![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Guild Wars is vrij standaard fantasy fare. Wel gaaf op zich, maar niets bijzonders. Waar Guild Wars in uitblinkt vind ik is art direction en gameplay. De drie verschillende campaigns zijn namelijk ook heel goed te solo'en voor als je geen party kunt vinden. En EVE, tja. EVE vind ik geniaal qua sfeer en community, maar in het begin gaat er zo ontiegelijk veel tijd in zitten dat je er moedeloos van wordt. In het begin hele nachtelijke sessies gehad met lui van de corporation waar ik toen bij zat om wegwijs te worden in hoe de game precies werkt. Lore, sfeer en muziek zijn echter prachtig en het moment dat je voor het eerst bij de EVE Gate komt of je eerste wormhole in actie ziet vergeet je niet snel meer.. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Vooral de optie om het met HD toony graphics te spelen. ![]() |
|
quote:Ok, maakt voor mij niks uit. Ik heb toch geen HD hier. ![]() ![]() |
|
Briljante games waren dat, hopelijk komen er meer remakes van games met zulke humor erin ![]() Zelf aardig op weg in Transformers: War for cybertron: feest der herkenning. ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: Hoeft ook niet. Graphics zijn geüpdatet (waarbij de nieuwe grafische laag rechtstreeks over de oude code zit zodat je ten alle tijden over en weer kunt schakelen), alle teksten zijn nu ingesproken (grotendeels door dezelfde cast die ook de latere delen heeft gedaan), de muziek van Michael Land is opnieuw opgenomen (nu met echte instrumenten) en LeChuck's Revenge heeft een commentaar-track van Ron Gilbert, Tim Schafer en Dave Grossman. En HD is leuk, maar niet noodzakelijk. De eerste heb ik ook gewoon op mijn oude tv'tje gespeeld. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Mja, ipv HD had ik eigenlijk High Res moeten zeggen. ![]() |
|
Ik vind gesproken tekst nooit veel toevoegen bij dit soort games, meestal zet ik het ook uit. Het stoort mij. Heb jij de discworldgames ook gespeeld Mutilator? Aanrader wel voor fans van de monkey islandserie. ![]() |
|
die waren ook briljant! erg jammer dat ik noir nooit heb kunnen spelen.. af en toe doe ik nog een poging em te draaien op me windhoos partitie maar het is me nooit gelukt. ![]() het klopt dat sommige stukken van de oudere monkey island beter zijn zonder stemmen.. puur omdat de humor geschreven is om gelezen te worden (dat klinkt droog ![]() maar om te zeggen dat het geen meerwaarde heeft.. de mid era lucasarts games hadden echt suuuper voice acting vaak.. de gesprekken met het pratende paard, george washington en purple uit maniac mansion 2 waren toch wel echt briljant ![]() om van grim fandango en full throttle nog maar te zwijgen pff wat een briljante games allemaal ![]() ![]() |
|
Die Discworld games zijn geweldig, vooral de eerste twee. Rincewind die, met de stem van Eric Idle, "hands off my pixels" roept en je cursor afpakt als je een keer teveel rechtsklikt op hem, briljant. ![]() ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: ? Als je het aardig onder de knie hebt en em toch uitspeelt dan is het toch een wat makkelijke game..en dus ook nog vrij kort spel? Anyway..ben wel benieuwd geraakt..binnenkort ook maar eens een keer proberen.. quote: ![]() ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: BFBC2 is dan ook meer gericht op de multiplayer dan de singleplayer ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 16-07-2010 1:26] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
![]() En van kingsquest(sierra) is er van een aantal delen een VGA remake gemaakt door fans. Waren ook goed en zijn vrij te downloaden. ![]() ![]() |
|
Kings Quest haha niet uit te spelen, zelf hoop ik op remakes van Space Quest met Roger Wilco! Deel 6 is zo geniaal [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 16-07-2010 1:32] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: [offtopic]+01! Helaas wel met een fokking laadfout. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 16-07-2010 9:17] headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits ![]() |
|
Adventures ![]() Discworld (de 3 games) was wel leuk, maar toch wel vooral meeliften op het toenmalige succes van adventuregames. Hoewel Noir toch wel wat interessante dingen introduceerde, duidelijk de beste. Space Quest, King's Quest (t/m 6), Police Quest ![]() Grim Fandango ![]() Full Throttle; idem (zonder het 3D dan). Monkey Island (t/m 4), prima serie alleen dat deel 4 had niet gehoeven. Remake van 1 is tof. Tales of Monkey Island, hele fijne voortzetting van de originelen! Maar toch mis ik de stijl van MI3. Oh well, seizoen 2 wordt vast een stuk toffer nog (zie ook Sam&Max). Sam & Max Hit the Road; vet lachen, lekker onzinnige bullshit allemaal. Sam & Max Series (t/m seizoen 3); prima voortzetting ook ![]() ![]() ![]() Broken Sword; leuke serie, maar bungelt wel onder de top. Still Life (1 en 2); detective-adventure; 1 is gaaf (geweldig goede sfeer en zowaar spannend terwijl je niet dood kan of wat dan ook ![]() Toonstruck, zowaar een leuke adventure! Niet van de gevestigde namen, wel met een 'ster'acteur (Christopher Loyd). Erg grappig en goede verhaallijn. Indiana Jones (FoA, LC); prima Indiana Jones(-stijl) verhalen, goed uitgewerkt. Day of the Tentacle; ![]() Leisure Suit Larry (t/m 7, minus 4); ![]() Torrin's Passage; ooit een keer half aan begonnen, niet echt afgemaakt. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Die Sierra adventures vond ik altijd maar matig. Heb in mijn jeugd wel bijna alle Police Quests, King's Quests en Space Quests gespeeld (en later alle Larry's) en me er best mee vermaakt, maar naar mijn mening waren ze bij Sierra altijd net teveel bezig met je een voortijdige dood te bezorgen waar je zelf niets aan kon doen. Je werd constant en zonder waarschuwing om zeep geholpen. Heel frustrerend. Ik was altijd van het Lucasarts-kamp, die met De Monkey Island serie, Grim Fandango, Full Throttle, Day of the Tentacle, Maniac Mansion, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Loom, Sam & Max Hit the Road en het gruwelijk ondergewaardeerde The Dig een hele sloot games heeft uitgebracht die anno 2010 nog steeds staan als een huis en die ik nog steeds reken tot mijn favoriete games aller tijden. ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Ja, LucasArts was duidelijk vetter dan Sierra. Maar toch zijn er genoeg prima games van Sierra uitgekomen. En juist dat (op kloterig wijze) kunnen sterven gaf het weleens een goede 'edge'. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Vergeet de meer hedendaagse pareltjes niet! Siberia 1 en 2, The Longest Journey en het vervolg Dreamfall, het sprookjesachtige Keepsake, de Broken Sword reeks, de twee Secret Files games, de Runaway reeks en de Telltale-series. Vampyre Story, Ghost Pirates of Juju Island, er is zoveel moois in het genre... http://www.adventuregamers.com is een schat aan informatie. Gezellig forum zit er ook achter. ![]() Oh, en Sierra's 'whodunnit' Laura Bow. ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Broken Sword had ik al genoemd ![]() Siberia 1 was wel leuk, hele sterke sfeer en graphics, maar miste voor mij toch de ziel die iets als Grim Fandango wel heeft. 2 niet gespeeld. Kan ook minder met zulke serieuze adventures. Longest Journey vond ik tegenvallen, leuk concept, maar kwam bij mij niet goed over. Dreamfall niet gespeeld. Runaway (1 en 2) was wel ok, maar ook niet echt indrukwekkend. Telltale-series: daar heb ik de oude LA-series van gespeeld (zoals te lezen ![]() Vampyre Story, nog niet gespeeld, staat al langer op de lijst. Secret Files, Keepsake, Ghost Pirates of Juju Island: niet gespeeld. quote: nee ![]() Laura Bow: niet gespeeld Beneath a Steel Sky: niet gespeeld Ben ook wat huiverig om die echt oude dingen er weer bij te pakken (als ik ze nog niet gespeeld heb), toch lastig in te komen als het zo anders speelt. Maniac Mansion kon ik ook al niets meer mee (geprobeerd na DotT). [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-07-2010 10:00] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Duidelijk? Je mening wellicht wel.. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits ![]() |
|
quote: Ik vond/vind die 'edge' oneerlijk. Prima dat je kunt sterven in games, prima dat de spelwereld 'gevaarlijk' is, maar dan wel met een gedegen waarschuwing. En niet omdat er op willekeurige momenten een of andere kutgnoom je op komt vreten (een van de eerste King's Quests). Dat is gewoon slecht design. Wat dat betreft waren die Police Quest games een stuk logischer/realistischer. quote: Wallace & Gromit games zijn erg vermakelijk, Bones is aardig en verder is er op adventure-gebied geloof ik niets. quote: Doen, zijn alle drie erg vermakelijk. ![]() quote: Ja. ![]() Laura Bow en Beneath a Steel Sky gewoon pakken, die zijn gaaf. quote: Ik hoor dat van meer mensen. Zelf heb ik daar niet zoveel last van; het genre ben ik nooit ontgroeid en het verschil in graphics waar veel mensen last van hebben interesseert me ook niet. Ik gooi net zo lief de eerste Dark Forces erin als de nieuwste Crysis, om even iets te noemen. Die knop kan ik wel omzetten en erg snel aan ‘anders spelende’ games wennen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Duidelijk ja. Zet alleen Sierra's SCI maar eens tegenover Lucasarts' SCUMM, het kwaliteitsverschil tussen de twee is meer dan evident. Daarnaast vertelde Lucasarts, helemaal voor die tijd, prachtige interactieve verhalen met humor, goede dialogen, er zat meer gevoel in. Wat dat betreft kunnen mensen als Daryl F. Gates, Roberta en Ken Williams en Al Lowe nog niet eens in de schaduw staan van grootheden als Tim Schafer, Ron Gilbert en Mike Stemmle. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 16-07-2010 10:21] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Strongbad is toch ook van Telltale? Nou ja, misschien maar een keer wat van doen doen. quote: Verschilt een beetje per game, maar gaat gewoon vaak mis met oude games die ik nog nooit gespeeld heb. Terwijl ik bijvoorbeeld wel een spel als MI prima kan blijven spelen :') Graphics zijn ook niet echt het probleem, meer gameplay. Moet wel zeggen dat het bij adventures meestal wel meevalt. Oude RTS'en heb ik veel meer moeite mee; groepen units niet op kunnen slaan of überhaupt niet meerdere units kunnen selecteren, help! ![]() quote: Ja, tuurlijk is het een mening... Sjongejonge. Als er woorden als vet/leuk etc. worden gebruikt is het toch wel duidelijk dat het om gevoelens en niet om feiten gaat? [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-07-2010 10:33] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Oh ja, verdomd, ik wist dat ik er eentje vergeten was. quote: Het ligt dus gewoon aan jou. ![]() quote: Binnen het adventure-genre is in al die jaren in de basis niet zoveel veranderd ten opzichte van andere genres. Het point-and-click-principe staat nog steeds overeind en ook al wordt er hier en daar wel eens wat nieuws geprobeerd blijft de basis hetzelfde. Dune 2 heb ik laatst nog eens geprobeerd maar dat gaat anno 2010 echt niet meer, inmiddels ben je zoveel anders gewend. ![]() quote: Oh, wacht. Ik zei net van niet. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |