|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
ja maar met triggeren vervang je het geluid door een sample(of zoiets dergelijks), dan kun je toch beter meteen aan de edrums? Mischien ben ik een radicale drumnmer die zweert bij de lekkere ouderwetse drumstellen met normale trommels en houten stokken die word versterkt door middel van mics en liever uren aan het stemmen is dan er even een trigger op te gooien... |
|
quote:"Voelt?" Als je een trigger op je kick zet, voelt het nog steeds hetzelfde. Het geluid dat je uiteindelijk hoort maakt onvolkomenheden alleen veel duidelijker hoorbaar. Veel oefenen met triggers is een goede hulp om strakker te worden. Touché, pussycat! |
|
quote: een vriend van mij heeft een edrum gekocht omdat hij geen geluidsoverlast mocht maken thuis. Ik vind het wel een gaaf ding en erg uitgebreidt en slaat volgens mij wel redelijk realistisch. Maar tot nu toe kan hij alleen maar met koptelefoon spelen omdat hij normale boxen sloopt en een drum monitorset kost 800 euries(hij moet eerst nog de 3000 afbetalen ) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Jij zegt dat iets ("dit") niet slim is en ik vraag waarom jij dat niet slim vindt, daar je dat niet in je post aangeeft. Wat moet ik dan in hemelsnaam gaan lezen? Ignorance is bliss, gebrek aan hersencellen blijkbaar ook. Drummer nodig? |
|
Ik vind 'live' een drumstel het beste klinken met een getriggerde bass en snare. Vind het geluid van de toms dat 'normaal' uitversterkt gek genoeg mooier klinken. Kan misschien ook liggen aan welke modules men gebruikt. Bijv. Pete Sandoval vind ik qua geluid veel te kaal en electronisch klinken. Mystus en Sporty: Get a room you 2 [Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 22-07-2004 15:38] But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: gast, ik quote een stuk van jou waarin jij aangeeft dat sporty een fout heeft gemaakt in zijn zinsopbouw en dus schijnbaar een randdebiel is volgens jou....mijn opmerking was bedoeld om aan te geven dat er dus helemaal geen fout stond in die zin en jij dus zelf schijnbaar een gebrek aan hersencellen hebt.. ignorance is bliss? blijkt wel idd |
|
is een apart vecht-hier-je-meningsverschillen-topic geen idee? Het gaat over triggers, niet over I.Q. waar iki toevallig ook nog wel over kan mee praten |
|
quote: Ik ook niet. Dat treft, hebben we het eindelijk eens een keer over hetzelfde. quote: He he, eindelijk. Het was een vergelijking bedoeld voor een _leek_ die denkt dat met triggers je alles zo strak als een meisje van 12 kan spelen, om aan te geven dat triggers alleen maar de signalen doorgeven die jij (als drummer) afgeeft, net als een gitaarelement bij een gitarist. Ik ga voor een leek toch niet uitleggen hoe het geluid naar de versterker wordt gestuurd? Kom nou. Dat interesseert de leek geen drol. quote: Hetgeen wat je schreef klopte volgens mij wel, geen zin om terug te lezen. Ik begon er niet over, ik had het alleen versimpeld in mijn vergelijking meegenomen om voor de spreekwoordelijke leek wat meer een beeld te scheppen. quote: hmmm... Dan begrijp ik absoluut niet wat er stond, met uw welnemen. quote: Kijk, das mooi. Niet? quote: Ghehehe... Ja, dat soort woorden gebruik ik. :mrgreen: quote: Meid, wat heb je het zwaar. Al die complimenten en die druk. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt. Hier is je speen weer, en nu weer rustig in je box gaan liggen, ok? Drummer nodig? |
|
quote: idd http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1033265&page=32 |
|
quote: Nee, begrijpend lezen is blijkbaar nog steeds moeilijk. Leren ze jullie dat tegenwoordig niet meer op de basisschool? Ik geef niets aan, ik zei "volgens mij". Ik heb nergens expliciet aangegeven dat Sporty een randdebiel is. Het tegendeel begint steeds meer waar te lijken (let wel: te lijken, don't ruin it now!). Ik zal overigens de eerste zijn om toe te geven dat ik zelf fout zat als dat idd zo blijkt te zijn. Echter, de betreffende zin is mij nog niet uitgelegd. Ik wacht rustig af. Ignorance is indeed bliss, het groene boekje heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord? Drummer nodig? |
|
Dat topic is dicht zie ik... Misschien een niew 'bitchdraad' draadje openen heren? But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
ONTOPIC quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
[offtopic] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 22-07-2004 16:09] Drummer nodig? |
|
nietus! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
[offtopic] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 22-07-2004 16:08] |
|
[offtopic] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 22-07-2004 16:08] Drummer nodig? |
|
[offtopic] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 22-07-2004 16:08] |
|
Welk merk triggers gebruikt men hier eigenlijk? Ikzelf heb ze van D-drum. Zijn er ook mensen met Roland triggers, en zo ja, bevallen die? [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 22-07-2004 16:07] Touché, pussycat! |
|
[offtopic] [Dit bericht is gemodereerd door helmet op 22-07-2004 16:11] Drummer nodig? |
|
[offtopic] Klagen kan in 't klachten topic. [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 22-07-2004 16:15] Drummer nodig? |
|
quote: Tsja, maar toch *moest* ik spelen met triggers thuis. En omdat ik geen herrie kan maken, gaasvellen. Ik vraag me trouwens toch af of het nou echt zoveel uitmaakt met normale vellen dan. Het moet mogelijk zijn om dit goed af te stellen. Volgens mij had jij je gaasvellen heel erg strak gespannen? Misschien helpt dat? Nog andere tips? quote: Maar als ik niet snel kan spelen zonder dat de triggers over de nek gaan, schiet het nog niet op heh! Misschien moet ik eerst leren om duidelijk en ontspannen aan te slaan/kicken als ik retesnel speel, maar volgens mij zit dat wel goed. Achja, gaandeweg leer je. Mentation - www.mentation.nl |
|
Triggers gaan niet over hun nek, raak is raak. grappig dat de drummers die hier zweren bij een normaal drumstel waarschijnlijk nog nooit met triggers hebben gespeeld. of ze hebben er wel mee gespeeld en zijn zich dood geschrokken van hun onstrakke gerammel. Als je met triggers speelt sta je in je blote reet. Iedere foute tik komt loeihard door. |
|
sommige drummers kunnen ook echt drummen! :bier; One for the pain and two for my name |
|
quote: Deze is best leuk Heeft er niet zoveel mee te maken. Maar mensen moeten het geluid van triggers niet over de top laten gaan, dan klinkt het te machinaal. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |