IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : versterkers Vorige pagina | Volgende pagina
Hordes of Chaos
Usericon van Hordes of Chaos
Posted 31-05-2002 16:08 by Hordes of Chaos Wijzig reactieProfiel van Hordes of ChaosQuote dit berichthttp://www.fade.to/darkdayrising

Peavey 5150???????
Ha, wat een strontbak! Alleen maar ruis! Echt geen helder geluid. Wil je het een beetje aardig maken mag je nog wel een EQ, compressor en noise reductor aanschaffen.
Gewoon Mesa, dat is de shit! Als je niet kunt spelen kan je dat gewoon direct horen op de Mesa. Dit kun je nog lekker verdoezelen op een Peavey 5150.
Alleen jammer dat de service van Mesa zo ontzettend beroerd is in de Benelux. Bijna alles moet eerst naar Duitsland en anders terug naar de USA. Mooi kut dus (duurt dus zeker 10 weken, spreek uit ervaring)

Anthems of Ancient Splendour Comes Near

ENGL
Usericon van ENGL
Posted 31-05-2002 22:39 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Ik vraag me eigenlijk af wat juist de "schelheid" van een kast in de hand werkt. Zou dat aan de materialen kunnen liggen? Bijvoorbeeld een houtsoort zoals (extreem uitgedrukt) kurk die meer kan absorberen, (hoge tonen) en bijgevolg meer "bassy" klinkt. Of zijn het andere factoren die een rol spelen. In ieder geval wordt vaak beweerd dat Marshall cabs nogal schel kunnen klinken ivm andere, zoals de onbetaalbare MB's. Ik heb er nie echt last van want ik heb een zeer goei equalizer. Maar toch.

Weet iemand waaraan het ligt???
Snaack mss?

"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-06-2002 4:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

In de eerste plaats bepalen je speakers natuurlijk voor het grootste deel het geluid dat uit een speakerkast komt!

Maar uit info die ik tot nu toe heb kunnen vinden blijkt dat de constructie van een kast ook zeer veel uitmaakt, het is vooral zeer belangrijk dat de verbindingen degelijk zijn.

Het materiaal maakt ook zeer veel uit, dat heeft idd met de absorbtie van bepaalde frequenties door het gebruikte materiaal te maken. Die absorbtie beïnvloed de karakteristiek van een speakerkast. Bijv zacht materiaal --> veel hoog weggefilterd.

Bijna alle kasten van bekende fabrikanten worden van Plywood (=triplex meen ik) gemaakt. Ik denk dat MDF warmer klinkt.. Ik ben wel benieuwd naar een kast van massief eiken ofzo

Ik heb een ontwerp van een audio-freak gezien die zijn boxen in zijn huis heeft ingebouwd! Dus letterlijk in de muren ingemetseld, om een zo strak mogelijk geluid te kunnen krijgen

Tot slot bestaan er open en gesloten kasten. Gesloten kasten hebben meer bottom end 'punch' en open kasten klinken wat 'transparanter'.

Bij speakerkasten voor gitaarversterkers maakt, i.t.t. bij audioboxen, de inhoud van de kast (in liters dus) nauwelijks iets uit.

Een baspoort en dempingsmateriaal (zoals schapewol) wordt afgeraden omdat je daarmee je speakers kan verkloten (ik begrijp niet waarom maar het schijnt zo te zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-06-2002 4:23]

ENGL
Usericon van ENGL
Posted 02-06-2002 0:46 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

quote:
Ik heb een ontwerp van een audio-freak gezien die zijn boxen in zijn huis heeft ingebouwd! Dus letterlijk in de muren ingemetseld, om een zo strak mogelijk geluid te kunnen krijgen

Lol, Bedankt voor de info

"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-10-2002 12:17 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Kan je op een gewone gitaar versterker ook een microfoon aansluiten en gaan grunten?

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-10-2002 12:26 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 12:17 schreef Kramy het volgende:
Kan je op een gewone gitaar versterker ook een microfoon aansluiten en gaan grunten?

dat kan

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-10-2002 12:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 oktober 2002 12:26 schreef Shredhead het volgende:
dat kan

Maar die hebben toch niet dezelfde plug of wel?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-10-2002 14:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2002 12:28 schreef Kramy het volgende:
Maar die hebben toch niet dezelfde plug of wel?

Mic's hebben meestal een DIN-plug (zo'n 5 polig stekkertje)

Maar -- mic's hebben vaak ook een gewone jack die je op je gitaarversterker past. Zo niet kan je daar wel een verloopje voor krijgen denk ik.

Maar het gaat niet echt lekker klinken, dat kan ik je wel vertellen.. In het oefenhok van mijn vorige band gebruikten we namelijk een afgedankte gitaaramp als zangversterker.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-10-2002 14:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 oktober 2002 14:12 schreef Snaack het volgende:
Mic's hebben meestal een DIN-plug (zo'n 5 polig stekkertje)

Maar -- mic's hebben vaak ook een gewone jack die je op je gitaarversterker past. Zo niet kan je daar wel een verloopje voor krijgen denk ik.

Maar het gaat niet echt lekker klinken, dat kan ik je wel vertellen.. In het oefenhok van mijn vorige band gebruikten we namelijk een afgedankte gitaaramp als zangversterker.

Ah..naja ik zoek gewoon een zeer simpel klein kastje, waar ik zelf speakers op aan kan sluiten, dus neit zo'n versterker en speaker in 1 ding, met een volumeknop en een ingang voor een microfoon...meer hoeft er niet op te zitten.

Dus dat ik gewoon thuis kan oefenen terwijl ik hem heel zacht zet en ook gewoon mee kan nemen naar het oefenhok van ons "bandje" waar ik hem dan wat harder zet...hoeft niet echt veel watt te zijn, als ik maar boven het drumstel uit kan komen

Wat kan ik dan het beste kopen? Want wij hebben nog genoeg speakers enzo dus dat is alleen maar meer geld betalen voor iets wat ik niet nodig heb, en ik heb ook geen zin om iedere keer zo'n hele kast mee te sjouwen naar dat oefen hok.

Er hoeft dus echt niet meer op te zitten als een volumeknop, een ingang voor een mic en uitgang(en) voor speakers...

tips please (ik heb namelijk echt geen verstand van dit soort spul...)
(ow onze speakers hebben een impedantie van 8 ohm dus moet dat versterkertje of receiver of weet ik hoe zo'n ding heet dat ook zijn of niet?)

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-10-2002 15:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Niemand?

(subtiele kick )

Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 06-10-2002 17:32 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Ik ben een aanhanger van de modeling-amps. Zelf speel ik een POD via een Marshall 8008 eindtrap (yep, dit is een goedkope transistor eindtrap die opzich vrij kut klinkt met "gewone" preamps maar ERG goed klinkt met Line 6 spul!) in 2 Marshall 4x12" cabs.

Ik ga binnenkort ook eens de modeling-amps van Yamaha checken. Allan Holdsworth gebruikt ook een versterker uit deze series. Dus dan zal het wel goed spul zijn, ik weet alleen niet of ze ook geschikt zijn voor het "zwaardere" werk.

Cheers,
Tymon

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-10-2002 23:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2002 14:25 schreef Kramy het volgende:
Ah..naja ik zoek gewoon een zeer simpel klein kastje, waar ik zelf speakers op aan kan sluiten, dus neit zo'n versterker en speaker in 1 ding, met een volumeknop en een ingang voor een microfoon...meer hoeft er niet op te zitten.

*knip*

Wat kan ik dan het beste kopen? Want wij hebben nog genoeg speakers enzo dus dat is alleen maar meer geld betalen voor iets wat ik niet nodig heb, en ik heb ook geen zin om iedere keer zo'n hele kast mee te sjouwen naar dat oefen hok.

*knip*

Sja.. Jullie hebben dus al speakers?? En GEEN simpel mengpaneeltje Vaag hoor...

In dit geval zou ik zeggen -- koop een simpel 2e hands 8 kanaals livemixertje en een eindversterker.. Heb je gelijk een goede basis voor een eigen PA

Enne thuis grunt oefenen via een versterker Ik weet niet hoe hard jij grunt, maar als ik me best doe kom ik in de oefenruimte nog boven alles uit --> brulsmiley

Dussuh puur overbodig om thuis, om te oefenen, je zang te gaan versterken.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 07-10-2002 0:30 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2002 16:08 schreef Hordes of Chaos het volgende:
Peavey 5150???????
Ha, wat een strontbak! Alleen maar ruis! Echt geen helder geluid. Wil je het een beetje aardig maken mag je nog wel een EQ, compressor en noise reductor aanschaffen.
Gewoon Mesa, dat is de shit! Als je niet kunt spelen kan je dat gewoon direct horen op de Mesa. Dit kun je nog lekker verdoezelen op een Peavey 5150.
Alleen jammer dat de service van Mesa zo ontzettend beroerd is in de Benelux. Bijna alles moet eerst naar Duitsland en anders terug naar de USA. Mooi kut dus (duurt dus zeker 10 weken, spreek uit ervaring)

Ik heb zelf heel ff over een 5150 van een kennis gespeeld toen mijn vorige bak naar de haaien was en ik vond em erg vet. Heeft natuurlijk een hoop te maken met hoe je de handel afstelt..

Nu heb ik een boogie 50/50 achter een marshall jmp1 hangen en dat st

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 07-10-2002 0:30]

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 08-10-2002 12:37 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ik speel zelf op een klein Marshall versterkertje met een effectenbak (Behringer V-Amp 2). Dus ik zoek (voor wat meer watts) eigenlijk een versterker die gewoon flink kan blazen en niet echt veel effecten heeft want dat doet me V-Amp wel. Nog tips?

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 12:41 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 12:37 schreef Trevoc het volgende:
Ik speel zelf op een klein Marshall versterkertje met een effectenbak (Behringer V-Amp 2). Dus ik zoek (voor wat meer watts) eigenlijk een versterker die gewoon flink kan blazen en niet echt veel effecten heeft want dat doet me V-Amp wel. Nog tips?

Triple-Dan heeft een hele vette Marhall JCM 800 te koop..

daniel@triple7.nl

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-10-2002 13:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Iemand die ik ken gebruikt een 4 x 12 Marshall-kabinet (ik weet niet welke) waar ie de wielen onder vandaan heeft gehaald. Hij heeft een theorie dat als je erover speelt met wielen eronder, dat ie sneller stukgaat ('k zal em eens vragen hoe dat zit). Gevolg is dus wel dat je elke keer een breuk tilt aan dat kabinet van em...

Touché, pussycat!

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 13:42 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 13:23 schreef Sporty Voleg het volgende:
Iemand die ik ken gebruikt een 4 x 12 Marshall-kabinet (ik weet niet welke) waar ie de wielen onder vandaan heeft gehaald. Hij heeft een theorie dat als je erover speelt met wielen eronder, dat ie sneller stukgaat ('k zal em eens vragen hoe dat zit). Gevolg is dus wel dat je elke keer een breuk tilt aan dat kabinet van em...

Dan ben ik zeer benieuwd naar die theorie. Ik weet wel dat je rug dan sneller stuk gaat..

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-10-2002 13:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Idd. Toch heeft die beste man een wereldgeluid. Hij gebruikt één of andere Marshall amp in rackvorm (die je in zo'n flightcase schroeft). Ongeloofijk wat ie daar uittrekt (staan ook nog eens in B gestemd ook ) Daarbij heeft ie voor de effecten nog zo'n koffer vol met dure shit.

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 13:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb gister met een JEM555 over een JMP1 met een Marshall 2*50 Watt buizeneindtrap en een Marshall 1960a kast gespeeld.. En het viel me zwaar tegen

Ik wil nu voor een Line6 Pod Pro gaan over een Mesa Boogie Simulclass 2:90, en zelf een speakerkast met 4 Celestion G12T-75's of G12H-120 bouwen..

Die JMP1 had imho niet genoeg gain, en ik speelde er toch met een JEM met Evolutions en met een actieve Jackson over

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 14:47 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 13:48 schreef Sporty Voleg het volgende:
Idd. Toch heeft die beste man een wereldgeluid. Hij gebruikt één of andere Marshall amp in rackvorm (die je in zo'n flightcase schroeft). Ongeloofijk wat ie daar uittrekt (staan ook nog eens in B gestemd ook ) Daarbij heeft ie voor de effecten nog zo'n koffer vol met dure shit.

Ik heb ook zon'n beest. Een marshall JMP1 midi pre-amp en een mesa boogie 50/50 poweramp. Vriend van me heeft een Marshall 9100 poweramp, klinkt ook uiterst bruut

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 14:49 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 13:57 schreef Snaack het volgende:
Ik heb gister met een JEM555 over een JMP1 met een Marshall 2*50 Watt buizeneindtrap en een Marshall 1960a kast gespeeld.. En het viel me zwaar tegen

Ik wil nu voor een Line6 Pod Pro gaan over een Mesa Boogie Simulclass 2:90, en zelf een speakerkast met 4 Celestion G12T-75's of G12H-120 bouwen..

Die JMP1 had imho niet genoeg gain, en ik speelde er toch met een JEM met Evolutions en met een actieve Jackson over

Lief snaackje, dan doe je toch iets niet goed als je uit die JMP1 geen vet geluid krijgt..

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 14:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 14:49 schreef Shredhead het volgende:
Lief snaackje, dan doe je toch iets niet goed als je uit die JMP1 geen vet geluid krijgt..

Dat dacht ik dus ook! Maar er kwam echt geen vet geluid uit Misschien waren de buizen "op" ofzo..

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 14:54 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 14:53 schreef Snaack het volgende:
Dat dacht ik dus ook! Maar er kwam echt geen vet geluid uit Misschien waren de buizen "op" ofzo..

Zou kunnen ja. Wat beviel je niet dan aan het geluid?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 14:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 14:54 schreef Shredhead het volgende:
Zou kunnen ja. Wat beviel je niet dan aan het geluid?

Weinig gain, dus wel distortion maar niet het "over the top"-geluid dat ik zoek..

En het geluid was weinig gedefiniëerd, ook met de mid flink open.. Niet te vergeten -- de bas klonk gewoon "zompig"

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 08-10-2002 15:01 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Zoals je het beschrijft: dit klinkt allemaal niet als een JMP1. Zoals je weet heb ik er zelf 1 en hij heeft echt allemaal wel wat ie niet heeft volgens jouw ervaring.

Wellicht dat een boogie erachter het sleutelwoord is?

Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com