|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ik heb die shit op video.Laat ik wel een keer zien.Kun je geleik zien hoe jon van gorerotted naakt t podium overloopt terwijl wij spelen.Jezus wat een festival! |
|
quote: Vandaar die uitspraak van Jon Engman: "Dude, whatever you do, NEVER party with Gorerotted..." [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 23-08-2005 10:20] Touché, pussycat! |
|
quote: Bij mij zijn pauzes van drie maanden ook altijd erg bevordelijk.... Dat klinkt als een grapje, maar dat is het echt niet. Van oorsprong ben ik trash drummer, dus ik sloeg eigenlijk altijd veel te hard. Nu ik tegenwoordig voornamelijk Deathmetal drum, moet ik mezelf goed in de gaten houden, dat ik niet te hard sla. Want dan ga ik te snel verkrampt spelen, en dan wordt het alleem maar zwaarder en minder strak. Als ik een paar maanden niet drum, dan begin ik erna weer een beetje opnieuw, en dan begin ik meestal meteen met de juiste techniek. Ik moet wel zeggen dat het spelen bij Sinister erg zwaar is vergeleken met mijn oude band Judgement Day. Hoewel JD in het algemeen sneller was (en langer snel), is het bij Sinister ook vaak zo dat je stukken moet spelen die ik op de en of andere manier toch hard moet slaan. En dan komt daarna weer een blaststuk, en dan is het wel weer even schrikken.... Edoch, het gaat steeds beter, en steeds strakker. Strakjes weer veer optreden |
|
quote:ja die uitspraak ken ik.Maar ik heb zoiets van juist wel!Dan maak je nog es wat mee! |
|
nog even over die enkeltechniek, ik denk dat ik em door heb, maar nou las ik een post waarin iemand zei dat er verzuring optrad en hij dus niet goed was, dat gebeurt bij mij ook, maar is dat per se fout? Ik merk ook dat mijn voetenn verder naar voren gaan tov gewone heels-up, is dat normaal? PS ik kan met 1 voet al we zo snel als bosticman in zijn filmpje, maar het gelijk krijgen\houden is nog een probleem. Is die techniek dan eigenlijk zo eenvoudig (de 2de dag proberen kreeg ik em te pakken)? Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
quote: Het was gezellig dus! Suck my piss |
|
quote: Sja... Je hebt hem nog niet gelijk, dus je hebt de basis nu net te pakken imho. Nu dus keihard oefenen om hem strak te krijgen! |
|
Soms 4om4 oefeningen doen met metronoom erbij kan helpen, vooral voor links |
|
quote: Voor "flat foot" techniek Ik doe dat soort oefeningen om mijn heels up techniek te trainen (uithoudingsvermogen + snelheid) |
|
Even iets over de instellingen van de bass-pedalen. Ik ben begonnen met laagste spring tension en kloppers op 12 cm van het vel. Die spring tension mnoet je verhogen (staat nu op 3/4), moet je die 12 cm ook aanpassen (dan denk ik vooral aan die afstand verkleinen)? Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
Staan de kloppers "in rust" 12cm van het vel af? |
|
Nou die van mij in ieder geval niet, met iron cobra heb je met 10 cm al genoeg attack. Heel-up&down |
|
laat ik er nou ook zoeen hebben, moeten ze dus dichterbij? Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
Roest mij het hoever mijn schroefje uit het gaatje van het ringetje bij het moertje steekt.... als het knalt is het goed. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Ik heb die rythm traveller ook, en ben er ook uiterst tevreden ook. Echter, ik blijf problemen houden met de bassdrum, dat ding geeft zoveel rebounce dat het niet meer als een normale kickdrum voelt. Heb jij daar tips voor? Drummer nodig? |
|
Judge Paul heeft een kickpad van een V-Drum te koop Anders, euhm, een "echt" vel erop zetten? |
|
Dan gaat het effect van het zacht oefenen een beetje verloren, denk je niet? Iemand tips? Misschien ervaringen met de Hansenfutz-oefenpedaaltjes? Drummer nodig? |
|
quote: Dat is HET probleem met enkel-spel/flat foot techniek, vooral op controle en strakheid oefenen dus, komt vanzelf goed. mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
quote: Daar kan ik me goed in vinden. Alhoewel ik natuurlijk wel alles uitprobeer, maar uieindelijk op jouw woorden terecht kom |
|
Flauw, je instellingen kunnen toch een flink verschil maken, dus wil ik die zo goed mogelijk hebben. (en bovendien 2 cm maal x gram wat je weg moet trappen x 123.000.959 aanslagen per jaar...) [Dit bericht is gewijzigd door Lulfiep op 29-08-2005 18:49] Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
quote: Dat wel maar qua snelheid ga je er behoorlijk op achteruit. Dat moet je echt onderhouden. |
|
Holy crap, vandaag ineens die flatfoot techniek door |
|
quote: Zulk soort dingen deed ik jaren geleden ik zou niet eens weten of ik het nu nog kan. Toen die tijd vond ik het heel wat maar daarna vergeten om het bij te houden. Wat ik nog weet te herinneren over hoe ik het aanpakte is dat je min of meer een groepje van 4 16-en opschrijft en daar onder een triool zodat je uitzoekt tussen welke noten van de 16-en de noten v/d triool komen. beetje op deze manier: x x x x x x x Dit is een goede basis voordat je gaat oefenen. Verder kan ik ook niet echt tips geven want een expert in dit soort dingen ben ik niet. |
|
quote: In welk nummer hoor je dit? [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 30-08-2005 1:48] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |