|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Het eerste album heeft me betoverd, daarna wat minder zal hetzelfde hebben met Verdunklen ook signature |
|
Magistrale opening van de CD eigenlijk; geen gezeik, sfeer is meteen duidelijk, hoppa! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Uitstekende plaat weer, maar wel een stuk makkelijker te behappen. |
|
quote:Klopt, maar dat zie ik eerder als een pluspunt. Rain Upon the Impure zet ik vanwege zijn behoorlijke ontoegankelijkheid niet zoveel meer op eigenlijk.. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Komt dat niet alleen door de productie? Muzikaal vind ik juist Foulest Semen... ontoegankelijker. |
|
quote:Qua structuren bedoel je misschien. Verder ligt het inderdaad hoofdzakelijk aan de productie dat ie awt makkelijker wegluistert. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Bij Rain Upon The Impure was de sfeer zo overweldigend dat ik er meteen mee weg was. Bij Foulest Semen duurde het toch even voor ik het plaatje snapte. Beide uitstekende platen, op een totaal andere manier. Maar goed, Unlock The Shrine blijft de twee andere platen eruit heersen Faustian Spirit of the Earth |
|
Dat durf ik niet meer stellig te zeggen. |
|
Sinds vorige week zaterdag ben ik eindelijk in het bezit van Foulest semen of a sheltered elite. Na een uitvoerige luisterbeurt kan ik zeggen dat ik dit weer een fenomenaal album vind. Ik wil zelfs zover gaan om te zeggen dat ik Foulest semen beter vind dan Rain upon the impure. Dit nieuwe album valt wat mij betreft niet echt meer te classificeren als black metal. Dit komt dichter in de buurt van funeral doom met black metal roots. In de eerste instantie wou bij mij, om die reden, het kwartje nog niet vallen. Ik benaderde het album op een verkeerde manier. Maar toen ik het als een doom album ging luisteren was ik direkt verkocht. Dit is domweg een van de beste doom albums die de laatste jaren zijn uitgekomen. De beklemmende, ziekelijk duistere sfeer geeft me gewoon kippenvel. Toch gaat het tempo op dit album iets vaker omhoog dan op Rain upon the impure. Tenminste, zo lijkt het voor mij. Er zijn een aantal duidelijke verschillen met het vorige werk van The ruins of beverast; het grootste verschil is toch wel de productie, deze is heavier en wat minder rauw. Toch lijdt de sfeer hier niet onder. En dat is al een hele prestatie op zich. Wat me ook opvalt is dat er maar heel sporadisch gebruik wordt gemaakt van samples. Al met al is dit dus een ander album dan z'n twee voorgangers. Unlock the shrine blijft voor mij een onaantastbaar meesterwerk. En ook dit nieuwe album kan daar niet aan tippen. Toch vind ik het een meesterlijk album. Waarom ik het beter vind dan zijn voorganger? Geen idee, dat is puur een gevoel. Maar het geeft wel aan hoe goed ik Foulest semen of a sheltered elite eigenlijk vind. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ook van de week binnen gekregen, erg lekkere plaat weer, wat een sfeer Of hij beter is dan Rain daar ben ik nog niet over uit maar minder is hij ook zeker niet. |
|
Ik heb hem 2 weken geleden pas gekocht, fijne plaat(jammer van het bonusnummer). Hij had eigenlijk wel in mijn jaarlijst horen te staan. |
|
Foulest Semen of a Sheltered Elite is erg lekker. Vooral het derde nummer zoals Argh al aangaf. Nu Unlock the Shrine aan het checken... Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Probeer Verdunkeln ( http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2188475/1?hl=verdunkeln ) ook eens G.I.R.L edit: heeft wel een beetje iets weg van die laatste The Ruins of Beverast. [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 07-03-2011 4:25] |
|
Aight gaan we doen. Thx. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Ja, Verdunkeln is een gave band. Ik moet nog steeds de laatste Ruins of Beverast luisteren. |
|
Unlock the Shrine doet 't 'm niet voor me... =/ Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote: Uiterst briljant album anders, blijven proberen zou ik zeggen Faustian Spirit of the Earth |
|
quote:UtS is wat fragmentarisch maar bevat toch echt prachtige momenten. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik ben echt gigantisch slecht in het beschrijven van muziek, maar is die laatste, Foulest..., het best geproduceerd van de 3 die hier genoemd worden? Daar ga ik de laatste tijd een beetje hard op, van die stofzuigershit moet ik niks meer hebben. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Die laatste is op dit moment eigenlijk de enige die ik draai. Maar dat ligt, denk ik, vrnmlk aan dat die wel op den iPod staat en die andere twee niet. 'Rain upon the Impure' ken ik eigenlijk niet waardoor ik 'Foulest Semen of a Sheltered Elite' slechts met 'UtS' kan vergelijken. FSoaSE is gewoon beter. Betere productie, sterkere nummers, volwassener geheel. De muziek is iets zwaarder, nummers en album minder fragmentarisch, minder 'ideetjes', gewoon een sterk samenhangend geheel. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Wat kwel zegt! FSoaSE is echt een topalbum, alles klopt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
'UtS' heeft zeker haar charme. Maar op dat album is het idee overduidelijk nog zeer pril. Toch heeft hij een bepaalde sfeer, gevoel die je slechts in de 'melodieuse' Duitse underground vindt: Lunar Aurora, Verdunklen, Kermania e.d. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ok ok, ik ga 'm nog een paar keer draaien. Misschien is op hoog volume met oordoppen beter dan uber crappy boxjes. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
En ja hoor, wát een verschil. Rain Upon the Impure staat nu op, vette heerschende schijt! Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |