IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Children of Bodom / Bodom after midnight Vorige pagina | Volgende pagina
Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-05-2002 0:31 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 21:06 schreef Koud het volgende:
Het heeft een hele blije uitstraling. Dat krijg je als je zo melodieus probeert te spelen. En afwisseling kan ook heel saai zijn...


Afwisseling kan inderdaad saai zijn, akkoord. Maar ik vind het gewoon nogal belachelijk als men CoB te eentonig vindt en iets zoals Cannibal Corpse of Darkthrone niet.
Ikzelf ben een enorme Darkthrone, Burzum etc. liefhebber, maar in die muziek zit er heel zeker niet meer afwisseling. Elk band gaat op termijn op zichzelf lijken, tenzij ze elk album van stijl veranderen. CoB heeft in elk geval al een evolutie doorgemaakt sinds hun debuut.


Tum podem extulit horridulum...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 0:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm, de vergelijking gaat behoorlijk mank. Darkthrone of Burzum communiceren oneindig veel meer dan een in heavy metal-clichés vervallend power metal bandje. Afwisseling (aantal riffjes per nummer, zeg maar) is ook een totaal ondergeschikt concept in black metal, maar dat wist je al natuurlijk.
Maar goed dit is geen black metal thread maar een CoB thread. En die 'evolutie' van ze mag jij voor mij aanwijzen dan... ik hoor nl. alleen een herhaling van zetten.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-05-2002 0:41 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, de vergelijking gaat behoorlijk mank. Darkthrone of Burzum communiceren oneindig veel meer dan een in heavy metal-clichés vervallend power metal bandje. Afwisseling (aantal riffjes per nummer, zeg maar) is ook een totaal ondergeschikt concept in black metal, maar dat wist je al natuurlijk.
Maar goed dit is geen black metal thread maar een CoB thread. En die 'evolutie' van ze mag jij voor mij aanwijzen dan... ik hoor nl. alleen een herhaling van zetten.


Je hebt gelijk wat de oude black metal aangaat, dat is pure sfeermuziek... Maar kan je met zogehete metalclichés niks overbrengen? Die mannen steken hart en ziel in hun muziek live en ik ben het er niet mee eens dat ze minder te zeggen hebben gewoon omdat zij hun -bijzonder goed gespeelde -versie van heavy metal geven, die toevallig lijkt op wat andere bands doen of gedaan hebben. Dan kan je ineens bands zoals Dark Funeral ook vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door Nihil op 28-05-2002 0:42]


Tum podem extulit horridulum...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 0:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Bands zoals Dark Funeral moet je ook vergeten!!!!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-05-2002 0:43 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Bands zoals Dark Funeral moet je ook vergeten!!!!


Damn, daar heb je een punt...


Tum podem extulit horridulum...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 0:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 0:29 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
eg wel




Die cover The trooper is van Sentenced!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 0:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:43 schreef Mutilator het volgende:


Die cover The trooper is van Sentenced!
Verwarring alom

Ach ik luister wel weer een keer naar Iron Maiden & Judas Priest.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 0:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 0:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, de vergelijking gaat behoorlijk mank. Darkthrone of Burzum communiceren oneindig veel meer dan een in heavy metal-clichés vervallend power metal bandje.


Meer? Jouw vergelijking gaat ook mank vrees ik aangezien beide genres iets totaal verschillends uitdragen. Het gaat niet om de mate van communicatie, maar de soort communicatie.

Ergens zijn ze wel een soort uitersten; blijheid tegenover haat.

Voor beiden valt wat te zeggen.

quote:
Afwisseling (aantal riffjes per nummer, zeg maar) is ook een totaal ondergeschikt concept in black metal, maar dat wist je al natuurlijk.
...


Jammer is dat idd; tot op zekere hoogte zou dat blackmetal niet misstaan. Nu lijkt het me tóch te vaak op achtergrondruis.

quote:
En die 'evolutie' van ze mag jij voor mij aanwijzen dan... ik hoor nl. alleen een herhaling van zetten.


De hakpartijen van de tweede cd zijn op de derde cd verdwenen; de nummers zijn compacter en catchier geworden...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 0:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 0:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Verwarring alom

...


Geen verwarring; ik heb de originele cd en ben het nummer vaak tegengekomen onder de naam Children of Bodom. Ik weet precies waar ik het hier over heb.

En idd Laatst Screaming for vengeance van Priest geluisterd;"I believe you're the devil! I believe you're the devil's child!!!"

gouwe ouwe krakers...



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 0:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:49 schreef Mutilator het volgende:
Meer? Jouw vergelijking gaat ook mank vrees ik aangezien beide genres iets totaal verschillends uitdragen. Het gaat niet om de mate van communicatie, maar de soort communicatie.

Ergens zijn ze wel een soort uitersten; blijheid tegenover haat.

Voor beiden valt wat te zeggen.

Hmm ik doelde eigenlijk op de artisticiteit van beide soorten muziek. Maar wellicht trap ik in dezelfde valkuil ja. Overigens kan ik met blijheid niets beginnen; ik zelf heb een vrij vrolijke natuur, maar blije muziek staat totaal haaks op hoe ik de wereld zie. Wellicht dat ik er daarom INTENSE jeuk van krijg.

quote:
Jammer is dat idd; tot op zekere hoogte zou dat blackmetal niet misstaan. Nu lijkt het me tóch te vaak op achtergrondruis.
Hm dat deel ik niet, black metal is juist zo sfeervol door de hypnotische herhaling (niet alle black metal trouwens, Abigor bv. zit boordevol variatie en is erg goed). 't Is toch een muzieksoort die echt apart staat van de rest. Introverter, met meer een filosofische inslag, zoiets.
Aaaah ik ben weer eens grenzeloos off-topic, sorry.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 28-05-2002 0:57 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 27 mei 2002 21:06 schreef Nihil het volgende:
Te weinig variatie, maar je hebt wel een Darkthrone shirt aan, moet je maar eens uitleggen...


Ik in een Darkthrone shirt?
Gaaf trouwens, wist niet eens dta ik in 2001 al op dit forum zat.


Life doesn't get much better than this!


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 28-05-2002 1:01 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 28 mei 2002 0:43 schreef Mutilator het volgende:


Die cover The trooper is van Sentenced!


die stem is wel errug alexi.. naja ik kan mee vergissen natuurlijk



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 1:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 0:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmm ik doelde eigenlijk op de artisticiteit van beide soorten muziek. Maar wellicht trap ik in dezelfde valkuil ja.


offtopic: doet me ergens denken aan een discussie die we hadden in het klassiek topic.

quote:
Overigens kan ik met blijheid niets beginnen; ik zelf heb een vrij vrolijke natuur, maar blije muziek staat totaal haaks op hoe ik de wereld zie. Wellicht dat ik er daarom INTENSE jeuk van krijg.


Blijheid is misshien niet genuanceerd genoeg:

Het is zomaar oppervlakkige blijheid in de trant van Tankard; feesten en zuipen.

Het is het overwinningsmuziek; victory metal zeg maar. Kom je ook in het viking genre tegen, alleen gaan die vikingen nog ten aanval en hebben de powermetals al gewonnen.

Dát merk ik in die muziek.

quote:
Hm dat deel ik niet, black metal is juist zo sfeervol door de hypnotische herhaling


Tsja als dat iets in je opwekt; leuk, maar ikzelf krijg juist slaapneigingen door het gemis aan dynamiek. Voor mij is het dus vaak niet meer dan ruis. Enkele uitzonderingen daargelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 1:07]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 28-05-2002 1:25 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Ok, we kunnen dus unaniem besluiten dat COB ass kickt.


BTW: the final countdown rules!!!
Ik was trouwens ook vrij zeker dat COB dat coverde.... sja...mss ook nie.


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:25 schreef ENGL het volgende:
Ok, we kunnen dus unaniem besluiten dat COB ass kickt.
Heh, spreek voor jezelf alsjeblieft.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 1:30 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Idd! Ik ben ook niet in het minst gecharmeerd van dergelijke homofiele muziek met veel te veel keyboards.



ENGL
Usericon van ENGL
Posted 28-05-2002 1:35 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Hm, de vergelijking gaat behoorlijk mank. Darkthrone of Burzum communiceren oneindig veel meer dan een in heavy metal-clichés vervallend power metal bandje


Deze vorm van communicatie hangt af van wat iemand ziet in iets (i.e. muziek, hier hoort dus). Niemand kan beslissen[/] wat er gecommuniceerd wordt, want niemand kent de ware intenties van de artiest. Vgl. met een schilderij van, Dali...
Er kan dus evenveel of meer diepgang zitten in een nr dat jij uiterst slecht vindt en dat je nie raakt, voor een bep. persoon, dan say, Darkthrone, voor jou....


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-05-2002 8:32 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 28-05-2002 9:55 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

IK vind Cildren Of Bodom erg gaaf! Ik hou van Black/Death metal maar ook van Heavy/Power dus is Children Of Bodom logisch gewijs 1 van mijn Favo bands!
Vooral de vocale spreken mij erg aan! misschien iets minder solo's en wat sterkere riffs zouden wel wat beter zijn, maar al met al vind ik het een vette band!

(Final Couwntdown is toch gecoverd door Vision Devine?)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-05-2002 19:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

COB is gewoon een soort riddertjesmetal net zoals rhapsody en hammerfall, blije gitaar, half-evil tekst (maar toch niet te evil), alleen dan met een soort grunt in plaats van een hoge piepstem. Niet echt boeiend dus vind ik.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-05-2002 19:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

het gaat niet over ridders dus wat loop je nou te zeiken

power metal gaat daarover...
als je net de voorgaande posts las..
Zag je dat het gitaarwerk te vrolijk (dus power achtig klinkt) maar de teksten gaan er totaal niet over en zijn uhm evil ofzo?
Wat bedoel je daar mee..

moet ik soms een tekst posten om het je duidelijk te maken

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 28-05-2002 19:50]


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 28-05-2002 21:08 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:30 schreef General Skullfucker het volgende:
Idd! Ik ben ook niet in het minst gecharmeerd van dergelijke homofiele muziek met veel te veel keyboards.


Ze doen dat ALLEMAAL met één en slechts één keybord . Dus zoveel zijn het er niet, he?
LOL


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-05-2002 21:10 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hehe, ik dacht ze er een stuk of 30 gebruikte



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 28-05-2002 21:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:27 schreef Nihil het volgende:
Jij bent me maar een dom kereltje.
\

Oh meneer de true ende evol satanist slaat weer toe en strijkt uit...

666 the gotik party evil paint op je smoel! Fisherspikes en sharon aanbidden!


Ik, Wil Schuurman


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 11:26 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

goeie band,goed gitaarspel, maar in mijn beleving een beetje plastick.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen