|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
Ja, en dan een project beginnen met Dwaalie. Azzie & Dwaalie, het Metalen Duo |
|
mwhaha Helaas, teddies zijn niet true genoeg.... [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 30-05-2002 1:04] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:Dan doe je hem corpsepaint op. De krullen heeft 'ie al. |
|
Ik *blijf* een interessant onderwerp van gesprek merk ik ON TOPIC!!! |
|
busted... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Zeg, Snaack op wat voor versterking speel jij eigenlijk? "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote:\ Op een uiterst brakke Crate nogwat, 120 watt transistor top met 2*12' speakerkast met diverse pedaaltjes Een ongelooflijk kutgeluid! Ik wil (en ga!) zelf een stereo buizen eindtrap bouwen, en wil daar een Marshall JMP1 + TC Electronics G-Major op aan sluiten.. Op een zelfgebouwde 4*12' kast met Celestion GL90 () speakerz.. |
|
Verslappers? |
|
quote: 'K heb Crate nog nie zelf gehoord, maar 'k heb er idd wel al overwegend slechte reacties over vernomen. Ben jij bedreven in techniek ofzo? Zelf een bouwen In ieder geval wel cool, zo kan je 't perfect naar je zin maken, als je weet wat je wil, en het kan uitvoeren natuurlijk. Zou je geen Vintage speakers gebruiken? "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Is terecht.. Er komt geluid uit, dan heb je alles gezegd.. Maar ja, ik had een amp nodig, dit setje koste 2500 gulden en ik heb het voor 1500 gekocht.. quote: Ja, ik heb al eerder versterkers en speakerkasten/ audio boxen gebouwd.. Heerscht! Wat je zelf bouwd staat voor drie keer de bouwkosten in de winkel, superkwaliteit gewoon quote: Hmmzz.. ik zit nu sterk aan Celestions te denken, die zitten in bijna alle kasten.. Ook in Mesa kasten.. Zijn gewoon hele goede speakers! Ik ben dan ook zo'n 600 euro kwijt als ik zelf een 4*12 kast bouw, meer dus dan wanneer ik een Marshall kast zou kopen! Maar dan heb je ook wat [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-05-2002 23:56] |
|
quote: Hmm, eigenlijk zijn er zowel Mesa als Marshall als ENGL kasten met Vintage 30 of 60's. De Vintages zijn normaal iets duurder dan Celestions, en het overgrote deel van de bevolking vind ze beter. Ik ga normaliter een cab kopen met V30's in de vakantie, en mijn 1960A wegdoen. Eerst testen tuurlijk. "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Ik ga ook eerst goed luisteren voordat ik speakers koop, maar Celestion heeft een paar hele mooie.. (www.celestion.com uiteraard) Celestion bouwt ook vintage speakerz, bedoel je die? Want het merk vintage ken ik niet |
|
Ja idd de speakers, die bedoelde ik Niet het merk "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Ik ben niet zo'n van van die oude Vintage speakers, greenbags of Alnico Blue's.. Dat vintage geluid van bijv een oude Vox AC30 spreekt mij niet aan.. BULDEREN wil ik! Kijk maar es op de site, ik wil die speakerz van 90 watt per stuk.. en dan een 4*12 stereo kast bouwen van dus 180 watt per kanaal, met een 120 watt per kanaal stereo buizen eindversterker [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-05-2002 0:32] |
|
Ja das wel een hoop Watt idd. lol Wat denk je dat het grootste efect heeft opt geluid? De kast (constructie...)of de speaker? "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Beiden.. Ik wil een gesloten kast bouwen, voor een stevige punch, de constructie is zeer belangrijk.. Ik ga waarschijnlijk 24mm MDF of Plywood (uhh.. Triplex ) gebruiken met deuvelverbinding of een nog stevigere verbinding.. Maar de speakerz bepalen het grootste deel van je sound.. Dat moeten dus wel jongens zijn die een lage A strak kunnen weergeven met bulderende distortion |
|
Ja, MDF is wel geschikt en zeer goedkoop, maar 1" is mss wat aan de dunne kant, niet? Eigenlijk zou ik al die speakers eens moeten kunnen testen in dezelfde kast, maar dat is nie mogelijk natuurlijk. Kben ook wel benieuwd naar de Greenbacks sound eigenlijk. "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
quote: Je bedoelt 24mm? Alle fabrikanten waar ik tot nu toe ontwerpen/info van heb kunnen vinden, maken gebruik van 21mm Triplex.. Ik zit dus aan de zeer stevige kant! Zo'n kast gaat een kilo of 35 wegen gok ik AUW! quote: Dat zou ik dus ook wel willen, maar ja je komt een heel eind door specs van verschillende kasten op te zoeken en daar met dezelfde amp en gitaar over te spelen ofcourse Op www.celestion.com heb je een ToneGuide, kan je lezen () hoe een speaker klinkt.. Die greenbags zijn volgens mij niet echt voor metal geschikt, zijn volgens mij oude Vintage speakers die in bijv. de Vox AC30 gebruikt werden.. Voor een lekker blues/ twang geluid dus! |
|
Ja ik heb ze net beluisterd, is idd. niet geschikt voor high output. Die Silver series V12-80 daarentegen... lol "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
Die wil ik dus aanschaffen Heerschende speakerz! |
|
azzie and the Atoths! |
|
quote: azzy and the Azagoths |
|
eh... goths??? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!! |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |