeft ie niet een geluid wat doordreunt door de vloer ofzo? Of het ploffen tegen de (rubberen?) slagvlak? Ik wil er desnoods 's nachts mee lopen te oefenen |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |