IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Pink Floyd [deel2] Vorige pagina | Volgende pagina
finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 13-08-2010 10:21 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Gisteren weer eens The Wall gekeken, dat blijft toch een geweldige film.



Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 20-08-2010 19:51 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Haha, ongelooflijk:





Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-08-2010 20:31 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

tje die zijn wel snel ouder geworden zeg... bij live aid zagen ze er beter uit volgens mij


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-08-2010 21:05 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2010 20:31 schreef DaVinz het volgende:

tje die zijn wel snel ouder geworden zeg... bij live aid zagen ze er beter uit volgens mij

Deze lichtval op het gezicht van Roger doet 'm geen goed, nee.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 20-08-2010 22:01 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Ik heb echt vaak geprobeerd om naar Pink Floyd te luisteren, maar ik blijf het saai vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door peer op 20-08-2010 22:01]


american psycho


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-08-2010 22:17 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

prima, vooral niet meer luisteren dan


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-10-2010 21:25 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Pink Floyd overweegt reünie voor goed doel
Uitgegeven: 17 oktober 2010 14:09
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2010 16:10

AMSTERDAM - Pink Floyd zou wel eens een comeback kunnen gaan maken. Drummer Nick Mason sluit niet uit dat de heren nog eens samenkomen voor het goede doel.

Het laatste optreden van de Britse rockband vond plaats in 2005 tijdens het liefdadigheidsconcert Live 8 in Londen.

Dat beviel zeer goed volgens Mason. "Ik denk dat het een goede manier voor een band is om voorzichtig richting het pensioen te gaan, door alleen nog maar shows voor het goede doel te doen in plaats van voor het geld", zegt de drummer tegen de BBC.

Hoewel Mason namens zichzelf spreekt, denkt hij dat de andere leden zich ook in het idee kunnen vinden. "Ik denk dat iedereen het wel ziet zitten om Live 8 nog eens over te doen", aldus Mason.

"Optreden is voor ons niet noodzakelijk, maar het is wel een goede reden en we vinden het leuk om te doen."

Streep

Voormalig Pink Floyd-bassist Roger Waters liet in mei nog weten er vrede mee te hebben als er geen reünie meer zou komen. "Live 8 was prachtig en natuurlijk was Rick toen nog bij ons", zei hij.

Toetsenist Richard Wright overleed in september 2008. "Als we op deze manier een streep onder Pink Floyd hebben gezet, dan is dat zo."

© Novum

Nu.nl



 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-11-2010 19:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Nieuwe Pink Floyd-film in de maak
Uitgegeven: 28 november 2010 17:08
Laatst gewijzigd: 28 november 2010 17:08

AMSTERDAM - De Britse filmproducent Andy Harries heeft zijn zinnen gezet op een film over de band Pink Floyd. Maakte hij eerder films over het Britse koningshuis -The Queen- en voetbalclub Leeds United -The Damned United-, nu is hij geïnspireerd door het nummer Another Brick in the Wall.

Het betreft geen remake van de film Pink Floyd The Wall uit 1982 van Alan Parker. In die film ging hoofdrolspeler Bob Geldof ten onder aan zijn isolement.

Harries wil het waar gebeurde verhaal vertellen van de kinderen die het lied in 1979 inzongen en hun bevlogen muziekleraar. Volgens een bron is de film 'een combinatie van Dead Poet's Society en School of Rock', schrijft de Amerikaanse filmsite Deadline.


Het scenario vertelt hoe muziekleraar Alan Renshaw in de jaren zeventig op een openbare school in Londen de ingedutte muzieklessen op wil schudden.

Uiteindelijk schopt zijn klas het tot het achtergrondkoor op de track van Pink Floyd, maar vanwege de controversiële en maatschappijkritische teksten wordt hij ontslagen.

Filmrechten

De 56-jarige Harries, die de film wil maken voor BBC Films, erkent dat hij de filmrechten voor het lied nog niet heeft. Pink Floyd-frontman en tekstschrijver Roger Waters doet altijd erg moeilijk over rechtenkwesties. Hij gaat volgend jaar op tournee met The Wall, mogelijk dat dit hem gunstig stemt.

© Novum

Nu.nl


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-04-2011 13:26 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Zo, even hier bij gebrek aan een vindbaar Roger Waters topic.

Gisteren Roger Waters' The Wall gezien in het GelreDome.

Ik dacht dat ik al wel veel gewend was qua grote shows, en ik ben eerlijk gezegd ook wel uitgekeken op de grote Mojo producties.

Maar een show zoals ik hem gisteren heb gezien overtrof mijn verwachtingen. Natuurlijk helpt het dat een van mijn favoriete cd's live gespeeld werd, maar vooral de visuele effecten waren subliem.

The Wall was een scherm voor stadionbrede projecties, met allerlei gekkigheid leek het net een 3d film.

Het geluid was subliem, en dankzij mijn zwangere vriendin zat ik halverwege 1e rang op de tribune. Normaal ben ik meer een "veld" concertganger, maar door de plek waar ik zat had ik een erg goed overzicht op het podium. Erg gaaf.

Ik denk dat dit concert bovenaan mijn all-time favorites komt, geniaal gewoon.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2011 13:41 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Muv dat zwangere vriendin en zitten een dikke +1


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-04-2011 13:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 april 2011 13:41 schreef Forever After het volgende:
Muv dat zwangere vriendin en zitten een dikke +1


Had je ook "last" van kippevelmomenten?


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2011 13:47 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Eerlijk?




Ja.


Van mij mag ie over een half jaartje nog wel een keer langskomen. Dan ben ik er weer bij.


 


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-04-2011 13:51 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Klinkt veel belovend.

Ik ga maandag naar Roger Waters met mijn vader.


Never have so many sacrificed so much for so few


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2011 13:53 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Lees dan niet het artikel op Nu.nl.

De auteur was ondanks goed begin van het artikel toch gefrustreerd omdat ie geen vipparkingkaart had ofzo. :')


 


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-04-2011 13:54 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Bedankt voor de tip.


Never have so many sacrificed so much for so few


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 09-04-2011 13:55 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2011 13:44 schreef MR. N het volgende:
Had je ook "last" van kippevelmomenten?


Ik had 2 uur lang kippe vel man damn.......
Ik heb Floyd in de kuip gezien en ook 3 keer de Darkside toer van Waters maar dit was bij ver het gaafste wat ik ooit gezien heb
Wel lachen trouwen er zat een gast naast ons te slapen tijden de tweede helft hahahaha
Uber dikke heersch



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2011 13:55 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Als het zo was als gisteren heb je een avond.


 


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 09-04-2011 13:57 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2011 13:53 schreef Forever After het volgende:
Lees dan niet het artikel op Nu.nl.

De auteur was ondanks goed begin van het artikel toch gefrustreerd omdat ie geen vipparkingkaart had ofzo. :')


Gast is wel erg zuur idd
Ik zag ook nog een mooie reportage op de site van de gelderlander. Een gast die naar alle 61 shows gaat van deze toer......wat een held zeg


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2011 14:03 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Het artikel van de Gelderlander was wel terecht positief.

Historische The Wall blijft actueel
Door Maarten Reith. vrijdag 08 april 2011 | 22:59 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 09 april 2011 | 10:31


ARNHEM - Met een imponerende show heeft Roger Waters in GelreDome in Arnhem vrijdagavond de aftrap gegeven voor een reeks van drie concerten van The Wall. Het is voor het eerst dat de wereldberoemde rockopera in Nederland te zien is, 32 jaar nadat het Pink Floyd-album uitkwam. Het is indrukwekkend wat de vroegere frontman van Pink Floyd anno 2011 neerzet.

Sinds 1979 heeft de inhoud niet aan actualiteit ingeboet. Sterker nog, oorlog, geweld, uitbuiting, macht, honger en onderdrukking, voortdurend wordt tijdens het concert de link gelegd met wat er momenteel in de wereld gaande is.

Daarvoor gebruikt Waters de allernieuwste technieken. Zo verwordt GelreDome tot een spectaculaire megabioscoop, met de muur als projectiescherm dat langzaam blok voor blok wordt opgebouwd. Dat wordt begeleid door live-gespeeld surround geluid. De muziek komt vooral van voren, maar de special effects denderen van alle kanten door het stadion. Die zijn soms zo overweldigend en levensecht dat het publiek verschrikt achterom kijkt waar die helikopter of de geweerschoten vandaan komen.

Bijzondere moment is het Arnhemse schoolkoor dat zingt terwijl een metershoge marionettenpop van een leraar dreigend boven hun hoofden hangt, ze worden er nietig van. De spanning is te snijden als het laatste stukje in de muur wordt geschoven, schrikken is het als Roger Waters een mitrailleur over het publiek ‘leegschiet’. En daverend is het effect als de muur aan het eind van het concert instort. “Fenomenaal”, luiden de reacties na afloop.



 


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2011 14:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat beloofd wat!
Wij vertrekken zodadelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 09-04-2011 14:34 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

GBMLLLL!!! Wat had ik er graag heen gewild!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-04-2011 14:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik overweeg maandag nog een keer te gaan.

Nog voldoende kaarten beschikbaar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-04-2011 15:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Damn, dat was gaaf gisterenavond! Geloof niet dat ik in een stadion eerder zo'n goed geluid heb gehoord.


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-04-2011 16:48 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het was inderdaad geweldig, alles klopte gewoon helemaal. Qua show veruit het beste wat ik ooit gezien heb


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 10-04-2011 0:32 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2011 16:48 schreef Daops het volgende:
Het was inderdaad geweldig, alles klopte gewoon helemaal. Qua show veruit het beste wat ik ooit gezien heb


+1

stond tegen de barriere aangeleund achter dat eerste vak, perfect plekje, niemand direct voor ons, mooi overzicht maar ook weer niet zo ver weg dat je een paar stipjes op 't podium ziet

en zowaar hebben de paar filmpjes die ik had gemaakt met de telefoon een behoorlijk geluid





the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen