IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Kunst is door een kunstenaar geproduceerd object voor een kunstpubliek. [kunstobject topic] Knuffeltopic! Vorige pagina | Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 19-07-2008 12:36 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2008 12:35 schreef Nix het volgende:
Elite: Cactus met mensenhaar


Ik heb er een speciaal voor jou: Kunst of niet?

http://www.lesmutants.com/cintiVO.htm




Op een of andere manier ziet dat er ranzig uit


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 19-07-2008 12:48 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2008 13:16 schreef skullfuck het volgende:
mooie titel voor een schilderij. Weet iemand nog die Tentoonstelling in het Groninger museum, waar ze Jezus aan het kruis in een bak pis lieten zien?

wie maakte dat? weet iemand daT?


andres serrano





skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 19-07-2008 13:12 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

vet, dank je wel!


Suck my piss


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 19-07-2008 21:29 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2008 13:12 schreef skullfuck het volgende:
vet, dank je wel!


geen dank
ga je nog wat nuttigs doen met deze informatie?



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 19-07-2008 21:34 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

nee.


Suck my piss


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-07-2008 21:45 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-08-2008 11:53 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Schedel van Hirst komt naar Rijksmuseum



AMSTERDAM - Een schedel die volledig bedekt is met diamanten is van 1 november tot en met 15 december te zien in het Rijksmuseum in Amsterdam.

Het beroemde kunstwerk van de Brit Damien Hirst is bedekt met 8601 diamanten en werd vorig jaar nog verkocht aan een groep investeerders, die er 75 miljoen euro voor op tafel legde.

Directeur Wim Pijbes van het Rijksmuseum zegt dinsdag in de Volkskrant dat het tentoonstellen van het object onder strenge voorwaarden gebeurt. Zo moet de schedel in een verduisterd zaaltje staan, zonder andere dingen eromheen.

"Alles daarover staat in het contract. Over de maatvoering, de belichting. Ook dat we niet mogen vermelden wie de eigenaar is. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n enorm contract getekend."

Platina afgietsel

Het kunstwerk, met de titel For the Love of God, is een platina afgietsel van het doodshoofd van een Europeaan uit de 18e eeuw. Op het voorhoofd zit een grote, natuurlijk roze, peervormige diamant, de Skull Star Diamond genaamd. In het afgietsel zijn de tanden van de originele schedel gezet. Het werk werd in 2007 in de White Cube Gallery in Londen voor het eerst getoond.

Het Rijksmuseum spreekt van een 'wereldprimeur' met de komst van het kunstwerk naar Amsterdam. Contacten met Hirst en de White Cube Gallery werden vorig jaar al gelegd. Na het Rijksmuseum toert de schedel langs andere musea.

Angst

Naast het beroemde kunstwerk toont het Rijks een persoonlijke keuze van Hirst uit de zeventiende-eeuwse collectie van het museum. "For the Love of God en de keuze van Hirst laten zien hoe de angst voor de dood door de eeuwen heen in schoonheid wordt gevat", aldus het Rijksmuseum.





I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-08-2008 11:57 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

We kennen hem natuurlijk van:



The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living - 1991


(Even de volledige titel opgezocht )

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 26-08-2008 11:58]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-08-2008 12:04 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2008 13:12 schreef karnivoor het volgende:
robin tewes, niet echt bekend (kan der iig verrekte weinig over vinden op internet) maar ik vind haar stijl echt geweldig.

heeft iemand enig idee hoe die stijl het best te benamen valt? of eventueel vergelijkbare artiesten?

http://www.adambaumgoldgallery.com/tewes_robin/tewes_robin.htm



freuds waiting room




Réne Magritte mmmaybe?

En je kunt even rond kijken op de website van Galerie Mokum. http://www.galeriemokum.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 26-08-2008 12:05]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-08-2008 23:17 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Vraagje: iemand een idee van wie dit schilderij is/hoe het heet?:


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-08-2008 23:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2008 11:53 schreef Nix het volgende:
Schedel van Hirst komt naar Rijksmuseum



AMSTERDAM - Een schedel die volledig bedekt is met diamanten is van 1 november tot en met 15 december te zien in het Rijksmuseum in Amsterdam.

Het beroemde kunstwerk van de Brit Damien Hirst is bedekt met 8601 diamanten en werd vorig jaar nog verkocht aan een groep investeerders, die er 75 miljoen euro voor op tafel legde.

Directeur Wim Pijbes van het Rijksmuseum zegt dinsdag in de Volkskrant dat het tentoonstellen van het object onder strenge voorwaarden gebeurt. Zo moet de schedel in een verduisterd zaaltje staan, zonder andere dingen eromheen.

"Alles daarover staat in het contract. Over de maatvoering, de belichting. Ook dat we niet mogen vermelden wie de eigenaar is. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n enorm contract getekend."

Platina afgietsel

Het kunstwerk, met de titel For the Love of God, is een platina afgietsel van het doodshoofd van een Europeaan uit de 18e eeuw. Op het voorhoofd zit een grote, natuurlijk roze, peervormige diamant, de Skull Star Diamond genaamd. In het afgietsel zijn de tanden van de originele schedel gezet. Het werk werd in 2007 in de White Cube Gallery in Londen voor het eerst getoond.

Het Rijksmuseum spreekt van een 'wereldprimeur' met de komst van het kunstwerk naar Amsterdam. Contacten met Hirst en de White Cube Gallery werden vorig jaar al gelegd. Na het Rijksmuseum toert de schedel langs andere musea.

Angst

Naast het beroemde kunstwerk toont het Rijks een persoonlijke keuze van Hirst uit de zeventiende-eeuwse collectie van het museum. "For the Love of God en de keuze van Hirst laten zien hoe de angst voor de dood door de eeuwen heen in schoonheid wordt gevat", aldus het Rijksmuseum.





Ik "snap" dit kunstwerk niet. Dat vind ik niet erg, als het mooi zou zijn. Maar ik vind het ook niet mooi.
In de NRC sprak een deskundige geloof ik over dat het kunstwerk "zogenaamd waardevolle objecten relativeert. In de woestijn is een fles water bijvoorbeeld veel meer waard dan een hoop diamanten."

Nou, echt briljant hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-08-2008 23:30]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2008 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

een zelfreinigend muntstuk of zo


signature


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 27-08-2008 0:27 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 26 augustus 2008 23:30 schreef M. het volgende:
Ik "snap" dit kunstwerk niet. Dat vind ik niet erg, als het mooi zou zijn. Maar ik vind het ook niet mooi.
In de NRC sprak een deskundige geloof ik over dat het kunstwerk "zogenaamd waardevolle objecten relativeert. In de woestijn is een fles water bijvoorbeeld veel meer waard dan een hoop diamanten."

Nou, echt briljant hoor.


In mijn opinie is kunst ook nog altijd emotie... 't Doet je iets of niet... Nu doet dit mij ook niks maar blijkbaar zijn er heel veel mensen die het prachtig vinden.... Een gewone schedel bewaard uit de 17e eeuw zou me meer doen dan eentje met allemaal diamanten erop, maarja zo ieder z'n ding.


Argh
Usericon van Argh
Posted 27-08-2008 0:36 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Edward Hopper;











Heerlijk, dat gevoel van stilte en eenzaamheid/afzondering in zijn schilderijen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Nix
Usericon van Nix
Posted 27-08-2008 10:47 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2008 23:17 schreef Alterprince het volgende:
Vraagje: iemand een idee van wie dit schilderij is/hoe het heet?:





Ik weet het niet. Waar heb je de afbeelding gevonden?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 27-08-2008 10:52 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2008 23:30 schreef M. het volgende:
Ik "snap" dit kunstwerk niet. Dat vind ik niet erg, als het mooi zou zijn. Maar ik vind het ook niet mooi.
In de NRC sprak een deskundige geloof ik over dat het kunstwerk "zogenaamd waardevolle objecten relativeert. In de woestijn is een fles water bijvoorbeeld veel meer waard dan een hoop diamanten."

Nou, echt briljant hoor.




Persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met hoe waardevolle objecten vergeleken bij de dood eigenlijk niets waard zijn. Schedel en de dood zijn eigenlijk onafscheidelijk, net zoals diamanten en welvaart/rijkdom.

Er is een erg interessante documentaire over gemaakt door BBC Nigel Spivey - How art made the world. In deze documentaire wordt in één van de afleveringen gezocht naar antwoord op de vraag waarom de dood zo veelvuldig en al zo lang wordt gebruikt als afbeelding/kunst. Interessant, en deze schedel had zo in het sluitende deel van deze aflevering gekund.


Maar oké, mijn mening.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 27-08-2008 10:59 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Ik heb meer het idee dat dood zoveel gebruikt wordt omdat het toch een beetje onverklaarbaar blijft voor mensen. We weten allemaal wel dat we dood gaan, maar wat er daarna gebeurt weet eigenlijk niemand... Nu heb ik zelf het idee dat er dan niks meer gebeurt... Maar toch kán je niet zeggen of dat werkelijk zo is... En kunst is uiteindelijk ook een stukje van de brein van de kunstenaar


Nix
Usericon van Nix
Posted 27-08-2008 11:30 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hoho, mijn mening was mijn interpretatie van het kunstwerk. Niet mijn antwoord waarom de dood zo veelvuldig gebruikt wordt


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 27-08-2008 11:34 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Achzo!
Mja dan heb je er wel een goed idee over vind ik... Maarja dat kunnen we allebei ook weer niet zeggen óf je daadwerkelijk gelijk hebt... Maarja boeient! Kunst is natuurlijk ook interpretatie..


Nix
Usericon van Nix
Posted 27-08-2008 11:37 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Kunst is natuurlijk zoveel, maar tegelijkertijd ook zo weinig.



Hihihi, juustem


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-08-2008 11:43 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 26 augustus 2008 23:30 schreef M. het volgende:
Ik "snap" dit kunstwerk niet. Dat vind ik niet erg, als het mooi zou zijn. Maar ik vind het ook niet mooi.
In de NRC sprak een deskundige geloof ik over dat het kunstwerk "zogenaamd waardevolle objecten relativeert. In de woestijn is een fles water bijvoorbeeld veel meer waard dan een hoop diamanten."

Nou, echt briljant hoor.


of je staat in een grote stad en in eens laat je een natte scheet. ben je mooi de lul voor de rest van de dag.


Suck my piss


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 28-08-2008 19:12 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 27 augustus 2008 10:47 schreef Nix het volgende:
Ik weet het niet. Waar heb je de afbeelding gevonden?

Ben het ooit tegengekomen toen ik afbeeldingen zocht voor een opdracht voor kunstgeschiedenis. Het komt uit de periode van het futurisme geloof ik.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-08-2008 20:08 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2008 19:12 schreef Alterprince het volgende:
Ben het ooit tegengekomen toen ik afbeeldingen zocht voor een opdracht voor kunstgeschiedenis. Het komt uit de periode van het futurisme geloof ik.



Ik ken het werk niet. Maar ik zat ook te denken overgang kubisme/futurisme. Ik kan zaterdag even tussen mijn boeken kijken, maar ik ben bang dat 't m niet wordt. (anders had ik het wel herkent )


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-08-2008 11:10 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

d'holbachie-yoko kleurtjes!



Eric Nesmith



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-08-2008 12:19 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Die eerste is wel gaaf. Wat er boven staat, is dat de naam van de kunstenaar of wat?


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen