IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 02-04-2009 23:05 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 2 april 2009 21:57 schreef Lampje het volgende:
Veel studios hebben gewoon voor elke muur een gordijnrail geplaatst op ongeveer 10 cm van de muur. Hang er een beetje dik gordijn aan, en dan kan je de akoustiche demping een beetje regelen, door de gordijnen open, halfopen, of dicht te doen. Misschien wel een idee voor jou ?


Da's inderdaad geen gek idee. Thanks!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 04-04-2009 23:00 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Een aantal dekbedden en wollen dekens hebben al veel wonderen gedaan.

Voor toekomstige zangopnames ga ik wel zo'n micscreen halen, dat is op de korte termijn de makkelijkste oplossing.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2009 11:11 by spectre Profiel van spectre

Snark, heb jij die ddrum-set nog in de aanbieding? Waar bestaat het uit en wat is je prijs?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2009 12:15 by spectre Profiel van spectre

Zijn er audio interfaces (usb, firewire) met meerdere audio outputs? Stuk of 8. Ik heb feitelijk geen behoefte aan inputs. Klinkt raar maar dat heb ik nodig.

Bestaat het überhaupt?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-04-2009 12:38 by jbassist Profiel van jbassist

Mijn Fireface 800 heeft 8, met meer op adat als je wil.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2009 12:47 by spectre Profiel van spectre

thanks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-04-2009 13:00 by jbassist Profiel van jbassist

Nu ik wat meer met Outboard aan het kutten ben heb ik ze ook wel nodig

Net gepreordered btw! :



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2009 13:02 by spectre Profiel van spectre

Die heb ik ook mijn wishlist staan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-04-2009 13:05 by jbassist Profiel van jbassist

April zijn ze er weer!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snark
Usericon van Snark
Posted 07-04-2009 13:15 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 7 april 2009 11:11 schreef spectre het volgende:
Snark, heb jij die ddrum-set nog in de aanbieding? Waar bestaat het uit en wat is je prijs?


hmm ik heb sinds deze week weer t idee om een bandje te gaan zoeken, ik hou ze nog even zelf, sorry





spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2009 13:36 by spectre Profiel van spectre

helaas


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-04-2009 23:13 by Lampje Profiel van Lampje

Ik ben weer eens te enthousiast op Ebay geweest, ik moet dus weer wat verpatsen om aan mijn aanschaf te kunnen voldoen... :

http://link.marktplaats.nl/243174732

Ik heb trouwens (voor de DIYers) ook nog een paar DDA channels te koop :

http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=32926.0

Het voltooien van mijn SSL komt trouwens dichterbij.....


lampje


Smerige Hond
Usericon van Smerige Hond
Posted 08-04-2009 12:31 by Smerige Hond Profiel van Smerige Hondhttp://n/a

Halee!

Na jarenlang meelezen in deze draad een korte post van mij (aka ordinaire spam )

Wegens beëindiging hobby plemp ik allerlei spullen op marktplaats. Sommige items zullen bepaalde mensen wel bekend voorkomen...

ZM prijsjes zijn natuurlijk mogelijk als dank voor alle info.

http://link.marktplaats.nl/243239162 en verder via bekijk alle advertenties.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-04-2009 12:44 by jbassist Profiel van jbassist

Ziet er goed uit! low on cash en net 1 gekocht alleen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-04-2009 16:23 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 8 april 2009 12:31 schreef Smerige Hond het volgende:

........Sommige items zullen bepaalde mensen wel bekend voorkomen............


http://link.marktplaats.nl/243239162 en verder via bekijk alle advertenties.


WTH ?!?!?!? Tja, die komt me wel bekend voor ja..... hahaha ! Ik heb mijn andere paar nog steeds niet gerackt !

Voor degenen die interesse hebben in deze gerackte paar U274's : Ik ben zeer te spreken over deze pre's ! Met name voor opnamen van gitaarcabs. supermids, waar Siemens&Halske micpre's trouwens om bekend staan. Dit is praktisch dezelfde micpre als een V276.

Succes met de verkoop !


lampje


Smerige Hond
Usericon van Smerige Hond
Posted 08-04-2009 16:55 by Smerige Hond Profiel van Smerige Hondhttp://n/a

quote:
Op 8 april 2009 16:23 schreef Lampje het volgende:
WTH ?!?!?!? Tja, die komt me wel bekend voor ja..... hahaha ! Ik heb mijn andere paar nog steeds niet gerackt !

Voor degenen die interesse hebben in deze gerackte paar U274's : Ik ben zeer te spreken over deze pre's ! Met name voor opnamen van gitaarcabs. supermids, waar Siemens&Halske micpre's trouwens om bekend staan. Dit is praktisch dezelfde micpre als een V276.

Succes met de verkoop !




Kan ik alleen maar beamen, plus dat Paul deze twee legendaren zeer netjes heeft ingebouwd!

Ik persoonlijk krijg een behoorlijk harde plasser van:

SM7B - U274 - 1176 (hardware) voor metal vocalen.

Pak die kans mensen


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-04-2009 17:11 by spectre Profiel van spectre

Waarom stop je, dat vind ik interessanter
Ik bedoel, heb je een mooie berg spul verzameld en dan kap je er mee, jammer hoor

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-04-2009 17:13]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-04-2009 21:11 by jbassist Profiel van jbassist

Ah kenker kenker... Behoorlijke GAS voor die Siemens.. kan je me mischien eens mailen wat je er voor wil? mail staat in profiel!!

En idd! 1176 is tegek! even als de Sm7B!
Maar ik prefereer de compressie van mijn DAOC (la2a achtig design) toch wel boven de 1176.

Al vond ik de trafo sound van de 1176 dan weer cooler haha


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-04-2009 23:09 by Lampje Profiel van Lampje

Cool, die DAOC. Ik ben erg benieuwd daarnaar ! Schijnt erg goed te werken als "analogizer". Wat was jij kwijt daarvoor ? Wat voor audiotrannies heb jij er in zitten ?

Ik wacht nog op wat componentjes voor mijn dual 1176 en tweetal LA-4's, en dan kan ik die afmaken.... Eindelijk. Ik ben benieuwd hoe die uit gaan vallen.

Ik ben ook nog bezig met een lange termijns DIY project : 'n dual LA2A, maar misschien dat die toch eerst mono gaat worden. De onderdelen zijn errug kostbaar ! Ik heb alleen nog maar de voedingstrafo, PCB en behuizing. Bij elkaar al 250 euro. De rest gaat me zeker nog het dubbele kosten, misschien nog wel iets meer....


lampje


Smerige Hond
Usericon van Smerige Hond
Posted 09-04-2009 8:44 by Smerige Hond Profiel van Smerige Hondhttp://n/a

quote:
Op 8 april 2009 17:11 schreef spectre het volgende:
Waarom stop je, dat vind ik interessanter
Ik bedoel, heb je een mooie berg spul verzameld en dan kap je er mee, jammer hoor


Eigenlijk een heel lame excuus: gebrek aan tijd en plaats.

Met mijn bandje doen we alle opnamen in een "echte" studio (en neem ik bijvoorbeeld de Siemens mee).
Dus staan alle spullen hier op opgebouwde zolder klaar voor keiharde actie.
Een verdieping lager echter slaapt mijn dochtertje van 3.

Gevolg: alles staat hier haast ongebruikt stof te verzamelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Smerige Hond op 09-04-2009 8:51]


Smerige Hond
Usericon van Smerige Hond
Posted 09-04-2009 9:01 by Smerige Hond Profiel van Smerige Hondhttp://n/a

quote:
Op 8 april 2009 21:11 schreef jbassist het volgende:
Ah kenker kenker... Behoorlijke GAS voor die Siemens.. kan je me mischien eens mailen wat je er voor wil? mail staat in profiel!!




U heeft mail!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-04-2009 17:46 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-04-2009 14:59 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb dit weekend een Fender Twin Reverb te leen, en een Little Labs Red Eye, want ik ga een Re-amp vergelijkingstest doen. Verschillende DI's, verschillende re-amps, en verschillende Micpre's.
Micpre's :
SSL 501, Siemens V72 en U274, Focusrite Tonefactory, DDA M series.
DI's :
JLM Audio, Focusrite, Radial Engineering, Littlelabs..
Re-ampers : Focusrite en de LittleLabs.

Ik ben benieuwd welke combi het gaafste/beste is. Helaas heb ik niet de radial engineering re-amper ter beschikking....

Eerst moet ik nog wat aansluitingen enzo fixen/fabriceren, eerder kan ik niks doen.....


De Fender amp heb ik geleend omdat mijn buizenversterker tot aan eergisteren kapot was (Eindelijk heb ik hem kunnen repareren, en dat viel nog niet mee zeg !. Maar ik ga die nog modificeren. Ik ontdekte dat de terugkoppeling niet klopte, dus dat had ik gerepareerd, maar toen kwam ik erachter dat het geluid niet meer zo heerlijk ranzig was, en het eigenlijke probleem was nog niet opgelost (levelflows, en keiharde knallen af en toe).....
Dus, ik ga er een schakelbare terugkoppeling in zetten, eerder neem ik er nog niet mee op.


lampje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2009 21:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

k zet het maar in dit topic.

Maar weten jullie programma's of trucjes om een bestaande sample makkelijk te synchroniseren met een ritme. De samples die ik wil gebruiken zijn van insecten, en die kan ik moeilijk strakker laten spelen hehe.

ik zoek dus een programma met een goede beatfinder om makkelijk het tempo van het insectengeluid aan te passen aan een ander tempo.(met audacity kan ik wel percentages veranderen, maar dan is het wel handig om eerst het originele ritme goed te vinden)

En ik zou wat makkelijker een bepaalde "noot" of "slag" een stukje willen schuiven om het ritme wat passender te kunnen maken.

Met audacity is het een behoorlijk gekut en echt netjes krijg ik het er niet uit.



hierzo zie je dus wel een beatfinder, maar daar kan ik geen maat aan aflezen om het tempo te wijzigen. En zoals je ziet is het beestje niet heel erg strak.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 12-04-2009 22:17 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 12 april 2009 21:43 schreef ElitE het volgende:
k zet het maar in dit topic.

Maar weten jullie programma's of trucjes om een bestaande sample makkelijk te synchroniseren met een ritme. De samples die ik wil gebruiken zijn van insecten, en die kan ik moeilijk strakker laten spelen hehe.

ik zoek dus een programma met een goede beatfinder om makkelijk het tempo van het insectengeluid aan te passen aan een ander tempo.(met audacity kan ik wel percentages veranderen, maar dan is het wel handig om eerst het originele ritme goed te vinden)

En ik zou wat makkelijker een bepaalde "noot" of "slag" een stukje willen schuiven om het ritme wat passender te kunnen maken.

Met audacity is het een behoorlijk gekut en echt netjes krijg ik het er niet uit.



hierzo zie je dus wel een beatfinder, maar daar kan ik geen maat aan aflezen om het tempo te wijzigen. En zoals je ziet is het beestje niet heel erg strak.


Misschien kan je CoolEdit gebruiken? Dat programma gebruik ik zelf om podcasts in elkaar te draaien. Het is vrij makkelijk in het gebruik en je hebt meer bewerkingsmogelijkheden dan Audacity...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen