|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:daar zit de mbox achter (micpre), maar schiet niet op. Denk ook niet dat het daar aan ligt. Gister weer met van alles geklooid, kan ook zijn dat de ruis gewoon door mn computer komt. Die's niet echt zo stil. Maar het clickje suckt helemaal. Ook ff heel zacht met een ipod oordopjes geprobeerd, schoot ook niet op. Morgen es proberen daar mn sony overheen te zetten (zonder aan de sluiten) om te dempen, en ook es gewoon zónder headphone (en speakers natuurlijk) op de nemen. Dan ligt het ad pc of geluidskaart (geluidskaart lijkt me stug tho). Kan zoiets intern 'lekken'? Computer of geluidskaart? of kabels, duh. daar ook weer es mee klooien, en zooi verder van mekaar af zetten. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 16-03-2009 23:09] |
|
Wat voor klikjes heb je dan? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
De clicktrack Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Crap.. ik mis nu even het probleem sowiso haha Wat gebeurt er als je een d.i track wil opnemen? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
redeye + podxt (pod puur voor monitoring/inspeelgeluidje) > mbox > protools(neemt monotrackje redeye en monotrackje podxt op en speelt guide+click af) op pc en monitoren met koptelefoon. inspelen gaat prima (voor zover een pod lekker speelt ), maar het opgenomen redeye-di-signaal bevat een minieme ruis en de click die je pas heel zacht hoort als je guitarrig met een behoorlijke gainy setting er op zet met afluisteren (je ziet de clicks bv niet eens in de 'stiltes' vd wave, maar hoort em wel dan). Vanavond verder klooien met aarding wat volgens Jochem (en Tymon gister ook) het probleem moet zijn, terwijl ik daar al veel mee geprobeerd heb. Misschien is de stroomvoorziening/aarding in dit oude gebouw gewoon fucked-up. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 19:25] |
|
stuur mij eens een stukje wav op van dat cleane opgenomen signaal zonder fx, ik wil het eigenlijk wel eens horen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Weird idd.. ik schat ook iets met de aarde, maar verder is dit echt zo'n weird probleem dat ik er weinig over kan zeggen Iets andere mix btw! plus wat voxx.. nog niet echt klaar though.. http://www.box.net/shared/p6fmvsqh8c En wat pics "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
welke mics gebruik je jables Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Gitaar setup is vlnr: Sm7b, Audix I5, Md421N, Audix D6, Rb100, Sm57. Waarvan ik alleen de i5 en sm57 gebruik hehehe Bass is Sm7b en Md421n + een sansamp. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
lol, das wel sneu voor al die andere mics dan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Whatever goed klinkt! En soms kom ik de dag na opname terug op mijn keuze in mics en sound en dan kan zo'n extra micje of 2 geen mis "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Wat van device gebruik jij eigenlijk om al die mics (met pre-amps) tegelijkertijd in je pc op te nemen? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Rme fireface 800 + Audient Asp008 preamp op adat! en wat aparte preamps.. dat wisselt per keer.. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ok, nice Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:gedaan. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 20:43] |
|
Er zit best veel ruis op de lijn. Ik hoor de klik zelfs al als er niet eens een gitaarsim op zet. Volgens mij is het enige wat hier aan de hand kan zijn een kabel iets Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Hmm, zelfde soort gekloot met m'n microfoon op 't moment. Maar goed dat ik momenteel toch even vocalen laat voor wat ze zijn.. ik denk dat ik beter met sessiezangers kan werken. Wel irritant. Inputlevels zouden het eigenlijk niet mogen zijn, gate helpt uiteraard wel, maar goed, als die opengaat hoor je de ruis toch op de achtergrond. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote:yeah best veel idd. alles is teveel. maar die ruis door de kabels; hoe dan precies, wat kan ik veranderen? (ik vond dat van de aarding logischer klinken eigenlijk) heb een extra korte mickabel, gebalanceerd (voor redeye naar mbox) en nieuwe gitaarkabels (klotz [niet die oude types die 'klotz' zeggen ] en planetwaves gebruik ik, beide geprobeerd), en niks gekruist zoals je laatst zei. Voor de patchkabels ook klotz + neutriks (laten maken, ook erg kort). [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 21:46] |
|
Nou, moet de pc wel zijn, ofnie, anyone? >> quote: [edit][spectre]moej maar 'n mac koop'n![/spectre] [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 23:12] |
|
quote: Ik heb toen voor die phonic 300 betaald. Inmiddels is ie een stukkie goedkoper geworden. Je hebt hier ook een 18 en 24 versie van, maar die zijn een stuk duurder. Reviews zijn wel allemaal zeer positief voor deze kaart/tafel. Maar zoals anderen al aangaven. PCI sluit je aan en hoef je daarna niet meer los te halen, dus dat pluggen valt wel mee. Ik zou zelf voor zoiets gaan als je al een tafel hebt. Wilde dat eerst zelf ook, maar een tafel + zo'n kaart werd een stuk duurder dan die phonic.... |
|
Gaat el cheapo weg. http://muziek.marktplaats.nl/microfoons/241082917-mindprint-envoice-v-1-preamp-met-buizencompressie-en-eq.html Ruige bak! metname drums en kant en klare vox doet hij het goed op ivm de compressie. Maar di tracks en mics op cabs doet hij het prima op. Kiek moar. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Heeft iemand misschien nog een beetje een betaalbare reverb te koop? Heb nu alleen de reverb van POD Farm, en dat geluid is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven.... Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Hmmm. Ik ga vrijdag deze unit maar eens halen: Is wel bij Feedback, maar goed.. wat kan je vernachelen aan zoiets ? Ik vraag me alleen wel enorm af waarom deze unit maar 45 euro is, en de anderen ruim boven de 100 piekjes. De galm in m'n kamer is toch wat te gortig aan het worden. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Posters en vlaggen aan de muur hangen! Ga ik ook doen hier |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |