|
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
Auteur: |
|
|
Net voor de eerste keer op deze laptop een BSoD, uit het niets. Kan gebeuren of voorbode? |
|
Kan gebeuren. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ok. |
|
Een Mac? |
|
Daar heb je deze. Heb ik trouwens ook al een tijdje niet meer gezien... *af klopt* "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote:Dank je. Als ik Windows opstart, krijg ik na het laadscherm alleen maar zwart beeld. Volgens mij heb ik geen welkomsdeuntje ingesteld, maar de computer blijft in ieder geval wel aan. Ik heb al ander besturingssysteem, monitor, aansluiting, kabels etc. geprobeerd, dus het is in ieder geval iets in de kast. |
|
Als het opstart proces wel gewoon doorloopt (ook al is je beeld weg) dan is idd je grafische kaart naar zn grootje. Maar die kan je gewoon vervangen. Moet je alleen wel opletten wat voor aansluiting je hebt. Er zijn er 3: PCI, AGP en PCI-Express. Heb je de laatste, kijk dan heel goed welk type het is, want PCI-Express heeft verschillende soorten. Ohja, bij de Express ook belangrijk: Een lagere versie kaart, bv versie 1.0 kan in een hoger slot. Maar een hogere versie kaart kan niet in een lager slot. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. [Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 26-10-2010 21:40] Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote:Ik heb een PCI-express aansluiting. Dank je voor het melden dat daar ook verschillende soorten van zijn; dat wist ik niet. Ik denk dat ik morgen op zoek ga naar een nieuwe videokaart. |
|
Nieuwe videokaart gekocht, en alles werkt weer. |
|
|
|
IK krijg de laatste weken regelmatig op download servers te lezen dat er al een download bezig is op mijn IP-adres. Ik heb geen draadloos internet, dus me dunkt kan er niemand "meesurfen". Iemand een idee hoe dit kan? When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Hmz, het is mogelijk dat je geïnfecteerd bent door een Trojan. Dit maakt het mogelijk dat anderen jouw ip als proxy gebruiken om te downloaden van dat soort sites. Wat vaker gebeurt is dat er via jouw ip enorme bergen spam worden verstuurd en meestal krijg je dan van je ISP wel een bericht dat je daar snel iets aan moet doen omdat ze je anders afsluiten. Wat ik zou doen is mijn isp googlen op zgn. blacklists om te kijken of het ergens voor komt. Indien ja, zorgen dat je de infectie vindt en verwijderen of je besturingssysteem opnieuw installeren. Dit is overigens in het ergste geval, wellicht dat er iets anders aan de hand is wat dit veroorzaakt maar ik zou niet weten wat. Je zou ook kunnen proberen om zo'n downloadserver te kunnen contacteren om te vragen of ze je kunnen laten zien wat er via jouw ip allemaal gebeurt. Een ander idee is om uit te vogelen welke poorten die servers gebruiken en die vervolgens eens een tijdje dicht te gooien. Ik zou dit probleem iig wel serieus nemen als ik jou was. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Lieve mensen en computernerds, Meer en meer krijg ik als reviewer te maken met digitale downloads (vaak op een lage bitrate). Met mijn standaard PC en geluidskaart mis ik toch iets, en dat vind ik niet eerlijk naar de bands toe (al begrijp ik de redenering van de labels wel). Ik ga echter geen kapitalen uitgeven aan een stereo-achtig geluid voor mijn PC. Het hoeft niet geen knoop te kosten, maar ferm duur en ingewikkeld is ook geen optie. Iemand een idee wat voor een kaart (gewoon PCI, maar ik denk aan Surround) en boxen (ik denk iig met subwoofer, net als ik nu heb) een echt goed geluid geven zodat ik beter kan inschatten hoe het kreng op een echte CD klinkt? [Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 06-11-2010 17:03] Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Is het niet handiger om het gewoon op CD te branden en dan in je gewone geluidsinstallatie af te spelen? |
|
quote: Lage bitrate wordt niet echt beter met een betere installatie hoor. Qua kaart, ik heb een Audigy2, destijds voor een paar tientjes van iemand gekocht. Dit zijn geen state-of-the-art kaarten maar wel stukken beter dan de gemiddelde soundcard. Qua boxen, kun je het beste gewoon de boxen van je normale stereoset gebruiken. Computerboxen zijn eigenlijk per definitie kut. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Kabeltje leggen is makkelijker en goedkoper dan telkens cd's branden. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik gebruik gewoon het onboard geluid van mijn PC via mijn stereo (oude Sony tienerkamerding, je kent ze wel) en heb toch aardig goed geluid al zeg ik het zelf. Denk dat het inderdaad aan de lage bitrate ligt. |
|
Een lage bitrate verneukt het geluid behoorlijk ja. Minstens 192 kbs (mp3's). ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: +1 |
|
quote: Nee, ik denk dat ik toch goedkoper uitben met een beetje leuke set, want ongemerkt krijg ik op jaarbasis toch een ferm aantal binnen... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Op een beetje installatie klinkt mp3 echt 3x zo kut als het normaal al doet op een lage bitrate. Ik weet niet of John daar wel bij gebaat is. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Dank je wel Marcel: nee, dat ben ik inderdaad niet. Erger nog, vooral de bands zijn er niet bij gebaat want je krijgt een vertekend beeld (of geluid in deze). Ik merkte het pas geleden bijvoorbeeld toen ik na de downloadpromo van Arstidir Lifsins later de "real deal" kocht (ja, ik koop gewoon Cd's ondanks dat ik de promo al op mp-3 heb). Dat scheelde echt een slok op een ferme borrel, nu kwam het echte album-gevoel veel beter over. Maar ik baseer mijn reviews gewoon op wat ik krijg, niet op wat het misschien zou kunnen zijn. Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: Misschien een idee om de geluidsdrager te vermelden in je review en bij MP3 geen uitspraken te doen over het geluid maar je enkel te richten op de muziek. Een beetje lezer zou dat moeten snappen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Wanneer ik dat gevoel heb vermeld ik dat er inderdaad wel eens bij ja... Maar overschat de gemiddelde lezer niet (no offense meant), want het is en blijft internet waarbij veel mensen snel-snel over de tekst lezen en dan ook nog eens zo snel mogelijk naar het cijfer onderaan kijken. Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |