IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-10-2008 12:24 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 21 oktober 2008 9:49 schreef spectre het volgende:
Zo, vandaag die RNP maar eens bestellen, ik twijfel nog aan Thomann want als ik hem uit Bushland haal met de huidige dollarkoers scheelt dat best veel.

@Illulione: nog bedankt voor die dienst trouwens


Maar dan betaal je alsnog invoerkosten bruvvah!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-10-2008 12:26 by spectre Profiel van spectre

En een voltage omzet dinkie.
Het wordt Thomann


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-10-2008 23:39 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb best vaak een behoorlijke douane narekening gekregen bij zendingen uit de verenigde staten. Zoveel dat het het niet meer de moeite waard maakte...

Over mic pre's gesproken : Recentelijk toch nog wat info vergaart wat betreft mijn V72 mic pre amp. Best kans dat ik hem nu toch wel gerepareerd ga krijgen, ondanks dat ik niet zo veel kaas van buizenelectronica heb. Ik hoop het !
Dan kan die drip V72 clone nog even op de kast gaan liggen, aangezien die onderdelen bij elkaar toch wel aardig veel gaan kosten...

Deze week krijg ik trouwens ook de onderdelen binnen voor die GSSL. Alleen nog op zoek naar een passende voeding om te testen. Daarna gaat hij mijn ssl mengtafel in

Nog wat over die microfoonschermpjes : Die kan je ook heel makkelijk zelf maken als je een klein beetje handig bent. Vaker gezien, en dat ga ik zelf ook doen (Ivm reflecties van het studioraampje).

Zoals het er nu uitziet zal mijn mengtafel in december operationeel zijn.... Wat tyfus veel werk zeg !


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-10-2008 22:52 by Lampje Profiel van Lampje

Pffff, eindelijk een project wat ik al weer een tijdje geleden bedacht en uitgezocht heb, afgemaakt.

Het is inmiddels alleen compleet overbodig geworden voor mij, hahaha. Daarom nu maar op Ebay.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MESELX:IT&item=200266653596

Ik ben er wel trots op !

Ik heb ook nog een Neumann V475 af te maken, kan daarna ook meteen op ebay !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 22-10-2008 23:15]


lampje


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 26-10-2008 20:32 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

Binnenkort weer opnames maken. Wil mijn basgeluid super dynamisch op plaat zetten maar dat is vorige keer niet echt gelukt.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat er meer dynamiek in mijn bas opnames komt?

Voor de duidelijkheid, mijn geluid uit het cabinet is prima. Weet alleen niet goed hoe ik dit geluid digitaal moet krijgen.

Ligt het aan het soort microfoon wat je gebruikt? Heb al ontdekt dat een SM57 een vrij statisch geluidsgolfje geeft. Dat zoek ik dus niet.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-10-2008 20:49 by Lampje Profiel van Lampje

Meer dynamiek ?!?

Ik snap je niet helemaal, maar toch:

SM57.... Ik zou dan eerder voor een kleinmembraan condensator gaan, op een beetje afstand van de speaker. welke afstand en welke hoek hangt een beetje af van de ruimte waar je in staat, daar zal je dus een beetje mee moeten experimenteren. Als je voor je speakercab staat (zeg een meter), zoek dan op waar hij het beste klinkt, en plaats dan de microfoon tussen jou en de speaker in, gericht op de geluidsbron. Begin dan maar met een afstandje van 50 cm en luister of dat goed is. Is dat nog te "ruimtelijk", plaats dan de microfoon wat dichter. Als het juist te veel "in-your-face" klinkt plaats hem dan verder van de cab af. Experimenteer !
Ik denk dat je dan meer dynamiek in je geluid zal krijgen.

succes !


lampje


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 27-10-2008 8:02 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 26 oktober 2008 20:49 schreef Lampje het volgende:
Meer dynamiek ?!?

Ik snap je niet helemaal, maar toch:

SM57.... Ik zou dan eerder voor een kleinmembraan condensator gaan, op een beetje afstand van de speaker. welke afstand en welke hoek hangt een beetje af van de ruimte waar je in staat, daar zal je dus een beetje mee moeten experimenteren. Als je voor je speakercab staat (zeg een meter), zoek dan op waar hij het beste klinkt, en plaats dan de microfoon tussen jou en de speaker in, gericht op de geluidsbron. Begin dan maar met een afstandje van 50 cm en luister of dat goed is. Is dat nog te "ruimtelijk", plaats dan de microfoon wat dichter. Als het juist te veel "in-your-face" klinkt plaats hem dan verder van de cab af. Experimenteer !
Ik denk dat je dan meer dynamiek in je geluid zal krijgen.

succes !


Thnx! Ik zal wel wat gaan proberen.

Met dynamiek bedoel ik dat er ook drukverschillen in de opnames komen. De geluidsgolf gaat dan wat meer pieken enzo...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-10-2008 9:05 by jbassist Profiel van jbassist

Ligt aan je amp en hoe je hem overstuurd.

Een tubescreamer of distortion voor je amp en je laag zal al een stuk minder heen en weer springen als zonder.

En sommige amps zijn ook dynamischer in het laag, mesa's b.v!

Ligt wel een beetje aan je micing, maar niet veel.
Desnoods zet je er ook een ribbon bij, die pikken la meer laag op.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 27-10-2008 9:11 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 27 oktober 2008 9:05 schreef jbassist het volgende:
Ligt aan je amp en hoe je hem overstuurd.

Een tubescreamer of distortion voor je amp en je laag zal al een stuk minder heen en weer springen als zonder.

En sommige amps zijn ook dynamischer in het laag, mesa's b.v!

Ligt wel een beetje aan je micing, maar niet veel.
Desnoods zet je er ook een ribbon bij, die pikken la meer laag op.


Dus eigenlijk zeg je dat het voornamelijk te maken heeft met mijn eigen geluid ipv de microfoons?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-10-2008 9:31 by jbassist Profiel van jbassist

Jup, en plaatsing.

En al staat ie goed kan je signaal nog steeds zo statisch zijn alswat als het goed klinkt maakt het niet uit hoe het klinkt aight?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-10-2008 17:03 by Lampje Profiel van Lampje

Gisteren eindelijk mijn V72 micpre aan de gang gekregen.... er zaten 2 defecten in, beiden condensatoren !

Maar nu ben ik erg blij dat hij het weer doet ! Nu het ding weer in elkaar zetten, hahaha.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-10-2008 17:14 by jbassist Profiel van jbassist

Ik wil inmiddels ook wel zo'n ding
Wat zijn de kosten qua onderdelen denk je?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-10-2008 18:31 by Lampje Profiel van Lampje

Kosten van zo'n drip 72 bedoel je ? Ik schat zo'n 500/600 euro aan materiaal inclusief de behuizing. Ik heb die DIY drip72 dan ook maar even uitgesteld. Maar zijn project heeft me wel iets meer inzicht gegeven hoe ik mijn Siemens V72 gefikst moest krijgen, haha. En da's wel errug fijn.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-10-2008 22:26 by Snaack Profiel van Snaack

Aids, zit lekker te mixen, lijken de gitaren ineens "off time" geworden te zijn.. Latency van een plug, zit ook nog in mijn bounce..

Zit dus niks anders op dan de gitaar grouptracks te bouncen, te importeren en weer op tijd te zetten.. ARGH!

Of het nou aan de plug ligt of dat ik mijn proc moet gaan upgraden is mij even een raadsel..

Mix wordt wel erg cool, vind ik dan.. Zal binnenkort een sempol posten als de band het cool vind.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-10-2008 23:54 by Lampje Profiel van Lampje

Hey Dude ! THE Dude !

Ja, post het eens, ik ben benieuwd !
Verder alles paletti ?!?


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-10-2008 23:58 by Snaack Profiel van Snaack

Ik kom net terug van bowlen en zit een White Russian te slurpen, mij kan weinig gebeuren.

Alles cool hier. Druk bezig met van alles, ineens veel meer tijd sinds ik met Mindscan gekapt ben

Hoest met jou dan? Doe jij nog producties?

Sample wil ik graag posten, maar ik moet echt toestemming krijgen van de band..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 31-10-2008 0:11 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, Ja, dat van de sample, dat snap ik hoor. Producties ?!? Ik ?!? Nee, alleen bezig met mijn spulletjes voor elkaar te krijgen. Ik heb nog een hoop te doen voordat ik rustig wat kan gaan doen. Sinister is voor mij dus ook niet meer, dsu dat scheelt dan wat. Met Scrotum (bandje met vrienden) wil ik eigenlijk rond kerst gaan beginnen met een cd op te nemen. Verder hoop ik zelf weer eens wat inspiratie te krijgen om weer de gitaar op te pakken, en zodoende weer eens een ding kan starten wat helemaal "Paultje" is. De afgelopen jaren is het allemaal veel te veel geweest, de pap was, en is nog steeds, helemaal op wat betreft muziek. Maar ik wil wel....

Maar verder gaat het wel prima hoor. Nieuwe huis bevalt goed, de fulltime baan ook. En dan heb ik straks de studio zoals ik het wil, en dan ga ik los......Hoop ik, hahaha.

Maar met jou dus alles prima ! Da's goed te horen kerel ! Ik zag laatst onze slayoor shit nog op youtube, was wel gaaf om weer eens te zien !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 31-10-2008 15:36]


lampje


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 31-10-2008 20:10 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Iemand die kan zeggen hoe de voorversterkte mic/line ingangen van een Line6 TonePort KB37 interface verschillen van die van een TASCAM US-122L interface?

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 31-10-2008 20:13]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2008 20:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 30 oktober 2008 23:58 schreef Snaack het volgende:
Alles cool hier. Druk bezig met van alles, ineens veel meer tijd sinds ik met Mindscan gekapt ben



Wow, dat was me ontgaan.. heftig, het leek vrij goed te gaan een tijd terug!
Wat doe je nu nog, Traktor?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 31-10-2008 20:21 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Ofwel: zitten ze op hetzelfde niveau?
Ik zou geneigd zijn te denken dat de Tascam over betere ingangen beschikt...


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 31-10-2008 20:54 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 31 oktober 2008 20:21 schreef Cryptogram het volgende:
Ofwel: zitten ze op hetzelfde niveau?
Ik zou geneigd zijn te denken dat de Tascam over betere ingangen beschikt...


Ik weet het niet welke nou beter zou zijn, maar als je een overstap van de ene naar de andere overweegt dan denk ik dat je je geld aan het verkwisten bent, want beiden zullen wel op ongeveer hetzelfde niveau zitten.
Als je geen van beiden hebt, dan is het natuurlijk anders. Ik zelf zou dan denk ik toch voor de toneport gaan, maar dan voornamelijk vanwege de software die erbij zit.

Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als de inputs van die toneport beter klinken dan die van de tascam. Tascam heeft zeker wel goed spul geproduceerd vroeger, maar de micpre's van tascam staan bij mij niet zo hoog aangeschreven.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-11-2008 10:32 by spectre Profiel van spectre

Ik heb die RNP binnen, me oren jeuken om hem morgen eens te gaan testen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-11-2008 12:36 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 oktober 2008 20:19 schreef spectre het volgende:
Wow, dat was me ontgaan.. heftig, het leek vrij goed te gaan een tijd terug!
Wat doe je nu nog, Traktor?


Het ging ook goed, zeker qua shows enzo (120 keer gespeeld in 3 jaar) maar voor mij was de koek op. Shit happens.

Ik speel nog drums in Traktor en gitaar in Cyclone (mijn stonerproject/ band) en ik ben met een paar nieuwe dingen bezig.. Having a good time!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2008 12:40 by Lampje Profiel van Lampje

Cyclone ?!? In België was er ook een band die cyclone heet. Speed/thrash. Hebben ook nog een plaat gemaakt, vroegah.

Spectre : Ik ben benieuwd wat je van de RNP vindt. Wat kost die nou tegenwoordig ?

(edit) even gekeken op thomann, tyfus, wat kosten die veel tegenwoordig ! Bij Frietbek waren die (4 jaar terug) rond de 60 euro..... en die rnc's 35 euroos. Ik had er gewoon een stapel van moeten kopen !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 01-11-2008 12:44]


lampje


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-11-2008 12:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Zelfs 2 platen!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen