|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: +1 |
|
Ik schijn een van de weinigen te zijn op dit forum die niet zoveel met deze band kan. Eigenlijk met geen van de albums. Het feit dat ze bijna allemaal 80 minuten zijn helpt ook niet zo mee. Echter wel benieuwd wat ze er live van bakken. [Dit bericht is gewijzigd door Reynaerde op 05-09-2013 9:23] |
|
quote:Dat snap ik niet. |
|
quote: Ik zit eerlijk gezegd nog in de fase van 'het' proberen horen. Alles aan deze band zegt dat ik het GEWELDIG moet vinden en alle mensen met dezelfde muzieksmaak als mij vinden het ook geweldig, maar zelf heb ik het nog niet 100% begrepen lijkt het. Wel al oprechte pogingen gedaan. Gisterenavond nog naar Unlock The Shrine zitten luisteren, af en toe denk je 'ah, echt een cool stuk', maar de plaat in het geheel vatten vind ik toch niet evident. Onlangs vernomen van een vriend die ook naar black metal luistert dat hij met hetzelfde probleem zit. We zijn dus niet alleen Ik vraag me ook wel ergens af of het dan gewoon aan mij ligt, aangezien deze muziek zo unaniem fantastisch gevonden lijkt te worden. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Ach, uitzonderingen moeten er zijn. Er is enorm veel muziek die "unaniem" fantastisch gevonden wordt waar ik maar weinig aan vindt, waaronder de nodige black metal klassiekers uit begin jaren 90. [Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 05-09-2013 14:48] |
|
Ik vermoed dat het bij deze band wel een voordeel is om ook een doom liefhebber (of liefhebber in het algemeen van meer slependere muziek) te zijn. De nieuwe een stuk of 3 keer kunnen beluisteren ondertussen en het geeft niet echt een wauw gevoel bij me, maar ik merk toch op dat ik behoorlijk in de sfeer gezogen word. |
|
quote: Ik heb ongeveer hetzelfde, al heb ik hem al een keer of 12 beluisterd in drie weken. Een andere recente doomplaat (de nieuwe Ataraxie) wekt bij mij wel een wauw-reactie op. |
|
quote: Ja, maar dan spreek je wel over dé plaat van het jaar en een geheel ander type muziek Maar begrijp je punt. |
|
quote: Mijn kaartje voor Aurora Infernalis ligt al een tijd te verstoffen en soms kunnen bands je live pas echt verrassen/overtuigen. |
|
quote: Ik ben inderdaad niet zo'n grote doomfan over het algemeen, kan het zeker iets mee te maken hebben ja. quote: Dat herken ik wel. Heb soms ook al gehad dat ik de cd veel beter vond nadat ik een liveshow gezien had. quote: Klassiekers kunnen natuurlijk ook wel klassiekers geworden zijn doordat ze vernieuwend waren etc. zonder dat ze muzikaal of qua productie daarom zo enorm sterk moeten zijn, dat wel. Over welke klassiekers heb je het dan, als ik zo nieuwsgierig mag zijn? [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 05-09-2013 18:21] Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Neuh. Ik word er zelf ook niet warm van. Het zaad van Van kleeft er aan. Wellicht dat dat het is. |
|
quote: Wat is er mis met Van? Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Niets. Ze doen waar ze zin in hebben. Prima zaad. |
|
Blabla Gewoon een geniale plaat! Heerlijke fx, onheilspellende sfeer. Niks op aan te merken. Een vd betere releases dit jaar. Love it! |
|
Lijkt wel aardig op Rain Upon The Impure na twee keer luisteren. Best tof wel. Foulest Semen Of A Sheltered Elite kostte ook even tijd. Al mis ik soms de felheid van Unlock The Shrine wel, die was nog weleens aanwezig op Foulest Semen Of A Shelterd Elite. En nu ga ik Blood Vaults - The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer (Cryptae Sanguinum – Evangelium Flagrans Henrici Institoris) voluit typen. |
|
quote: Dat mag je zeker, ik weet alleen niet of het verstandig is om daar dit topic mee te gaan derailen, hetgeen me wel een waarschijnlijk gevolg lijkt. Maar voel je vrij contact op te nemen via Last.fm als je erg nieuwsgierig bent. quote: Da's inderdaad wat ik met name mis vooralsnog, die felheid. quote: Nou ja, typen... Aan dat tweede leesstreepje te zien lijkt het eerder een gevalletje ctrl+c ctrl+v . |
|
Ja daar had ik de hoop opgegeven. |
|
Nieuwe plaat van hen is geweldig. |
|
|
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-09-2013 0:19] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Als het over black metal klassiekers gaat, is het black metal topic natuurlijk prima geschikt hiervoor En anders een algemeen klassiekers-topic. Even zoeken of die er is! edit: zo te zien is er geen algemeen topic voor. Die mag je maken, natuurlijk [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-09-2013 0:19] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Oh ja, uiteraard. Mijn foruminstincten zijn al een paar jaar in winterslaap. |
|
Even, jongens, dat album. |
|
Paar keer geluisterd nu, fucking ruig. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |