IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Pink Floyd [deel2] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2017 10:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Beroerde kwaliteit, maar dit zou wel eens op de nieuwe kunnen gaan komen



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2017 16:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 22-03-2017 15:26 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Mother deel twee, zo klinkt het. Verheug me echt zeer op dit album, laat maar komen die melancholie


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-04-2017 21:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dit is nog mooier, Nigel Godrich produceert de plaat!

quote:
Roger Waters has detailed his new solo album, Is This the Life We Really Want? The record, produced by Radiohead producer Nigel Godrich, is out June 2, Rolling Stone reports. Check out the tracklist below. Waters’ first LP since 1992’s Amused to Death, it is described in a press release as an “unflinching commentary on the modern world and uncertain times.” As well as producing, Godrich plays throughout the album (arrangement, sound collages, keyboards, guitar), alongside his Atoms for Peace bandmate Joey Waronker, Jonathan Wilson, Gus Seyffert, and more. In October, Waters announced his Us + Them tour, which will take him across North America beginning in May 2017.

Is This the Life We Really Want?:

01 When We Were Young
02 Déjà Vu
03 The Last Refugee
04 Picture That
05 Broken Bones
06 Is This the Life We Really Want?
07 Bird in a Gale
08 The Most Beautiful Girl
09 Smell the Roses
10 Wait for Her
11 Oceans Apart
12 Part of Me Died




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2017 8:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

En de eerste track is vrijgegeven!



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2017 8:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

klinkt wel heeeel klassiek Floyd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-04-2017 11:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik krijg er een beetje Animals vibes van. Lekker hoor!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2017 13:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

niet alleen door het gespeelde, maar vooral door het geluid. Luister bv maar eens goed naar de drums. Ik ben daar wel fan van


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-04-2017 13:45 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Viel me inderdaad ook vooral op ja. Heel rauw (of "ouderwets" bij gebrek aan een beter woord) qua productie.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-04-2017 14:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Behoorlijk Animals achtig ja dit, inclusief Gilmouriaans gitaarwerk, eigenlijk klinkt de hele band als Pink Floyd... Luistert prima weg hoor maar je hoort wel dat de stem van Waters wat aan kracht heeft ingeboet.


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2017 14:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

weet ik niet zozeer, ook op tFC en AtD is hij niet de hele tijd explosief.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-04-2017 16:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2017 14:18 schreef spectre het volgende:
weet ik niet zozeer, ook op tFC en AtD is hij niet de hele tijd explosief.


Met kracht bedoel ik ook niet zozeer explosieve uitbarstingen. Op TFC komt het trouwens vaak echt uit zijn tenen, ook in de rustige passages, heerlijk.

Zijn stemgeluid an sich komt op mij nu wat minder overtuigend over. Het zal de leeftijd wel zijn. Neemt niet weg dat ik het een lekker nummer vind. Stukken beter dan dat slaapverwekkende geneuzel op Gilmours soloplaten.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 21-04-2017 16:31]


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-04-2017 21:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

https://genius.com/11707914

Hier geven luisteraars uitleg bij de tekst, ik kan me er wel in vinden.
Ik blijf maar luisteren naar dit nummer, ik vind het geweldig klinken en heeft uiteraard een heerlijk cynische tekst. Ik ben benieuwd of hij -net als de muziek op deze track- ook terugkijkt hoe je tekstueel een album invult. Het zou nog best wel eens een Darkside/Welcome/Aminals invulling kunnen krijgen ipv meer uitgewerkt zoals The Wall of Amused.

De reacties onder de video zijn natuurlijk ongelofelijk negatief, zoals bijna alles tegenwoordig, maar het komt hier voornamelijk vanuit mensen die nog steeds denken dat Gilmour al die fantastische liedjes heeft geschreven EN DAT ROGER HIER PLAGIAAT PLEEGT

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 25-04-2017 21:35]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-04-2017 21:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2017 21:32 schreef spectre het volgende:
De reacties onder de video zijn natuurlijk ongelofelijk negatief, zoals bijna alles tegenwoordig, maar het komt hier voornamelijk vanuit mensen die nog steeds denken dat Gilmour al die fantastische liedjes heeft geschreven EN DAT ROGER HIER PLAGIAAT PLEEGT


Volgens mij denkt niemand dat hoor. En zo negatief zijn de meeste commentaren ook weer niet. Ik lees vooral dat het herinnert aan bepaalde oude nummers en dat zijn stem wat achteruit is gegaan.



... hoe de hazen lopen ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 26-04-2017 8:33 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb deze reacties nog niet gelezen (ook geen behoefte aan), maar wat spectre beschrijft is qua reacties onder veel nieuwsberichten of filmpjes wel een beetje de tendens ja.

Overigens wel roerend met je eens voor wat betreft Gilmour's soloplaten. Dat is inderdaad grotendeels slaapverwekkend geneuzel. Nergens echt slecht, maar dat is het dan ook wel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-05-2017 8:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-05-2017 8:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more resistant to alcohol and less prone to ageing
If I had been God
I would have sired many sons and I would not have suffered the Romans to kill even one of them
If I had been God
With my staff and my rod
If I had been given the night
I believe I could have done a better job

If I was a drone
Patrolling foreign skies
With my electronic eyes for guidance
And the element of surprise
I would be afraid to find someone home
Maybe a woman at a stove
Baking bread, making rice, or just boiling down some bones
If I were a drone

The temple's in ruins
The bankers get fat
The buffalo's gone
And the mountain top's flat
The trout in the streams are all hermaphrodites
You lean to the left but you vote to the right

And it feels like déjà vu
The sun goes down and I'm still missing you
Counting the cost of love that got lost
And under my Gulf Stream, in circular pools
There's ninety-nine cents worth of drunkards and fools


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-05-2017 14:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Geweldig nummer weer, ik heb heel veel zin in dit album



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2017 9:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nog 2 weken



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2017 11:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mooi lang recent interview



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-05-2017 8:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

weer een nieuwe track los gelaten



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-05-2017 21:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die moet ik eerst nog een paar keer luisteren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Daops
Usericon van Daops
Posted 20-05-2017 12:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het bevalt me wel, die gekozen retrosound. Gewoon classic Roger Waters/Pink Floyd, met de bekende cynische dreigende sfeer. Niet origineel misschien, maar laat dat album maar komen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2017 15:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bijna



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-06-2017 16:52 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Inmiddels bezig met de vijfde luisterbeurt sinds gisteravond. Heel indrukwekkende plaat, waar heel erg veel op te ontdekken valt. Slaat een goede brug tussen Roger's solowerk en platen als Animals en The Final Cut. Prachtig geproduceerd en met 54 minuten perfect qua lengte. Ik ben zeer onder de indruk, maar het moet allemaal nog wel een beetje bezinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 01-06-2017 17:32]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen