IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : versterkers Vorige pagina | Volgende pagina
ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 22:45 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 2 juni 2003 22:39 schreef enforcer het volgende:
Ach wie kan er nu niet tegen een beetje tegengas, jezus man echt truiest wie begint er nu met een behoorlijk offensieve reply te posten.....

waar beweer ik in godsnaam het buskruit te hebben uitgevonden, man ga effe afkoelen ik geef mijn mening net als jij de jouwe geeft.
Blijkbaar duld je geen tegenspraak!

Ik heb een uitgesproken mening over wat ik goed vind klinken en wat niet, en...........

hou die uitgesproken mening dan gewoon voor je, AUB....

Mening ZM-er zit echt nie op jouw oordeel te wachten...

JE HOORT MIJ TOCH OOK NIE OVER JOUW GEAR LULLEN

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-06-2003 22:48 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ehhhhhh, is een forum niet om je mening te geven?

I can't shoot straight unless I've had a pint!

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 22:51 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 2 juni 2003 22:48 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ehhhhhh, is een forum niet om je mening te geven?

klopt, maar meneer veroordeeld de ander al snel van een offensieve houding..... en dat toch nie terecht, helaas.....

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 22:53 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ga je gang, naar mijn weten heb je nog helemaal geen vetta of wel?

Als jij het leuk spul vind ga je gang ik hoop dat je er een goede toon uitkrijgt.
Maar niemand gaat me hier verbieden te zeggen wat ik wil, en dat weet jij ook dondersgoed dat je dat niet kan!

Ik vond hem niet geweldig, maar dat geldt voor MIJ, en ik hou helemaal niet van modeling versterkers....

Bovendien blijft het een feit dat jij behoorlijk persoonlijk begon te worden, en dat lijkt me eerder tegen de forum regels!

denk je dat je rechten ontleent aan het feit dat je hier langer op het forum zit en dat je daardoor gerespecteerd bent opzo!

je mag eerst wel eens wat meer respect tonen, ik loop jou persoonlijk toch ook niet af te zeiken, misschien ben je wel een wereldgitarist who knows!

In dat geval respect!

Jij hebt je duidelijke voorkeuren OK, no problem, ik ook!

Jij houdt ven super technische shredmuziek, betekent dat dat je mening belangrijker is??
misschien vind uik de toom van Johnny Ramone wel heel erg vet, kan toch!

OK voor een modeling versterker is de vetta waarschijnljik het beste wat je in huis kan halen dat wil ik best toegeven....

heb je wel eens een Soldano (SLO) geprobeerd of een ENGL?
als je dat baggerbakken vind mag je het van mij rustig zeggen zal er geen aans!toot aan nemen, jij blijkbaar wel!

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 22:58 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 2 juni 2003 22:51 schreef ratje het volgende:
klopt, maar meneer veroordeeld de ander al snel van een offensieve houding..... en dat toch nie terecht, helaas.....

Even alles terzijde heb geen zin in ruzie maar dit is toch wel offendief of niet:

Zeg kerel, ga eens kijken op de www.line6.com
zij gebruiken wel degelijk die produkten van line6, dus geen gelul. En als je Ron Thal echt nie kent ben je volgens mij ook een gitarist die net z'n eerste akkoorden leert spelen zeker!!!!!hahahahaha

Ik wil niet moeilijk doen maaer ik heb wel een heel klein beetje gelijk!

En Ok misschien ben ik wel een zeikerd op gear gebied , daar heb jij misschien een beetje gelijk in, maar ik loop hier echt niet mijn eigen gear op te hemelen wqarom heb ik het gekocht destijds?? niet omdat ik geen geld had voor iets anders en ook niet omdat ik geen vcergelijkingsmateriaal in handen had!

Maar dat zegt inderdaad niet alles ik weet dat bijvoorbeeld Chuck Schuldiner een moordtoon uit een marshall valvestate kon krijgen gwoon omdat ie goed was!

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 23:02 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 2 juni 2003 22:53 schreef enforcer het volgende:
Ga je gang, naar mijn weten heb je nog helemaal geen vetta of wel?

Als jij het leuk spul vind ga je gang ik hoop dat je er een goede toon uitkrijgt.
Maar niemand gaat me hier verbieden te zeggen wat ik wil, en dat weet jij ook dondersgoed dat je dat niet kan!

Ik vond hem niet geweldig, maar dat geldt voor MIJ, en ik hou helemaal niet van modeling versterkers....

Bovendien blijft het een feit dat jij behoorlijk persoonlijk begon te worden, en dat lijkt me eerder tegen de forum regels!

denk je dat je rechten ontleent aan het feit dat je hier langer op het forum zit en dat je daardoor gerespecteerd bent opzo!

je mag eerst wel eens wat meer respect tonen, ik loop jou persoonlijk toch ook niet af te zeiken, misschien ben je wel een wereldgitarist who knows!

In dat geval respect!

Jij hebt je duidelijke voorkeuren OK, no problem, ik ook!

Jij houdt ven super technische shredmuziek, betekent dat dat je mening belangrijker is??
misschien vind uik de toom van Johnny Ramone wel heel erg vet, kan toch!

OK voor een modeling versterker is de vetta waarschijnljik het beste wat je in huis kan halen dat wil ik best toegeven....

heb je wel eens een Soldano (SLO) geprobeerd of een ENGL?
als je dat baggerbakken vind mag je het van mij rustig zeggen zal er geen aans!toot aan nemen, jij blijkbaar wel!

Je fantasy reikt ver..... je maakt van een mug, een olifant, jammer maarja...

Ik beschrijf gewoon in deze topic, waar eventueel mijn interesse naar uit zou kunnen gaan.... want ik vind t leuk om die zoektocht naar mijn favoriete sound te ondernemen.

Ik ben immmers voorzien van prima spullen, vandaar.....

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 02-06-2003 23:09 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Nuo ja joh dan zie je het zo ik vind het niet raar dat ik wat opvloog na jou reply had jij ook gedaan!
Heeft niet zoveel met fantasie te maken, en ben tevens geen fantast kan de daad altijd bij mijn woord voegen!

Verder weet ik dat je een JMP-1 en een mesa eindtrap heb idd prima spul zou het niet snel willen verruilen voor een vetta!

Ik ken iemadn die bijna dezelfde setup heeft en dat klinkt erg vet, ik ben zelf een liefhebber van een top ipv een rack maar dat is verder niet zo belangrijk.

Ik vind een rocktron Piranha voorversterker ook heel vet heb je die wel eens gebprobeerd?

Ik geloof dat slayer die o.a. gebruikt was laatst bij iemand die er een had klonkt echt goed en voordeel ten opzichte van mijn tops is dat hij uitermate stil en ongecvoelig voor feedback was!

Laten we het verder maar vergeten dan en welterusten!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 02-06-2003 23:11]

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2003 23:13 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 2 juni 2003 23:09 schreef enforcer het volgende:
Nuo ja joh dan zie je het zo ik vind het niet raar dat ik wat opvloog na jou reply had jij ook gedaan!
Heeft niet zoveel met fantasie te maken, en ben tevens geen fantast kan de daad altijd bij mijn woord voegen!

Verder weet ik dat je een JMP-1 en een mesa eindtrap heb idd prima spul zou het niet snel willen verruilen voor een vetta!

Ik ken iemadn die bijna dezelfde setup heeft en dat klinkt erg vet, ik ben zelf een liefhebber van een top ipv een rack maar dat is verder niet zo belangrijk.

Ik vind een rocktron Piranha voorversterker ook heel vet heb je die wel eens gebprobeerd?

Ik geloof dat slayer die o.a. gebruikt was laatst bij iemand die er een had klonkt echt goed en voordeel ten opzichte van mijn tops is dat hij uitermate stil en ongecvoelig voor feedback was!

Laten we het verder maar vergeten dan en welterusten!

uiteraard, zand erover en welterusten

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 03-06-2003 19:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hey Enforcer iemand heeft een vraag over Deans in de "ultieme basgitaar" topik.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 03-06-2003 19:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Hmmmm.......aargftggghhhh HAHAHAhA! zal eens kijken!

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 03-06-2003 19:26 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 3 juni 2003 19:18 schreef enforcer het volgende:
Hmmmm.......aargftggghhhh HAHAHAhA! zal eens kijken!

Hahahah heee Enforcer, ik doe ook weer mee, oke???

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 03-06-2003 19:27 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

JAJAJAJ zand erover OK no problem!

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-06-2003 20:33 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 22:26 schreef enforcer het volgende:
Luister eens kerel, ik wens niet zo aangesproken te worden noch ingeschat door iemand die me niet eens kent ongelofelijk zeg dat je er niet eens tegen kan als iemand je tegenspreekt!

Triest gewoon!

Ik heb toch studio pics gezien op de metallica site, en kijk maar eens naar hun recente video's zie jij een vetta head???

Tja George Lynch ensdorsed ook Peavey XXX's maar live staat er weliswaar een in zijn rack maar hij staat nooit aan!

Onze vrioend E van Halen endorsed ook peavey maar bij een inspectie bleek er gewoon een SLO-100 interieur in de peavey top te zitten en ook onze vriend dimebag staat om deze grappen bekend!

Moet ik artisten gaan opnoemen dei buizenversterkers gebruiken twijfel je eraan dat dat 95 % is van alle metalgitaristen met enig aanzien!

Ik pretendeer helemaal geen virtuoos gitarist te zijn maar mijn eerste akkoorden liggen ver achter mij en als jetwijfelt of ik echt de spullen heb die ik claim te hebben of hebben gehad nodig ik je uit om eens een kijkje te komen nemen!

Bovendien hoef ik geen vituoos te zijn om verstand van toon toon te hebben en van gear!

buiten dat kick ik helemaal niet op freakige shred gitaristen, en dat in IMO mijn goed recht!

ik zoek helemaal geen ruzie ik heb gewoon een mening over line 6 productenheb zelf ook een POD gehad en op een vetta gespeeld dus ik weet echt wel een beetje waar ik het over heb!

Tot nu toe heb ik je volgens mij niet verkeerd aangesproken maar is dat de enige manier hoe je ooit jouw gear kan zien want volgens mij heb je wel een aardige collectie.
Cheers!

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

goblinjester
Posted 03-06-2003 20:38 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 20:27 schreef Snaack het volgende:
Hoezo? Omdat het niet "echt" is? Bijzonder goed onderbouwd argument

Ik heb er iets tegen!
Hoezo?
Nou.. Daarom!

In jouw geval: probeer eens een Peavy Bandit uit met een Boss Metalzone.. Dat is even gaaf genoeg voor je

Ik vond het geluid van de Bandit erg vet maar ik vond het een luie versterker. Ik heb liever een voetbal die als een gek zijn best doet. En die Metalzone zal ik zeker uitproberen maar ik denk dat ik de Tube Screamer mooier blijf vinden. Verder als versterker wil ik er één met twee luidsprekers das mooier voor Chorus en zo.

Bedankt voor de tips!!!Altijd welkom.

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 05-06-2003 1:52 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

Goed:

Marshall buizenbakken
Mesa Boogie
Bogner
Koch
Engl
Peavey buizenbakken

Kut:

Line 6
Marshall valvestate
Transistor-troep

Reden:
Transistorversterkers kunnen nooit hun volledige vermogen leveren.
Bij hoge volumes gaat de eindtrap clippen en dit geeft signaalverlies + irritant klinkende harmonische vervorming die bovendien schadelijk is voor de speakers.

Buizenversterkers geven een aangename vervorming die bovendien aan het geluid bijdraagt ipv afbreekt.
Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

...only dead people are cool...

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 05-06-2003 17:59 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Daarom hebben bijv. Randall transistotrbakken een vermogen van 300 Watt!

ik heb een Cyclone gehad best een leuk ding met een furman PQ-3 ervoor (heb ik nog steeds) kom je heel dicht in de buurt van Dimebag zijn geluid!

Maar uiteindelijk klinkt een buizenbak idd beter daarom heb ik hem verkocht.

Voordeel was wel dat ie stil was en HEEL erg hard kon en strak bleef dat schort er bij een buizenbak nog wel eens aan!

Maar ja ben toch weer volledig buizen gegaan1

goblinjester
Posted 05-06-2003 19:42 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 1:52 schreef grevdrake het volgende:
Goed:

Marshall buizenbakken
Mesa Boogie
Bogner
Koch
Engl
Peavey buizenbakken

Kut:

Line 6
Marshall valvestate
Transistor-troep

Reden:
Transistorversterkers kunnen nooit hun volledige vermogen leveren.
Bij hoge volumes gaat de eindtrap clippen en dit geeft signaalverlies + irritant klinkende harmonische vervorming die bovendien schadelijk is voor de speakers.

Buizenversterkers geven een aangename vervorming die bovendien aan het geluid bijdraagt ipv afbreekt.
Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Ik denk dat ik zeker een keer een Koch en een Engl ga uitproberen. Niemand heeft het over Orange? Dit zijn toch ook buizenbakken?

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-06-2003 19:45 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik heb zelf veel gehoord en uitgeprobeerd, maar mijn huidige combinatie bevalt mee uiterst goed! Precies de sound die ik wil hebben Zwaar, aggressief maar wel heel gedefinieerd.

goblinjester
Posted 05-06-2003 19:46 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 19:45 schreef Shredhead het volgende:
Ik heb zelf veel gehoord en uitgeprobeerd, maar mijn huidige combinatie bevalt mee uiterst goed! Precies de sound die ik wil hebben Zwaar, aggressief maar wel heel gedefinieerd.

Je zal het vast niet erg vinden om te vertellen wat je combinatie is. Al zal je dat vast al heel vaak verteld hebben.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-06-2003 19:53 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

heeft hier idd al een aantal keer gestaan, maar vooruit:

Een in Bb gestemde Conklin GT7 7-snaar die via een Morley Bad Horsie Wah naar een Marshall JMP1 Buizen Midi PreAmp gaat die een Equalizer meekrijgt van een TC Electronic G-Major effectprocessor die de handel via een Mesa-Boogie 50/50 poweramp door een Marshall JCM 900 1960A 300 W speakerkast de wereld in schreeuwt!

goblinjester
Posted 05-06-2003 20:07 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 19:53 schreef Shredhead het volgende:
heeft hier idd al een aantal keer gestaan, maar vooruit:

Een in Bb gestemde Conklin GT7 7-snaar die via een Morley Bad Horsie Wah naar een Marshall JMP1 Buizen Midi PreAmp gaat die een Equalizer meekrijgt van een TC Electronic G-Major effectprocessor die de handel via een Mesa-Boogie 50/50 poweramp door een Marshall JCM 900 1960A 300 W speakerkast de wereld in schreeuwt!

Nadruk op dat schreeuwen. Dat kan volgens mij behoorlijk hard.
Zoals ik het zo lees is dat een zeer mooie combinatie waarmee de gemiddelde gitarist zijn ei wel mee kwijt kan. ik ben niet zo'n lief hebber van laag gestemde gitaren en ook niet van 7 -snarige ( zou willen dat ik erop kon spelen ). Maar echt een zeer mooie combi!!!

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 05-06-2003 20:13 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ja zeker en wat ie zegt vind ik ook heel belangrijk dat het gedefinieerd klnkt, maar daar spelen mijn Bill Lawrence L 500 XL elementen een grote rol bij!

de JMP is een hele mooie pre amp voor een relatief gunstig bedrag, ik heb er ook over egspeeld en vond het een leuk apparaat!
Die MESA poweramp is wel een beetje een standaard, erg goed idd, al vind ik mesa spullen over het algemeen nog steeds veel te duur!

een Peavey classic 50/50 is ook een hele leuke poweramp voor en stuk minder geld een gunstig alternatief zeg maar en ook de Marshall 8100 en 8200 poweramps zijn retegoed!

Maar ik hou persoonlijk meer van een top al gebruik ik wel eens losse 19" spullen erbij zoals een KORG DTR tuner en een FURMAN PQ-3 parametric EQ

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-06-2003 20:23 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 20:07 schreef goblinjester het volgende:
Nadruk op dat schreeuwen. Dat kan volgens mij behoorlijk hard.
Zoals ik het zo lees is dat een zeer mooie combinatie waarmee de gemiddelde gitarist zijn ei wel mee kwijt kan. ik ben niet zo'n lief hebber van laag gestemde gitaren en ook niet van 7 -snarige ( zou willen dat ik erop kon spelen ). Maar echt een zeer mooie combi!!!

Natuurlijk blijft zulks altijd een kwestie van smaak en dat is natuurlijk erg persoonlijk. Zelf ben ik helemaal verzot op dat lage. We spelen erg groove georienteerde metal en de sound die we hebben, past daar mijns inziens ook goed bij. Ik vind het erg belangrijk dat mijn sound definieerbaar is. Vaak schort dat er enigzins aan bij lui die erg laag gestemd staan (is mijn ervaring althans).

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 05-06-2003 20:30 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2003 20:13 schreef enforcer het volgende:
ja zeker en wat ie zegt vind ik ook heel belangrijk dat het gedefinieerd klnkt, maar daar spelen mijn Bill Lawrence L 500 XL elementen een grote rol bij!

--> eerste stap in deze richting was het inbouwen van een DiMarzio Evolution in mijn Ibanez RG7 620. Dit element heeft een hoge output en is erg helder, maar ook zeer aggressief!

quote:

de JMP is een hele mooie pre amp voor een relatief gunstig bedrag, ik heb er ook over egspeeld en vond het een leuk apparaat!
Die MESA poweramp is wel een beetje een standaard, erg goed idd, al vind ik mesa spullen over het algemeen nog steeds veel te duur!

--> vergis je niet in die JMP1 kwa prijs. Ik geloof dat ie een tijdje geleden bij de importeur een 1400 euro deed..Ik heb een 2e hands voor een zeer gunstige prijs

quote:

een Peavey classic 50/50 is ook een hele leuke poweramp voor en stuk minder geld een gunstig alternatief zeg maar en ook de Marshall 8100 en 8200 poweramps zijn retegoed!

--> Boogie is duur inderdaad, maar ik vind het de inverstering waard, omdat het gewoon kwaliteit is wat je koopt. Bijkomend voordeel bij Boogie is dat je je buizen (eindtrap) niet hoeft te laten Bias-en als je ze vervangt. Kan vaak nog een dure grap zijn als je dat moet laten doen. Bij de meeste buizenbakken moet dit iedere keer dat je ze vervangt gebeuren.

Een vriend van me heeft een 9100 Marshall eindtrap. De klank is lekker, maar heeft beduidend minder ballen dan de boogie (in de oefenruimte naast mijn setup beluisterd).

quote:

Maar ik hou persoonlijk meer van een top al gebruik ik wel eens losse 19" spullen erbij zoals een KORG DTR tuner en een FURMAN PQ-3 parametric EQ

--> Voordeel van losse componenten is dat je je favoriete apparatuur kunt combineren. Als je dat in een complete top vindt, is dat natuurlijk prima, maar een top die mij mijn huidige setup doet vergeten heb ik persoonlijk nog niet gehoord En nogmaals: het is allemaal een kwestie van smaak!

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 05-06-2003 20:32]

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 05-06-2003 20:33 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Absoluut het is heel flexibel daar heb je heel erg gelijk in!

Maar op een of andere manier klinken goede high gain top zo lekker in your face en losse componenten meer hi fi, ik hou van dat rauwe geluid........

maar voor een stereo zou ik altijd voor losso componenten gaan LOL!

Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com