IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Knuffeltopic! [computer gepijpzeik deel V] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat zegt ze toch?

Dat stond er nog niet toen ik het topic opende

In ieder geval zit dat ergens in de instellingen, weet het ook niet precies. Iets met hulptekens ofzo.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-02-2011 13:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat stond er nog niet toen ik het topic opende


Het staat anders wel in je quote, schatje!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 13:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Het staat anders wel in je quote, schatje!

Weet ik, maar als je op quote drukt wordt de huidige staat van de post opgehaald. Als er dus tussendoor geëdit is, en je let verder niet op wat er in de post staat als je reageert krijg je dus dit soort 'fouten'. Schatje.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-02-2011 13:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
en je let verder niet op


.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-02-2011 13:59 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat zegt ze toch?

edit: @ Nixje: Tools | Options and remove the checkmark under Formatting at Paragraph marks.

Lukt dat?




Dank je!


Irritant met gewoon facturen maken




@AG; ik heb de post aangepast omdat ik words i.p.v. word had geschreven... (Dus het stond er wel! )


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 14:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 13:59 schreef Nix het volgende:
@AG; ik heb de post aangepast omdat ik words i.p.v. word had geschreven... (Dus het stond er wel! )

Dat kan ook, natuurlijk, dan was ik gewoon echt blind; sorry


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2011 14:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

CTRL + SHIFT +8 of CTRL + * doet precies hetzelfde trouwens


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-02-2011 19:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat scheelt veel, even het stof uit de ventilator en koelblok van je laptop blazen. 15 tot 20 graden lager in temperatuur en lang niet zoveel lawaai. Hopelijk kan ik nu ook weer wat gamen zonder dat de thermische beveiliging ingrijpt.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-03-2011 11:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik overweeg om mijn pc een schop te geven de toekomst in. Hij is nog prima qua prestaties, maar met komst van mijn nieuwe camera (en RAW foto's van 25MB per stuk) merk ik toch dat een beetje meer snelheid niet gek zou zijn. Weet iemand op basis van onderstaande gegevens wat de meest zinvolle upgrade zou zijn in dit geval? PC is bijna 3 jaar oud. Kanttekening: ik game niet en wil de pc vooral gebruiken voor fotobewerking en eventueel in de toekomst voor videobewerking/montage zou leuk zijn maar nu niet noodzakelijk. Verder zit er nu een TV-kaart in waardoor de computer als mediacenter is te gebruiken, ook dit is leuk maar niet noodzakelijk in de nieuwe opzet.

Tips zijn welkom!

Base: XPS 420 Viiv E8400 Core2 Duo Processor (3,00 GHz, 6 MB, 1.333 MHz)
Geheugen: 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
Grafische kaart: 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT Grafische kaart: Internal Enhacned Wireless 802.11n PCIe Card
Tv-tuners: Geïnteg. (analoge/digitale) PCIe x1-kaart vr tv-tuner en Dell™ Media Centre-afstandsbediening


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 03-03-2011 12:41 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

SSD kan helpen bij grote files...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-03-2011 12:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 11:36 schreef Valorian het volgende:
Ik overweeg om mijn pc een schop te geven de toekomst in. Hij is nog prima qua prestaties, maar met komst van mijn nieuwe camera (en RAW foto's van 25MB per stuk) merk ik toch dat een beetje meer snelheid niet gek zou zijn. Weet iemand op basis van onderstaande gegevens wat de meest zinvolle upgrade zou zijn in dit geval? PC is bijna 3 jaar oud. Kanttekening: ik game niet en wil de pc vooral gebruiken voor fotobewerking en eventueel in de toekomst voor videobewerking/montage zou leuk zijn maar nu niet noodzakelijk. Verder zit er nu een TV-kaart in waardoor de computer als mediacenter is te gebruiken, ook dit is leuk maar niet noodzakelijk in de nieuwe opzet.

Tips zijn welkom!

Base: XPS 420 Viiv E8400 Core2 Duo Processor (3,00 GHz, 6 MB, 1.333 MHz)
Geheugen: 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
Grafische kaart: 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT Grafische kaart: Internal Enhacned Wireless 802.11n PCIe Card
Tv-tuners: Geïnteg. (analoge/digitale) PCIe x1-kaart vr tv-tuner en Dell™ Media Centre-afstandsbediening

Graka, sneller geheugen, denk ik.

Zijn er geen mooie benchmarkprogramma's voor dat soort toepassingen? Voor games kan ik ze wel noemen, maar ja, daar heb je dus niet zoveel aan


Quis moderabat ipsos moderatores?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-03-2011 15:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 12:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Graka, sneller geheugen, denk ik.

Zijn er geen mooie benchmarkprogramma's voor dat soort toepassingen? Voor games kan ik ze wel noemen, maar ja, daar heb je dus niet zoveel aan


Vast wel, maar het is geen rocketscience wat ik doe, ging me vooral om op welke punten ik makkelijk wat kan uitbreiden en wat er dan wel en niet bij elkaar past. Denk dat ik inderdaad voor geheugen ga, net even zitten spieken en 2x 4GB 6400 800MHZ DDR2 kost samen nog net geen 100 euro en zal vast een hoop schelen t.o.v. de 4x 1GB 3200 667MHZ die er nu in zit. Destijds kon ik niet meer geheugen plaatsen omdat mijn windows 32 bit was geloof ik, maar inmiddels draait 'ie op windows 7 64bit.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-03-2011 15:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Kan je niet nog sneller dan dat vinden?

Zoals genoemd; een SSD kan ook wel fijn zijn, voor je OS in ieder geval. Voor het bewerken zelf wil je juist zoveel mogelijk in het geheugen doen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 03-03-2011 16:31 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Ik zou gewoon meer geheugen er in prikken. De meeste snelheidswinst die ik zelf heb gehad bij fotobewerking kwam door het extra geheugen.

En de Canon software die ik gebruik voor het bewerken/converteren van RAW bestanden lijkt geen gebruik te maken van meerdere threads cq. cores, dus een CPU upgrade is weinig zinvol.

Je kunt overigens nog wel een andere grafische kaart overwegen, omdat sommige software (zoals Photoshop CS 5 extended) wel gebruik kan maken van de GPU, wat dus wel behoorlijk wat snelheidswinst op kan leveren.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-03-2011 16:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 15:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan je niet nog sneller dan dat vinden?

Zoals genoemd; een SSD kan ook wel fijn zijn, voor je OS in ieder geval. Voor het bewerken zelf wil je juist zoveel mogelijk in het geheugen doen.


Sneller kan het huidige moederbord niet aan (en meer ook niet) dus is niet zo zinvol .. Meer dan +/- 100 euro wil ik ook niet in een drie jaar oude computer steken, dus ander moederboard, videokaart of ssd schijven ga ik niet aan beginnen. Dat doe ik liever in één keer goed als ik op den duur echt aan een nieuwe toe ben. En deze doet het op zich nog prima. Denk eerst maar eens nieuw geheugen dus, van 4GB 3200 667mhz naar 8GB 6400 800mhz zal vast al een hoop schelen.

@ERIKZ: bedankt voor de tip. Gebruik jij overigens echt die Canon software? Ik heb het al lang niet meer ingekeken, maar de laatste software die ik ooit van Canon heb gebruikt was echt bagger (maar dat is al een jaar of 6 geleden). Gebruik nu alleen Adobe Lightroom & Photoshop (CS4), vind het een erg fijne combinatie. Moet nog wel even mijn workflow en backupsysteem op orde brengen, gaat nu allemaal nogal adhoc en onsystematisch. Maar Lightroom biedt daar wel erg fijne oplossingen voor, moet er alleen even induiken.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 03-03-2011 17:02 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Ik gebruik nog steeds de Canon software. Raw Task (van uit ZoomBrowser EX) voor de recht-toe recht-aan conversie (hooguit kleine wijzigingen in de witbalans), en Digital Photo Professional voor meer geavanceerd tweaken.

Overigens is het raadzaam om eens de updates voor de Canon software uit te proberen. Zeker DPP is nogal veranderd in de loop der jaren.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-03-2011 17:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 17:02 schreef ErikS het volgende:
Ik gebruik nog steeds de Canon software. Raw Task (van uit ZoomBrowser EX) voor de recht-toe recht-aan conversie (hooguit kleine wijzigingen in de witbalans), en Digital Photo Professional voor meer geavanceerd tweaken.

Overigens is het raadzaam om eens de updates voor de Canon software uit te proberen. Zeker DPP is nogal veranderd in de loop der jaren.


Ik heb op mijn huidige computer helemaal geen Canon software staan, zal het eens installeren (alles van mijn 60D zit nog in de seal ) , ben benieuwd hoe die Zoombrowser er nu uit ziet. Dit was ten tijde van mijn compact-canon (anno 2004) erg gammel haha


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 03-03-2011 17:56 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

ZoomBrowser EX* is wel aanmerkelijk verbeterd imho. Ik kan me de versie die bij mijn PowerShot G5 nog wel herinneren. Dat was idd een gevalletje zo-zo. Vooral bij een grote selectie RAW bestanden (dat was nog versie 1, die CRW/THM combinatie) een instelling wijzigen was een crime. Ging dat lijpe ding eerst alle thumbnails updaten, en oh wee als je meer dan één instelling wilde wijzigen, dan begon het hele feest weer opnieuw. En aangezien de PowerShot geen 'parameter sets' ondersteunde moest je het wel op die manier doen. Aaarrggh!

* Canon is gek op de toevoeging 'EX', zelfs de software die ze bij hun printers leveren heeft er last van.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-03-2011 19:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Weet iemand hoe je Silverlight aan de gang krijgt?

Na de Windows 7 update kunnen er nml. geen RTL programma's meer gestreamed worden


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-03-2011 20:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ok, wat scheelt er met Foobar2000 dat hij wel opstart, normaal doet, maar vanaf ik een nummer wil afspelen blijft haperen op de bloedmooie 0:00 en volledig blokkeert?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2011 12:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik wil een 2e interne HD in mijn pc hangen (ong 2 a 3 jaar oud).

Waar moet ik opletten? Welke aansluiting moet ik nemen? Aanraders? (min 1TB, liever wat meer)


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-04-2011 12:48 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Waar wil je hem voor gebruiken? Slechts data opslag?

Een 2TB schijf is amper 2 tientjes duurder dan een 1TB.

Heeft je pc SATA dan dat. Bij voorkeur min. SATA-300.

Heb zelf pas een 2TB WD EARS schijf gekocht.
Accesstime is niet denderend, maar voor dataopslag boeit dat niet.


[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 10-04-2011 12:50]


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2011 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kan elke pc SATA-300 aan? Waar kun je zien OF je pc dat heeft?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-04-2011 13:01 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Sata is downwards compatible, dus zo'n schijf draait ook op een mobo met sata-150 aansluiting.

Wat voor sata je pc heeft kun je vinden in de specs van het mobo dus.


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2011 13:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Thanks


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen