Bereid je maar voor, want hier zijn mijn reacties:
quote:
Op 14 september 2004 23:04 schreef Misanthrope het volgende:
Typisch, het probleem bij een ander leggen...
Typisch, mij zoiets verwijten terwijl ik amper een week actief op dit forum zit en dus nog nauwelijks bekend ben...
quote:
Op 14 september 2004 23:05 schreef Bloem het volgende:
ik dacht dat alle 'dertien-in-een-dozijn alto's' zeggen dat ze anders zijn dan alle andere alto's?
Onder 'dertien-in-een-dozijn alto' versta ik persoonlijk de u allen welbekende kindjes van 15 met hun regenboogkleertjes en de vijfhonderd kettingen die zo lang zijn dat ze er over struikelen. Ik zal bovendien nooit zeggen dat ik, om met jouw woorden te spreken, anders ben dan alle andere 'alto's' omdat ik mezelf helemaal niet als 'alto' zie.
quote:
Op 14 september 2004 23:20 schreef ElitE het volgende:
ik heb nooit last dat ik uitgemaakt wordt voor gothic oid terwijl ik vrijwel altijd in het zwart loop. Het ligt gewoon aan je houding naar andere mensen.
Ah, dus ik wordt voor 'alto' uitgemaakt omdat ik er simpelweg de noodzaak niet van inzie om Jan en alleman in (bijna) alles tegemoet te komen?
quote:
Op 15 september 2004 0:25 schreef Wijers het volgende:
Je weet van tevoren dat als je dit soort kleding draagt en er dus "afwijkend" uitziet dat mensen naar je (gaan) kijken... dat is echter niets nieuws... Bovendien snap ik niet dat je aan de ene kant "moraal" verwerpt in de zin van een standaard voor uiterlijk en aan de andere kant wel waarde hecht aan algemene ontwikkeling! Algemene ontwikkeling is net zo goed een standaard... ik ken mensen die verdoemd goed over dingen nadenken en die vind IK veel ontwikkelder dan een eventeuele standaard, terwijl ze misschien op een ander gebied van de "algemene ontwikkeling" falen.
Als je het mij vraagt weet je goed wat voor een reactie je uitlokt en is dat volgens mij ook je bedoeling, niet dan ?
Om zo'n reactie WAAR TE NEMEN moet je ZELF ook kijken. Als het je koud liet zag je het niet eens.
Misschien kijk jij wel net zo wantrouwend terug ?
Wat ik wil zeggen:
De massa is op het eerste gezicht een teleurstelling, dat is denk ik niets nieuws.
Maar jij beschouwt het als een massa, waardoor die "massa" jou op z'n beurt weer als een "raar individu" beschouwt.
Het staat of valt allemaal met je eigen perceptie...
'"Moraal" in de zin van een standaard voor uiterlijk' verwerp ik niet - als ik daartoe werkelijk geacht wordt kleed ik mij gerust anders dan op een gemiddelde doordeweekse dag. Wat ik echter bedoel met betrekking tot mijn familie ('kort, netjes gekapt haar en standaard kleding') is, nogmaals, niet dat ik een dergelijke standaard verwerp, maar dat zij tot het soort mensen behoren wat mensen die niet in hun straatje passen het liefst willen negeren. En nee, ik ben er niet op uit om een geschokte/afwijzende/whatever reactie uit te lokken met mijn manier van kleden o.i.d., maar blijkbaar is dat soms toch wel het gevolg. Dat ik die reacties ook registreer, komt simpelweg voort uit mijn gewoonte om (bijna) iedereen die mij passeert te bekijken/aan te kijken.
Ik vind overigens wel dat je gelijk hebt op het punt dat mensen die goed over 'de dingen' nadenken over het algemeen beter ontwikkeld zijn dan mensen die blindelings mee kunnen wauwelen over de gebeurtenissen van dit moment, omdat die laatsten meestal minder goed, of zelfs helemaal niet in staat zijn om een eigen mening te formuleren.
quote:
Op 15 september 2004 1:05 schreef M. het volgende:
Goedzo, Wijers.
Hexegot, je bent gewoon een mafketel. Leer je eerst maar eens normaal te gedragen en er normaal uit te zien, dan zal je zien dat je stukken betere zaken doet. Dat afzetten is allemaal nergens voor nodig.
Jij kent mij (nog) helemaal niet en dus ben jij een van de laatsten die mag oordelen of ik mij wel of niet 'normaal' gedraag of er 'normaal' uit zie of moet zien. Bovendien heb ik (godzijdank) al vóór mijn middelbare schoolperiode afgeleerd om mij tegen allerhande zaken 'af te zetten' omdat je daar toch niks mee bereikt, dus ik DENK zomaar dat 'het' daar ook niet aan ligt...
quote:
On topic, de meeste mensen vinden mij een autoritaire kwast dan wel een stuk verdriet.
En gelijk hebben ze, als ik jouw reactie zo lees...
Een kleine toevoeging nog bij mijn eerste post in dit topic: de omschrijving van mijn schoolsituatie is inderdaad nogal zwartwit geformuleerd (het was laat toen ik het schreef, he
), maar de mening die ik heb over mijn familie staat nog steeds als een huis en zal ook altijd blijven staan.
Voor mij is dit topic nu in principe klaar en mag iedereen mij op grond van mijn toekomstige posts verder beoordelen.