|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Snelle compu met mooi wat RAM kom je al ver mee. Als je dat hebt kun je gewoon een simpele interface als een Mbox of een firepod kopen. Paar mics en stands/xlrs kopen en je bent klaar. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
het is wel de bedoeling dat ik het op heeeel veeeeel sporen op kan nemen. |
|
Wat is je budget ongeveer? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Euh, JB, verbeter me als ik het fout heb, maar het makkelijkst is volgens mij met mics een mixer in en dan de computer in (cubase ofzo). www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Ik ben nog niet zover om aan budget te denken, ik ben meer aan het kijken wat je minimaal nodig hebt om kwalitatief goede opnames te gaan maken. |
|
quote: Dan heb je een stereo spoor met drums.. Daar kun je in een complete opname niet veel mee. ik zou: http://www.thomann.de/gb/presonus_firepod.htm + een goedkoop drumkit opname micsetje + benodigde kabels en stands kopen. voor die stands+ kabels en mics ben je dan denk ik zo'n 400 e ook voor kwijt. Maar dan heb je alle sop individuele sporen en kun je nog doen met de opname wat je wil en kun je zodoende erg chille demo's maken als je wat kennis van zaken hebt. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Toevallig al de hele week bezig met drums opnemen, leuk man.. al die mics www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Zeker! Alleen.. wat doe die condenser daar in het midden? net boven de toms? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Je bedoelt die wat hoger hangt met blauwe kabel? Die hebben we er extra bijgezet als een soort overhead.. klinkt plima. [Dit bericht is gewijzigd door Daops op 13-12-2007 16:15] www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
ok laip... word niet phasey met die er bij? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Neuh, valt mee. Of we het spoor uiteindelijk ook gaan gebruiken in de drummix bekijken we later. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Wat is dat voor mooie groenblauwe mic boven je ride? |
|
quote: Wij hebben in onze studio nou een Focusrite Saffire 10/10 staan, geniaal ding! 8 Focusrite pre-amps of 8 lijningangen tegelijk (of een combi hiervan), veel routing-mogelijkheden, handige software erbij, en retestabiel via firewire! 400 pleuro.. En die Focusrite voorversterkers klinken helemaal te gek! Even het verschil getest met een ander kaartje (creative audigy, wel het andere uiterste) maar jezus wat een verschil zeg.. Headroooooooom!! Zitten ook nog eens 2 DI's in zodat je gitaar en bas rechtstreeks in kunt prikken.. En, handig, je kunt meerdere units koppelen, dus wil je uitbreiden, koop je dr gewoon nog 1 bij! Momenteel in de aanbieding bij Muziekhuis Vriese! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: ziet er interesant uit, heb hier nu een Lexicon Lambda staan (2 mic in's) en wou daar nog een mixer voor hangen, maar dit is wel interesanter dan kwaliteit > kwantiteit |
|
Ik heb het persoonlijk alleen niet zo op focusrite platinum series preamps. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Hoezo niet? Ik vind ze juist superzuiver en helder klinken, top! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ik heb ze vergeleken met de SPL goldmike en Audient ASP008 preamps binnen een mix en de focusrites klonken dan erg plat, schellig en onmixbaar ivm de audient. Niet dat je geen goed resultaat kunt halen uit de focusrites though! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ik ben het met JB eens. Het is ook wel een beetje een kwestie van smaak en toepassing. Ik weet trouwens ook niet welke beter zou zijn voor die prijs. Ik heb zelf een tonefactory van de platinum serie, en die heb ik erg veel gebruikt, met veel plezier. lampje |
|
Mjah, het kan natuurlijk altijd beter, haha.. Wij zijn van Behringer preamps naar Focusrite gegaan, en god-allemachtig wat een enorm verschil! Is ook wel het andere uiterste.. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die Audient enzo niet gehoord heb, dus ik geloof je absoluut, maargoed, het was ook een kwestie van budget, en ik denk dat je voor 439 voor 8 Focusrite preamps plus audio interface, DI's en een bult software geen miskoop kan doen! Moet wel zeggen dat ik ze juist heerlijk in de mix vind vallen! Tot nog toe alleen gitaar en zangopnames gedaan maar dat gaat als een speer.. Nieuw album produceren heerscht Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-12-2007 3:25] |
|
Hhahaha, wat wou je vertellen dude? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote:Hmm, zou ik even niet weten uit het hoofd. Hij heeft wel een mooie gouden kop waar Lee Towers jaloers van zou worden. Het is trouwens de studio van onze drummer, ik ben slechts de gitarist en engineer www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Net een Littlelabs Redeye besteld, beneiuwd wanneer ie binnenkomt |
|
Onlangs ben ik m'n Shure M-57 microfoon kwijtgeraakt en ben dus op zoek naar een nieuwe microfoon voor vnl. wat serieuzere klassiek gitaar thuis-opnamens, maar ook voor proef-opnamens met elektrisch gitaar. De shure M-57 vond ik voor klassiek gitaar wat matig, dus neig nu naar een grootmembraam condensator microfoon. Mijn budget is zo'n 75-150 euro (doch ik heb het 'wisselgeld' ook voor andere dingen nodig), nieuw kan ik daar bij Feedback oa voor krijgen: - AKG Perception 100 of 200 (99,-/149,-) - Audio Technica AT 2020 (109,-) - Behringer B1 (99,-) B2 (155,-) en budget C-1 (49,-) - MXL 008 USB (169,-), 770 (79,-), 2006 (89,-), 990+991 (99,-) - Rode NT 1A (175,-) - Samson C 03 U (99,-), GM 1 U GL (149,-) heeft iemand wat ervaring met deze microfoons: Welke zijn prut, welke zijn ok en welke zijn best goed? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |