IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Triggeren Vorige pagina | Volgende pagina
TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 20-05-2004 11:50 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Het hier uitleggen heeft geen enkele zin. Er zijn teveel mensen hier die elkaar naar de mond praten en er zelf geen zak van snappen.

"Ow laat ik maar nbet doen of ik het snap, anders denken ze dat ik dom ben"

of

"Laat ik mijn vrienden maar napraten anders vinden ze me niet meer cool"

Hoeveel beter zou Immortal live hebben geklonken als men destijds de drums getriggerd had. Je hoorde nu ergens wat gerommel in de verte.

[Dit bericht is gewijzigd door TMDC wordfuhrer op 20-05-2004 11:51]

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 17:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 11:50 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Het hier uitleggen heeft geen enkele zin. Er zijn teveel mensen hier die elkaar naar de mond praten en er zelf geen zak van snappen.

"Ow laat ik maar nbet doen of ik het snap, anders denken ze dat ik dom ben"

of

"Laat ik mijn vrienden maar napraten anders vinden ze me niet meer cool"

Hoeveel beter zou Immortal live hebben geklonken als men destijds de drums getriggerd had. Je hoorde nu ergens wat gerommel in de verte.

Doe het dan maar voor die paar mensen die het wel interesseert...

Zoals ik in mijn vorige reply al opmerkte, het enige waar het mij om gaat, is of dat de drums goed en strak klinken. En als triggers daarbij helpen, dan ben ik 100% voor het gebruik van triggers.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 20-05-2004 17:46 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

ach triggeren kan heel goed klinken, hangt alleen een beetje van de stijl af die je speelt, ik bv geen behoefte aan getriggerde jaren zeventig rock, maar wel aan getriggerde death metal.

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 18:04 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

The Monolith Deathcult klinkt zonder triggers waarschijnlijk nog kutter dan ze nu klinken

Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 20-05-2004 21:06 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
altx: Doe het dan maar voor die paar mensen die het wel interesseert...

Precies! Maar eh, ik ben toch benieuwd hoe je er dan tegenover staat als een death metal band opeens met een elektronisch drumstel op het podium staat...

Mentation - www.mentation.nl

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 20-05-2004 21:08 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

niets mis met triggers

altx
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 21:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 21:06 schreef Negatyfus het volgende:
Precies! Maar eh, ik ben toch benieuwd hoe je er dan tegenover staat als een death metal band opeens met een elektronisch drumstel op het podium staat...

Uhm, ik zie de link met triggers niet helemaal...

edit: My bad, ik ben ook maar een leek...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 20-05-2004 22:14]

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 20-05-2004 22:05 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

als een drummer triggers gebruikt, voor bijvoorbeeld de bass, dan hoor je een sample, in plaats van het echte geluid. dat is hetzelfde principe als bij een elektronisch drumstel.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

altx
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 22:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 22:05 schreef El Chulo het volgende:
als een drummer triggers gebruikt, voor bijvoorbeeld de bass, dan hoor je een sample, in plaats van het echte geluid. dat is hetzelfde principe als bij een elektronisch drumstel.

Oh ok.

Tsja, het zal er 'n beetje bizar uitzien, maar principieel gezien kan ik daar dan niks op tegen hebben (een electronisch drumstel dus).

Maar het heeft IMHO gewoon een beetje met uiterlijke schijn te maken. Bij een electronisch drumstel heb je gelijk in de gaten dat het "niet echt" is, als men begrijpt wat ik bedoel.

Ik vergelijk het een beetje met de aversie jegens keyboards. Als jij een viool hoort, heb je ook het liefst dat er een violist(e) op het podium staat en niet dat dat uit een keyboard getoverd wordt.

Negatyfus
Usericon van Negatyfus
Posted 21-05-2004 13:17 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

Aha... ja, het is dan vooral de uiterlijke schijn. Voor de drummer voelt een getriggerde acoustische kit natuurlijk veel natuurlijker aan (als je dat gewend bent), maar voor de luisteraar maakt dat natuurlijk ook weer geen fuck uit. En hoe de (elektronische) kit eruit ziet, tsja dat is denk ik toch ook meer gewenning of norm. Tenzij de gemiddelde luisteraar om de ambachtelijkheid van echt hout geeft? Persoonlijk zou ik dat liever willen zien...

Maar voor de luisteraar blijft de grootste drempel tussen een getriggerde kit en een elektronisch drumstel (met echte bekkens) dus puur het uiterlijk. Eigenlijk vind ik dat stiekem een beetje jammer.

Arco
Usericon van Arco
Posted 24-05-2004 16:18 by Arco Wijzig reactieProfiel van ArcoQuote dit bericht

nagenoeg iedereen gaat er aan voorbij dat je door triggers jezelf beter en duidelijker gaat horen... dit zal resulteren in beter, netter, strakker en verfijnder spelen. ik raadt iedereen aan om triggers te kopen, al is t alleen al daarvoor!

Negatyfus
Usericon van Negatyfus
Posted 24-05-2004 16:21 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

Absoluut! En ik ben ermee bezig. Mocht je nog een oude module of triggers hebben liggen waar je vanaf wilt...

Arco
Usericon van Arco
Posted 24-05-2004 16:39 by Arco Wijzig reactieProfiel van ArcoQuote dit bericht

ik ben er echt weeeeeee tooo laat mee begonnen... enkele jaartjes terug adviseerde hans pieters van excess me al dat dat erg goed voor je was...
echter nu sinds een week of 3 bass snare en ook toms getriggered en ik wil niet meer terug!
godverdomme !

Negatyfus
Usericon van Negatyfus
Posted 22-07-2004 11:14 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

Ik heb inmiddels een oude Alesis D4 module en triggers op gaasvellen aangeschaft. Godsamme, ik krijg tot zover de dubbeltriggers en gemiste triggers er niet uit! Zo kun je toch niet normaal spelen... ligt dat aan mij , mijn instellingen of de Alesis? Zodra ik snel ga spelen, gaat het aan alle kanten mis met de triggers.

Plus, mijn bassdrum trigger past niet goed op mijn Tama 22" bassdrum! WTF!?? Staal buigen en alles...

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 11:53 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Ik vind vooral live dat triggers zeer veel goed doen aan het totaal geluid, en dan vooral de bassdrums en snare. Vaak komt de kick niet echt goed door bij acoustisch uitversterking. Als de drums in de livemix verzuipen verlies je alle impact imho. Hoor ook vaak mensen zeiken dat trigger drums live fake zijn, terwijl je juist iedere fout extra hard hoort

But there is no real me: only an entity, something illusory................

E.
Usericon van E.
Posted 22-07-2004 11:59 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 11:53 schreef *Sander* het volgende:
Ik vind vooral live dat triggers zeer veel goed doen aan het totaal geluid, en dan vooral de bassdrums en snare. Vaak komt de kick niet echt goed door bij acoustisch uitversterking. Als de drums in de livemix verzuipen verlies je alle impact imho. Hoor ook vaak mensen zeiken dat trigger drums live fake zijn, terwijl je juist iedere fout extra hard hoort

hehe eindelijk iemand die een keer begrijpt dat je fouten juist beter hoort

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-07-2004 12:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 11:14 schreef Negatyfus het volgende:Godsamme, ik krijg tot zover de dubbeltriggers en gemiste triggers er niet uit!

Ik had er (geloof ik) al een beetje voor gewaarschuwd in de "drummen"-topic. Ik heb hetzelfde probleem.

Touché, pussycat!

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 12:24 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

Even heel kort door de bocht gezegd zou je een drumtrigger kunnen vergelijken met een gitaarelement. De aanslag (op de snaren of op het vel) wordt opgevangen en omgezet naar een digitaal signaal wat vervolgens wordt uitversterkt.
Uiteraard wordt alleen hetgeen uitversterkt wat je speelt, dat is bij gitaar en drums gelijk.
Een drum-trigger heeft dus alleen effect op je geluid, niet op je spel.

Drummer nodig?

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 12:25 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 22 juli 2004 11:59 schreef E. het volgende:
hehe eindelijk iemand die een keer begrijpt dat je fouten juist beter hoort

En dat voor een gitarist....

E.
Usericon van E.
Posted 22-07-2004 12:28 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

eigenlijk meer beginnend gitarist en al 12 jaar aan het rammen met stokjes

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 12:33 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Doelde op mezelf mijn drumkunsten beperken zich tot 2 minuten rammen op de het drumstel van onze drummer tijdens de oefensessie

MystuS
Usericon van MystuS
Posted 22-07-2004 12:35 by MystuS Wijzig reactieProfiel van MystuSQuote dit bericht

2 minuten en dan toch nog een bekken slopen...
Talking about bad karma.

Edithoer: MIJN bekken dusch!!

[Dit bericht is gewijzigd door MystuS op 22-07-2004 12:36]

Drummer nodig?

E.
Usericon van E.
Posted 22-07-2004 12:37 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

bij ons zijn in de oefenruimtes de bekkens van tevoren al gesloopt dan hoef ik het zelf niet meer te doen .
Dat is pas service

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-07-2004 12:38 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Bij ons in de oefenruimet dien je die dingen zelf mee te nemen.

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 22-07-2004 12:38 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

@ Mystus, moeilijk double bass spelen met een gebroken bekken he

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com