Heftig weekendje! Donderdag avond begonnen met Bolt Thrower, Rotting Christ en Asphyx in Atak. Vrijdag naar Neurotic Deathfest. Eerst de zooi naar hotel/zolderkamer brengen en toen door naar 013, waar helaas zo'n enorme lange rij stond te wachten op de bandjes dat we Aborted hebben moeten missen.
Gestart met Benediction, leuke band en klonk allemaal lekker. Rustig dagje voor de boeg, wat bands kijken betreft. Rest van middag teveel wezen kletsen en hapje gaan eten in BBQ restaurant. Niet opletten is Napalm Death missen, balen. Bolt Thrower nogmaals bekeken, brute show, vond het beter dan de dag ervoor in Atak. Maar wellicht had dat meer met de afstelling van het geluid te maken. Toch ook maar een deel Rotting Christ gaan kijken, was niet nodig geweest want Bolt Thrower was duidelijk veel beter te aanschouwen.
En toen was het tijd voor Benighted, wat een vette show! Twee jaar geleden al laten overdonderen en dit jaar op middle stage en wederom.. overdonderend. Mooie afsluiter!
Na goed slapen, lekker ontbijtje en even te hebben geshopt in Tilburg.. op naar 013. Vandaag gaat een drukkere dag qua bands kijken worden. Tijd voor Origin, nog zo'n band waar ik naar uit keek. Heeft overigens geen teleurstelling opgeleverd, wat een super band! Maar zo uitermate lomp als twee jaar geleden, was het publiek nu niet. Alsof men nog even goed wakker moest worden, stonden er als zoutzakken bij te gapen. Hallo! Origin staat te spelen..! Ik vond het een geniaal optreden, wat een muzikanten
Insid.Decrepancy (of iets in die richting) vond ik weinig aan. Het wachten werd op Dying Fetus, die overigens een strakke set speelden met enthousiast publiek.
Immolation er na, was wederom geniaal en lief dat ze de Stonehenge organisatie nog even persoonlijk bedankten. Genieten hoor, dat Immolation!
Gorod een nummer van gekeken, niks voor mij. Tijd om een hapje te eten bij de Griek, vlotte service want op tijd terug voor Lock Up. Had achteraf gezien niet gehoeven, vond het nogal een saai optreden. Ik keek wel uit naar Pestilence, maar dat was nog even afwachten. Toen uiteindelijk Pestilence begon was dit een grote teleurstelling, wat was dit extra-deluxe saaaaaaai zeg.
Jammer. Maar wel gaaf om Jeroen op bas te zien, het enige lichtpuntje dan ook van deze show. Defeated Sanity een stukje van gekeken, lekker bruut maar al snel eentonig. Jammer, had zo mooi kunnen zijn
Carcass was een terechte headliner, waren veel mensen voor gekomen aan de uitpuilende zaal te zien. Gezellige videobeelden van allerlei snijpartijen, lijken en meer gezelligheid op de achtergrond. Prima show verder, maar toch niet helemaal mijn ding dus ben ik na de helft te hebben gezien, maar naar Septycal Gorge gaan kijken. Heerlijke bak teringherrie, maar wat is dat toch met dat hardcorehandje-gedoe (hakhakhak) steeds in het publiek? En dan als afsluiter naar Human Mincher, ondanks de vermoeidheid toch nog een laatste geniale show gezien voor deze dag.
Echt puur genieten deze twee dagen, dit festival in gezellig Tilburg. Nergens zie je zoveel kwaliteit en gave bands op gebied van de wat meer extremere metal. Alles supergoed geregeld, vriendelijke mensen en een gezellige sfeer. Oke, het geluid was dan af en toe iets minder mooi met hier en daar wat dingen die mis gingen en actieve zakkenrollers mogen ze wat mij betreft opknopen.. maar verders THNX!
Volgend jaar weer!