IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Normaal (de band) Vorige pagina | Volgende pagina
herrie
Usericon van herrie
Posted 31-05-2010 18:39 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

ja, kom je nu mee!!!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-05-2010 20:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 mei 2010 13:52 schreef hammer het volgende:



Dus als je masturbeert op de parkeerplaats mag je gratis parkeren?


Boeiender


herrie
Usericon van herrie
Posted 31-05-2010 20:29 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

scherp MR. N., scherp!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-05-2010 21:47 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Oude bezetting, nieuwe bezetting?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 31-05-2010 22:02 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Hm, er staan acht mannen op de foto:



Maar serieus, Normaal wil je toch écht niet meer zien? Dat was tien jaar geleden al niks meer...


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-05-2010 22:08 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nou, in de ouwe bezetting wel, hoor. Gewoon de oerbezetting dus. Ik weet niet meer hoe lang het geleden is dat ik er geweest ben, maar ik ben toen helemaal uit m'n plaat gegaan.

In de latere bezetting geloof ik het wel, hoewel de gaspiepe natuurlijk ook nog steeds een lekker riedeltje kan speulen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 31-05-2010 22:08]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-05-2010 22:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Jan Manschot was beter bij het Hanska Duo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-07-2010 17:36 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kijk eens aan.

Normaal: Høken in Hummelo

HUMMELO - De festiviteiten rond het 35-jarig bestaan van boerenrockband Normaal zijn nog niet ten einde.

Landgoed Enghuizen in Hummelo is op zondag 26 september toneel van het feest Høken in Hummelo. Gastoptredens zijn er van Ilse DeLange en Miss Montreal en Jovink & the Voederbietels. Daarnaast treedt de 'jarige' zelf op.

Het idee om Enghuizen als locatie voor het verjaarsfeestje te gebruiken, is afkomstig van Normaal-frontman Bennie Jolink. Hij vroeg en kreeg de medewerking van landgoedbewoner graaf Van Rechteren Limpurg, die de omgeving van de vijver als plek aanwees voor het kleine festival op 26 september. Bij de waterpartij is in de loop der jaren een natuurlijk amphitheater ontstaan, dat zich volgens Bennie uitstekend leent voor het feest Høken in Hummelo.

Bijzonder aan het optreden van Normaal is dat dit gebeurt in de oerbezetting met (naast Bennie Jolink) Ferdi Joly, Jan Manschot en Willem Terhorst.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/7053702/Normaal-Hken-in-Hummelo.ece

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 31-07-2010 17:36]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-08-2010 23:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Voor Bokaj dan.
Ik vind "Ik kom altied weer terug" geniaal. "Ik bun moar een eenvoudige boerenlul" ook, "De beer is los", "Kisjeskearl", "Een dagjen noar het strand", "Dansen", "Grada", en "Ojadasawa" natuurlijk.
Kutnummers vind ik "Net as gisteren", "Politiek", "Halvu", "Niet noar huus toe goan" en al die andere hoempa-ellende. Wat wel weer voor Normaal pleit, is dat het nooit middelmatig is. Of het is geweldig, of het is kut. Vind ik dan hè.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 22-08-2010 23:46 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

kan wel lullig doen... echter ben ik het met je eens Bastianus!

+ favorieten zijn: hummelo, kapitein hoken (even streepje door de o), postbode, zoepen en hol ow kregel.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-08-2010 23:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"Toen hef hee de keet in brand gestokken,
zien wief lei vastgebonden in bed."
Jongejonge, hoe kon ik die vergeten. +1 dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 22-08-2010 23:53 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

mooi he? wist je trouwens dat tig teksten geschreven zijn door die ene gast van duo Höll'boer aka busje komt zo? (is trouwens collega van me.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-08-2010 0:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik wist wel dat die er wat mee te maken hadden ja. Net als die Michelbrink die je op die platen ziet staan altijd.
Een kameraad van me uit Winterswijk wist me te vertellen dat Bennie thuis gewoon hoog Hollands praatte, en dat hij pas later dialect geleerd heeft van zijn kameraden. Zijn vader was een kameraad van Bennie. Wel logisch dat je dan ook teksten door iemand anders laat schrijven.
Overigens praat ik ook slecht dialect, heb het ook niet van huis uit meegekregen. Maar mijn kameraden praatten wel allemaal plat. Tja, dan probeer je toch maar mee te doen. Maar het duurde lang voor ik b.v. het verschil tussen "speulen" en "spullen" wist.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 23-08-2010 0:15 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

mooi! nee, in de tijd dat bennie er geen zin in had (voor dat rondraaiende podium) heeft hij weinig zelf geschreven...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-08-2010 0:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2010 0:15 schreef herrie het volgende:
mooi! nee, in de tijd dat bennie er geen zin in had (voor dat rondraaiende podium) heeft hij weinig zelf geschreven...
Kan me er iets bij voorstellen. Op een gegeven moment was Normaal een circus, en hij de marionet van de manager. Eigenlijk is het een wonder dat die gast het zo lang volhoudt. Dat zie je ook goed in die film "Ik kom altied weer terug". Al die sores die hij privé ook nog had en die astma enzo. Wel respect hoor voor die ouwe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 23-08-2010 0:29 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

ik ook! vandaar dat ik dat nummer "krek allengs" gepost had...

tied heelt alle wonden....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-08-2010 17:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 augustus 2010 0:24 schreef bastianus het volgende:
Kan me er iets bij voorstellen. Op een gegeven moment was Normaal een circus, en hij de marionet van de manager. Eigenlijk is het een wonder dat die gast het zo lang volhoudt. Dat zie je ook goed in die film "Ik kom altied weer terug". Al die sores die hij privé ook nog had en die astma enzo. Wel respect hoor voor die ouwe.


Ik vond en vind eigenlijk wel dat bennie een enorm ouwe eur is geworden, vooral goed te zien in die docu.

De hoempa nummers vind ik ook minder, maar ja, dat is bennie's roots. Eigenlijk vind ik de lp's tot en met deurdonderen geweldig, daarna ging het toch wel bergafwaarts.

Normaal heeft vooral in de begin jaren ook wel erg mazzel gehad dat ze puntdroad er bij hadden, die gast was een meesterlijke gitarist. Gaspiepe was ook goed, maar vooral qua blues. Kempen paul, mja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-08-2010 18:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2010 17:25 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik vond en vind eigenlijk wel dat bennie een enorm ouwe eur is geworden, vooral goed te zien in die docu.

De hoempa nummers vind ik ook minder, maar ja, dat is bennie's roots. Eigenlijk vind ik de lp's tot en met deurdonderen geweldig, daarna ging het toch wel bergafwaarts.

Normaal heeft vooral in de begin jaren ook wel erg mazzel gehad dat ze puntdroad er bij hadden, die gast was een meesterlijke gitarist. Gaspiepe was ook goed, maar vooral qua blues. Kempen paul, mja.
Te gladjes hè, conservatoriumman. Puntdroad had zelfs bij Boh Foi Toch nog dat geweldige schelle geluid, stuk rauwer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-08-2010 18:51 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Terwijl kempen paul z'n grote invloed altijd zz top was. Dat hoorde ik iig niet terug in zijn spel.

Even over bennie, niet zo´n beste gitarist, maar de slide gitaar heeft hij altijd meesterlijk gedaan.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 23-08-2010 19:11 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2010 17:25 schreef De Tegenpartij het volgende:
De hoempa nummers vind ik ook minder, maar ja, dat is bennie's roots. Eigenlijk vind ik de lp's tot en met deurdonderen geweldig, daarna ging het toch wel bergafwaarts.




De Boer Is Troef vind ik ook nog wel een aardige plaat, en Steen Stoal en Sentiment en Kiek Uut erg goed. Maar ook die halen het niet bij de oudere platen.

Hoewel ik het debuut ook maar ten dele overtuigend vind...


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-08-2010 15:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bij "ik mos pissen" krijg ik toch ook altijd het "dat heeft zo'n jongen toch niet nodig"-gevoel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-08-2010 17:39 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2010 15:59 schreef bastianus het volgende:
Bij "ik mos pissen" krijg ik toch ook altijd het "dat heeft zo'n jongen toch niet nodig"-gevoel.


Juist ja. Slecht gejat trouwens van Dr. Hooks 'I Got Stoned And I Missed It'.


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-08-2010 17:40 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Jatten deden ze vooral in het verleden wel vaker. Stones enzo.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-08-2010 17:41 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2010 17:40 schreef De Tegenpartij het volgende:
Jatten deden ze vooral in het verleden wel vaker. Stones enzo.


Je bedoelt het einde van Doar Baal Ik Van, met het stukje It's All Over Now?


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-08-2010 17:51 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Bijvoorbeeld. Maar ook volledige nummers, maar ik weet even niet zo gauw welke nummers en van wie die nrs oorspronkelijk zijn. Kom ik vanavond wel even op terug.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen