![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik reamp op deze manier: opgenomen DI signaal uit computer naar radial Xamp (reamper) die er een gitaarsignaal van maakt; van Xamp in de gitaarversterker, microfoon ervoor en dat weer in de computer voeren. Press record en presto. Only sick music makes money today - Nietsche. ![]() |
|
Normaal zou dat zo werken, maar ik heb een Littlelabs redeye, en die heeft dus een externe preamp nodig, vandaar de vraag. ![]() |
|
RTFM? Die zit er toch wel bij Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Eh, nee, die zit er dus niet bij, en van de littlelabs redeye site wordt ik dus ook niet echt wijzer, de handleiding vertelet evenveel als de site. ![]() |
|
Weird Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Ja, dat vond ik dus ook, en omdat ik hier al ergens gelezen had dat JB er ook vrij lang over gedaan heeft dacht ik van ik vraag het hier maar even. ![]() |
|
Dudes! haha D.i opnemen= Gitaar>redeye>Micleveloutput>Preamp>geluidskaartin/computer. >Split/Instrument thru naar amp/podxt. Reampen= Computer/Geluidskaart uit>Redeye linelevel in en Reamp out> into amp. Simpel! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
Kijk, daar zat dus het probleem voor me, hehe, ik dacht dat bij het reampen ook nog een micpreamp nodig was. Thnks dude, kan ik vanavond weer mooi aan de slag. ![]() |
|
Aight! Wie heeft hier drumagog 3 voor me? ![]() Neeeergens meer tekrijgen! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
hoezo nummer 3?:O kheb alleen 4.02,als je daar interesse in hebt.. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Grindrapekill op 14-02-2008 17:29] ![]() |
|
3 downtuned veel beter en sommige samples klinken er anders/beter in ![]() Heel bizar eigenlijk..... "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
Ok,gemaild JB [Dit bericht is gewijzigd door Grindrapekill op 14-02-2008 18:32] ![]() |
|
Edit je post even en stuur die link naar Jb, torrents mag je hier niet aanbieden ![]() ![]() |
|
Re-ampen geeft trouwens ook de mogelijkheid om analoog te gaan, zat ik me isteren te bedenken. Omdat je nu in één keer je goede signaal kunt opnemen kun je dat net zo goed op tape opnemen en dat later terug je DAW inproppen ![]() ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Haha, dat had ik me een maand of 6 geleden ook al bedacht ! Ik heb er ook een analoog recordertje (Fostex shitding) voor gekocht, alleen werkt die niet goed (natuuuuurlijk....., heb ik weer). Ik heb vroeger ook al met tapedecks gewerkt. (Tascam 8 sporendecks) Synchronisatie tussen tapedeck en PC werkt trouwens prima, alleen dat spoelen kost nogal wat tijd. Zorg dus wel voor een goed deck, met een goede ruisonderdrukking. Midklasse en lowbudget decks klinken namelijk wel "warm", maar niet beter dan een pc met goede geluidskaart. (oja, tape gaat niet om "warm", maar gaat om de tapesaturatie !!! Een soort van natuurlijke bandcompressie) [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-02-2008 15:56] lampje ![]() |
|
Heb je die 2dehands gekocht? Is Fostex een merk waar je van op aan kunt? Wat was destijds het beste spul eigenlijk? Je kunt trouwens dat tape nog steeds nieuw kopen voor 100 per rol Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Tapedecks kopen is een beetje riskant. Professionele decks klinken beter, maar die hebben ook vrijwel altijd heel erg veel gelopen, en daardoor is de kans groot dat ze versleten zijn. De rubber rollers (tegen de pinchrollers), koppen, en interne verbindingen moeten vaak opgelapt worden, en dat kan heel erg duur uitvallen. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn eerste tapemachine (Otari MX5050 MkIII 8 sporen) eens een nieuwe banddrukrol moeten bestellen, en dat kostte me bijna 200 gulden. Terwijl het gewoon een rubberen wieltje is. Koppen is al helemaal problematisch. Je komt ze wel eens tegen op ebay, maar als je er echt eentje nodig hebt, dan kan je er heel lang naar blijven zoeken. de merken die goed zijn.... Tja. Fostex is echt een B merk, maar die hebben toch wel een aantal decks gemaakt die echt niet verkeerd zijn (G type). Alles hangt echter af van de mate dat zo'n machine gebruikt is. Goede merken zijn Otari, Studer (niet te betalen), bepaalde typen Telefunken (niet de magnetophones, maar wel de M- series zoals de M-15, M20), Aces (van soundcraft magnetics), Tascam, Ampex. Als 4 sporen genoeg is voor je, dan kan je ook kijken naar Akai, Revox (consumententak van Studer), Teac (consumententak van Tascam). Het beste is om een machine te kopen met Direct Drive Tables. Dat geeft de snelste spoelmogelijkheden, en de machine werkt dan veel preciezer. Qua ruisonderdrukking zou ik gaan voor losse units. DBX heeft zichzelf daarin het meest bewezen, hoewel een dolby A ruisonderdrukking ook bepaalde voordelen heeft. Enne, nou niet gaan bieden op de recorders waar ik op bied, okay ?!? ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-02-2008 23:00] lampje ![]() |
|
Haha! Het gaat me er puur om om er een mix of in dit geval een reamp doorheen te gooien, buiten dat zijn het gewoon gave dingen. 4 sporen zou echt al teveel zijn dus 8-sporen gaan aan me voorbij ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Volgens mij werkt het ook prima met een oude AKAI stereo bandrecorder. Vind je overal nog voor weinig. ![]() voor goede tapesaturatie flink in het rood opnemen. Denk ook aan de optie om dit te mixen met de originele opname. [Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 18-02-2008 9:54] Only sick music makes money today - Nietsche. ![]() |
|
Yep, daarom 4 sporen. je hebt immers een synctrack nodig. lampje ![]() |
|
Vet, ja die Akai's zie je overal voor een prikkie.. Of ze dan in goede staat zijn is maar de vraag natuurlijk [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-02-2008 17:18] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote:Hoe gaat dat in zijn werk, dat syncen? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Synchronisatie kan met meerdere formats, maar de meest gebruikte is de zogenaamde SMPTE. Dit is ontworpen voor het synchroniseren van videoapparatuur. Het signaal is een audiosignaal, wat verdeeld is pulsen die overeenkomen met het aantal beeldjes per seconden. Voor PAL systeem is dat 25 beelden per seconden (Frames Per Second). Dit zit ook in Midi geïmplementeerd. (als je by sync opties kijkt, dan zie je vaak 24. nogwat frames per second(Secam) 25 fps (Pal) 29.nogwat (NTSC) 30 fps en vaak nog dropframes en nondropframes, heeft weer te maken met de ongelijke frameformats als NTSC. Wat je kiest maakt niet veel uit, zolang het maar overeenkomt tussen de twee te synchroniseren machines. Wat je eigenlijk doet, is op een audiospoor (van de bandrecorder) deze smptepulsen opnemen. Als je dit vervolgens weer afspeelt, en door een smpte-midiconverter stuurt, dan kan je dus via midi je computer in, en dan zal je je pc automatisch mee gaan lopen als je hem in midisync-slave mode hebt staan. De bandrecorder is dan dus sync-master. Sommige recorders kunnen ook slaven aan andere recorders (of dus een DAW). Daar heb je dan wel weer specifieke synchronisers voor nodig, omdat die dus de pinchroller snelheid van de (slave)bandrecorder moeten kunnen sturen. Harstikke gaaf systeem, maar als het niet goed werkt dan wordt je erg gefrustreerd ! Maar dit is helemaal niet interessant voor de mensen die vanuit DAW perspectief werken, dusseh, lekker belangrijk ! Je hebt nog wel meer syncsystemen zoals FTK, maar dat zuigt enorm, dus gewoon gaan voor de SMPTE. Iets opnemen om daarna af te spelen en weer in je computer opnemen, en dan hopen dat alles gelijk loopt met overige sporen, dat lukt dus echt nooit. Je zal dan echt een synchronisatiesysteem moeten hebben. Sommige Midi interfaces hebben dit al ingebouwd (ik geloof dat de inmiddels verouderde MOTU midi-interface dat ook heeft, en aangezien die alleen maar MAC drivers heeft, kost die 2e hands vrij weinig !) lampje ![]() |
|
lampje ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |