IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Meshuggah Vorige pagina | Volgende pagina
Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 13-02-2010 18:03 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2010 17:35 schreef MR. N het volgende:
Vind Textures toch iets lekkerderder muziek maken, ik trek Meshuggah wel, maar niet een hele cd, daarvoor is het trucje te vaak herhaald.

Trucje.. pff!


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


pitboss
Ouwe pijp
Usericon van pitboss
Posted 13-02-2010 20:19 by pitboss Wijzig reactieProfiel van pitbossQuote dit bericht

Die Alive DVD is errug nice! Eergister even op de kop getikt. Ik had alleen de hoop dat er wat meer vanachter Haakes kit zou worden geflimd, zodat zijn moves goed te volgen zijn.


Por Vida


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2010 22:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht





FAAAAK, die is FAAAAT


signature


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 22-01-2011 15:42 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Official press release:

In an exclusive new video interview with Decibel Magazine, Meshuggah drummer Tomas Haake and vocalist Jens Kidman discuss the band's follow-up 2008's Billboard-charting album, obZen.

Regarding the approach to their new music, Haake offers: "...Maybe not try to be as anal about every single little hit [that] has to be super-tight but be more focused on the vibe of a track and let some of those tiny errors slip through. I think that kinda breeds a bit of life into a song."

Watch the exclusive 4-minute video here:




Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 26-12-2011 11:37 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Contradictions Collapse + None is opnieuw uitgebracht op dubbel lp.

Persing van 500: 150 op geel/rood en 350 op geel:

http://www.nuclearblast.de/en/products/tontraeger/vinyl/2lp/meshuggah-contradictions-collapse-none-yellow-red-vinyl.html




Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 04-01-2012 23:38 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Nieuw album 27-03-2012!

https://www.facebook.com/meshuggah

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 04-01-2012 23:39]



Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-01-2012 12:03 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Moet wel eigenlijk, als de voorlopers van de Djent-beweging zijnde kun je niet achterblijven met de hype.

[Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 05-01-2012 15:13]


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2012 13:29 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Djent? Die is nieuw voor mij, wat is dat?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-01-2012 13:30 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2012 14:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ah okee, weer wat geleerd


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-01-2012 14:05 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

willen ze zelf niet echt mee geassocieerd worden overigens..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2012 14:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kan ik me ook wel voorstellen, als ik het zo lees kun je het toch nauwelijks een 'genre' noemen. Het is gewoon een specifiek gitaargeluid. Dan heb je voor je het weet ploink-blues, dipdip-jazz, thud-thrash etc.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Daops
Usericon van Daops
Posted 05-01-2012 14:28 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Nou.. die hele Djent-beweging is toch voor 99% Meshuggah adoratie hoor. Was destijds onder de indruk van Destroy Erase Improve en Special Defects, maar het is allemaal al jaren behoorlijk uitgemolken naar mijn mening. Dat constante gebeuk op de laagste van die 8/9/-snarige gitaren. Heb dat na een paar nummers wel gehad.

Voor de liefhebbers van de Drumkit From Hell-thuisprojecten:
http://got-djent.com/releases/free_download

Ben dan wel weer oprecht geinteresseerd in de nieuwe Special Defects-plaat


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-01-2012 14:52 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2012 14:05 schreef Spirit In Black het volgende:
willen ze zelf niet echt mee geassocieerd worden overigens..


Valt wel mee:

Are you familiar with the current “djent” movement, with bands like Periphery, Animals as Leaders and TesseracT? All those bands credit Meshuggah as the biggest influence to their style.
—James

Thordendal: I have heard of djent and all these bands. Yes, I’m definitely into their sound, and it makes me proud. I think it’s great that we can influence anyone in any kind of way to do something creative. To me, that’s what it’s all about. Some people listen to our music when they work out, spar, run, walk, et cetera. Some pick up the guitar and add one of our tools to theirs. It’s all the same, and it’s all great.



Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-01-2012 15:23 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2012 13:30 schreef Blueprint het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Djent

Vreemde uitleg van het fenomeen Djent als er geen enkel woord gerept wordt over polyritmiek. Mijns inziens een van de belangrijkste kenmerken van de 'stijl'.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-01-2012 15:28 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zo polyritmisch zijn al die "kijk mama, met 8 snaren!" bandjes natuurlijk ook weer niet


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-01-2012 15:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2012 15:23 schreef Teneighty het volgende:
Vreemde uitleg van het fenomeen Djent als er geen enkel woord gerept wordt over polyritmiek. Mijns inziens een van de belangrijkste kenmerken van de 'stijl'.

"rhythmic complexity"?


I wish I was a butterfly


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-01-2012 15:50 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Ah.. duidelijk.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb laatst weer wat Mesjogge opgezet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het een hoogstand werkje van een goed ambachtsman is maar dat de notendop helaas leeg blijkt zijn.

Jammer. Vond het vroeger wel wat hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 16-02-2012 19:37 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Mokerband. Nog steeds.

Nieuw nummer van de opkomende plaat:




Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat bedoel ik. Het is 'leuk' maar leeg. Niet verrassend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 17-02-2012 10:13 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Klopt, Djent is slechts een invloed, om het als genre te definiëren gaat te ver. Je moet heel goed zoeken naar de pareltjes van bands die er wel een eigen draai aan geven en de djent-techniek toepassen in de composities.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2012 10:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 19:31 schreef Chelman het volgende:
Ik heb laatst weer wat Mesjogge opgezet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het een hoogstand werkje van een goed ambachtsman is maar dat de notendop helaas leeg blijkt zijn.

Jammer. Vond het vroeger wel wat hebben.

Hier begin ik ook een beetje last van te krijgen, jammer.

Live wel overweldigend vet, maar de glans begint van de albums af te raken.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-02-2012 10:23 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Blijft trucjesmuziek. Wel een knap trucje, dat wel.


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 17-02-2012 10:27 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Precies, nieuwe nummer is gewoon weer meer van hetzelfde. Goed uitgevoerd, maar saai.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen