IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Normaal (de band) Vorige pagina | Volgende pagina
broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 15-03-2007 12:37 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2007 9:30 schreef Hókenman het volgende:
dat t shirt trekken is op dit moment prakties niet meer weg te denken en je weet dat het kan gebeuren he
waarom denk je dat een flink aantal er zelf al een klein stukje hebben ingeknipt

Van mij mag je je daarbij neerleggen maar feit is dat daardoor veel mensen toch afhaken. Waarom is het zo moeilijk van een band te genieten om de muziek die ze maken? Dat is de hoofdreden voor mij ooit geweest om naar Normaal te gaan. Om goeie muzikanten en toffe nummers te horen. Niet om ladderzat te worden en mekaar af te rossen of shirts te trekken. Het is erg jammer want de band zelf zal liever gewaardeerd worden om de nummers en de muziek die ze maken dan dat ze puur voor die regio waar ze toevallig dan zijn een soort uitlaadklep zijn voor lui die eigenlijk alleen maar willen brullen, zuipen ed. Dat blijkt ook want waarom denk je dat Bennie die solo-uitstapjes maakt? of zegt dat hij een scheet of boer kan laten en dat de fans dat dan ook mooi vinden? dat ze nooit hoeven te oefenen want er is niemand die de foutjes hoort?
Dat zijn allemaal dingen die me mateloos irriteren aangezien het er bij de eerste paar lp's wel degelijk om de muzikaliteit ging. Denk aan Hoken is Normaal, Ojadasawa etc. Laat die nummers aan een muzikant horen en iedereen zegt wauw, da's gaaf gespeeld.
Daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.
Maar ja, Wansmaak en ik zijn dan ook al oude lullen natuurlijk...

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 15-03-2007 12:37]


Herman van de bakker


Hókenman
Alcoholocaust
Usericon van Hókenman
Posted 15-03-2007 13:36 by Hókenman Wijzig reactieProfiel van HókenmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2007 12:37 schreef broer konijn het volgende:
Van mij mag je je daarbij neerleggen maar feit is dat daardoor veel mensen toch afhaken. Waarom is het zo moeilijk van een band te genieten om de muziek die ze maken? Dat is de hoofdreden voor mij ooit geweest om naar Normaal te gaan. Om goeie muzikanten en toffe nummers te horen. Niet om ladderzat te worden en mekaar af te rossen of shirts te trekken. Het is erg jammer want de band zelf zal liever gewaardeerd worden om de nummers en de muziek die ze maken dan dat ze puur voor die regio waar ze toevallig dan zijn een soort uitlaadklep zijn voor lui die eigenlijk alleen maar willen brullen, zuipen ed. Dat blijkt ook want waarom denk je dat Bennie die solo-uitstapjes maakt? of zegt dat hij een scheet of boer kan laten en dat de fans dat dan ook mooi vinden? dat ze nooit hoeven te oefenen want er is niemand die de foutjes hoort?
Dat zijn allemaal dingen die me mateloos irriteren aangezien het er bij de eerste paar lp's wel degelijk om de muzikaliteit ging. Denk aan Hoken is Normaal, Ojadasawa etc. Laat die nummers aan een muzikant horen en iedereen zegt wauw, da's gaaf gespeeld.
Daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.
Maar ja, Wansmaak en ik zijn dan ook al oude lullen natuurlijk...


helemaal mee eens. en het is ook een fenomeen waar de meningen heel erg over verdeelt zijn ik heb er geen problemen mee en voor de muziek puur is de theatertour geschikter en boverdien in zoon grote tent gaat het zowieso wat meer over Hóken brekken en zoepen dan pure muziek kwaliteit in de tent boeit het niet zo of normaal een keer een foutje maakt ze vinden het tog wel mooi De theater tour is dan in principe als muziekant zijnde een grotere uitdaging voor normaal Maar niet aan mij besteed

he toch wat een lap text ff een pilsje erbij


]


metaalprinses1991
Usericon van metaalprinses1991
Posted 15-03-2007 14:24 by metaalprinses1991 Wijzig reactieProfiel van metaalprinses1991Quote dit bericht

no comment hokénman weet wat k bedoel... hehe


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 15-03-2007 17:56 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2007 12:37 schreef broer konijn het volgende:
Van mij mag je je daarbij neerleggen maar feit is dat daardoor veel mensen toch afhaken. Waarom is het zo moeilijk van een band te genieten om de muziek die ze maken? Dat is de hoofdreden voor mij ooit geweest om naar Normaal te gaan. Om goeie muzikanten en toffe nummers te horen. Niet om ladderzat te worden en mekaar af te rossen of shirts te trekken. Het is erg jammer want de band zelf zal liever gewaardeerd worden om de nummers en de muziek die ze maken dan dat ze puur voor die regio waar ze toevallig dan zijn een soort uitlaadklep zijn voor lui die eigenlijk alleen maar willen brullen, zuipen ed. Dat blijkt ook want waarom denk je dat Bennie die solo-uitstapjes maakt? of zegt dat hij een scheet of boer kan laten en dat de fans dat dan ook mooi vinden? dat ze nooit hoeven te oefenen want er is niemand die de foutjes hoort?
Dat zijn allemaal dingen die me mateloos irriteren aangezien het er bij de eerste paar lp's wel degelijk om de muzikaliteit ging. Denk aan Hoken is Normaal, Ojadasawa etc. Laat die nummers aan een muzikant horen en iedereen zegt wauw, da's gaaf gespeeld.
Daar zou het wat mij betreft om moeten gaan.
Maar ja, Wansmaak en ik zijn dan ook al oude lullen natuurlijk...


Hm, waar hierover in de tekst wordt gesproken, daar is Jovink toch voor? Ze hebben veel dezelfde fans als Normaal, maar zijn muzikaal een heel stuk simpeler. Wel wat beter geworden in de loop der jaren, maar ze kunnen nog niet in de schaduw staan van Normaal.

Nee, Jovink vin'k nie wat.


Bareuh...


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-03-2007 17:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Precies, +1. En een dikke +1 voor broer konijn.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Hókenman
Alcoholocaust
Usericon van Hókenman
Posted 16-03-2007 13:38 by Hókenman Wijzig reactieProfiel van HókenmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2007 17:56 schreef De Ulk het volgende:
Hm, waar hierover in de tekst wordt gesproken, daar is Jovink toch voor? Ze hebben veel dezelfde fans als Normaal, maar zijn muzikaal een heel stuk simpeler. Wel wat beter geworden in de loop der jaren, maar ze kunnen nog niet in de schaduw staan van Normaal.

Nee, Jovink vin'k nie wat.


En feit is dat bij jovink het t shirt trekken en bier gooien nog lang niet zo hevig is als bij normaal
apart eigenlijk wel sinds jovink hiuer qua muziek tog meer op uitlokt maargoed ik vind normaal beter maar ook jovink is leuk tijdsverdrijf


]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-03-2007 22:07 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl



Hmm, een "nieuwe" cd van normaal. Verzamelwerk vanaf '85. Vreemd dat kempen paul ook op de cover staat, daar kan bennie het toch vast niet mee eens zijn???

Tracklist:

Disk 1
1. Krachttoer
2. Doe Effen Normaal
3. Ik Kom Altied Weer Terug
4. (moar) As 't Mot
5. Wacht Nog Effen Op Mien
6. Gerstevelden
7. Hoken Boogie
8. Als I-j Der Niet Bunt
9. Achterhoek Oh Achterhoek
10. Noaberplicht
11. Rechttoe Rechtan (doar Hol Ik Van)
12. 't Is Kloot'n Hier
13. Ow Eigen Afkomst Kon I-j Niet Vervl
14. Buugen Of Basten
15. Vremd Gegoan
16. De Laatste Trein
17. Wat Mot Ik Doen
18. Wi-j Goat Noar De Kermis
19. Puik Idee Ballade (met Jan Smit)
20. Breng Terug (haverkamp's Greepe)
Disk 2
1. Steen, Stoal En Sentiment
2. 't Wurt Tied
3. Top Of The Bult
4. Hoe-j 't Ok Doet
5. Wi-j Doet 't Samen
6. Manta Cowboys
7. Doar Maak Ik Gin Probleem Van
8. Twiefel
9. 8 Cylinder Blues
10. Kalinka (5 1/2 Sabeldans)
11. 110 Op De Teller
12. 't Is Stil (uutgeplugd)
13. Dina Dinamiet
14. Zet 'm Op Jan (met Jan Smit)
15. Parijs Dakar
16. De Boer Dat Is De Keerl
17. Pech Gehad (dat Was Dat)
18. Dames Loat Die Rockjes Nou Moar Waa
19. Hokerstfeest (live, Uutgeplugd)
20. Lucille (live)
Disk 3
1. Gas D'r Bi-j
2. Pien In De Kop
3. Doe Niet Zo Moeilijk
4. Machtig Mooi Lief En Lekker
5. Jeneverstokkeri-j
6. Noar 't Cafe
7. Godverdomme
8. Tied Kwiet
9. In De Brand Uut De Brand
10. Skoksen
11. Hup Oranje
12. Vulgaris Magistralis
13. L.d.n.n
14. Gin Pot Zo Scheef
15. Hei-j Dan Wat
16. Hee, Loat Soezen
17. Hels As 'n Jagdhond
18. Oost West
19. Hup Voetbal Hup
20. T Oermens
Disk 4
1. H.a.l.v.u.
2. Now En
3. Ik Vuul Mien Zo Zo
4. Hokerstfeest
5. Wat Mooi
6. Keihard Deur De Bochten
7. Doar Zit Muziek In
8. Nee Now Niet
9. Achter Wolken
10. Duffe Troel
11. Da's Normaal
12. Hoken In 't Donker
13. Stille Getuugen
14. Diana
15. Op En Neer
16. Leneman
17. Hallo Ajouw
18. Superboer
19. Steven Paul
20. Half Um Half
Disk 5
1. Oerend Hard (live 1997)
2. Deurdonderen (live 1997)
3. Mama Woar Is Mien Pile(live 1997)
4. Net As Gisteren (live 1997)
5. Heidi (live 1990)
6. Ik Mos Pissen(live 1990)
7. Hiekikkowokan (live 1990)
8. Rock&roll Tango (live 1990)
9. Luie Leen (live 1990)
10. Alie (live 1990)
11. Niet Noar Huus Toe Goan (live 1990)
12. Woenderbaar (live 1992)
13. Postbode (live 1995)
14. Gin Belasting,gin Benzine Meer (liv
15. Drieteri-je-blues (live 2000)
16. Deerntjen (live 2000)
17. Zoepen (live 2000)
18. Oh Wat Ben Ik Geil (live 1993)
19. Kippenpolka (live 1994)
20. Oerend Zacht (live 2001)


Postbode live in 95, jemig, dat ze die toen nog speelden.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 28-03-2007 23:05 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2007 22:07 schreef Wansmaak het volgende:
Postbode live in 95, jemig, dat ze die toen nog speelden.


En Zoepen uit 2000, helemaal een bijzondere keuze.


Bareuh...


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 9:47 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

ff showen...



originele ojadasawa lp(!) met handtekening van jan manschot maar nog meer van Frekie Puntdroad!
(btw. nog voor de grootscheepse reunie)

Deze komt ingelijst!!

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 29-03-2007 10:32]


Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-03-2007 20:54 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 21:47 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2007 9:36 schreef Hókenman het volgende:
Tour Jovink


maart 2007

zaterdag 24 maart 2007
Loo-Bathmen (OV) Opening Tour 2007
Klik hier voor meer info »

vrijdag 30 maart 2007
Reeuwijk (ZH) Partycentrum Amicitia
Klik hier voor meer info »

zaterdag 31 maart 2007
Sevenum (L) De Wingerd
Klik hier voor meer info »
april 2007

zaterdag 07 april 2007
Emst (GLD) Blue Sky Discotheek

zondag 08 april 2007
Lemele (OV) Zaal Dijk
Klik hier voor meer info »

zaterdag 14 april 2007
Ruinerwold (DR) Uitgaanscentrum De Klok
Klik hier voor meer info »

vrijdag 20 april 2007
Heiloo (NH) Poppodium Buk Buk
Klik hier voor meer info »

zaterdag 21 april 2007
Boerhaar Wijhe (OV) Feesttent

zaterdag 28 april 2007
Warga (FR) Feesttent

zondag 29 april 2007
Markelo (OV) Bill's Bar
Klik hier voor meer info »
mei 2007

zaterdag 05 mei 2007
Vlissingen (Z) Bevrijdingsfestival
Klik hier voor meer info »

zaterdag 05 mei 2007
Varsseveld (A'hoek) Dancing De Radstake
Klik hier voor meer info »

vrijdag 11 mei 2007
Musselkanaal (GR) Feesttent

zaterdag 12 mei 2007
Zuidwolde (DR) Feesttent

donderdag 17 mei 2007
Rijkevoort (N Lentekermis
Klik hier voor meer info »

zaterdag 19 mei 2007
Alphen a/d Rijn (ZH) Feesttent KPJ Alphen
Klik hier voor meer info »

zondag 20 mei 2007
St. Isidorushoeve (OV) Feesttent

zaterdag 26 mei 2007
Lopik (UT) Autosport Spektakel
Klik hier voor meer info »

zondag 27 mei 2007
Balkbrug (OV) Uitgaanscentrum Takens
Klik hier voor meer info »
juni 2007

zaterdag 02 juni 2007
Deest (GLD) Café 't Zwaantje
Klik hier voor meer info »

zaterdag 09 juni 2007
Uden (N Zaal De Pul
Klik hier voor meer info »

zondag 17 juni 2007
Julianadorp (NH) Julianapop

zaterdag 23 juni 2007
Albergen (OV) Zalencentrum Morshuis

vrijdag 29 juni 2007
Toldijk (GLD) Feesttent Toldijk
juli 2007

vrijdag 27 juli 2007
Lichtenvoorde (A'hoek) Zwarte Cross Festival
Klik hier voor meer info »

zaterdag 28 juli 2007
Lichtenvoorde (A'hoek) Zwarte Cross Festival
Klik hier voor meer info »

zondag 29 juli 2007
Lichtenvoorde (A'hoek) Zwarte Cross Festival
Klik hier voor meer info »
augustus 2007

vrijdag 03 augustus 2007
Wanroij (N Feesttent Wanroij

maandag 06 augustus 2007
Kelpen Oler (L) Cafe De Smeed

donderdag 09 augustus 2007
Lemelerveld (OV) Feesttent

vrijdag 10 augustus 2007
Coevorden (DR) Dolle Horeca Dagen

vrijdag 24 augustus 2007
Neede (A'hoek) SEN Feesten (feesttent)
Klik hier voor meer info »

zaterdag 25 augustus 2007
Raalte (OV) Stoppelhaene
Klik hier voor meer info »
september 2007

vrijdag 07 september 2007
Colmschate (OV) Feesttent
Klik hier voor meer info »

zaterdag 08 september 2007
Rolde (DR) Zaal Hofsteenge
Klik hier voor meer info »

zaterdag 15 september 2007
Loerbeek (A'hoek) Loerpop (feesttent)
Klik hier voor meer info »


potverdomme wel jammer dat ze stoppen




'T is Jovink maar.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:18 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Jovink heb me nou nooit kunnen boeien...
Ik denk elke keer dat ze een nummer van Normaal spelen maar dan is het dat weer net niet


Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-03-2007 22:20 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

En dan dat vreselijke accent...




“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:21 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht



Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-03-2007 22:23 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Hoewel ook zij een niet zo nette actie maakten door de solo gitarist eruit te gooien. Ietwat lijken de bands dus idd best op elkaar.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-03-2007 22:24 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

en bedenk dan dat Paul Kemper nu in Boh Foi Toch speelt... de oude band van Frekie...
Tis pure incest! of een sekte!


Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 29-03-2007 22:26 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 29 maart 2007 22:24 schreef broer konijn het volgende:
en bedenk dan dat Paul Kemper nu in Boh Foi Toch speelt... de oude band van Frekie...
Tis pure incest! of een sekte!


WTF!!!


Dat meen je niet? En freek is er dus uit?

Ik had btw een hele map vol boh foi toch. Weggekiept wegens ruimte nodig. Eigenlijk nooit geluisterd, mis ik iets?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 29-03-2007 22:44 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:26 schreef Wansmaak het volgende:
WTF!!!


Dat meen je niet? En freek is er dus uit?

Ik had btw een hele map vol boh foi toch. Weggekiept wegens ruimte nodig. Eigenlijk nooit geluisterd, mis ik iets?


Ja, het klopt. Paul speelt idd bij Boh Foi Toch.

En m.i. mis je niet zoveel aan Boh Foi Toch. Heb ik altijd een beetje een bruiloftsbandje gevonden (wel met eigen nummers). Zit geen greintje rock n' roll in.


Bareuh...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 30-03-2007 10:30 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Gaan er nog mensen naar het gratis concert van Normaal in Zwolle op 5 mei? Kan je laat op de avond Carnal Leftovers ook nog even meepakken!



Nix
Usericon van Nix
Posted 30-03-2007 10:39 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Jazeker!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 30-03-2007 19:34 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2007 22:44 schreef De Ulk het volgende:
Ja, het klopt. Paul speelt idd bij Boh Foi Toch.

En m.i. mis je niet zoveel aan Boh Foi Toch. Heb ik altijd een beetje een bruiloftsbandje gevonden (wel met eigen nummers). Zit geen greintje rock n' roll in.

Klopt. Vind ik ook. Toch staat me er iets van bij dat Frekie na Normaal eerst in een harde rockband heeft gezeten... Hang me er niet aan op.
Tja en Paul Kemper, daar is al zoveel over gezegd maar ik vind het wel vaag dat je nu ook al nix meer van Alan de Gaspiepe hoort. Bennie maakt meer vijanden dan vrienden denk ik...
Zou wel gaaf zijn, gaspiepe en puntdroad samen op een podium Ik wil noar Huus spelen


Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-03-2007 20:12 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Die 2 solo's achter elkaar. Zoooo mooiiii....


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 30-03-2007 20:56 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2007 19:34 schreef broer konijn het volgende:
Toch staat me er iets van bij dat Frekie na Normaal eerst in een harde rockband heeft gezeten...


Klopt, die band heette SSST. Waar de letters voor staan weet ik niet. De band Noar De Blixem speelde er altijd een cover van, waarvan me de titel even ontschoten is. De muziek zelf heb ik nooit gehoord.

quote:
De SSST-band werd in 1980 opgericht door Ferdi Jolij nadat hij Normaal had verlaten. De dialectband bleek geen lang leven beschoren. Later speelde Jolij bij Boh Foi Toch.


Meer kan ik er niet over vinden.


Bareuh...


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 30-03-2007 21:24 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

ah, dank je


Herman van de bakker


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-03-2007 22:07 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 29 maart 2007 22:44 schreef De Ulk het volgende:
Ja, het klopt. Paul speelt idd bij Boh Foi Toch.

En m.i. mis je niet zoveel aan Boh Foi Toch. Heb ik altijd een beetje een bruiloftsbandje gevonden (wel met eigen nummers). Zit geen greintje rock n' roll in.


Verrek, net toch nog een album van ze gevonden op de harde schijf: Zeet de jongs. Feestmuziek ala rowen heze (ofzo) . Komt natuurlijk vooral door die trekharmonica. Nee, sniks voor mij. *delete*


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen