IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Kunst is door een kunstenaar geproduceerd object voor een kunstpubliek. [kunstobject topic] Knuffeltopic! Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-02-2011 11:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 13:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-02-2011 13:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Jij doet toch ook iets met kunst ElitE?
Of is dat vooral veel gelul?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 13:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ja, komt wel veel gelul bij kijken maar binnenkort heb ik het af en post ik het wel in dit topiq. Het is wel wat conceptueel en dit werk is nog niet echt esthetisch maar een goede inleiding.

Ik heb ik het museum waar ik werk ook 1 ha druiven en kiwi's gepoot en tussen door nog een informatieve wandpresentatie moeten maken over klonen.

Edit: ohja en ik sta binnenkort op de loonlijst bij dit project. Ik moet de vertaalslag van wetenschap maken naar de kunstenares en het publiek.

Huid: nu ook kogelvrij
Een stukje kogelvrije mensenhuid, dat wil kunstenares Jalila Essaïdi gaan maken. Ze zal menselijke huidcellen op een matrix van spinnenzijde laten groeien.

Met dit voorstel werd zij afgelopen woensdag een van de drie winaars van de Designers & Artists 4 Genomics Award. De spinnenzijdesoort die Essaïdi gebruikt, dragline, is vijf keer sterker dan staal. Haar zijde wordt echter niet geproduceerd door een spin, maar door een zijdeworm die genetisch is gemodificeerd om kokons van draglinezijde te maken. Met deze zijde zal Essaïdi een matrix weven waarop ze de menselijke huidcellen kan kweken.

De naam van het project, '2.6g 329m/s', verwijst naar het gewicht en de inslagsnelheid van een kogel. Om te testen of de huid ook echt kogelvrij is, zal Essaïdi de huid beschieten. De slow-motionvideo hiervan komt te hangen naast de beschoten huid in een expositie van de prijswinnende voorstellen, die komende zomer plaatsvindt. Daar zal het herstellen van het schot, verwacht Essaïdi.

Een kogelvrij leren jack zal er echter niet komen. Essaïdi: ‘Ik ben er alleen in geïnteresseerd als het nog levend is.’ Na verloop van tijd zal de huid van het kunstproject op natuurlijk wijze afsterven.
De prijsuitreiking (vlnr: jurylid Robbert Dijkgraaf, Jalila Essaïdi, Consortium Manager van het Forensic Genomics Consortium Netherlands Marcel Piёt,
De prijsuitreiking. Vlnr: Juryvoorzitter Robbert Dijkgraaf, Jalila Essaïdi en haar partner van het Forensic Genomics Consortium Netherlands, Marcel Piët.

De tweede winnaar van de Designers & Artists 4 Genomics Award, Maurizio Montalti, wil de twee schimmels phanerochaete chrysosporium en gist laten samenwerken om op efficiënte wijze plastic af te breken en bio-ethanol te produceren. Hij zal de schimmels dusdanig modificeren dat ze licht geven en daardoor goed zichtbaar zijn in zijn kunstopstelling.

Matthijs Munnik, de derde winnaar, gaat een microscopische ‘opera’ dirigeren. Het wormpje Caenorhabditis elegans wordt veelvuldig gebruikt in laboratoria en krijgt dan vaak een mutatie mee waardoor hij anders beweegt. Munnik wil de bewegingen van verschillende gemuteerde wormpjes omzetten in geluid, om zo muziek te maken.

Bezoekers kunnen vanaf 15 juni de kunstwerken bekijken in het Leidse natuurmuseum Naturalis. De winaars kregen 25.000 euro om hun voorstel uit te voeren.




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-02-2011 13:28]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 01-02-2011 13:55 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Cam de Leon, maakt ook het artwork voor Tool, zo gaaf!









Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-02-2011 13:59 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 1 februari 2011 11:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
http://laquiezecedric.blogspot.com/

Vet.





Heel mooi gedaan.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-02-2011 18:39 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2011 13:26 schreef ElitE het volgende:
Ik heb ik het museum waar ik werk ook 1 ha druiven en kiwi's gepoot en tussen door nog een informatieve wandpresentatie moeten maken over klonen.


Dit klinkt als een leuk baantje, bij Naturalis neem ik aan?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-02-2011 17:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nee nee, dat heeft niets met kunst te maken behalve dan die kogelvrije huid. Dat doe ik trouwens direct in opdracht van die kunstenares.

Ik werk (nu nog vrijwillig) bij de Verbeke Foundation. Een prive-initiatief van een kunstverzamelaar. Echt een bizarre plek met veel natuur, dood, vergankelijkheid, techniek, kunst, etc.

http://www.verbekefoundation.com/

12 ha oppervlak 2 ha overdekt, 20.000 bezoekers per jaar. Volledig zonder subsidie en maar 2 man op de loonlijst .



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-02-2011 17:08]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-02-2011 18:25 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Momenteel erg favoriet bij mij;

• Marc Quinn
• Ted Noten (moeilijk harde baas)
• Jeff Koons
• Andy Warhol

Plaatjes Google je zelf maar even.


Ja hoor...


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-02-2011 22:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Leuk leuk


Ik ben minder weg van Warhol trouwens.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-02-2011 9:16 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 22:24 schreef Nix het volgende:
Leuk leuk


Ik ben minder weg van Warhol trouwens.


Warhol vind ik zo heerlijk tijdloos. En zijn werk ligt erg dicht in de buurt van mijn professie, misschien dat ik hem daarom wel zo'n baas vind.


Oh ja, voor de liefhebber; Gilbert & George. Twee behoorlijk recalcitrante Britse nichten die bijna kerkelijke ramen maken met afbeeldingen van zichzelf en drollen. Onlangs is er een stuk van hen door Kröller Möller aangekocht. Ik vind het geni(t)aal!

[Dit bericht is gewijzigd door Jolly Roger 666 op 03-02-2011 9:18]


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2011 9:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 9:16 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Oh ja, voor de liefhebber; Gilbert & George.
Present! Geweldig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-02-2011 9:27 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 9:25 schreef bastianus het volgende:
Present! Geweldig.


Kijk aan, een man met smaak. :-)



Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2011 9:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 9:27 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Kijk aan, een man met smaak. :-)


Ik hou wel van die dada-achtige kunst, hoe absurder hoe beter. Het schijnt trouwens dat Wim T. Schippers weer opnieuw zijn pindakaasvloer gaat maken, geweldig! Schippers, dat is pas een genie:


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-02-2011 9:37 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up



Kapotgegooid met Koons op de middelbare school. CKV leraar was groot fan.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2011 9:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 februari 2011 9:33 schreef bastianus het volgende:
Ik hou wel van die dada-achtige kunst, hoe absurder hoe beter. Het schijnt trouwens dat Wim T. Schippers weer opnieuw zijn pindakaasvloer gaat maken, geweldig! Schippers, dat is pas een genie:



Hehe jah geniaal die gast. Zn optreden laatst in DWDD was ook gaaf

Moet dat toneelstuk nog eens volledig bekijken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-02-2011 9:47 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 9:33 schreef bastianus het volgende:
Ik hou wel van die dada-achtige kunst, hoe absurder hoe beter. Het schijnt trouwens dat Wim T. Schippers weer opnieuw zijn pindakaasvloer gaat maken, geweldig! Schippers, dat is pas een genie:



Klopt, die is onlangs aangekocht door een museum, meen ik te hebben gehoord.


Koons; Ik was ooit, jaaaaren geleden bij een expo in het Groninger Museum. Ik kwam eigenlijk voor de expositie die destijds nogal wat stof deed opwaaien, met fotos van plassex en fistfucken. Godzijdank stond er ook een aantal werken van Jeff Koons. Heerlijk werk, dat redde mijn middag.

Goed, ik zal wat dingetjes laten zien van Ted Noten. Sommige mensen zeggen dat het nogal wat weg heeft van het werk van Damien Hirst, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Hirst, overigens wel naar de expo geweest waar dat belachelijke diamanten schedeltje werd tentoongesteld) is weer briljant op andere vlakken.

Dit is Ted Noten:






Marc Quinn:




Dit was op Trafalgar Square in london


Kate Moss:




Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-02-2011 9:51 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2011 17:07 schreef ElitE het volgende:
Nee nee, dat heeft niets met kunst te maken behalve dan die kogelvrije huid. Dat doe ik trouwens direct in opdracht van die kunstenares.

Ik werk (nu nog vrijwillig) bij de Verbeke Foundation. Een prive-initiatief van een kunstverzamelaar. Echt een bizarre plek met veel natuur, dood, vergankelijkheid, techniek, kunst, etc.

http://www.verbekefoundation.com/

12 ha oppervlak 2 ha overdekt, 20.000 bezoekers per jaar. Volledig zonder subsidie en maar 2 man op de loonlijst .



Tof.
Een van m'n beste studievrienden is al jarenlang full-time met het raakvlak kunst/natuur/stad bezig, in downtown LA nota bene. Hoe hij het flikt weet ik niet maar hij is eco/artiest/ondernemer. Ik weet niet wat voor project hij nu mee bezig is, maar hier zijn enkele linkjes, klik maar wat rond.
http://www.farmlab.org
http://notacornfield.com/
Als dit een werkgebied is waar je in verder wilt kun je mss es bij hem aankloppen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 03-02-2011 10:15 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Vorige week in het Folkwang geweest. "Per ongeluk" Klein, Kline, Stella, Warhol, Newman, Rothko, Mondriaan, Delaunay, Signac, Braque, Gauguin, Kirchner, Kandinsky, Matisse, Picasso, Caillebote, Richter, Rodin en van Gogh gezien.

(Impressionisten tentoonstelling en daarnaast eigen collectie; impressive!)


Favoriet toch wel Yves Klein, Frank Stella, Barnet Newman en Mark Rothko.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 03-02-2011 10:16]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 03-02-2011 10:17 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht


Frank Stella


Barnett Newman


Yves Klein



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-02-2011 10:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 februari 2011 9:47 schreef Jolly Roger 666 het volgende:


Dit is Ted Noten:

Heb je die docu over hem ook gezien? Inspirerende man.


Boeiender


Nix
Usericon van Nix
Posted 03-02-2011 10:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht


Lothar Baumgarten

Als je bij de tafel ging staan zag je eigen silhouet in de diaprojecties. De projecties wisselen regelmatig.



Van Lieshout


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-02-2011 10:33 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 10:17 schreef MR. N het volgende:
Heb je die docu over hem ook gezien? Inspirerende man.


Yepperdepep. Wat een baas. Met z'n gouden Uzi uit de kofferbak.
Mijn huisgenote loopt momenteel stage bij de beste man in zijn atelier.

En ja, Rothko is ook een moeilijke baas.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolly Roger 666 op 03-02-2011 10:33]


Ja hoor...


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 03-02-2011 19:25 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht





bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2011 21:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 10:33 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Yepperdepep. Wat een baas. Met z'n gouden Uzi uit de kofferbak.
Mijn huisgenote loopt momenteel stage bij de beste man in zijn atelier.

En ja, Rothko is ook een moeilijke baas.
Is Ted familie van Karl? Da's ook een moeilijke baas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen