IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2007 22:04 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, er staat zo'n Gyraf SSL kloon op EBay.. Zelfbouwen is leuk natuurlijk, maar dit is wel makkelijk.

Fuckerderfuck..

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-08-2007 22:06 by jbassist Profiel van jbassist

Voor hoeveel?

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2007 22:24 by Snaack Profiel van Snaack

Hij staat nu op 251 euro.. En het is in NL..

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2007 16:20 by Snaack Profiel van Snaack

Hij is voor 600 euro verkocht

Ik bouw er zelf wel 1, haha. Alhoewel ik hem wel als plug heb natuurlijk..

Anyway, ik zit momenteel flink te spelen met mijn gear en, JB, jij zei het al volgens mij, maar die Focusrite ISA428 is niet echt helder.. Ik overweeg hem daarom te verkopen.

Maar, de vraag die op mijn lippen brandt: wat moet er dan voor in de plaats komen?

Mede-gearsluts, wat denken jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-08-2007 16:20]

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-08-2007 17:19 by jbassist Profiel van jbassist

Ik ben eeerrrgg tevree over mijn Audient ASP008 dude, dus ik denk dat je daar zeker ook geen spijt van zal krijgen.
Als je echt geld overhebt, voor 3200 euroe heb je ook een 4 kanalen API
Voor hoeveel doe je die Focusright weg btw?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 10-08-2007 17:20]

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2007 18:07 by Snaack Profiel van Snaack

Hmm, jij trackt alles met die Audient? Klinkt wel lekker dan, punchy en helder..

Die Focusrite maakt alles zo.. rond ofzo.. Moet echt mijn best doen met plugs om bijv een flinke bite in mijn gitaarsound te krijgen.

Voor ik hem definitief in de verkoop zet doe ik nog wat meer tests, want het is geen rommel natuurlijk.. Het kan ook aan mij liggen. Maar toen ik het hoorde dacht ik "volgens mij zei JB precies hetzelfde toen hij dat ding uitprobeerde".

Als hij in de verkoop gaat: ik heb hem nu 3 maanden, nieuw gekocht. Hij doet rond de 2k nieuw. Met 1500 zou ik genoegen nemen (incl orginele doos, handleiding etc ) Er zit nog geen krasje op en hij heeft hooguit 20 uur aangestaan.

Anyway, die API is leuk maar boven budget. Een API lunchbox met 2 512c pre's past wel in mijn budget.

Hmm, maar ff flink gearslutz induiken en EBay in de gaten gaan houden

Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 10-08-2007 18:44 by Omi Profiel van Omi

@ Vorige pagina: Ik heb hier zelf een set van Samson resolv serie staan. Klinken erg goed, zijn er in verschillende prijsklassen, misschien die ook eens proberen? Ik vind ze zelf een lekker neutraal geluid hebben, in ieder geval met de akoestiek van mijn kamer!

Groeit op voor galg en rad.

Daops
Usericon van Daops
Posted 10-08-2007 19:58 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 6 augustus 2007 13:38 schreef Daops het volgende:
Nogmaals dank voor de tip, zal eens gaan laauwe.
Vanmiddag dus naar Feedback Eindhoven gegaan. Assortiment viel me nogal tegen.. de monitoren die ik wilde testen waren niet eens aanwezig. Kortom, voor jan lul geweest..

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-08-2007 22:47 by jbassist Profiel van jbassist

@Snaack.

Yeah, Ik track nu bijna alles met de audient
Is ook meer omdat ik mijn SPL goldmike weg heb gedaan en nu verder niks heb hehehe..
Maar het mixt alsnog perfect, vaak heb je dat alles met 1 soort pre tracked dat het gaat opstapelen en niet chill mixt, is met de Audient gelukkig niet echt het geval, bovendien zijn ze op toms echt KNAITER vet.

Michiel Cornelisse, Leraar van me en Geluidsman Luiehond e.d heeft hem eens geleent het eerst wat hij ook zij was "Damn gast.. DIE TOMS!" super punchy.. heeeeel klein beetje aanpassen en ze zijn perfect.. maar soms doe ik er niet eens wat aan.

Ga zelf denk ik (nadat ik mijn basset voor elkaar heb (Traynor Yba200 met een Ampeg 8X10, komt er deze maand.)
sparen voor die 4 kanaals API pre's schijnen ook tegek te mixen zelfs als neem je er veel van je tracks mee op en ze blinken zowel uit op gitaren/vox en drums.

Maar eigenlijk moeten er ook nog wat mics komen hehehe

ZIt nu met Kurt Ballou van Godcity studio's/Gitarist Converge telullen, en die zwweert bij Heil mics.
Bass op No Heroes (converge) was dan ook:

"bass on no heroes was done with a heil pr30 and yamaha sub-kick.
pr30 is more like a cross between an sm7 and a md421, but better. the pr40 is like a better re20.
-kurt "

Naaaiiissss

Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-08-2007 9:42 by Lampje Profiel van Lampje

Toch wel apart van die focusrite ISA.... De platinum serie klinkt namelijk behoorlijk aggressief, iets te aggressief naar mijn smaak zelfs...Maar ik vind een sm57 ook (te) aggressief klinken, dus of ik een goede referentie ben is te betwijfelen.

Ikzelf ben nu weer bezig met de reparatie van mijn V72 micpre, nog een paar moeilijk te vinden condensatoren te vervangen.... Ik verwacht daar echter ook niet een hoop hoog van, eerder supergedefinieerd mid. Hij zal voor zang en akoustisch gitaar vast wel fantastisch zijn.

Ik heb recentelijk mijn racked pair Siemens U274's recapped en uitgeprobeerd voor een gitaarcab, en ik moet zeggen dat die zéér goed bevallen. In ieder geval het beste voor gitaarcabs van wat ik tot nu toe heb, (SSL 501, DDA (Audient) M series, Focusrite Platinum), en ook wat ik gehad heb.

Oja Snaack : Die SSL clones staan vrijwel altijd op Ebay te koop, en meestal gaan ze tussen de 450 en 600 euro weg, soms zelfs iets meer.

lampje

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2007 14:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 augustus 2007 9:42 schreef Lampje het volgende:
Toch wel apart van die focusrite ISA.... De platinum serie klinkt namelijk behoorlijk aggressief, iets te aggressief naar mijn smaak zelfs...Maar ik vind een sm57 ook (te) aggressief klinken, dus of ik een goede referentie ben is te betwijfelen.

Ik zal eens kijken of ik zo een proefopname kan posten. Ik heb gister 346456 micsetups uitgeprobeerd en ik heb nu een setup gevonden die ik lekker vind klinken, ook zonder compressor en EQ

Nu weet ik niet hoe hard jullie normaliter gitaar tracken, maar mijn gear staat noodgedwongen nog een weekje in mijn woonkamer en hier kan ik de amp dus niet vol open trekken. Wie weet track ik wel gewoon te zacht..

quote:

Oja Snaack : Die SSL clones staan vrijwel altijd op Ebay te koop, en meestal gaan ze tussen de 450 en 600 euro weg, soms zelfs iets meer.

Kristus, nou dat wordt echt zelf bouwen dus haha

Ik ga eerst mijn studio afbouwen, moet nog tapijt gelegd worden, gordijnen ophangen en een bureau erin. Dan wil ik beginnen met het bouwen van die SSL clone. Denk rond begin september.

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-08-2007 14:12 by jbassist Profiel van jbassist

Je distorted gitaargeluid word veeeeel "smeuiger" zodra je de eind trap ook goed open zet, merkte ik bij mijn brunetti amp sowiso al en bij een JCM800 is het helemaal een deel van het geluid.

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-08-2007 14:15 by jbassist Profiel van jbassist

Oh en ik heb mijn sm57 nu ongeveer zo staan, werkt eindelijk best chill zonder alteveel eq na de tijd.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2007 14:49 by Snaack Profiel van Snaack

Zo te zien is dat nagenoeg exact hoe ik mijn Audix i5 opgesteld heb, alleen richt ik die niet 100% in lijn op de speaker maar onder een hele kleine hoek.

--> een snippet van een proefopname

L en R 1 gitaar, met mijn Audix i5 gemiked.

Heb niet veel aan het gitaargeluid gedaan, alleen een high pass vanaf ong 100hz (Waves REQ6) en een beetje compressie (Waves C4)

Drums is EZ Drummer met de rockkit, gog op de kick, altiverb op de snare.

SSL buscompressor op de masterbus.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-08-2007 14:51]

Daops
Usericon van Daops
Posted 11-08-2007 14:56 by Daops Profiel van Daops

Klinkt niet verkeerd Snaack!

Werkt dat drumagog nou fijn? Hoor er steeds meer lui over.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2007 15:06 by Snaack Profiel van Snaack

Ik vind drumagog te gek. Het is een soft trigger, ontzettend makkelijk in het gebruik.

Gebruik hem tot nu toe eigenlijk alleen op de kick, niet nodig gehad op andere tracks tot nu toe.

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2007 19:44 by spectre Profiel van spectre

Het augustus nummer van SoS heeft een groot artikel over gitaar opnemen. Alles komt aan bod (mics, ruimtes etc etc) en enkele topproducers komen aan het woord. Voor mensen die nog wat willen leren.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-08-2007 20:35 by jbassist Profiel van jbassist

Damn, morgen even ophalen ga toch even zuipen in groningen vanavond

Btw, T Bone Rb100 ribbon is ook behoorlijk cool op zang! net gechecked, viel niks tegen, cooler als sm58.

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2007 20:38 by spectre Profiel van spectre

hehe, heb jij ook een T Bone nu?

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-08-2007 20:50 by jbassist Profiel van jbassist

Jup. de ribbon

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2007 21:04 by spectre Profiel van spectre

Aha.

Ik heb de SCT 700, tot nu toe bevalt die erg goed, zeker voor dat bedrag.

PieterTrash
Usericon van PieterTrash
Posted 13-08-2007 21:03 by PieterTrash Profiel van PieterTrashhttp://www.fedbytrash.com

Wat vinden jullie van deze opnames?

sample: http://media.putfile.com/Sample-FBT

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-08-2007 3:18 by Snaack Profiel van Snaack

* Het overall geluid is ontzettend dof, alsof mijn tweeters uit staan. Staat er een low-pass filter op je masterbus soms?

* waar zijn de drums?

* waar is de basgitaar?

Ergo, gitaar en zang staan knaiterhard in je mix..

Daarnaast imho, afgezien van de brakheid van de productie, totaal niet de sound die jullie nodig hebben (neem aan dat dit jouw band is?) Producties binnen dit genre mogen best "live" klinken (graag zelfs) maar dan wel met de bite van een cobra..

Dit klinkt als een live-opname uit het oefenhok op een 2 sporen cassetterecorder waar de tape tot verpulverens toe van afgespeeld is. Sorry. Ik kan er niet meer van maken. Dit is gewoon KUT. Niet lullig bedoeld

Hoe heb je dit opgenomen???

PieterTrash
Usericon van PieterTrash
Posted 14-08-2007 16:43 by PieterTrash Profiel van PieterTrashhttp://www.fedbytrash.com

Bedankt voor de tips/commentaar... Moet nog hard aan gewerkt worden dus. Kheb t op school opgenomen (popenmedia). In protools via een octapre en een octapre LE .

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-08-2007 17:44 by jbassist Profiel van jbassist

Kleine blonde katafalk shirt pieter? hahaha

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 14-08-2007 17:44]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com