IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : versterkers Vorige pagina | Volgende pagina
Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 20-05-2004 1:52 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

ehm weet ik dus nog niet.... Samickje kopen?

respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 23-05-2004 12:51 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

weet iemand een site waar ik uitleg en vergelijkingen voor amps kan vinden?

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 23-05-2004 14:07 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2004 12:51 schreef Brujeria het volgende:
weet iemand een site waar ik uitleg en vergelijkingen voor amps kan vinden?

http://www.harmony-central.com/

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 23-05-2004 18:50 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 24-05-2004 12:57 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 12 februari 2002 20:55 schreef Styhn het volgende:
Ik heb van mijn oom een Fender Super 60 overgekocht (fl 300,-) om het daar op te leren enzo.
Maar nu mijn vraag; het is dus een buizenversterker, om de hoeveel tijd moet je die buizen vervangen? Kan het kloppen dat het ook aan het geluid van de versterker te horen is als ze er lang inzitten? En zijn die dingen erg duur? Kun je een ander soort buis in je versterker doen, en maakt dat ook veel verschil?

Ik heb geen zin om 12 pagina's door te spitten, dus ik geef gewoon mijn antwoord (misschien is het al gepost)...

1. eindbuizen moet je, afhankelijk van de kwaliteit en de intensiviteit waarmee je erop speelt, om de 3-20 jaar vervangen.

Eindbuizen kan je per paar vervangen (elke 50 Watt vermogen bestaat uit een push/pull paar), maar beter is alle buizen te vervangen. De nieuwe buizen moeten gematched zijn. Dat wil zeggen dat elke buis precies hetzelfde versterkt.
Nadat de eindbuizen vervangen zijn moet de ruststroom ingesteld worden. Dit heet de BIAS. Als je dit niet insteld kan de eindtrap heel kil klinken (de buizen gaan dan langer mee) of juist heel vet (maar als ze te "heet" ingesteld staan fikken ze misschien wel door).

Fender gebruikt 6L6GC-eindbuizen.
Goeie merken: Svetlana, Sovtek, JJ/Tesla.
Groove Tubes zijn ook goed, maar die zijn gewoon door Svetlana, Sovtek of JJ/Tesla gemaakt en gerelabled. Je betaalt er dan nog eens 50% extra voor...

Een kwartet gematchte 6L6GC kost waarschijnlijk rond de 50 Euro.

Voorversterkerbuizen gaan langer mee. Deze hoef je niet per paar te vervangen en je hebt 3 basissoorten:
- 12AX7 / ECC83
- 12AT7 / ECC81
- 12AU7 / ECC82

de ECC83 is het bekendst en wordt in vrijwel alle versterkers gebruikt. Fender gebruikt soms een 12AT7 voor de reverb of de phase driver.

Sovtek maakt speciale 12AX7-buizen die aangepast zijn op klank. Ik gebruik bijvoorbeeld de 12AX7LPS voor mijn hi-gain kanalen en de 12AX7WB voor mijn cleane kanaal, reverbdriver en phase driver.

De phase driver zit het dichtst bij de eindbuizen, deze split het pre-ampsignaal in twee helfden: positieve flank en negatieve flank (zie een sinusgolf, waarbij het deel boven de 0 uit de ene kant en het deel onder de 0 uit de andere kant komt).
Deze twee helften worden apart versterkt door de push/pull eindtrap. Omdat je wilt dat beide helften gelijk versterkt worden moeten de eindbuizen dus gelijk versterken, dit heeft met dat "matched pair/quartet" te doen. De Sovtek 12AX7WB is warm met veel headroom, wat bij een phasedriver belangrijk is.

Verdere vragen kan ik graag uitvoeriger beantwoorden. Ik repareer/reviseer ook buizenversterkers.

...only dead people are cool...

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 24-05-2004 12:59 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 23 mei 2004 14:07 schreef Buried_Alive het volgende:
http://www.harmony-central.com/

Mwa, door de regels heenlezen. Iedereen vindt zijn versterker daar het best, het beste is naar een winkel gaan als Musik Produktiv en de versterker daar ONDER PODIUMVOLUME te testen. Elke versterker klinkt anders en zeker bij volopen volume hoor je dit. Een versterker op slaapkamerniveau klinkt altijd wel aardig, maar kan op een podium volkomen kut klinken.
Eigen gitaar mee, eigen spullen mee en uitproberen.

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:19 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

ok, dank voor het advies.. ik zal eens wat gaan proberen hier en daar

(en dat van harmony-central was ik zelf ook al een beetje achter )

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 21:25 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:19 schreef Brujeria het volgende:
ok, dank voor het advies.. ik zal eens wat gaan proberen hier en daar

(en dat van harmony-central was ik zelf ook al een beetje achter )

Men prijst zijn eigen spul natuurlijk altijd de hemel in!!! Maar als je door de regels heen leest, heb je er altijd iets aan. En zoals hierboven ook staat gepost, vooral zelf uitproberen!!! Met je eigen gitaar op de nek.

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:29 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

juist! maar ik zit er dus ook over te denken een nieuwe gitaar te kopen (vakantiegeld is weer binnen )
waarschijnlijk een jackson kelly

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 21:33 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:29 schreef Brujeria het volgende:
juist! maar ik zit er dus ook over te denken een nieuwe gitaar te kopen (vakantiegeld is weer binnen )
waarschijnlijk een jackson kelly
Ik neem dat je niet de pro-series bedoelt . Geldt ook weer hetzelfde als bij de versterkers. Maar misschien kun je beter een zaterdag naar Musik Produktiv gaan. Hebben ze meer dan genoeg versterkers en gitaren hangen. Kun je gelijk alles testen!!!

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:44 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:33 schreef Buried_Alive het volgende:
Ik neem dat je niet de pro-series bedoelt .
want?

EDIT:

leuk gitaartje toch? toch maar eens informeren naar de prijs v/d pro...

[Dit bericht is gewijzigd door Brujeria op 24-05-2004 21:49]

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 21:49 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:44 schreef Brujeria het volgende:
want?

Als je al zit te pielen over een versterker, dan kun je de pro (usa) serie wel vergeten. ±2200,- eurootjes.

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:50 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

auw. dan dus toch maar de Ke2

en het gaat mij niet om het geld. het mag wel wat kosten... versterker +- 500 E en gitaar +- 800 - 1000 E ofzo

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 21:52 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:44 schreef Brujeria het volgende:
want?

EDIT:

leuk gitaartje toch? toch maar eens informeren naar de prijs v/d pro...

Prijs 2435,00

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!
18121995/ob_id/34/marke_id/304/nur_lieferbare/nein

Wel een vet ding. Heb een paar keer op een Jackson RR1 gespeeld, maar speelt mirakels!

[Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 24-05-2004 21:54]

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:54 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

De USA select series zijn toch aardig guttkaufer?

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:56 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Ehm Ke3 is goedkoper dan ke2.

Ke3 zit rond de 600 E lees ik hier...

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 21:57 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:54 schreef Brujeria het volgende:
De USA select series zijn toch aardig guttkaufer?

Wil je wat goeds in handen of niet!!!

Is ook wel goed spul. Je ziet/zag veel gitaristen in de metal op die serie (was vroeger Performer, volgens mij) spelen. Dus dan hoef je je niet te schamen!!

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 21:59 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

nee, ik heb er al eens op gespeeld bij de Big One in zwolle, en dat speelde aardig beter als dat stuk brandhout wat ik nu heb...

Buried_Alive
Posted 24-05-2004 22:15 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 21:56 schreef Brujeria het volgende:
Ehm Ke3 is goedkoper dan ke2.

Ke3 zit rond de 600 E lees ik hier...

Betere prijsklasse??!!
Ke3 wordt volgens mij in Japan of Korea gemaakt, terwijl de Ke2 in Amerika wordt vervaardigd. En op de Ke2 zit iets duurder spul. Maar voor het geld het je zekers iets goeds in handen.

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 24-05-2004 22:32 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 22:15 schreef Buried_Alive het volgende:
Betere prijsklasse??!!
Ke3 wordt volgens mij in Japan of Korea gemaakt, terwijl de Ke2 in Amerika wordt vervaardigd. En op de Ke2 zit iets duurder spul. Maar voor het geld het je zekers iets goeds in handen.

ok. en 600 E is nog wel een keer te doen. maar de BC Rich Beast lijkt me ook wel ok. ik zal ze beiden eens uitproberen. Heb nu ook een BC Rich NJ en die speelt wel redelijk. niet echt heel appart ofzo.

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 25-05-2004 1:37 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 24 mei 2004 21:49 schreef Buried_Alive het volgende:
Als je al zit te pielen over een versterker, dan kun je de pro (usa) serie wel vergeten. ±2200,- eurootjes.

Jackson Performer = bolt-on, instapmodel, made in Korea

Jackson PRO = bolt-on, beter dan performer, made in Korea

Jackson USA = neck-through (op een paar modellen na), handgemaakt, super afgewerkt, echt parelmoer ipv plastic, etc. etc. etc.

Vergelijk qua afwerking:
Jackson USA = BC Rich USA
Jackson PRO = BC Rich NJ/Platinum
Jackson Performer = BC Rich Bronze

Brujeria
Usericon van Brujeria
Posted 25-05-2004 7:48 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

ok, dank voor de info. mischien vanmiddag eens langs de winkel... eens wat uitproberen..

Skull
Usericon van Skull
Posted 01-06-2004 23:56 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Iemand hier interesse in een Marshall B60 basscombo?

Marshall Bass 60
Model 5506 solid state amp.
-4 band Eq. (50 Hz - 10 Khz).
-Sensitivity control
-Contour control
-Input - Jack
-Send/return - jacks
-D.I. out - Jack
-60 watt RMS. at 8 Ohm

Blazen doet het wel, goed voor thuis (buren lastigvallen) of repetities.

Prijs: Eur. 200,- maximaal.

Nooit intensief gebruikt, enkel thuis.
Helaas staat 'ie stof te verzamelen sinds ik m'n nieuwe stack heb.
Staat: technisch 100%, heeft alleen wel een tijd stilgestaan.

Mail in m'n profiel.

- Mutatis mutandis -

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2004 6:48 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Heb net een oude Mesa Mark III gekocht supervet! je kan er makkelijk het oude metallica geluid uitkrijgen, niet dat mij dat nu erg interesseerd maar hi klinkt echt super veel beter IMO dan de rectmfriers!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 02-06-2004 6:48]

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-06-2004 7:32 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 6:48 schreef enforcer het volgende:
Heb net een oude Mesa Mark III gekocht supervet! je kan er makkelijk het oude metallica geluid uitkrijgen, niet dat mij dat nu erg interesseerd maar hi klinkt echt super veel beter IMO dan de rectmfriers!

Gezopen jong?

Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com