IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : versterkers Vorige pagina | Volgende pagina
ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-05-2003 21:30 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 31 mei 2003 21:28 schreef goblinjester het volgende:
Waarom hebben jullie toch allemaal geld teveel??? Ik ben blij als ik aan het eind van de vakantie, na een maand lang werken, een Gibson Studio of Classic kan kopen. Laat staan dat ik geld over hou voor een versterker. En ik moet nog een Fender Twin.

Kep die spullen 2de hands gekocht hehehehe

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 31-05-2003 21:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 21:30 schreef ratje het volgende:
Kep die spullen 2de hands gekocht hehehehe

Ik ben dan altijd bang dat er iets mis is met de buizen? Of is dat weer ontzettend gezeik van mij?

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-05-2003 21:34 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 31 mei 2003 21:31 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben dan altijd bang dat er iets mis is met de buizen? Of is dat weer ontzettend gezeik van mij?

Buizenproblemen is t grootste risico.... maar staat in geen verhouding met t genot dat je met buizenbakken hebt.... it's all about the sound!!!!!

goblinjester
Posted 31-05-2003 21:38 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 21:34 schreef ratje het volgende:
Buizenproblemen is t grootste risico.... maar staat in geen verhouding met t genot dat je met buizenbakken hebt.... it's all about the sound!!!!!

Van buizen heb ik dus helemaal nog geen verstand omdat ik nu speel op een versterker met Transtube technologie. Het klinkt absoluut niet beroerd en het is heel betrouwbaar. Mijn Digitech RP 50 geeft wel wat meer push aan mij bakkie.
Omdat ik geen verstand van Buizen heb weet ik niet of een 2e hands versterker klinkt zoals het hoort of dat er iets fout mag zijn. Vandaar dat ik zo voorzichtig ben met het kopen van een 2e handsversterker. Tevens hoor ik altijd van die hoge prijzen van buizen dat ik het helemaal zonde zou vinden als ik redelijk wat geld zou neerleggen voor een versterker die het misschien niet eens goed doet.
Interessante discussie: Wat vindt de rest hier van 2e hands versterkers?

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-05-2003 21:41 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 31 mei 2003 21:38 schreef goblinjester het volgende:
Van buizen heb ik dus helemaal nog geen verstand omdat ik nu speel op een versterker met Transtube technologie. Het klinkt absoluut niet beroerd en het is heel betrouwbaar. Mijn Digitech RP 50 geeft wel wat meer push aan mij bakkie.
Omdat ik geen verstand van Buizen heb weet ik niet of een 2e hands versterker klinkt zoals het hoort of dat er iets fout mag zijn. Vandaar dat ik zo voorzichtig ben met het kopen van een 2e handsversterker. Tevens hoor ik altijd van die hoge prijzen van buizen dat ik het helemaal zonde zou vinden als ik redelijk wat geld zou neerleggen voor een versterker die het misschien niet eens goed doet.
Interessante discussie: Wat vindt de rest hier van 2e hands versterkers?

2de hands is altijd een risico... maar mijn spullekes heb ik gekocht van bekenden,dus wist ik wel hoe ermee om was gegaan.

goblinjester
Posted 31-05-2003 21:48 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 21:41 schreef ratje het volgende:
2de hands is altijd een risico... maar mijn spullekes heb ik gekocht van bekenden,dus wist ik wel hoe ermee om was gegaan.

Ja, dat is altijd een veilige manier van kopen. Al mijn vrienden en bekenden zijn of net begonnen en willen zelf ook alles hebben of ze zijn te trots op wat ze hebbben. Een beetje jammer.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 31-05-2003 22:38 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Vandaag mijn nieuwe speakerkast gehaald!
Marshall JCM 900 1960 A, 300 W, stero 8 Ohm

Ff vrienden gemaakt met de buren, door em op repetitievolume open te draaien thuis

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-05-2003 23:09 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 21:48 schreef goblinjester het volgende:
*buizenvrees*

Buizen zijn vervangbaar hoor.. En die krengen zijn niet megaduur..

Afhankelijk van de branduren van je buizen moet je ze tussen 1 keer per half jaar tot 2 jaar vervangen ofzo..

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 01-06-2003 9:43 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 31 mei 2003 23:09 schreef Snaack het volgende:
Buizen zijn vervangbaar hoor.. En die krengen zijn niet megaduur..

Afhankelijk van de branduren van je buizen moet je ze tussen 1 keer per half jaar tot 2 jaar vervangen ofzo..

Ook afhankelijk van voor- of eindbuizen...
Snaack, das een duur grapje voor jou dan....
hehehhehehe, ik speel/repeteer vaak in de week en ben ervan overtuigt dat buizen toch best lang mee kunnen gaan hoor!!!! Handle with care ofcourse.....

goblinjester
Posted 01-06-2003 12:13 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2003 9:43 schreef ratje het volgende:
Ook afhankelijk van voor- of eindbuizen...
Snaack, das een duur grapje voor jou dan....
hehehhehehe, ik speel/repeteer vaak in de week en ben ervan overtuigt dat buizen toch best lang mee kunnen gaan hoor!!!! Handle with care ofcourse.....

Ik denk dat buizen het meest perfect zijn om mee te jammen en op te treden. Maar dat je voor oefenen beter een transistor bak kan hebben. Die kan je aan en uit trappen wanneer je wilt.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 01-06-2003 12:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 22:38 schreef Shredhead het volgende:
Vandaag mijn nieuwe speakerkast gehaald!
Marshall JCM 900 1960 A, 300 W, stero 8 Ohm

Ff vrienden gemaakt met de buren, door em op repetitievolume open te draaien thuis

Als hun appartement ongeveer zo ruim is als de jouwe en ze verhuizen dan wil ik graag jouw nieuwe buur worden
Voortaan hoor je applaus in plaats van gezeik

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 01-06-2003 13:09 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 31 mei 2003 21:26 schreef ratje het volgende:
Zeg enforcer,

Er zijn meer types van Mesa dan alleen die Recto's hoor!!! kep m zelf ook ff gehad en voor mij was t ook nie waar ik al jaren naar op zoek ben...

kep nu een 2:90 van Mesa met een JMP-1 en dat werkt prima.....

Weet ik daarom zet ik het er elke keer explidiet bij ik heb die verwaaring vaker gehad!

Maar de recto's zijn veruit het populairste mesa product en worden IMO zeer onterecht als "the holy grail" van de versterking gezien!

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 01-06-2003 13:31 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2003 12:44 schreef MBMarduk het volgende:
Als hun appartement ongeveer zo ruim is als de jouwe en ze verhuizen dan wil ik graag jouw nieuwe buur worden
Voortaan hoor je applaus in plaats van gezeik

het zijn dezelfde huizen

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 12:20 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 1 juni 2003 12:13 schreef goblinjester het volgende:
Ik denk dat buizen het meest perfect zijn om mee te jammen en op te treden. Maar dat je voor oefenen beter een transistor bak kan hebben. Die kan je aan en uit trappen wanneer je wilt.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 12:25 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Ik ben de laatste dagen, wat info etc. aan t verzamelen van de Line6 Vetta head, die moet ik binnenkort eens ff proberen hoor!!!! en aangezien ik mezelf een beetje ken, in dat soort dingen,

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 14:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2003 12:13 schreef goblinjester het volgende:

Dat dacht ik zelf ook!
Conrad, aan je smileys te zien vind je 't maar onzin

Ik bedoel: je moet dan eerst je buizen laten voorgloeien, als je pauze neemt dat ding op standby laten maar vervolgens niet vergeten dat 'ie nog aanstaat enzo en als je een "buizen-regeltje" niet nagaat dan weet je dat de levensduur van je buizen ingekort wordt

Trouwens: Ik zag op Shakeel z'n site dat hij geen buizenversterkers gebruikt terwijl hij toch best als een gevorderde gitarist overkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 02-06-2003 14:45]

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-06-2003 14:48 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 14:44 schreef MBMarduk het volgende:
Dat dacht ik zelf ook!

Ik bedoel: je moet dan eerst je buizen laten voorgloeien, als je pauze neemt dat ding op standby laten maar vervolgens niet vergeten dat 'ie nog aanstaat enzo en als je een "buizen-regeltje" niet nagaat dan weet je dat de levensduur van je buizen ingekort wordt

Trouwens: Ik zag op Shakeel z'n site dat hij geen buizenversterkers gebruikt terwijl hij toch best als een gevorderde gitarist overkomt.

meshuggah speelt ook transister, wijlen Chuck ook. Matter of taste I guess

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 14:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Messhuggah en Chuck!?!?!?
Holy fuck dat had ik NOOIT gedacht wat gebruiken ze dan?

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-06-2003 14:53 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

marshall alvestate, welk type precies weet ik niet

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 15:04 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ja het waar dat sommige fgrootheden op SS versterkers spelen maar ik heb er een anatal gehad en ze kunnen echt niet mee met een buzienbak IMO!

Ik heb een Marshall V100 gehad (net als Chuck Schuldiner) een RANDALL CYCLONE (zoals Dimebag darrel) en een line 6 (wat een crap!)
de Valvestate en Cyclone waren best leuk, maar toch missen ze iets.

meen paarv leuke pedaaltjes of 19" shit kun je ze echter wel heel wat opleuken, Dime gebrukt altijf een furman PQ-3 pre-amp EQ dei heb ik ook staan gebruikte ik in combinatie met de Cyclone, maar nu staat ie daar maar weg te rotten de cyclone is allang verkocht1

goblinjester
Posted 02-06-2003 19:13 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 14:48 schreef Shredhead het volgende:
meshuggah speelt ook transister, wijlen Chuck ook. Matter of taste I guess

Meshuggah

goblinjester
Posted 02-06-2003 19:15 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 14:44 schreef MBMarduk het volgende:
Dat dacht ik zelf ook!

Op zich zijn die buizendingen wel lekkerder voor blues. Ik hou ervan om blues te spelen. Ben dan ook een Steve Ray Vaughan fan.
Die gast is echt geweldig. En ik heb liever een minder perfect geluid van een buis dan dat strakke van een transistor.
Maar omdat ik thuis soms maar een kwartiertje speel zijn die transistors wel handiger en ik ben een te grote kneus om al aan echt optreden te denken.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 19:19 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Voorgloeien?? man een moderne buizenbak is zo opgewarmd, een minuut misschien nog niet eens!

Ik kan me herinneren dat mijn valvestate vroeger ook effe moest opwarmen ondanks dat er alleen een voorbuisje inzit!

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 19:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dus Marshall valvestates hebben WEL buizen
Ik dacht dat die louter een buizen-naboots-circuit hadden.

Trouwens ik verkoop deze nog steeds.

goblinjester
Posted 02-06-2003 19:25 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 19:19 schreef enforcer het volgende:
Voorgloeien?? man een moderne buizenbak is zo opgewarmd, een minuut misschien nog niet eens!

Ik kan me herinneren dat mijn valvestate vroeger ook effe moest opwarmen ondanks dat er alleen een voorbuisje inzit!

Minuutje kan ik wel wachten. Ik speel op school op zo'n Valvestate en die moet altijd opwarmen ja maar ik wist ook niet dat er toch een buis in zat. Kut ding trouwens. Maar de Marshall discussie hebben we al gehad.

Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com