IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tijdste band ontdekking van de laatste cool pt 4 Vorige pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-02-2021 18:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ruin of Romantics (zijproject van Perturbator). Af en toe opzichtig gespiekt bij Type O, maar toch genietbaar.



Hangman's Chair. Ooit gezien op Evil of Die Fest, maar om een of andere reden nooit eerder wat van opgezocht. Wel een openbaring:



[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 14-02-2021 18:34]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-03-2021 13:21 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Wat is dit vet zeg! Heavy metal met poprockinvloeden met geweldige pianomelodieën. Lekker veel drama, met koortjes en symfonische elementen. Zonde dat ik ze heb gemist tot zover!


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2021 13:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

heeeelemaal kapot gedraaid zo'n 20 jaar geleden, ik denk dat ik nog steeds alle lyrics ken als ik hem zou opzetten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 26-04-2021 16:44 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht




"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 13-05-2021 16:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik draai dit echt ontzettend veel de laatste tijd: Catherine Ribeiro + Alpes. Fenomenale progfolk/avant-folk uit Frankrijk met de zingende natuurkracht Catherine Ribeiro. Vooral de eerste vier platen zijn echt bloedmooi. Qua stijl moet je denken aan de soloplaten van Nico (Desertshore, The Marble Index), de meest experimentele momenten van Pink Floyd (bijvoorbeeld A Saucerful of Secrets), maar ook Duitse krautrock als Tangerine Dream, Ash Ra Tempel en Popol Vuh. In de meest krankzinnige uitbarstingen (bijvoorbeeld in Poéme Non Epique van No.2) van Catherine hoor ik zelfs een voorloper van Diamanda Galás. Hadden, als ze nu deze muziek hadden gemaakt, absoluut niet op Roadburn misstaan.

Playlists van de eerste vier albums:

Catherine Ribeiro + 2Bis
No. 2
Âme Debout
Paix



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 13-05-2021 17:00]



Sater
Usericon van Sater
Posted 04-09-2021 20:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Lucidvox bestaat uit vier Moskouse dames, die noisy rock, postpunk en andere invloeden combineren met naar folk neigende Slavische vocalen. Hun debuut is vorig jaar uitgekomen op Glitterbeat en ik draai hem graag. Vooral de zang heeft iets verslavends.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 26-09-2021 11:35 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Tuba Skinny


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 29-10-2021 22:52 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

This sum weird shit



spectre
Usericon van spectre
Posted 27-01-2022 11:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht





Trompetist Arve Henriksen, die naast trompet ook veel sfeervolle elektronica gebruikt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 27-01-2022 11:19 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Verkeerde topic?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2022 15:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2022 21:32 schreef bastianus het volgende:
Ze bestaan al een poosje, maar heb ze nog maar net ontdekt: Trepalium. Mengeling van jazz en death, maar geen wiskunde zoals Spheres of Atheïst. Het klopt gewoon.




Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-01-2022 21:24 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Echt moeilijk verslaafd aan deze:

Echt zo'n band die exact het geluid heeft waar ik van hou. Doet denken aan iets als Obtained Enslavement en Sargeist tot Summoning. Melodieuze bm dus.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-01-2022 21:31 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2022 21:24 schreef Dypfrys het volgende:
Echt moeilijk verslaafd aan deze:

Echt zo'n band die exact het geluid heeft waar ik van hou. Doet denken aan iets als Obtained Enslavement en Sargeist tot Summoning. Melodieuze bm dus.


Ja dit is lekker


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-06-2022 23:34 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


At the age of 40 Germany-based DAD HORSE OTTN started playing music on a tenor banjo given to him as a gift. Drawing inspiration from Appalachian music and the abysses of his soul, he invented a genuine mixture of country gospel, singer / songwriter, punk rock, and oompah-pah polka labeled as "Keller-Country."


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Graphtack
Usericon van Graphtack
Posted 07-06-2022 16:56 by Graphtack Wijzig reactieProfiel van GraphtackQuote dit bericht

Wat mij betreft 1 van de knallers van 2022, deze van Greyhaven.





XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-12-2022 19:35 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Wat een heerlijke pakkende mengelmoes van genres is dit.

Pop, ambient, prog, black.......
Cleane zang afgewisseld met een zeker niet onaardige grunt.

Best lastig hier even snel een label op te drukken.

Ik trek het goed.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-01-2023 10:54 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Turisas!

Optimistische folk, dat moet ik hebben.



quote:
The sun rose over the wasteland
As far as the eye can see
Sand fills the vast plains of Serkland
It's vultures jeering at me

But they can circle until they drop dead
I have not come this far
To end, but to pursue my own thread
To join The Varangian Guard

Haha geweldig


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Poeperoni
Usericon van Poeperoni
Posted 18-08-2023 21:40 by Poeperoni Wijzig reactieProfiel van PoeperoniQuote dit bericht



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-12-2023 22:46 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Helemaal vergeten dat Kreuzweg Ost bestond. Ik zit er de laatste tijd weer helemaal in.

Oja en Pegboard Nerds. Ook weer herontdekt.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 22-12-2023 12:21 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Nieuwigheid wat m'n jaarlijst gehaald heeft:

The Anchoret - It All Began With Loneliness
Olkoth - At the Eye of Chaos
Vorna - Aamunkoi
Frozen Soul - Glacial Domination

Now playing: Cruel Force - Dawn of the Axe. Zit er ook dicht tegenaan.



Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 17-04-2024 7:40 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Mooie tribute van een gave band



Hafgufa


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-04-2024 9:28 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nanowar...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen