IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : The Ruins of Beverast Vorige pagina | Volgende pagina
Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 05-09-2013 0:48 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Gister de DLP binnengekregen, vandaag voor 't eerst geluisterd. Vooralsnog voldoet 'ie nog niet helemaal aan de verwachtingen, maar ik denk dat het ook nog even moet groeien en wennen. Wat ik wel storend vond her en der waren de ladingen effecten en synths. Het lijkt alleen maar meer te worden en soms wordt het te dominant en het digitale gevoel waarmee het gepaard gaat lijkt afbreuk te doen aan de sfeer. Maar goed, of ik dat over een tijdje nog zo ervaar is even afwachten.

quote:
Op 4 september 2013 22:01 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb wel een leuke misheard lyric bij Malefica rond 5:49:

"Ikea in plantsoen"



Even onthouden, ben benieuwd.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-09-2013 7:28 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2013 21:34 schreef Andrei het volgende:
Bevalt mij net iets minder dan de vorige. Maar wel een beestig werkje.


+1


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 05-09-2013 9:23 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Ik schijn een van de weinigen te zijn op dit forum die niet zoveel met deze band kan. Eigenlijk met geen van de albums. Het feit dat ze bijna allemaal 80 minuten zijn helpt ook niet zo mee.
Echter wel benieuwd wat ze er live van bakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Reynaerde op 05-09-2013 9:23]


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-09-2013 13:28 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 9:23 schreef Reynaerde het volgende:
Echter wel benieuwd wat ze er live van bakken.
Dat snap ik niet.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-09-2013 14:34 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 5 september 2013 9:23 schreef Reynaerde het volgende:
Ik schijn een van de weinigen te zijn op dit forum die niet zoveel met deze band kan. Eigenlijk met geen van de albums. Het feit dat ze bijna allemaal 80 minuten zijn helpt ook niet zo mee.



Ik zit eerlijk gezegd nog in de fase van 'het' proberen horen. Alles aan deze band zegt dat ik het GEWELDIG moet vinden en alle mensen met dezelfde muzieksmaak als mij vinden het ook geweldig, maar zelf heb ik het nog niet 100% begrepen lijkt het. Wel al oprechte pogingen gedaan. Gisterenavond nog naar Unlock The Shrine zitten luisteren, af en toe denk je 'ah, echt een cool stuk', maar de plaat in het geheel vatten vind ik toch niet evident. Onlangs vernomen van een vriend die ook naar black metal luistert dat hij met hetzelfde probleem zit. We zijn dus niet alleen Ik vraag me ook wel ergens af of het dan gewoon aan mij ligt, aangezien deze muziek zo unaniem fantastisch gevonden lijkt te worden.


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 05-09-2013 14:47 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 14:34 schreef Hérésie het volgende:
Ik zit eerlijk gezegd nog in de fase van 'het' proberen horen. Alles aan deze band zegt dat ik het GEWELDIG moet vinden en alle mensen met dezelfde muzieksmaak als mij vinden het ook geweldig, maar zelf heb ik het nog niet 100% begrepen lijkt het. Wel al oprechte pogingen gedaan. Gisterenavond nog naar Unlock The Shrine zitten luisteren, af en toe denk je 'ah, echt een cool stuk', maar de plaat in het geheel vatten vind ik toch niet evident. Onlangs vernomen van een vriend die ook naar black metal luistert dat hij met hetzelfde probleem zit. We zijn dus niet alleen Ik vraag me ook wel ergens af of het dan gewoon aan mij ligt, aangezien deze muziek zo unaniem fantastisch gevonden lijkt te worden.

Ach, uitzonderingen moeten er zijn. Er is enorm veel muziek die "unaniem" fantastisch gevonden wordt waar ik maar weinig aan vindt, waaronder de nodige black metal klassiekers uit begin jaren 90.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 05-09-2013 14:48]


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-09-2013 15:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik vermoed dat het bij deze band wel een voordeel is om ook een doom liefhebber (of liefhebber in het algemeen van meer slependere muziek) te zijn.

De nieuwe een stuk of 3 keer kunnen beluisteren ondertussen en het geeft niet echt een wauw gevoel bij me, maar ik merk toch op dat ik behoorlijk in de sfeer gezogen word.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-09-2013 15:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 5 september 2013 15:06 schreef Tool-fan het volgende:
De nieuwe een stuk of 3 keer kunnen beluisteren ondertussen en het geeft niet echt een wauw gevoel bij me, maar ik merk toch op dat ik behoorlijk in de sfeer gezogen word.


Ik heb ongeveer hetzelfde, al heb ik hem al een keer of 12 beluisterd in drie weken. Een andere recente doomplaat (de nieuwe Ataraxie) wekt bij mij wel een wauw-reactie op.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-09-2013 15:15 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 15:08 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde, al heb ik hem al een keer of 12 beluisterd in drie weken. Een andere recente doomplaat (de nieuwe Ataraxie) wekt bij mij wel een wauw-reactie op.

Ja, maar dan spreek je wel over dé plaat van het jaar en een geheel ander type muziek
Maar begrijp je punt.


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 05-09-2013 16:20 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

quote:
Op 5 september 2013 13:28 schreef Silence het volgende:
Dat snap ik niet.


Mijn kaartje voor Aurora Infernalis ligt al een tijd te verstoffen en soms kunnen bands je live pas echt verrassen/overtuigen.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-09-2013 18:17 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 5 september 2013 15:06 schreef Tool-fan het volgende:
Ik vermoed dat het bij deze band wel een voordeel is om ook een doom liefhebber (of liefhebber in het algemeen van meer slependere muziek) te zijn.



Ik ben inderdaad niet zo'n grote doomfan over het algemeen, kan het zeker iets mee te maken hebben ja.

quote:
Op 5 september 2013 16:20 schreef Reynaerde het volgende:
Mijn kaartje voor Aurora Infernalis ligt al een tijd te verstoffen en soms kunnen bands je live pas echt verrassen/overtuigen.


Dat herken ik wel. Heb soms ook al gehad dat ik de cd veel beter vond nadat ik een liveshow gezien had.

quote:
Op 5 september 2013 14:47 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ach, uitzonderingen moeten er zijn. Er is enorm veel muziek die "unaniem" fantastisch gevonden wordt waar ik maar weinig aan vindt, waaronder de nodige black metal klassiekers uit begin jaren 90.


Klassiekers kunnen natuurlijk ook wel klassiekers geworden zijn doordat ze vernieuwend waren etc. zonder dat ze muzikaal of qua productie daarom zo enorm sterk moeten zijn, dat wel. Over welke klassiekers heb je het dan, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 05-09-2013 18:21]


Willekeur en dictatuur!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 05-09-2013 21:03 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 9:23 schreef Reynaerde het volgende:
Ik schijn een van de weinigen te zijn op dit forum die niet zoveel met deze band kan. Eigenlijk met geen van de albums. Het feit dat ze bijna allemaal 80 minuten zijn helpt ook niet zo mee.
Echter wel benieuwd wat ze er live van bakken.

Neuh. Ik word er zelf ook niet warm van.
Het zaad van Van kleeft er aan. Wellicht dat dat het is.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-09-2013 21:07 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 5 september 2013 21:03 schreef Sisyphos het volgende:
Neuh. Ik word er zelf ook niet warm van.
Het zaad van Van kleeft er aan. Wellicht dat dat het is.


Wat is er mis met Van?


Willekeur en dictatuur!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 05-09-2013 21:09 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 21:07 schreef Hérésie het volgende:
Wat is er mis met Van?

Niets. Ze doen waar ze zin in hebben. Prima zaad.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 05-09-2013 21:13 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Blabla

Gewoon een geniale plaat! Heerlijke fx, onheilspellende sfeer. Niks op aan te merken. Een vd betere releases dit jaar. Love it!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-09-2013 22:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Lijkt wel aardig op Rain Upon The Impure na twee keer luisteren. Best tof wel. Foulest Semen Of A Sheltered Elite kostte ook even tijd. Al mis ik soms de felheid van Unlock The Shrine wel, die was nog weleens aanwezig op Foulest Semen Of A Shelterd Elite.
En nu ga ik Blood Vaults - The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer (Cryptae Sanguinum – Evangelium Flagrans Henrici Institoris) voluit typen.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 06-09-2013 12:04 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 5 september 2013 18:17 schreef Hérésie het volgende:
Klassiekers kunnen natuurlijk ook wel klassiekers geworden zijn doordat ze vernieuwend waren etc. zonder dat ze muzikaal of qua productie daarom zo enorm sterk moeten zijn, dat wel. Over welke klassiekers heb je het dan, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Dat mag je zeker, ik weet alleen niet of het verstandig is om daar dit topic mee te gaan derailen, hetgeen me wel een waarschijnlijk gevolg lijkt. Maar voel je vrij contact op te nemen via Last.fm als je erg nieuwsgierig bent.

quote:
Op 5 september 2013 22:50 schreef Nimbus het volgende:
Foulest Semen Of A Sheltered Elite kostte ook even tijd. Al mis ik soms de felheid van Unlock The Shrine wel, die was nog weleens aanwezig op Foulest Semen Of A Shelterd Elite.

Da's inderdaad wat ik met name mis vooralsnog, die felheid.

quote:
Op 5 september 2013 22:50 schreef Nimbus het volgende:
En nu ga ik Blood Vaults - The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer (Cryptae Sanguinum – Evangelium Flagrans Henrici Institoris) voluit typen.

Nou ja, typen... Aan dat tweede leesstreepje te zien lijkt het eerder een gevalletje ctrl+c ctrl+v .


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-09-2013 12:09 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja daar had ik de hoop opgegeven.


Eddy Veters
Usericon van Eddy Veters
Posted 06-09-2013 17:33 by Eddy Veters Wijzig reactieProfiel van Eddy VetersQuote dit bericht


Nieuwe plaat van hen is geweldig.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 11-09-2013 22:17 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-09-2013 0:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-09-2013 0:19]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-09-2013 0:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2013 12:04 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dat mag je zeker, ik weet alleen niet of het verstandig is om daar dit topic mee te gaan derailen, hetgeen me wel een waarschijnlijk gevolg lijkt. Maar voel je vrij contact op te nemen via Last.fm als je erg nieuwsgierig bent.

Als het over black metal klassiekers gaat, is het black metal topic natuurlijk prima geschikt hiervoor En anders een algemeen klassiekers-topic. Even zoeken of die er is!

edit: zo te zien is er geen algemeen topic voor. Die mag je maken, natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-09-2013 0:19]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 12-09-2013 13:22 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 12 september 2013 0:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als het over black metal klassiekers gaat, is het black metal topic natuurlijk prima geschikt hiervoor En anders een algemeen klassiekers-topic. Even zoeken of die er is!

edit: zo te zien is er geen algemeen topic voor. Die mag je maken, natuurlijk

Oh ja, uiteraard. Mijn foruminstincten zijn al een paar jaar in winterslaap.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-09-2013 17:49 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Even, jongens, dat album.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 28-09-2013 8:28 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Paar keer geluisterd nu, fucking ruig.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen