IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2008 23:07 by Snaack Profiel van Snaack

Ik weet nu wel dat ik alleen al voor die plug een Mac moet kopen, leiers


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-06-2008 23:20 by spectre Profiel van spectre

Hehe.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-06-2008 23:24 by Snaack Profiel van Snaack

Als er hier een nieuw systeem komt, wordt dat op zeker een MacPro. Wel dualboot met XP trouwens (you never know.. )


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2008 9:51 by spectre Profiel van spectre

Ik heb 2 maanden XP erbij opgehad (ivm Waves) maar dat heb ik er weer afgehaald, want ik ik kreeg weer de meest vage dingen, blauwe schermen en al hehe.. Maar dat is niet vreemd bij mij, die windows dingen vliegen nog net niet in de fik bij mij

Op mijn werk heb ik nu een hele dikke Vista bak, dat gaat vooralsnog probleemloos


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-06-2008 9:53 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 17 juni 2008 23:24 schreef Snaack het volgende:
Als er hier een nieuw systeem komt, wordt dat op zeker een MacPro. Wel dualboot met XP trouwens (you never know.. )


beter parrallels, dat dualboots werkt echt te kut voor woorden

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 18-06-2008 9:54]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2008 10:01 by spectre Profiel van spectre

Geen reboot nodig, maar dan draai je het andere systeem er dus naast of niet? Dat vind ik niet gunstig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-06-2008 10:06 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

je draait dan Leopard en als je dan iets wil tjekken kan je windows openen in een venster, een beetje net zoals je dos kan openen in een venster als je op een pc werkt.

ik vond juist dual boot niet handig, al was t alleen al omdat je een losse partitie moet aanmaken voor die brakke kutzooi

als je een 2ghz processor of groter hebt moet parallels makkelijk draaien





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2008 10:11 by spectre Profiel van spectre

Ja het is ook handig, ik gebruik op mijn werk ook vaak VPC om XP en IE6 te draaien... Maar ik had een Dualboot enkel om volle bak windows te draaien, anders kom ik proccesorkracht te kort.

Trouwens, die extra afgesloten partitie vind ik wel handig, het kan nog zo klote gaan lopen, je kan het meteen wegflikkeren in Leopard

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-06-2008 10:12]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-06-2008 12:11 by Snaack Profiel van Snaack

Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de Steven Slate shizzle besteld. Kan niet wachten tot ik het binnen heb!!

En daarnaast heb ik de kamer die ik mijn control room noemde verhuurd, dus ik ben al mijn spullen intern aan het verhuizen naar een andere kamer. Heb net alle kabelmeuk + headphone preamp + deskrack besteld.

Ik ga 2 custom stageboxen bouwen, met daarin
* 4 * XLR
* speakon
* mono jack (instrumentkabel)
* monojack (speakerkabel)
* stereojack (headphones)

Dan zou het hier allemaal weer moeten werken, beter dan voorheen. Lijkt me bijvoorbeeld erg chill om een gitaartop voortaan in mijn controlroom te kunnen zetten en het signaal vanaf daar naar de cab in het opnamehok te sturen.

Ik zal als het allemaal af is eens foto's maken..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-07-2008 15:46 by Lampje Profiel van Lampje

Eeeh snaack, je gaat toch niet die speakerkabel langs miccables leggen, neem ik aan ? Ik zou dat goed gescheiden houden !


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-07-2008 10:29 by Snaack Profiel van Snaack

I.v.m. interferentie? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ver ik die kabels dan bij elkaar vandaan zou moeten houden..

Heb wel dure kabels besteld, mag hopen dat die redelijk goed geïsoleerd zijn.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-07-2008 14:12 by Lampje Profiel van Lampje

Interferentie..... Ja, niet van radiogolven, maar van een magnetisch veld ! Dure extra afgeschermde kabels houden voornamelijk radiogolven tegen, maar het is heel erg moeilijk om laagfrequente magnetische velden tegen te houden. Dat is dan ook de reden waarom heel veel studioapparaten externe voedingen hebben. Er is eigenlijk maar 1 type metaal dat magnetische golven een beetje tegenhoud, en dat is 'Mu' metaal. Erg prijzig, en zeker niet flexibel. Dat kan je niet in kabels gebruiken.

Door een speakerkabel gaat veel energie, en geeft dus ook een sterk magnetisch veld. En dat houd je dus niet tegen met dure extra geisoleerde kabels. Afstand is de enige manier. Ik denk dat een centimeter of 15 al wel genoeg moet zijn. De magnetische velden zijn wel sterk (t.o.v. een micsignaal), maar niet zo heel groot. In pro studio's leggen ze meestal 2 goten voor kabels. De ene voor audio, en de andere voor netspanning en dergelijken. Die goten liggen meestal zo'n 20 cm van elkaar af, dus dan zal 15 centimeter wel genoeg zijn voor een speakerkabel.

mzl !
Paul



lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-07-2008 8:36 by Snaack Profiel van Snaack

Ahh, bedankt voor de informatie


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-07-2008 16:36 by spectre Profiel van spectre

Jables, ik heb een mail naar je profielmail gedaan, ik weet niet of je bekijkt maar nu weet je het iig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 01-08-2008 17:35 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

Maar weer even de noob uithangen...

Ik wil 3 mic's op gaan nemen en heb daar voor dus iets van een mixer met firewire nodig of een andere interface of zo. Nou heb je die met USB en met Firewire, is firewire nou beter/slechter?

En wat gebruiken jullie zelf?

Zat te denken aan:

http://www.musik-produktiv.de/(s(2padax4ktc8k4s2ud0glhs95))/mackie-onyx-1220-firewire-bundle.aspx

of

http://www.esi-audio.com/products/esu1808/

[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 03-08-2008 10:37]


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-08-2008 10:45 by spectre Profiel van spectre

Firewire was vroeger vlotter dan usb, nu niet meer. Het wordt nog altijd als stabieler gezien maar dat is niet echt waar. Het ligt eraan of je een firewire poort op je PC hebt, anders kun je het niet gebruiken natuurlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-08-2008 12:24 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

usb 2 zou je dan wel af moeten zetten tegen firewire800..


1. USB 2.0 is much slower than FireWire 400 and 800. Apple states that the USB 2.0 ports on their Macs support transfer rates up to 480 megaBITS per second (Mbps), which translates to 60 megaBYTES per second (MB/s). The most we saw was 144 megaBITS per second or 18 megaBYTES per second.

Think about it. FireWire 400 is rated at 400 megaBITS per second (50 megaBYTES per second) -- 80 megaBITS slower rating than USB 2.0 -- yet when exact same drive/enclosure is plugged into the FireWire 400 port, it goes almost twice as fast!

You can't blame it on the drive, because, as you can see from the FireWire 800 tests, the drive is capable of transfer rates much higher. Some blame it on Apple's USB 2.0 drivers or the USB 2.0 bridge chips. I can't comment on that.


http://www.barefeats.com/usb2.html


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 03-08-2008 10:38 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 2 augustus 2008 10:45 schreef spectre het volgende:
Firewire was vroeger vlotter dan usb, nu niet meer. Het wordt nog altijd als stabieler gezien maar dat is niet echt waar. Het ligt eraan of je een firewire poort op je PC hebt, anders kun je het niet gebruiken natuurlijk


Heb geen Firewire maar moet wellicht binnenkort toch een nieuw PC hebben. Dan zou ik daar wel een Firewire plaat in kunnen zetten.

Zijn mij opties een goede keuze?


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 04-08-2008 11:51 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 3 augustus 2008 10:38 schreef Embodiment of Fire het volgende:
Heb geen Firewire maar moet wellicht binnenkort toch een nieuw PC hebben. Dan zou ik daar wel een Firewire plaat in kunnen zetten.

Zijn mij opties een goede keuze?


Ik denk dat op alle modrene / nieuwe moederborden tegenwoordig standaard firewire zit.

[edit] o ja, ik denk dat je het best iets werkend in de winkel kan zien als "n00b" zijnde, dan weet je beter waartussen je kiest. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 04-08-2008 11:53]


Only sick music makes money today - Nietsche.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-09-2008 17:35 by jbassist Profiel van jbassist

Addictive drums even gechecked.

http://www.box.net/shared/ctapnz7mej

Klinkt een beeeetje afgemixt ongeveer zo, en erg makkelijk te programeren na een paar minuten wegwijs worden

Niet gemixt of serieus stukje muziek btw, beetje gekut hehe

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 12-09-2008 17:43]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 12-09-2008 18:30 by Trystys Profiel van Trystyshttp://myspace.com/koenders

Cymbals klinken alsof ze reversed afgespeeld worden, hehe. Klinkt wel overtuigend verder allemaal. Welke plugin gebruik je ervoor JB? Ik gebruik zelf EZdrummer met drumkit from hell, maar ben niet helemaal tevreden over die kick. Klinkt me iets te meshuggah-ig


My friend, watch out for traitors...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2008 18:30 by Snaack Profiel van Snaack

Cool dude!

Iemand BFD weleens geprobeerd? Ik zou dat weleens samen met drumagog willen uitproberen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-09-2008 19:38 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 12 september 2008 18:30 schreef Trystys het volgende:
Cymbals klinken alsof ze reversed afgespeeld worden, hehe.


Rooms keihard gecompressed hehe ik hou van dat effect.

En plug in is addictive drums dus.
Denk ezdrummer maar dan handigere en met ingebouwde plug ins en zelfs cpu vriendelijker.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2008 22:41 by spectre Profiel van spectre

Ik vind AD beter klinken en hij is erg CPU vriendelijk. Er is ook net een adpack uitgekomen trouwens. Geen metal.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-09-2008 19:04 by spectre Profiel van spectre

Ik wil wat extra mics aanschaffen. Heeft iemand nog tips voor close amp mics (geen shure, die weet ik zelf wel)

En allround roommics? Ik zelf zit aan een stereomic te denken, maar waarom weet ik niet.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-09-2008 19:12]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen