|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
en het is het natuurlijk waard om even tenoemen dat dit een 1 take session was "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Qua drums ja. Dat is het zeker. |
|
Ja, maar op mijn site geen mooie verhalen, alleen links naar de bruutste tracks op 't net Edit: Alle instrumenten op The Grind Explosion tracks zijn ook allemaal in 1 take erop gekomen (behalve the Natural Harmonizers in nummer7 ) [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 24-04-2005 19:20] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: joris one take Nijenhuis |
|
Als ie nu ook nog live wil spelen Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Met 1 nummer zeker |
|
2 he!! als we dat nummer nou ook echt eens repteren ofzo.. dan kunne hem de 2e keer repetere opneme "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Zeg, die bassdrum klinkt vet. Wat voor triggersample heb je gebruikt/in studio opgenomen of home recording, nog na-geedit (pitch veranderd, geresampled, ge-equalized?) module? Of pc aangestuurd met module via midi out? of... [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 24-04-2005 20:36] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
Dm 5 |
|
Oke, maar ik had nog meer vragen, thanks mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
gaat dan echt geen enkele metaltrack zonder triggers? |
|
tuurlijk niet... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Nee, waarom zou je? Drummer nodig? |
|
quote:Tja, dan luister je toch lekker naar The Grind Explosion Waar het nog een kunst is om bassdrums te ontdekken Maar ja, wat wil je ook...Ik heb toendertijd gewoon een 'nep'sm58(zangmicrofoon) boven m'n drumstel gehangen om op te nemen, en voor de rest niks Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Zo vanochtend eens Prowler In The Yard van Pig Destroyer geluisterd, geen triggers! gewoon goed gedrumt en opgenomen. |
|
Een opname met of zonder triggers zegt geen drol over wel of niet goed gedrumd. Drummer nodig? |
|
mwha... een lekkere/hoorbare kick zonder triggers is mischien ietsjes eerlijker, en is ook ietsjes knapper als het berijkt word. voor zowel producer/mixer als de drummer maja.... dan nog vin ik trigger nog steeds veeeeeel vetter in metal dan.... bij een funk/jazz productie kun je niet met triggers aan komen zetten... zit je veel meer met dynamiek. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Eerlijker is onzin. Je moet nog steeds iedere aanslag spelen. Wel of niet knapper bereikt is voornamelijk de taak van de producer/mixer. Met of zonder triggers, je kicks kunnen altijd verzuipen. En ook dynamiek is haalbaar met triggers, je kan die dingen tegenwoordig zodanig aanslaggevoelig maken dat zelfs accenten ed mogelijk zijn. Echter, in jazz enzo is het meestal niet nodig om triggers te gebruiken. In metal trouwens ook niet, mits je een goede geluidsman/studio-engineer hebt. Live is het voornamelijk handiger in geval van incompetente geluidsmensen. Drummer nodig? |
|
quote: ik wist dat van die aanslag gevoeligheid niet.. geef eens een voorbeeld als je wilt.. ben wel benieuwt. en wat betreft dat goede geluidsman/engineer.. das idd waar..het is ook wel tedoen een opgenomen kick goed laten klinken, maja, trigger is gewoon veeeel makkelijker. veel goeie producers maken hun eigen samples trouwes ook.. bij elk project een passende kick. de kick op de nieuwe nile schijnt uit 3 "natuurlijke" kicks te zijn gemaakt. en naar mijn weten ook nog maar voor 30/50 % in de kick gemengd. maarja, dan heb het ook over neil kernon, die gast is geniaal!! hij heeft de spiral architect cd ook geproduceert en dergelijke. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
tot zover zonder triggers opgenomen, als je de bd mic wat dichter achter het vel zet wordt te tik iets duidelijk hoorbaarder, verder de bekende trucjes zoals patches op het vel.. al blijf ik het lastig vinden het strak te mixen maar das ook wel weer een uitdaging eigenlijk |
|
quote: Heel simpel, als je een zachtere aanslag op het vel geeft, geeft de trigger een zwakker signaal (of iig een ander signaal) af, en speelt de module of een andere sample (een zwakker geluid) af, of dezelfde sample maar dan op een zwakker volume. quote: Ja, het is makkelijker, maar voornamelijk vanuit luiheid. In de studio dan. Als we het hebben over 100% trigger-output. Dus geen normale kick-klank. Overigens kan je gewoon één klap van je kick opnemen, die sample'en en in je triggermodule plaatsen. Dan heb je toch nog je eigen natuurlijke klank. De zin daarvan ontgaat mij in een studio-omgeving. Live is het idd wel makkelijker. quote: Drummer nodig? |
|
Toch vind ik acoustisch klinkende dingen mooier dan zo'n 'gelickt' geluid Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
hmm welke moet ik hebben voor Ddrum -> module, de ongebalanceerde microfoonkabel of de luidspreker kabel ? http://www.shop.licht-geluid.nl/help_connectoren.aspx [Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 25-04-2005 17:45] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |