|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Als hij strak is, goed in de maat kan blijven en wat ik ook erg belangerijk vind is originaliteit. Trieste gast |
|
I rest my case. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
luister naar bv. de (heerschende) CD Entangled in Chaos van de (heerschende) band Morbid Angel. ja, gedaan? okay, en dan naar de bootleg van Leading the Rats, live in Eindhoven(?) hoort het verschil. |
|
in mijn ogen is een getriggerde drum het zelfde als een electrische gitaar, zelfde principe, zelfde uitkomst Zoiezo is een triggermodule handig tijdens live optredens als je niet bij ieder nummer hetzelfde drumgeluid wilt hebben, maar een beetje afwisseling. Om dan meteen 10 minuten onder je drumstel te kruipen is dan ook een beetje kut. Dan is 1 druk op de knop en je hebt een andere preset toch makkelijk, niet?? |
|
Holy fuck! Effe weggeweest maar. |
|
quote: Die cd is zeker vet!! Trieste gast |
|
quote: Maar stel dat jij met een death metal band een cd gaat opnemen, wat voor drumgeluid zou je dan willen hebben, ik neem aan dat je dan niet een (potten en pannen) geluid ala darkthrone wilt? Btw, ik vind die drums bij snowfall wel erg goed, en het geluid past er wel goed bij vind ik. Trieste gast |
|
quote: Da's dus bullshit... Triggers worden vaak gebruikt door drummers die niet kunnen stemmen of er geen geduld voor hebben. Als je een beetje de tijd neemt kan je elke kit vet laten klinken. |
|
quote: Da's dus bullshit, als je een heel erg ontstemt drumstel gaat triggeren, dan klinkt het heus niet even vet als een gestemt drumstel. En als je een drumstal goed stemt, dan krijg je heus niet een even vet geluid dan als je het drumstel triggerd. Trieste gast |
|
quote: Heh, als er iemand een atechnische drummer is (en dus een eventuele kandidaat voor triggers) is het Fenriz wel. En als er iemand goed is, terwijl hij toch triggers gebruikt, is het Pete Sandoval wel. Ik heb trouwens de indruk dat Dimmu Borgir gewoon hele nummers 'triggeren' maar da's een ander verhaal Ik weet niet, ik vind zo'n puriteinse opvatting als 'je mag niet triggeren' een beetje zinloos. Al kan je nog zo goed drummen, als je dat op kutmuziek moet doen ben je nog nergens. Composities e.d. zijn belangrijker. Triggeren heeft alleen maar te maken met de fysieke uitvoering en dat is een momentopname. (ik vind een fatsoenlijk niet-getriggerd geluid echter wel mooier (en knapper) dan triggerdrums, laat daar geen twijfel over bestaan...) |
|
quote: Ik zei "vaak". En neem maar van mij aan dat ik gelijk heb Heel veel (vooral death/black) drummers vinden al dat stemmen maar een moeilijk gedoe en zijn met triggers gewoon altijd verzekerd van dezelfde sound. Even voor de duidelijkheid: Ik persoonlijk hou dus niet van triggerring. Ik vind het zonde om duur hout te kopen als je vervolgens de sound van dat hout niet benut. Koop dan een electrisch drumstel. Ik ben helemaaaaal niet tegen electrische drumstellen :-) Ik kan me wel voorstellen dat drummers een electrisch drumstel geen gezicht vinden en dan dus een akoestisch drumstel triggeren. Beetje krom, maar het kan |
|
En waarom zou ik dat van jou moeten aannemen?? Trieste gast |
|
quote: Ik zeg niet dat het niet mag, ik ben er zelf alleen niet zo'n voorstander van. 11.45: restate my assumptions |
|
wat vinden jullie van drumstokjes dan? en plectrums? stokjes en plectrums zijn gay ,je zonder die dingen klinkt het allemaal veel natuurlijker [Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 26-02-2002 20:26] No meat is sweater |
|
quote: Dat is dikke onzin... Maar ik weet wat je bedoelt. Trieste gast |
|
Om de een of andere reden hebben veel mensen de pest aan triggeren heb ik gemerkt. De discussie: Het is getriggerd! Echt niet man! Echt wel! Wat de fuck? Het maakt toch niet uit? Als het maar goed klinkt. Van mijn part gaan ze op een stel pannen slaan. |
|
Of op schedels van dode (of levende) priesters!! |
|
dwaallicht in full effect |
|
quote:Ja, dat is bij blackmetal. Ik had het over deathmetal. |
|
Zou de Paus een mooi geluid voortbrengen? Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
zonder triggers is dan mischien wel een mooier geluid maar dat is gewoon niet altijd te realiseren. |
|
quote: Oh eh, gevriesdroogde baarmoeders geven een mooi snare-geluid. |
|
en daar met afgehakte armen op spelen |
|
Misschien is het wat om die priester-schedels te triggeren? |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |