|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: Ook online te raadplegen! http://www.soundonsound.com/sos/aug07/articles/guitaramprecordingaudio.htm Hier zie je wat verschillen de mics doen in verschillende opstellingen (hoek, afstand) en in combi met elkaar! Erg leeswaardig! Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
Maar het hele artikel staat er dus niet bij he Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Alleen jammer dat distorted grind/metalgeluiden opnemen een heel ander beest is als wat ze uitleggen aan technieken.. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: versies? macos 10.? protools 7.? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
@ Aaaarco Mac OSX 10.4.10 Protools 7.3.1 |
|
Ik zou het niet weten pieter... ik werk op Windhoos. Anyhoo, gister drums opgenomen voor de DrDoom split cd, vandaag gitaren en waarschijnlijk gaan we de nieuwe Laney Pro tube van mart gebruiken.. gister geprobeert en hoooooooollllyy shit wat een geluid. Meegggaa cool ding! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ik ben gisteren eindelijk aan de slag gegaan in de studio hier in huis. Het is weliswaar nog niet helemaal af (missen nog gordijnen, deuren, nieuwe vloerbedekking etc) maar, het is niet voor niets geweest. Gitaaramp stond zowat op 11, ging ff in mijn woonkamer die er recht onder zit luisteren en het geluid van voorbijzoevende auto's was daar gewoon harder! Mega chill, was die 1500 euro aan isolatie niet voor niets hahahaha Ik ben erg tevreden over de opnames die ik gemaakt heb. Vandaag gaan we zang doen, als de band het ok vind hoop ik vanavond een sempol te posten. |
|
quote: dan zou dat toch gewoon moeten werken.... ik heb t wel es gehad dat in ene protools niet meer doorstartte bij opstarten, heb toen de boel gerepareerd met de installatiedisc en daarna ging t weer oke... [Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 26-08-2007 19:05] In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Protools start idd niet door. Dat zelfde probleem heb ik nu dus. Door de installatiedisc te gebruiken installeer je toch Macosx helemaal opnieuw? en ben je alle bestanden kwijt die op je mac staan? |
|
ik zou t effe met de installatiedisc van protools proberen In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Nice, foto's van de bouw mischien? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Nou dat weet ik zo net nog niet. Het belangrijkste bij het opnemen van een goed gitaar geluid is een goed gitaargeluid. Open deur. Dus als jij een prima grindbakje hebt opgezet, kan je met behulp van deze samples zelf beredeneren en voorzien wat de besproken microfoons/opstellingen doen met je geluid en wat voor jou dus wel eens zou kunnen gaan werken. Daarnaast is er vast wel een opstelling die nieuw voor je is en waarmee je zou kunnen gaan experimenteren. En als je nog een geheime metal/distorted techniek in huis hebt ... Tips? Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
quote: Die stonden op de digicam van mijn tijdelijke huisgenoot, maar die camera is dit weekend gejat Ik zal kijken of ik een cam van iemand can lenen zodat ik wat pics kan maken. PS: heb de zang dubbel gemiked, mijn NTK + i5. Super, vullen elkaar heerlijk aan. Body, "precisie" en natuurlijk het buizenrandje van de NTK gecombineerd met de scherpte van de i5. Zonder al te veel gepiel snijdt de zang al duidelijk door de mix heen. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 27-08-2007 10:41] |
|
|
|
Mja staat er netjes op kwa opname, maar moeilijk te zeggen zonder de rest vd instrumenten hoe het in de mix gaat worden. |
|
Yup mee eens! het gaat toch om hoe het in de mix klinkt! Recente jb opname btw: http://www.upload.celtiaproductions.co.uk/uploads/DrDoom%20-%20Intro%20of%20doom.mp3 Drdoom content, premixje voor de nieuwe shit "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Donders vet! Lekker 'donker' op de een of andere manier.. iig ook door die wat doffere drums. Ofzo. Gaaf iig! Ik zou dat gekraak en die knipclipjes wel ff wegpoetsen nog |
|
hahaha idd, cpu die het niet meer trok denk ik "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Erg druk bezig hier met opnames voor de nieuwe CD; zal hopelijk aan het einde van dit weekend een nieuwe opname kunnen posten. Mag ik overigens even de EastWest Symphonic Orchestra Gold Edition aanraden ? Jazeker mag ik dat! Voor diegene onder ons die gebruik maken van symfonische orkesten; deze mag je niet missen! [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Klinkt goed! Moet wel zeggen dat ik de snare nog een beetje er raar uit vinden prikken.. (ja, ik luister op meerdere speaker sets, en op de speakerset van m'n laptops o.a. klinkt ie wat 'buiten de mix') [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
ohh ik moet ook nog echt gaan mixen.. ik heb er goed opgeletten dat alles zonder eq al redelijk cool in de mix viel. Dit is voornamelijk volume zetten en mixbuss compressen + een beeeeettjjjjjee reverb. Moet nog beginnen met mixen "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ga eens deaud JB, jij bent veel te goed |
|
Klinkt nu al verdomde lekker [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-08-2007 7:47] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |