|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nogmaals, een aanname is pas echt onterecht/fout als blijkt dat het tot een slechte benadering van de werkelijkheid leidt. quote: Dat klopt, maar dat is een inherent probleem van voorspellend modelleren. Zullen we daar dan maar helemaal mee ophouden? quote: Dat klopt. Dat soort 'fouten' kun je echter zelfs zonder meetgegevens achterhalen quote: En weet je ook hoe goed het resultaat (de risico's die uit de berekeningen volgen) aansluit op de werkelijkheid? Daar wordt het interessant namelijk Als ze dat niet getest hebben of als blijkt dat het slecht naspelt (wat is het omgekeerde van voorspellen?) is het (nogmaals!) inderdaad zeer beperkt bruikbaar/betrouwbaar. quote: --> taalnazi's Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik installeer software tbv legionella preventie op diverse locaties in Noord Nederland. Verder ben ik freelance grafisch vormgever. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Hoe vaak lees je geen rapportage`s die gebaseerd zijn op onwerkelijke aannames? ik namelijk vaak. Toegegeven RWS zit er niet vaak naast, maar verwijzen vaak naar onderzoeken uit 300 jaar bc quote: Toch meer de recente statistieken raadplegen i.p.v die van 50 jaar geleden , aangezien de verkeersintensiteit factor 10 is toegenomen. quote: Kom eens bij me langs op kantoor, kan je een middag lachen. quote: Het betrefd hier een analyse voor een tunnel die nog gebouwd moet worden [fictief]. De sal getal is niet bepaald , nog het gebiedt waar de tunnel moet worden gebouwd. aangezien dat ook bepalend is kan je niet zeggen of de risico analyse foutief of correct voorspelt is. De aannames zijn daarom gebaseerd op een gemiddelde tunnel in een gemiddelde situatie. Maar als ik deze voorspelling tegen het licht houdt van de Venlo tunnel, Beneluxtunnel of maastunnel, kan ik je voorspellen dat alle drie de "voorspellingen" er compleet anders uit zal zien. Ik mis bereikbaarheid, doorstroming etc. quote: Heaumeau Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: De terechtheid van aannames is te testen, op gevoel maar ook met getalletjes Hehehe, gaaf is dat; 300BC. Voor m'n masterthesis heb ik een onderzoek uit 1921 gebruikt Niet alle kennis blijkt na 1 jaar fout te zijn hoor Ik heb verder niet zo'n goed zicht op die rapportages, dus kan ik er niets specifiek over zeggen. quote: Die toename van verkeersintensiteit zou opgevangen kunnen worden als het model goed genoeg voorspeld. Maar het is überhaupt goed om het met recente gegevens te valideren, punt voor jou! quote: Dan gaat het over modellen die daadwerkelijk ingezet worden? Ik hoop dat mensen zich dan van de beperkingen bewust zijn en niet het model tot waarheid verheffen. quote: Ah, we praten een beetje langs elkaar merk ik. Wat ik me afvroeg was of het risicomodel (dus niet deze specifieke risicoanalyse) reeds verzamelde statistiek (van bestaande tunnels dus ) correct kan 'hindcasten' (achteraf voorspellen dus). Dit zegt namelijk of het model goed zou kunnen voorspellen (vooraf ) wat er in een ander geval gaat gebeuren. quote: Dat zijn toch ook 3 verschillende tunnels Ik ben wel benieuwd naar hoe goed dat model nu is, zeker als je denkt dat die zaken essentieel zijn (<-- het kan natuurlijk wel blijken dat iets essentieel lijkt maar het toch gewoonweg niet is). Ik zou zeggen; onderzoek of het aansluit op statistieken en geef die lui op hun kloten daar! Of voeg de knopjes "bereikbaarheid" en "doorstroming" toe en maak het model beter Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Lees maar wat voor over de tunnel bij Venlo. Zo moet een model er dus NIEt uitzien. Nog 2 jaar avond Hbo en ik er ook een titel aan toevoegen Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Hmm, ik ben het niet met je eens ZelThor. Naarmate je meer uiteenlopende ervaringen en waarnemingen hebt opgedaan ben je beter in staat om er op te participeren. Je moet natuurlijk niet in de auto gaan zitten met de air van Hah-ik-weet-lekker-wat-iedereen-gaat-doen.... Persoonlijk ben ik me erg bewust van de risico's die ik elke dag loop en neem door vele kilometers in het verkeer deel te nemen. En ik weet dat ik me in een potentieel moordwapen door het verkeer begeef. Concentratie is derhalve van levensbelang. Ik denk dat mensen die veel rijden gemiddeld geconcentreerder rijden omdat ze het gevolg van fouten vaak onder ogen zien op de weg. Boeiender |
|
Hmm, is het niet zo dat de meer kilometer rijders gemiddeld per kilometer meer brokken maken? Zaken als gewenning en automatische piloot .... |
|
quote: Dat zijn dan de kneuzen, hehehe . Natuurlijk heb je meer kans op een ongeluk als je meer rijdt. Vooral als er medeweggebruikers in het spel zijn. Automatische piloot moet je altijd voor waken. Het is misschien een groot verschil als je dagelijks hetzelfde stuk woon-werkverkeer moet rijden of als je zoals ik lukraak door NL crosst. Boeiender |
|
Het zijn altijd ed anderen he |
|
quote: Nee, het zijn altijd de anderen. Boeiender |
|
quote: Hè, werk ik boven WO niveau en heb ik nog geen titel. Boeiender |
|
quote: Exact hetzelfde geldt voor mij.. dus 3 jaar geleden maar besloten in de avonduren m`n Hbo civiele technieken te doen. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Komen we toch uit een hoek met doorgroeimogelijkheden. Boeiender |
|
Motoragenten botsen op elkaar Uitgegeven: 11 november 2009 16:08 AMSTERDAM - Twee motoragenten zijn woensdagmiddag op elkaar gebotst toen zij meededen aan een oefening bij Schiphol om ambulances te begeleiden. Een motorrijder van de marechaussee moest met onbekend letsel naar een ziekenhuis, een motoragent van het korps Kennemerland raakte lichtgewond en werd ter plaatse behandeld. Het ongeval gebeurde rond 14.00 uur op de kruising van de Oude Schipholweg en de Hoofdweg Oostzijde. De agent van de marechaussee botste op de motoragent die op de kruising stond om deze vrij te houden voor overig verkeer. Het is nog onduidelijk hoe de aanrijding heeft kunnen gebeuren. Het korps Amsterdam-Amstelland onderzoekt de zaak. © Novum Ik zeg dat iemand zich niet aan de aanwijzingen van het gezag heeft gehouden. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 16-11-2009 4:15] Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
hehe die lijkt wel wat op m`n firebird. Smeris is in overtreding!!!! Bumperkleven. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Waar ik me bij de boodschappen weer aan ergerde: Van die jonge snotterbekjes die op de parkeerplaats achter mensen met een winkelwagen gas staan te geven met hun lekke-knalpijp-sportuitlaat-thingy en vervolgens met spinnende bandjes optrekken op een parkeerplaats vol met winkelpubliek en loslopende kinderen om indruk te maken op chickies. Uiteraard met een radio die zo hard 'boem-bom-boem-boem' zegt dat je die nog hoort terwijl de auto al uit het zicht is. Ik krijg dan spontaan zin om per ongeluk mijn winkelwagentje op hun motorkap te laten vallen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Wel apart, gas geven met een winkelwagen... Ik spreek zulke gasten altijd op hun gedrag aan. Scheelt ook wel dat ik via werk enzo hun ouders meestal ken, en dat ik een vrij beruchte buurman/kameraad heb. Eén gozer die mijn dochter bijna aanreed heb ik van zijn scooter afgeduwd. Die hield zich daarna ook wel vrij rustig. In ernstige gevallen kies ik altijd voor de verrassingsaanval. Oja, en de wijkagenten en knokpolitie zijn ook weer bekenden, dus die doen ook niet zo moeilijk over dat soort dingen. Ik weet dat ze in mijn dorp hier zelf ook vaak voor kiezen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: |
|
Ik had, om het voor iedereen duidelijk leesbaar te maken, een komma moeten plaatsen achter 'parkeerplaatsen' en 'winkelwagen', ja? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik ben vorige week weer es geflitst, gvd. Vorige keer heeft me 480,- gekost, hopen dat het dit keer meevalt. |
|
Hoeveel te hard moet je daar voor rijden? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Finland heeft toch boetes gebaseerd op inkomen? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
110 ipv 80 (tijdens inhalen). De hoogte van een verkeersboetes zijn hier overigens volledig gekoppeld aan je ('besteedbare') inkomen. Verder mag je 's winters maar 100 rijden op snelwegen, ook als het weer perfect is en de wegen droog (zoals vorige week) en 80 op landelijke ellenlange, kaasrechte, brede landelijke wegen. Zwaaaar irritant! |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |