IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De toekomst van grote evenementen Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-04-2008 14:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

CLASSICS IN ROCK OP 12 APRIL GEANNULEERD

Gaven de reacties en de bezoekersaantallen tijdens Classics in Rock 2007 aanleiding om dit jaar het evenement weer neer te zetten, dit jaar werden we echter geconfronteerd met tegenvallende kaartverkopen. Met een programma dat er op papier fantastisch uitzag, een orkest dat er klaar voor was, bleek dit alles toch niet voldoende om de aantallen kaarten te verkopen die er nodig zijn om een dergelijk evenement rendabel, maar bovenal leuk te maken voor zowel het publiek alsmede de artiesten. Classics in Rock in een slecht gevuld Ahoy is niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht....

De organisatie betreurt het dan ook ten zeerste dat ze dit besluit heeft moeten nemen maar had hierin geen andere keus.

Gekochte kaarten kunnen worden ingeleverd bij de verkooppunten van TicketService Nederland waar ze zijn gekocht. Dit kan tot 10 oktober 2008.
VIP kaarthouders krijgen van de organisatie bericht over de restitutie van hun gelden.

Wij gaan ons beraden over de toekomst van Classics in Rock en zullen via deze site (wanneer de rust is wedergekeerd) onze plannen t.z.t. kenbaar maken....

Nogmaals onze welgemeende excuses.

De organisatie van Classics in Rock

Na het afblazen van Fields of Rock en ook Classics in Rock en al iets langer geleden wat jaarlijkse metalfeestjes in 013 vraag ik me inmiddels toch af waar dat nou allemaal aan ligt.

Wanprestatie van sommige organisatoren, zijn we te verwend, is de prijs te hoog, neemt de intresse voor dit soort happenings over het algemeen fors af?
Een veel genoemd excuus is ook het vinden van een geschikte headliner.

Ik neig toch te denken dat de markt inmiddels nogal verzadigd is.

Hoe denken jullie hier over.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-04-2008 14:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Het komt door downloaden en niets anders dan downloaden!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2008 14:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en de Islam

signature

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-04-2008 14:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:03 schreef ZelThoR het volgende:

Typisch dat ze met het Download Festival dan wel Donnington Park kunnen vullen.

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-04-2008 14:15 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Er wordt gewoon teveel georganiseerd, en het is te duur om alles af te gaan. Denk ik dan.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-04-2008 14:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:03 schreef ZelThoR het volgende:

Juist Niet.

Artikel in NRC van vrijdag. Er is en toename bij alle zalen in aantallen bezoekers. Door het teruglopen van verkoopcijfers v/d CD hebben mensen geld over en gaan ze concerten bezoeken.

Dat die shows slechts lopen is echt knap in deze tijden. Knap staaltje mismanagement. NIet meer niet minder. Niet weten wat het publiek wil, en wat ze ervoor willen betalen. En als er keuze is waarom voor crap kiezen?

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 05-04-2008 14:23 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:15 schreef blonde rockgod het volgende:
Er wordt gewoon teveel georganiseerd, en het is te duur om alles af te gaan. Denk ik dan.
Spijker op de kop. topic kan dicht.

Fuck the world and fuck you

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-04-2008 14:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:03 schreef XXL het volgende:

Na het afblazen van Fields of Rock en ook Classics in Rock en al iets langer geleden wat jaarlijkse metalfeestjes in 013 vraag ik me inmiddels toch af waar dat nou allemaal aan ligt.

Heeft geen gemeenschappelijke oorzaak.

FoR is afgelast omdat de datum van het evenement niet matchte met de tourschema's van potentiële headliners.

Ik denk dat Ghoulliete het bij het rechte eind heeft m.b.t. CiR, een evenement organiseren waar niet (voldoende) vraag naar is..

En de metalfeestjes in 013, zijn die niet gecancelled i.v.m. een zwabberende en bedroevend slechte organisatie die het nog nooit gepresteerd heeft een bill waar te maken? (headliners cancellen etc..)

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-04-2008 14:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Er komen al zoveel bands op losse tours naar Nederland. Vaak zie je die bands een paar maanden later weer in de line-up van zo'n festival staan omdat ze toch al op tour zijn. Vaak is zo'n package achterlijk duur (denkt terug aan de hoge prijzen van de x-mass of no-mercy's. Daarnaast gaan veel Nederlandse metalheads ook naar de buitenlandse festivals waar je die zelfde bands vaak ook weer treft. Verzadiging van de markt denk ik.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-04-2008 14:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bij FoR had ik zelfs nog even de indruk dat het, gezien de bands die in diverse zalen 's middags spelen, ook nog wat te maken zou kunnen hebben met voetbal die zelfde avond.

Tabasco
Usericon van Tabasco
Posted 05-04-2008 14:32 by Tabasco Wijzig reactieProfiel van TabascoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/harduithethart  http://vimeo.com/tabasconl & http://www.soesterberg-live.nl

Al Qaida, dat is duidelijk.

Sinds de overmatige MOJO producties, is mijn interesse in grote festivals afgenomen. Andere organisaties hebben deze stijl overgenomen als een nieuwe standaard.
Veels te hoge entree prijzen, duur bier en eten, parkeren, tentje opzetten, je wordt kompleet uitgemolken.

Je mag tegenwoordig niks meer op het terrein.
Ten eerste wordt je betast en besnuffeld, alles dat ze niet aanstaat mag je direct achterlaten. Niet meer crowdsurfen. Je bekertje op de grond gooien enz enz enz.

In het verleden kwam een band eens in de 2 a 3 jaar naar Nederland. Daar leefde je naar toe.
Tegenwoordig komen veel bands "ieder jaar" naar NL en als ze dit jaar niet kan zien, pak je ze de volgende keer. En daarmee verliest het ook zijn waarde.

Daarnaast is het aanbod ontzettend groot. Je kan bijna iedere doordeweekse dag naar een concert. In het verleden was dit voornamelijk op de weekenden gericht.
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

Daarom ga ik tegenwoordig liever naar kleinere gezellige, lokale dingen.
Metal und bier!

======================================================
Je mag naar onze bandjes komen kijken, gedraag je naar onze regeltjes, maar het is vooral belangrijk dat je veel geld opmaakt op zo´n dag. Is op? Kijk dat is nieuw, daar staat onze mobiele pinautomaat!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-04-2008 14:41 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Voor kleinschalig, goedkoop en gezellig kan men ook naar *reclame tune* Occultfest!

Even zonder gekkigheid, tegenwoordig is het aanbod zo ontzettend groot. Sommige festivals vinden dat ze het gigantisch groot moeten aanpakken, met hoge productiekosten en dure bands. Ziet er super professioneel uit, maar eigenlijk is het niet meer dan een grote kermis waarbij men uitgemolken wordt voor de centen. Er komt haast geen muziekliefhebber meer aan te pas bij het organiseren en alles is gericht op het binnen halen van zoveel mogelijk geld, dit haalt voor mij persoonlijk de sfeer behoorlijk onderuit.

Daarnaast is de lineup vaak saai en herhaald deze zich constant bij allerlei festivals. Ik hoef in die paar zomermaanden toch echt niet 6 keer Maiden of 6 keer Priest te zien en daar bedragen tussen de 100 en 130 euro voor neer te leggen. Ik heb net zoveel lol op een kleinschalig festival, waarbij minder grote bands staan maar waar de bierprijs wel schappelijk is.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-04-2008 14:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

geen 100x priest toch moet ik ze deze tour missen

maar hoofdconclusie van dit is dus: verzadiging van de markt. We zijn gewoon een stel verwende gasten.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-04-2008 14:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Oja en door het vele aanbod van festivals, het steeds vaker boeken van -exclusieve shows- wordt het er voor de festivals allemaal niet makkelijker op gemaakt om een goede headliner te boeken.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-04-2008 15:14 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:32 schreef Tabasco het volgende:
Al Qaida, dat is duidelijk.

Sinds de overmatige MOJO producties, is mijn interesse in grote festivals afgenomen. Andere organisaties hebben deze stijl overgenomen als een nieuwe standaard.
Veels te hoge entree prijzen, duur bier en eten, parkeren, tentje opzetten, je wordt kompleet uitgemolken.

Je mag tegenwoordig niks meer op het terrein.
Ten eerste wordt je betast en besnuffeld, alles dat ze niet aanstaat mag je direct achterlaten. Niet meer crowdsurfen. Je bekertje op de grond gooien enz enz enz.

In het verleden kwam een band eens in de 2 a 3 jaar naar Nederland. Daar leefde je naar toe.
Tegenwoordig komen veel bands "ieder jaar" naar NL en als ze dit jaar niet kan zien, pak je ze de volgende keer. En daarmee verliest het ook zijn waarde.

Daarnaast is het aanbod ontzettend groot. Je kan bijna iedere doordeweekse dag naar een concert. In het verleden was dit voornamelijk op de weekenden gericht.
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

Daarom ga ik tegenwoordig liever naar kleinere gezellige, lokale dingen.
Metal und bier!

======================================================
Je mag naar onze bandjes komen kijken, gedraag je naar onze regeltjes, maar het is vooral belangrijk dat je veel geld opmaakt op zo´n dag. Is op? Kijk dat is nieuw, daar staat onze mobiele pinautomaat!

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-04-2008 15:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 14:23 schreef Snaack het volgende:
FoR is afgelast omdat de datum van het evenement niet matchte met de tourschema's van potentiële headliners.

Dus dat.

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 05-04-2008 16:24 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
+1

er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-04-2008 18:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Triest, vanmiddag uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Waldrock misschien ook wordt afgelast.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 05-04-2008 18:53]

spelfout weggehaald...

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-04-2008 19:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2008 18:52 schreef varanus het volgende:
Triest, vanmiddag uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Waldrock misschien ook wordt afgelast.
Okee, even een doekje pakken. Ik heb zojuist mijn bier op de monitor gesproeid.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-04-2008 19:03 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:

Ik ga er niet heen hoor, maar toch

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 05-04-2008 19:15 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Damn! En ik zat er nog wel aan te denken om heen te gaan!

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-04-2008 19:18 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Vraag ik me toch af wat de rede is, met een naam als Slayer op de planken
(of heeft dat er niks mee te maken?)

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 05-04-2008 19:21 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Mocht het waar zijn, dan zal er z.s.m. wel een statement van de organisatie komen denk ik!

horned_reaper
Usericon van horned_reaper
Posted 05-04-2008 19:57 by horned_reaper Wijzig reactieProfiel van horned_reaperQuote dit berichthttp://www.dreama.nl / www.sharprock.nl

Ik zou dit jaar voor de 5de keer op rij naar Wâldrock gaan, en dit jaar hebben ze de beste line-up in die 5 jaar..... lijkt me echt HEEEL sterk dat het niet doorgaat.
Ik heb eerder het gevoel dat Wâldrock voor het eerst sinds Iron Maiden op Wâldrock, uitverkocht gaat raken

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-04-2008 19:57 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 april 2008 19:57 schreef horned_reaper het volgende:
Ik kan dit jaar voor de 12de keer op rij naar Wâldrock gaan, en dit jaar hebben ze de beste line-up in die 5 jaar..... lijkt me echt HEEEL sterk dat het niet doorgaat.
Ik heb eerder het gevoel dat Wâldrock voor het eerst sinds Iron Maiden op Wâldrock, uitverkocht gaat raken

+1, helaas ben ik er niet

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 05-04-2008 19:58]

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 05-04-2008 20:42 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:

Wat moet daar de rede voor worden dan?

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com