IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Triggeren Vorige pagina | Volgende pagina
E.
Usericon van E.
Posted 22-07-2004 12:41 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 12:38 schreef Shredhead het volgende:
Bij ons in de oefenruimet dien je die dingen zelf mee te nemen.

ik wil daar geen eigen meenemen want alle standaards zijn onbeschermd . maar dat is natuurlijk wel leuk als je sleutelgaten in je bekkens wil

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 12:42 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

@ Sander :
Val dood! Ondertussen heb ik nog steeds geen nieuwe en zit ik dus nog steeds zonder china-cymbal... Ik zal jouw bekken eens breken vanavond, eens kijken wat dat voor effect heeft op onze podiumpresentatie.

Btw, vanavond, same time, same place?

Edithoer: zpellvautt...

[Dit bericht is gewijzigd door MystuS op 22-07-2004 12:43]

Drummer nodig?

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-07-2004 12:43 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Daar hebben ze rollen tape voor uitgevonden en viltjes (daar doet die van ons het iig mee in de oefenruimte. MIJN tape wel te verstaan..).

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 12:44 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Hmmm, zo te lezen is het bij Triple 7 de omgekeerde wereld van Cypher.

Drummer nodig?

Wijers
Ardek
Usericon van Wijers
Posted 22-07-2004 12:49 by Wijers Wijzig reactieProfiel van WijersQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ardekmusic

Een combinatie tussen triggeren en real time, daar ben ik erg voor. Darkane heeft hier wel origineel vorm aangegeven op hun ?eerste? cd 'Rusted Angel' > dat is voor zover ik weet het originele geluid gemixt met triggers

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-07-2004 12:50 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 12:44 schreef MystuS het volgende:
Hmmm, zo te lezen is het bij Triple 7 de omgekeerde wereld van Cypher.

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 12:52 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 22 juli 2004 12:49 schreef Wijers het volgende:
Een combinatie tussen triggeren en real time, daar ben ik erg voor. Darkane heeft hier wel origineel vorm aangegeven op hun ?eerste? cd 'Rusted Angel' > dat is voor zover ik weet het originele geluid gemixt met triggers

Wordt volgens mij op veel cd's gedaan, maar kan het mis hebben

But there is no real me: only an entity, something illusory................

E.
Usericon van E.
Posted 22-07-2004 12:53 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

vnnie paul gebruikt altijd trigger en mic. tegelijk klint idd zeer gaaf

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-07-2004 12:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 12:24 schreef MystuS het volgende:
Even heel kort door de bocht gezegd zou je een drumtrigger kunnen vergelijken met een gitaarelement. De aanslag (op de snaren of op het vel) wordt opgevangen en omgezet naar een digitaal signaal wat vervolgens wordt uitversterkt.
Uiteraard wordt alleen hetgeen uitversterkt wat je speelt, dat is bij gitaar en drums gelijk.

Zucht, heb je rest niet gelezen?

quote:
Op 26 februari 2002 17:32 schreef Bintmeister het volgende:
in mijn ogen is een getriggerde drum het zelfde als een electrische gitaar, zelfde principe, zelfde uitkomst

quote:
Op 27 februari 2002 14:07 schreef Sporty Voleg het volgende:
Niet, dus.

Een electrische gitaar stuurt een acoustisch signaal via een element (= microfoontje)naar een versterker.

Een trigger stuurt een electrisch impuls naar een module die vervolgens een sample naar een versterker stuurt.

Da's heel iets anders.

Touché, pussycat!

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 13:03 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 12:57 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zucht, heb je rest niet gelezen?

L.E.Z.E.N. H.O.E.R.! Moet ik het voor je uitspellen? Ik zei toch: "Even heel kort door de bocht gezegd"?

Zowel een element als een trigger vangen het daadwerkelijk gespeelde op en versterken dat op een digitale wijze. Natuurlijk zit er een verschil tussen. Maar voor de leken die net zo weinig IQ op muzikaal vlak hebben als Bush op politiek vlak is dit een uiterst simpele vergelijking.

Godsamme...

Edit, want typfout...

[Dit bericht is gewijzigd door MystuS op 22-07-2004 13:04]

Drummer nodig?

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 22-07-2004 14:12 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 13:03 schreef MystuS het volgende:
L.E.Z.E.N. H.O.E.R.! Moet ik het voor je uitspellen? Ik zei toch: "Even heel kort door de bocht gezegd"?

No need to get yours knickers in a twist, shorty. De vergelijking gaat niet op, hoe kort je die bocht ook neemt.
quote:
Zowel een element als een trigger vangen het daadwerkelijk gespeelde op en versterken dat op een digitale wijze.

Nee. Een gitaarelement stuurt een aoustisch signaal door. Een trigger geeft een electronisch impuls door. Geen van beide versterkt iets en digitaal is het ook niet.
quote:
Natuurlijk zit er een verschil tussen. Maar voor de leken die net zo weinig IQ op muzikaal vlak hebben als Bush op politiek vlak is dit een uiterst simpele vergelijking.

Dat bepaalde mensen het verschil niet kennen, wil niet zeggen dat ze het niet begrijpen als je het uitlegt. Het is namelijk niet moeilijk. Feitelijk zeg jij: "Jullie leken snappen dit waarschijnlijk toch niet, dus trek ik maar even een vergelijking die niet klopt maar die jullie waarschijnlijk wel snappen." Beetje kleinerend, niet? Treffend, trouwens, dat je eigen "IQ op muzikaal vlak" al tekort schiet als je het voor me "uitspelt."

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 22-07-2004 14:13]

Touché, pussycat!

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-07-2004 14:13 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Dames, wees eens lief voor elkaar.

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 14:19 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

*Gaat naast Shredhead staan* Geef elkaar maar een knuffel jongens

But there is no real me: only an entity, something illusory................

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 22-07-2004 14:20 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Hij zei "dame" tegen me.

Touché, pussycat!

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 14:27 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 14:12 schreef Sporty Voleg het volgende:
No need to get yours knickers in a twist, shorty. De vergelijking gaat niet op, hoe kort je die bocht ook neemt.

Shorty? Je moest eens weten.

quote:

Nee. Een gitaarelement stuurt een aoustisch signaal door. Een trigger geeft een electronisch impuls door. Geen van beide versterkt iets en digitaal is het ook niet.

Het gaat voor een leek (die claimt dat je met triggers alles naadje-strak kan spelen) ook niet om _wat_ er doorgegeven wordt. Feit is en blijft dat beiden het daadwerkelijk gespeelde opvangen en dat doorgeven, naar een top een module. Vergeet het digitaal uitversterken maar even voor het gemak. Met jouw IQ moet je dingen niet al te moeilijk maken.

quote:

Dat bepaalde mensen het verschil niet kennen, wil niet zeggen dat ze het niet begrijpen als je het uitlegt.

Hier zit volgens mij 1 keer teveel het woord "niet" in. Ik vergeef het je.

quote:

Het is namelijk niet moeilijk. Feitelijk zeg jij: "Jullie leken snappen dit waarschijnlijk toch niet, dus trek ik maar even een vergelijking die niet klopt maar die jullie waarschijnlijk wel snappen." Beetje kleinerend, niet? Treffend, trouwens, dat je eigen "IQ op muzikaal vlak" al tekort schiet als je het voor me "uitspelt."

Feitelijk trek jij nu een conclusie die helemaal nergens uit af te lezen valt. Beetje kleinerend, niet?
Ik hoef helemaal niet voor jou uit te spellen hoe een trigger werkt, ik ga ervanuit dat jij wel enige kennis van zaken hebt. Het enige wat ik voor jou heb uitgespeld is de manier waarop mijn post bedoeld was. Dat je dat niet doorhad is wellicht treffend, maar eerder typerend voor jouw door muzikale onkunde getergde persoonlijkheid.

Drummer nodig?

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 14:29 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Ik doe overigens niet aan knuffelen, behalve met thaise hoertjes.

Drummer nodig?

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-07-2004 14:31 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Bitchfight!!!

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-07-2004 14:57 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 22 juli 2004 14:27 schreef MystuS het volgende:
Hier zit volgens mij 1 keer teveel het woord "niet" in. Ik vergeef het je.

I'm not taking sides here, maar als je iemand wil afbranden op IQ is dit niet zo slim

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 15:01 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Hoezo niet?

Drummer nodig?

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-07-2004 15:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 juli 2004 15:01 schreef MystuS het volgende:
Hoezo niet?

Ik stel voor dat jullie alletwee een ig test gaan doen en de resultaten vergelijken...

surrealm
guitar tech
Usericon van surrealm
Posted 22-07-2004 15:04 by surrealm Wijzig reactieProfiel van surrealmQuote dit berichthttp://surrealm.net

tom van exodus, bijvoorbeeld, gebruikt ook triggers EN mic op de double kick

i said: "drink more honey", not: "drink more, honey"

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-07-2004 15:06 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

En toch ben ik huiverig voor triggers, net zoals edrums... ik zal er nooit aan beginnen. Het voelt niet als drummen voor mij.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-07-2004 15:12 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 22 juli 2004 15:01 schreef MystuS het volgende:
Hoezo niet?

l e z e n

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-07-2004 15:13 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 22 juli 2004 15:06 schreef Audiophile het volgende:
En toch ben ik huiverig voor triggers, net zoals edrums... ik zal er nooit aan beginnen. Het voelt niet als drummen voor mij.

mwah, ik ga binnenkort een electrische kit uitproberen i.v.m. opnames volgend jaar....als dat behoorlijk klinkt en speelt, zijn de kosten daar behoorlijk mee te drukken

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-07-2004 15:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 juli 2004 15:06 schreef Audiophile het volgende:

met trigger maak je er toch gewoon een electrisch drumstel van, die met midi-files werkt?

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com