|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Nile triggert op de laatste cd alleen de kick. Black Seeds is geheel analoog(Derrek Roddy wilde dat zo) en Catacombs heeft ook een getriggerde kick. |
|
Wat triggert Sjoerd eigenlijk in de studio? Touché, pussycat! |
|
En speelt hij nou met een ddrum 4 of een alesis d4 |
|
Dm4, Katablaster. Of een DmPro, natuurlijk (gezien de Deathcult ambities). Touché, pussycat! |
|
Ik vond het ook wat vreemd dat er net een goedkope snare trigger werd getoond.Wat voor module gebruikt jij sporty?ik een ddrum AT(acoustic trigger module) |
|
Een DM5 van Alesis. Er zitten wel mooie geluiden in, maar ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. Ik ga liever gewoon zitten en raggen, dan eerst een paar uur in een handleiding neuzen. Slecht hè? Touché, pussycat! |
|
SCHOP!! Meer drumtopics! quote: Nu las ik ooit in een interview dat Derek juist een enorme voorstander is van het triggeren van de bassdrum + snaredrum in death metal, omdat hierbij een solide basis moet worden gelegd. Het triggeren van de toms vind ik verder persoonlijk een erg slecht idee, omdat ik nog nooit een goed-klinkend getriggerd tomgeluid heb meegemaakt. Maar goed, mijn mening ten opzichte van triggers is de laatste tijd wat bijgeschaafd. Ik vond het ook niks en ik ben er nog steeds niet helemaal over uit; het klinkt in ieder geval vaak geweldig en vooral live, waar het verkrijgen van een goed uitgebalanceerd drumgeluid erg moeilijk is. Voor het publiek wordt het in ieder geval een stuk indrukwekkender en ik denk niet dat zij grote principiele problemen hebben met de manier waarop het geluid wordt voortgebracht. Kortom, zorg dat je kan spelen-- triggers of geen triggers. Je het maakt verder weinig uit voor je prestaties. Nu las ik een aantal keren over mensen die naast gaasvellen hun oefenkit hadden getriggerd. Ik wil hun ervaringen hier wel eens over horen. Zelf ben ik uiterst tevreden over mijn gaasvellen; echter, mijn bassdrumvel is inmiddels gescheurd en is op leven na dood met een gat in het midden. Ik vermoed dat ik even mijn techniek liet varen tijdens een van mijn "Stone Killers op bassdrum" oefeningen, waarbij je achter elkaar om en om met links/rechts singles zit te stampen. Het zou toch mooi zijn als ik daar bovenop een fatsoenlijk drumgeluid kan plakken (en misschien zelfs wel live in kan zetten als ik over mijn laatste principes kan komen)! Ik begrijp dat je drumt met een koptelefoon of valt het goed te doen om het geluid over een versterker te gooien? Naar wat voor merken/modellen kan ik het best kijken en in wat voor prijsklasse zitten we dan? Blijf je wel een min of meer natuurlijke feel houden? Ik heb zelf nog niet eens op een elektronische kit gespeeld; alleen de drums waren getriggerd tijdens de opname van onze demo. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Jij snapt het triggerverhaal niet. Triggers hebben invloed op het geluid, niet op het drumspel. Je bent een mooie eikel als je als drummer weet dat je niet strak bent en dan triggers gaat gebruiken. Dan ga je ongenadig hard op je bek. |
|
Redelijk: Als jij nog op dit forum ronddwaalt: ik heb wel vertrouwen in wat je zegt, maar het drumgeluid is niet altijd puur afhankelijk van de drummer alleen. Je kunt je drumgeluid nog zo lekker stemmen; als de geluidstechnicus weer eens teveel heeft geblowt, wordt je geluid naar Hades gemept. Ik las ergens anders dat je uit ellende maar een eigen installatie hebt gekocht, maar daar is dan ook weer een hoop geld, tijd en ervaring voor nodig. Triggers zijn dus duidelijk een oplossing voor diegenen die niet zoveel kunnen investeren in iets beters. Geef mij inderdaad ook maar een 100% acoustisch geluid dat perfect staat afgesteld; de realiteit leert dat je hiervoor een hele berg kennis, ervaring, tijd en dus geld nodig hebt. Oh ja, en het idee kwam zojuist bij me op in een grindbandje een splettergeluid door het snaregeluid te mixen. Maar goed, een getriggerd geluid klinkt dus al snel erg machtig, maar niet machtiger dan een acoustisch geluid dat door een vakkundige technicus is versterkt. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: ....en door een goede PA installatie uitversterkt. Maar zo'n triggerkastje meenemen is toch minder werk dan zo'n PA en de vakkundige technicus meenemen. Sowieso is het natuurlijk nog maar de vraag of die technicus het nog wel doet nadat je hem uit de flightcase hebt gehaald..... |
|
quote: Voor kicks is het vooral goed om te triggeren als de drummer "duizelingwekkend" snel gaat. Een akoustische kickgeluid zal op topsnelheid toch sneller een brei veroorzaken (zeker bij kicks groter dan 20"). Voor de snare vind ik het niet zo nodig. Getriggerde toms heb ik altijd erg lelijk vinden klinken, maar het kan praktisch zijn ze live te triggeren (tijdswinst). quote: Nu ja, dat laatste is niet helemaal waar. Als je veel met triggers speelt, wordt je wel strakker. Akoustisch hoor je onstrakheden minder dan wanneer je jezelf getriggerd hoort. Als je best aardig kan drummen en je speelt ineens met een trigger, dan zullen onstrakheden knalhard het publiek in worden geslingerd. Dan klinkt het dus niet indrukwekkend, maar kut. quote: In de "drummen" topic staat wel iets over mijn ervaringen met gaasvellen triggeren. Het is niet gezegd dat die voor iedereen gelden, maar ik vind het niet zo geslaagd. quote: Het kan allebei prima. quote: Merken van wat? Triggers of modules (allebei)? Wat triggers betreft zou ik voor Ddrum of Roland gaan. Er zijn erg veel modules, dus daar kan je misschien beter bij een (goede) winkel naar informeren. En check ook het Derek Roddy forum. Daar zitten de nodige mensen met zat triggerervaring. quote: Ik geloof niet dat Redelijk hier nog komt. quote: Verkijk je niet op wat een stel goede triggers en een fatsoenlijke module kosten. quote: Dat ligt er maar aan welke geluiden je gebruikt. Het kan juist ook erg knullig, of klinisch klinken. Het wordt er in ieder geval vaak wel duidelijker op. Maar ja, ik denk ook wel dat 90% van de niet-professionele niet-getriggerde metaldrummers een geluid heeft om te janken. Als iedereen nou een goed drumstel kocht en daar een paar fatsoenlijke vellen op fatsoenlijke wijze op schroefde, zou een groot deel van de metalconcerten waarschijnlijk al een stuk draaglijker worden. Touché, pussycat! |
|
quote: Hiervoor heb je natuurlijk ook manieren om dit tegen te gaan, je weet wel met metalen plaatjes op je vel, etc. Als je het goed doet, vind ik niet dat acoustisch slecht moet klinken op hoge snelheid... maar die getriggerde bassdrum samples klinken tegenwoordig zo dun als de tering. Wel duidelijk hoorbaar, maar soms zijn het gewoon "stipjes." quote: Minder nodig, daar geef ik je gelijk in (zoverre triggers uberhaupt "nodig" zijn). Maar ik kan me er nog wel iets bij voorstellen. Hahaha, op onze demo klinkt mijn snare aan alle kanten ongelijk (metalen snare zonder zo'n ring tegen de resonantie-- en een minder dan ideale linkerhand-techniek). Toch heeft dat wel iets. quote: Tuurlijk, maar dat komt meer omdat je met je neus op de feiten wordt gedrukt, zodat je aan je tekortkomingen kan WERKEN. Je bent niet opeens zomaar een stukje beter, maar dat begrijp je wel. quote: Goed, hier ging het me dus om. Ik reageer hier ook nog maar een keer. Ik kan niet geloven dat gaasvellen ongeschikt zouden zijn voor triggers. Sommigen worden er zelfs voor gemaakt! Verder vind ik de vreemde respons op zich wel meevallen; ik ben eraan gewend. Als ik vervolgens op echte vellen speel, hoef ik geen omslag te maken (nou ja, na 10 minuten heb ik nergens last meer van). Volgens mij moet het allemaal wel loslopen als je de gaasvellen goed spant en de triggers goed afstelt, maar ik heb daar natuurlijk geen ervaring mee. Het zou me wel gaaf lijken als ik nog een lekker drumgeluid kan produceren thuis ook, nu ik thuis eindelijk fijn uren kan oefenen zonder de buren over me heen te krijgen. Dus spaar me deze teleurstelling! quote: Duidelijk. quote: Tsja, ik heb hier dus geen verstand van... Ik las iets over een DM5 (?). Aan wat voor prijzen denken we hier? 500,-? 1000,-? EDIT: FUCK! Ik zocht eventjes op internet en zag die DM5 voor zo'n $350 op een website (http://www.music123.com/Alesis-DM5-Drum-Module-i66496.music). Dat is dus veel minder dat ik had gedacht. Nu weet ik niet hoeveel triggers zelf kosten, maar het ziet ernaar uit dat ik binnenkort maar eens wat geld ga uitgeven. quote: Ik bedoelde eigenlijk "investering" zoals in *na* *die* investering. [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 11:10] Mentation - www.mentation.nl |
|
Hey, ik heb eens zitten bieden op een Alesis DM5 triggermodule op Ebay. Ik vroeg me af wat men hier een redelijke prijs vindt voor zo'n tweedehands ding! Ik zag 'em voor 350 dollar nieuw en ik heb nu twee bods lopen. De hoogste is 180 euro en dat wordt toch al best aan de prijzige kant. Meningen? [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 17:28] Mentation - www.mentation.nl |
|
nee. ik kan niet drummen en jij ( negatyfus ) doet vanavond weer een poging tot |
|
quote: Bied nou maar niet op dat ding, dat ding is kut (alle alesistriggermodules hebben een zeer slechte trigger interface). Je kan beter een Yamaha, Roland, of als je het super wilt hebben, een DDrum kopen. Maar die Yamaha DTX serie heeft een gigantisch goede prijs/kwaliteit verhouding. Alesis heeft trouwens geen dynamiek in hun triggerinterfaces, en daarom hebben zoveel mensen een afkeer tegen triggeren. De alesis D4 is namelijk veel verkocht. |
|
Wat gek; ik las een berg goede reviews van mensen, ook over Alesis produkten in het algemeen. De DM5 ondersteunt echter wel aanslaggevoeligheid en een berg andere opties, zoals het random aanpassen van de samples om de aanslagen natuurlijker te laten klinken. Dus ik weet niet of je het over de DM5 hebt? Een ander op dit forum (Sporty?) hoorde ik geloof ik ook positieve dingen zeggen-- of in ieder geval geen extreem negatieve. Verder hoef ik niet zo'n verschrikkelijk geweldig apparaat te hebben, hoor. Het is voornamelijk voor thuis. Als ik maar niet continue met dubbeltriggers en valse triggers zit. Dat schijn je wel met veel pielen goed te kunnen krijgen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 22:30] Mentation - www.mentation.nl |
|
TMDC Sjoerd triggert alles live behalve de bekkens. In de studio is alles gemiked EN getriggerd. Voor als er onverhoeds iets misgaat Hij heeft de Ddrum 4 geloof ik, de allernieuwste. Verder wil ik nog even twee mensen nomineren voor de domste opmerkingen die ik ooit heb gezien over triggers: quote: quote: v.r.e.s.e.l.i.j.k. |
|
Kan me niet voorstellen dat het (goede) muzikanten zijn die dat soort opmerkingen maken. Al helemaal geen drummers denk ik. Wel vermakelijk om dat soort uitspraken te lezen altijd. |
|
quote: Tja ach, ik heb in mijn studio beide langs zien (en horen) komen, en ik was er niet zo van onder de indruk. DDrum triggers hebben een patent, en zijn daarom ook zo bijzonder goed. Maar idd ook erg prijzig. De roland triggers heb ik nog niet geprobeerd (behalve de V/drumpiezo's), maar die zien er wel erg okay uit. Lekker Degelijk. |
|
Ik begin me een beetje af te vragen of dat ik de enige ben (die zelf geen muziekinstrument speelt) die het volledig aan zijn kont kan roesten of drums nou getriggerd zijn of niet. Totdat ik dit topic in de gaten kreeg, wist ik niet eens wat het precies inhield. Het gaat mij er gewoon om of het goed en strak klinkt en of daar nu triggers bij gebruikt worden of niet, lekker boeiend zeg... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ik geef je helemaal gelijk. |
|
quote: Heb je het nou over triggers of over modules? Ik kan me niet voorstellen dat Ddrum *modules* onder patent staan, maar ik begrijp dat je de Ddrum modules veel beter vindt dan het Alesis aanbod? Of toch de triggers? quote: Tsja, de volgende stap is natuurlijk of het je uitmaakt wanneer een drummer met een elektronische kit op het podium zit (even niet lettend op hoe het eruit ziet, wat ook weer smaakgebonden is). Ik denk dat vooral drummers een emotionele band hebben met het *hout* dat ze bespelen. Mentation - www.mentation.nl |
|
[quote]Op 20 mei 2004 0:43 schreef Negatyfus het volgende: Heb je het nou over triggers of over modules? Ik kan me niet voorstellen dat Ddrum *modules* onder patent staan, maar ik begrijp dat je de Ddrum modules veel beter vindt dan het Alesis aanbod? Of toch de triggers? quote] eehhh, de modules van alesis zijn niet zo best. En daarna had ik het over triggers. Maar dat was idd niet zo duidelijk... |
|
Wat ik nog helemaal niet voorbij heb zien komen is dat er voor profi opnames heel veel gebruik wordt gemaakt van triggers maar niet de samples van de bijbehorende modules. Dus een opmerking als "ik vind triggers toch net iets anders klinken dan echte basdrums" is totale onzin want dat kan je NOOIT weten of het echt is of niet. Er zijn 2 opties, audio en MIDI. Andy Sneap (Nevermore - Dead Heart In A Dead World), 1 van de beste metal producers out there IMHO, gebruikt bijvoorbeeld audio. Door de triggers direct in zn protools rig te prikken neemt ie de signaaltjes direct op en kan ie er vervolgend elke sample die hij maar wil mee af laten spelen (hier wordt dus helemaal geen module bij gebruikt). De andere optie, MIDI, gebruik ik zelf ook wanneer ik drums op neem. De MIDI-out van de ddrum4 module gaat naar de MIDI-in van mijn rig en daar kan je ook weer elke sample erbij plakken die je maar wil. Hier gebruik je dus ook geen samples van de module. Het grappige is dat wanneer ik drums opneem, ik samples gebruik van het drumstel (die ik daarvoor opneem) dat ik opneem zodat de samples zo natuurlijk mogelijk klinken met de overheads. Waarom dan de moeite om te triggeren zou je zeggen? Omdat elke tom, de snare en de basdrums met 4 mics zijn opgenomen (onder, zeikant, boven en room mic) dus de samples zijn van ZEER hoge kwaliteit, iets wat je zonder triggers ook prima zou kunnen bereiken maar dan zou je HEEL wat mics en audio spoortjes nodig hebben. Ook zijn de samples perfect gescheiden en het maakt het editen een stuk makkelijker. |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |