IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Children of Bodom / Bodom after midnight Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-05-2002 11:33 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

3 woorden: Children of Boredom


Zenial


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2002 21:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 11:33 schreef Zenial het volgende:
3 woorden: Children of Boredom


I agree
+ reactie op iemand anders: de blijheid van de band lijkt op die van van die ridderbandjes... en de teksten zijn zeg maar niet evil genoeg om echt evil genoemd te kunnen worden (wannabe evil dus).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 29-05-2002 21:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

het woord wannabe is wel heel erg wannabe wannabe.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2002 21:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 21:13 schreef aerodis het volgende:
het woord wannabe is wel heel erg wannabe wannabe.


dus is het ook een erg wannabe wannabe band


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-05-2002 22:38 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

pliepploeingplingpingpongpoing

en weer een solo...


Je moeder.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2002 22:39 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

jonge mensen kunnen het nog waarderen

maar de oudere hehe


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 29-05-2002 22:43 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Eén punt van kritiek dat hier nog niet aangehaald is en waar ik tevens mee akkoord ben is de afgelikte productie van COB. Het klinkt soms wel een beetje fake (plastiek, zoals iemand zei). Hetzelfde geldt voor V (Symph.X), goeie cd, maar te afgelikte productie.



"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 29-05-2002 22:44 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

het is een zeer goede band, ik heb er 2 cdees van en ga ze zeker op dynasmo checken maarze worden ieder album saaier


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-05-2002 22:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 29 mei 2002 22:43 schreef ENGL het volgende:
Eén punt van kritiek dat hier nog niet aangehaald

zoals iemand zei


je spreekt jezelf tegen

maar je hebt wel gelijk jah... er is nix agressiefs meer aan, tis nu echt alleen powermetal met krijs... ze hadden et rauwer kunnen laten klinken, wast gelijk heeeeeel anders gaan klinken


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-05-2002 22:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 22:45 schreef karnivoor het volgende:
je spreekt jezelf tegen

maar je hebt wel gelijk jah... er is nix agressiefs meer aan, tis nu echt alleen powermetal met krijs... ze hadden et rauwer kunnen laten klinken, wast gelijk heeeeeel anders gaan klinken
Children of Darktroon?


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 29-05-2002 22:47 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 22:45 schreef karnivoor het volgende:
je spreekt jezelf tegen

maar je hebt wel gelijk jah... er is nix agressiefs meer aan, tis nu echt alleen powermetal met krijs... ze hadden et rauwer kunnen laten klinken, wast gelijk heeeeeel anders gaan klinken


Nix te tegen spreken! Ik sta recht in mijn schoenen



"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


Ðræcko
Lonely... With all this power...
Usericon van Ðræcko
Posted 29-05-2002 22:57 by Ðræcko Wijzig reactieProfiel van ÐræckoQuote dit berichthttp://www.icedesign.org/forum

Ik vindt CoB maar nix op enkele nummers na (die goeie ouwe tijd)


Imagination, not invention, is the supreme master of art as of life - Joseph Conrad ---------- http://icedesign.org


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 29-05-2002 23:42 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Ooit eens Hatebreeder op kopie gekregen van iemand, maar CoB heeft mij nooit echt kunnen boeien. Vooral de zang staat mij een beetje tegen in combinatie met de idd wat blije muziek. Als een fatsoenlijke power metal zanger had meegedaan was het wellicht beter geweest, hoewel ik power metal ook niet echt meer kan waarderen de laatste tijd.


Drink met matuh............., nooit alleen.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-05-2002 23:46 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 22:43 schreef ENGL het volgende:
Eén punt van kritiek dat hier nog niet aangehaald is en waar ik tevens mee akkoord ben is de afgelikte productie van COB. Het klinkt soms wel een beetje fake (plastiek, zoals iemand zei). Hetzelfde geldt voor V (Symph.X), goeie cd, maar te afgelikte productie.




Vind ik niet, het is een typisch Finse productie, helder, maar schel. Het zwakste aan CoB is de stem, Laiho is een heel goeie gitarist, maar hij zou betere iemands anders achter de micro laten. Mij bijvoorbeeld...


Tum podem extulit horridulum...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-05-2002 23:46 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

CoB is gewoon goed, heavy metal is goed, power metal is goed!!!

From the pits of hell...

[Dit bericht is gewijzigd door Nihil op 29-05-2002 23:47]


Tum podem extulit horridulum...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-05-2002 12:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Voor de mensen die wel van Children of Bodom houden: Check Kalmah eens. Dat is een band uit Finland, die heavy metal vermengt met death metal-invloeden. De zang is bijvoorbeeld death scream, net als bij COB.
Vergeleken met COB is Kalmah meer heavy dan power metal.

Een andere aanrader is Gandalf, ook uit Finland. Als ik me goed heb laten informeren, zijn ze jammer genoeg al uit elkaar. Gandalf speelde ook heavy metal met death scream-zang.

En tenslotte, als je Arch Enemy nog niet kent, ga dat 'foutje' dan ff heel snel rechtzetten. Op het gebied van heavy metal met extreme vocalen zijn zij namelijk de beste band van de wereld (volgens mijn bescheiden mening...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 30-05-2002 17:41 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 23:46 schreef Nihil het volgende:
Vind ik niet, het is een typisch Finse productie, helder, maar schel. Het zwakste aan CoB is de stem, Laiho is een heel goeie gitarist, maar hij zou betere iemands anders achter de micro laten. Mij bijvoorbeeld...


Schel? Dat vind ik toch niet. Mss. klinkt het schel op je stereo, lol.
BTW: ik vind de prod. nie verwerpelijk, maar soms wel wa te braafjes id est afgelikt. Ik heb het meer voor producties als the sound of perseverance, arch enemy , Gateways to anihilation,... Eric Johnson


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 30-05-2002 17:44 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 23:46 schreef Nihil het volgende:
Het zwakste aan CoB is de stem..


Het zwakste aan COB zijn de teksten. De muziek is mooi en technisch best hoogstaand, daarentegen zijn de teksten simplistisch en soms ronduit belachelijk. Een kwalijk contrast.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 30-05-2002 17:45 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik vind de zwakte het ontbreken aan echt sterke riffs, mooie solo's etc. maar echt een sterke riff zit er vind ik niet tussen


Malagthot
Grindkøre
Usericon van Malagthot
Posted 01-06-2002 14:53 by Malagthot Wijzig reactieProfiel van MalagthotQuote dit bericht

CoB is dik brute muziek..zit technisch zo kleregoed in mekaar. (vinnik dan) en waarom is CoB niet goed volgens jou....ENGL??
jah owkee smaken verschillen...
maar toch snap ik mensen niet helemaal die CoB niet goed vinden...
Avé...


Malagthot
Grindkøre
Usericon van Malagthot
Posted 01-06-2002 14:56 by Malagthot Wijzig reactieProfiel van MalagthotQuote dit bericht

quote:
Je vin ze dus nie goed?? nah jah..ieder zn smaak zouk zeggen...



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-06-2002 14:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

het enige wat ik goed vind aan COB is de naam. vernoemd naar de legende


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Malagthot
Grindkøre
Usericon van Malagthot
Posted 01-06-2002 14:59 by Malagthot Wijzig reactieProfiel van MalagthotQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2002 12:27 schreef altx het volgende:
Voor de mensen die wel van Children of Bodom houden: Check Kalmah eens. Dat is een band uit Finland, die heavy metal vermengt met death metal-invloeden. De zang is bijvoorbeeld death scream, net als bij COB.
Vergeleken met COB is Kalmah meer heavy dan power metal.

Een andere aanrader is Gandalf, ook uit Finland. Als ik me goed heb laten informeren, zijn ze jammer genoeg al uit elkaar. Gandalf speelde ook heavy metal met death scream-zang.

En tenslotte, als je Arch Enemy nog niet kent, ga dat 'foutje' dan ff heel snel rechtzetten. Op het gebied van heavy metal met extreme vocalen zijn zij namelijk de beste band van de wereld (volgens mijn bescheiden mening...)

kijk kijk, met jouw kan ik het over muziek hebben.... perfecte smaak...
en Kalmah komt ook op Wacken....*glorie*


ENGL
Usericon van ENGL
Posted 02-06-2002 18:08 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2002 14:53 schreef Malagthot het volgende:
CoB is dik brute muziek..zit technisch zo kleregoed in mekaar. (vinnik dan) en waarom is CoB niet goed volgens jou....ENGL??
jah owkee smaken verschillen...
maar toch snap ik mensen niet helemaal die CoB niet goed vinden...
Avé...


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ow, ow ow!!!!!!!!!!!!

Nu mag JIJ me toch eens tonen wanneer ik beweerd heb dat ik COB NIET goed vind hoor, jongeman????!!!!!!! Ik beweer hier gans de tijd het omgekeerde, en toch.... niet duidelijk genoeg? Ag ja, je zal waarschijnlijk enkel het einde van de draad gelezen hebben, i.e. mijn allerenige punt van kritiek, en dan nog maar zachte kritiek.


"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 03-06-2002 2:21 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

finnland is gewoon een mooi land


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen