|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik weet de settings niet uit mijn hoofd, maar sleutelwoord in deze is om de basgitaar het laag te laten doen en niet de gitaren. Dit verzandt vaak in een modderige brij. Onze sound (andere gitarist heeft zelfde setup) heeft wat meer in het mid gebied voor de definitie en het laag halen vooral uit de sub-regionen. Je merkt het niet zozeer in het bassige geluid, maar wel dat het geluid heel erg 'duwt' en dat is in combinatie met de basgitaar een lekkere combinatie vinden wij. |
|
quote: Eens betreft rauwe sound. Toch denk ik dat je dat ook uit losse componenten kunt krijgen, mits je weet hoe goed met je apparatuur om te gaan |
|
Toch klinkt het anders, ik heb het ook geprobeerd en speel nog regelmatig op een rack van een vriend klinkt goed thuis en op lage volumes ook maar voor mij gaat er niets boven een gecranckte stack! Zal wel persoonlijk zijn altijd al van gehouden, maar ik hou ook enorm 9al heeft het niets met mijn speelstijl of band te maken) van oersounds als Hellhammer, AC/DC, Ramones etc..... echt van die tje oersounds! Al kan ik vette producties als the gathering van testament etc ook zeer op waarde schatten, die gebruikt overigns recto's geloof ik! Slayer heeft inderdaad een super sound uit die ROCKTRON PIRANHA's mar wel met behulp van JCM 800's klinkt super iig! |
|
Kep gisteren mijn laatste Ibanez Petrucci (JPM-4)verkocht aan een vent uit Arnhem, die vent (49), speelde al 28 jaar gitaar, schreef tot '90 voor de musicmaker, kortom een ervaren gitarist..... Hij vertelde me dat ie helemaal weg was van t merk "Diesel", ken iemand dat hier?????? |
|
DieZel moet dat toch zijn? 'Tis geen jeans!? http://www.diezel.ch/ [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 05-06-2003 23:20] |
|
quote: Misschien half jeans, half amp.... |
|
quote: Diezel ken ik wel.......... speelt Richard Hallebeek ook mee als ik em niet vergis, geen verkeerde versterkers hoor, heb er zelf alleen nooit een kunnen proberen. |
|
De Diezel Herbert moet een geweldige scheurbak zijn maar moet ook een goede clean hebben. Volledig handgemaakt maar daarom zit er ook een aardig prijskaartje aan van zo rond de 3200 euro. Verder hebben ze de VH4, een iets mindere en ander opgebouwde versie van de Herbert volgens mij, die rond de 2500 euro zit. Dus.... |
|
quote: Ja, maar Klasse A. Veel hitte en een zompig Stoner-Rock geluid dus. ...only dead people are cool... |
|
Diezel is wel cool maar ook erg duur, ik wilde een VH-4 kopen klonk erg lekker scheur ook al als de beste maar de herbert is echt voor metal gevoiced! Heb ze nu allebei gespeeld , nog steeds erg tevreden met mijn ENGL, maar troep is het zeker niet! |
|
Kep vandaag weer een goeie daad verricht; Ik heb mijn JMP-1 en Mesa 2:90 ingeruild voor een Mesa Rectifier (solohead), dit is nie de eerste, de vorige had helaas wat constructie problemen, maar de sound is super!!!!!! ik hoefde gelukkig niks bij te leggen.... Verder gebruik ik de G-major van TC, hiervan gebruik ik naast (effecten en noisegate) de relais om de Recto via midi te schakelen en de parametric eq. om de boel nog een beetje aan te dikken en om een solosound te vormen. Dit omdat de Recto maar 2 kanalen heeft... Ik hoop ook dat mijn slot investering is, want ik ben al zo lang bezig met t zoeken van de juiste spullen en sound |
|
HAHAHAh ik daxcht dat je een verstokte rackfanaat was? Gefeliciteerd iig! Ik wilde vroeger altijd een dual recto hebben, vind ze nog steeds wel goed,maar ja de portemonnee he! Ik heb wel eens overwogen om er een te importeren in de US koop je ze tweedehands voor $ 900-1000 maar ja al dat gedoen en verzenden van buizebbakken lijkt me niet echt geweldig! |
|
quote: hehehe tis idd dat ik niks bij heb hoeven leggen, want anders was t toch een ander verhaal , Mesa is en blijft jammergenoeg errug duur, maar de dollar staat momenteel gunstig. |
|
Zeker weten ik heb mijn slag al geslagen heheheheheheheh! |
|
quote: |
|
HAHAHAHA, het is ook wel heel aantrekkelijk nu iets te kopen iets groots! Ik betaalde een jaar of anderhalf geleden voor mijn DEAN ML Blueburst custom $ 1900 (hier kosten ze ongeveer 2800-3000 EURO) de dollar was toen 1,15 EURO dus 2185 EURO. Nu zou ie me 1615 EURO kosten da';s geen kattepis verschil! dat zou neerkomen op ongeveer 1100 keiharde nederlandse pegels die ik had kunnen besparen daar moet ik lang voor werken SHIT maar ja wel gelijk aangegrepen om een neiuwe custom made te bestellen! |
|
quote: Je brengt me op een idee, een tweede Musicman hhehehehe |
|
Why not? |
|
Neeee... die moet nog ffkes wachten, eerst gaan we over 2 weken lekker naar Griekenland, daar zijn we wel aan toe. |
|
HAHAHAH ik ga over 6 weken 2 weken naar Chios, ben vorige jaren al naar lesbos en Corfu geweest lekker relaxed... kijk er ook erg naar uit! |
|
Wij gaan naar Peloponnesos (goed geschreven hehehe) naar t plaatsje Tolo, kep er echt veeeeeel zin in.... |
|
Het zal zeker de moeite waard zijn! Heel relaxed land Griekenland, heb nog nooit van dat eiland gehoord mar je er zijn er ook 1.100 ofzo heheheheh |
|
quote: Ok, ik ben een zeer grote kneus op gitarengebied. Een Klasse A buizenversterker. Wat houdt dat in? En wat is het verschil met andere Klassen? En welke klassen zijn er? Ik heb tot nu toe pas één iemand op een Orange horen spelen en die speelde toen ook Stoner-Rock. Klonk wel erg vet. Ik ben zelf niet zo'n Stoner-Rock type maar misschien ook wel. Op het moment speel ik alle stijlen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Een normale buizenbak is een klasse B versterker. Dit houdt in dat er bij lage volumes crossover-vervorming optreed (de signaaloverdracht is bij lage volumes niet 100% lineair). Om dit op te lossen wordt er een ruststroom ingesteld die ervoor zorgt, dat de versterker ook bij lage volumes in een enigszins lineair gebied zit, wat Klasse AB genoemd wordt (kutsmileys). Klasse B / AB heeft een rendement van 80%. Dit betekent dat een Marshall met 4 eindbuizen (EL-34) in push-pull ruim 100 watt levert. Een klasse A werkt anders. Hier wordt een hoge ruststroom ingesteld, waardoor de versterker in een ultra-lineair gebied zit. Geen crossover-vervorming dus, ook niet bij lage volumes. Een vet nadeel van dit type versterkers is dat het rendement laag is. Een Klasse A heeft een rendement van 25% Dit houdt in dat een klasse A 30W versterker minimaal 120W aan stroom verbruikt. De overige 90W worden omgezet in hitte... [Dit bericht is gewijzigd door grevdrake op 12-06-2003 2:24] ...only dead people are cool... |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |