|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Als je op maandag pas heen en terug gaat heeft het natuurlijk niet zoveel zin. Wil je muilperen? |
|
Zijn bericht is gewijzigd... hersentjes nodig? "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Was weer geniaal! |
|
Zo, dit hebben we weer overleefd. |
|
Nauwelijks, maar ja. Fuck, wat VET. You have time. You are doing fine. |
|
Fantastisch festival, in ieder geval bij de stonerbands een zeer tof en enthousiast publiek. Teringhard en goed geluid, lichttechnici die begrijpen waar ze mee bezig zijn en een mooi aangekleed festivalterrein. Minpunten voor de krappe camping, schandalig weinig douches (~25?) en wc's (50) voor zo'n 30,000 man daar, en de beperkte hoeveelheid plekken om bier te scoren op het festivalterrein: voor het eerst niet mijn bierbudget opgemaakt omdat ik telkens een kwartier onderweg was naar de dichtstbijzijnde bar. Maar fuck dat, geniaal feest. Per dag de dingen die ik (soort van) compleet heb gezien: Vrijdag: Afgetrapt met Valient Thorr, lekker om de dag mee te beginnen. Vervolgens naar de Terrorizer Stage (waar ik veel ga zijn dit weekend...) om My Sleeping Karma te zien. Erg goed, zoals verwacht. Veel zin om ze binnenkort weer te gaan zien. Daarna: - Kruger: vet. Heb ze al eens eerder gezien (RB 2008?) maar kon me er weinig van herinneren. Erg leuk, heavy ook. - Church of Misery: altijd leuk. - Eyehategod: ik stond op de tweede rij, wat een slachting. Veel te druk, zeiknat van zweet waarvan ik niet weet of het het mijne is. Harde pit, iedere tiende seconde een crowdsurfer op je dak, publiek van gasten in wifebeaters met flessen wijn en compleet bedruqkste chicks, een set met Sisterfucker. Kist in mijn gezicht gekregen, oordoppen kwijtgeraakt, zonnebril stuk, dit was een Eyehategod optreden. - Karma to Burn: gaaf, maar ik zat vooral achteraan bij te komen. - Down: eindelijk weg uit de tent en naar de mainstage. Erg goed, maar Phil Anselmo moet wel een beetje zijn bek houden. Blij ze eindelijk gezien te hebben, toppertje. - Iggy and the Stooges: derde keer voor mij, wederom feest. Wat een frontman! - Clutch: woah. - The Melvins: zoiets: Echt, what the fuck. Hardste optreden van het hele festival, met vlagen deed slikken pijn vanwege de geluidsgolven. Twee drummers, wat een geweld. - Monster Magnet: niet zo kut als ik verwachtte, maar nog steeds best wel kut. Eerste en enige band die me niet zoveel deed op de eerste dag. Zaterdag. Geen idee, geen stoner. Maar rond gelopen en bier gehakt. Veel regen wel. - Hammerfall: fuck it, ik zeg het gewoon: het was vet. Best vermakelijk, leuke show, fijn over the top. - UFO: niet slecht. Kende het niet echt, viel niets tegen. - Thin Lizzy: leuk. - Destruction: voorspelbaar, maar gezellig. - Sodom: idem. - Black Label Society: zieke backline, twaalf full stack Marshall amps? Ellendig lange solo wel, gast naast me kon een joint draaien én roken, en daar deed hij lang over. - Kreator: zie Destruction/Sodom. - Bolt Thrower: 23.15 en eindelijk iets dat ik graag wil zien. Heldenwerk, vijftien nummers in krap uur, geen geouwehoer. - Triptykon: oneindig veel beter dan die show op Roadburn. Veel echte black in het begin van de set, maar vanaf Synagoga Satanae ging het tempo goed omlaag. Heerlijk, zat er helemaal in. Zondag. Zware dag, druk programma. - Red Fang: coole stoner. Sympathieke lui, wisten niet wat ze zagen toen ze, zijne beginnende stoner band, de tent afgeladen vol aantroffen en er vooraan massa's mensen stonden die alles mee konden zingen. Gaat groot worden, deze band. - Atheist: leukleukleuk. Veel oud spul. - Knut: kende ik niet, maar HARD zeg. Amenra-achtige lompheid, goede afwisseling tussen sloom en fucking snel. Aangename verrassing. - Ghost: feestje. En een Beatles-cover! - Kylesa: vorige keer zogen ze, nu verwoestten ze de tent. Hoera voor twee drummers. - Grand Magus: meebrullen, spanning zat er al goed in voor: - Goatsnake: FUCK. YES. Band was nog enthousiaster dan op Roadburn vorig jaar, ondanks wat technische mankementen geloof ik. Stond helemaal vooraan, geluid was bijna niet te handlen, zo zwaar. Pete Stahl nog moeten tegenhouden, anders was hij het publiek in geflikkerd. Geen Easy Greasy, helaas. - Electric Wizard: ein-de-lijk EW live gezien. HARD geluid, serieus verontrustende projecties, old school setlist. Heel, heel, heel erg vet. Blij dat ik ze op een festival heb gezien, in een smerige tent vol fucked-up lui werkt dit gewoon, kan ik me van een frisse zaal op een zaterdagavond niet voorstellen. - Hawkwind: héérlijk. Jammer dat de visuals het in het begin niet deden en e.e.a. wat vertraagd werd, maar dat werd helemaal goed gemaakt door de muziek. Ze kunnen het nog! Dank aan de hippie met de pijp, zwaarste hasj die ik ooit gerookt heb zorgde ervoor dat ik de weg goed kwijt was aan het eind. Danseressen in rare kostuums, glow in the dark shit, heel erg goed. Graag een set van drie uur, komende keer. - Kyuss Lives!: leuk, maar veel te druk en ik was kapot. Na drie nummers opgegeven en naar mijn tent gegaan. You have time. You are doing fine. |
|
Klinkt goed baas. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Volgend jaar wil ik ook gaan. |
|
4e Keer op rij en wat een feest weer. De band van het weekend(Ondanks het matige geluid op het begin) was voor mij toch echt Possessed. Wat knalde deze er op los. Judas Priest door mijn eigen domme fout(Lees: whiskey) gemist, waar ik behoorlijk van baal aangezien ik zojuist op Youtube zag dat deze behoorlijk goed speelde. Verder belachelijk veel bands gezien, waarvan er eigenlijk geen een echt van tegenviel. Bad Brains speelde alleraardigst, maar zoals te verwachten viel was de zang gewoon lachwekkend. Het was weer gezellig! Volgend jaar uiteraard weer. |
|
Nu is het wachten op video's met betere kwaliteit. Municipal Waste was ook weer erg gaaf! [Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 21-06-2011 14:25] |
|
In de metalmarket toch nog redelijk wat kunnen horen. Bolt Thrower klonk gaaf, best wat van meegekregen omdat het toen rustiger was. Voor de rest ook de andere bands in de Rockhard tent kunnen horen. Toch nog Mayhem, Triptykon en Coroner kunnen zien na het werk. Triptykon was toch verrassend goed. Op cd vond ik het eerst heel gaaf, maar begint daarna een sleur te worden. Maar live was het gewoon erg gaaf om te zien. |
|
Erg gaaf weekend gehad. Hard geluid? Viel best mee bij de meeste optredens. Behalve bij dingen als Kruger, The Melvins en Goatsnake dan. Top: Morbid Angel, Vader, Krisiun, Bolt Thrower, Triptykon, Septic Flesh, Hail of Bullets, Therion, Grave, Tsjuder, Goatsnake, Grand Magus Goed: Belphegor, Primordial (kutgeluid), Svart Crown, Kreator, Sodom, 1349, Skyforger, Ozzy, Opeth, Orphaned Land Matig: Atheist, Korpiklaani, Arkona Slecht: Mayhem... zoals altijd. Voor de rest ook nog The Melvins gezien, toch niet geheel m'n ding. Church of Misery kon me ook maar enkele nummers boeien. Kruger was dan weer wel een heel aangename verrassing. Destruction was maar saai, evenals Whiplash. Municipal Waste ook gezien, maar dat ben ik ook wel beu na enkele nummers. [Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 21-06-2011 19:24] Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Ik was enkel bij dat soort dingen. You have time. You are doing fine. |
|
quote: Die beloofde biertjes houd jij overigens nog tegoed voor komend jaar. ik heb je na Kreator nergens meer gespot. Dat kan natuurlijk o.a. met onze verschillende muzieksmaken te maken hebben |
|
Ja zondag ben ik nauwelijks uit de Terrorizer stage gekomen. Doen we zeker. You have time. You are doing fine. |
|
Wat was het overigens een grote carnavalsverkleedpartij dit jaar. Dit is natuurlijk altijd het geval op festivals, maar het viel me op dat het dit jaar op Hellfest wel erg was. Er zaten wel een aantal geniale bij. Bands die ik gezien(of deels) heb: + Iggy Possessed The Dwarves Morbid Angel The Exploited Tsjuder Corrossion of Conformity Coronor Sodom Municipal Waste Bolt Thrower Triptykon Hail of Bullets Terror D.R.I Raw Power Ozzy Opeth Atheist +/- Mayhem Vader Dodheimsgard Kreator 1349 - Bad Brains Cavalera Conspiracy Ben ongetwijfeld een aantal bands vergeten, maar deze komen zo in mij op. [Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 21-06-2011 23:17] |
|
Ik zag dat Terror en Converge wel gaaf waren. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dit moest een edit zijn [Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 21-06-2011 22:07] |
|
Goed om te horen dat het weer een erg gaaf feestje was. helaas was mijn inschatting om niet te gaan helaas spot on met het overlijden van mijn moeder op de 13de en de crematie op de 18de. maar zal er volgend jaar weer proberen bij te zijn. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Gecondoleerd Marcel... |
|
Jeetje, ja, sterkte... You have time. You are doing fine. |
|
Damn, sterkte quote: Nou, toen we vrijdag wakker werden door de soundcheck van de eerste band leek het toch alsof de band op de camping stond te spelen. Nu is de afstand tussen de hoofpodia en de camping hemelsbreed natuurlijk ook niet zo ver, maar ik vond het meestal toch wel erg hard. Gelukkig heb ik goeie oordoppen. Woensdag Vader en Malevolent Creation in Eindhoven. Twee erg goede death metal bands, vooral Vader weet telkens weer te overtuigen. Van de band in het voorprogramma waren vooral de rare trekjes van de zanger grappig, voor de rest kon me dat niet zo boeien. Erg goed feestje verder. Een dikke 50 bands gezien, waarvan Opeth, Destruction, Morbid Angel, Dark Tranquillity, Vader, Kreator en Atheist wat mij betreft de hoogtepunten waren. Een tegenvaller was Coroner, flink naar uitgekeken maar het kwam niet helemaal uit de verf. Verder nogal wat lol gemaakt op de camping, dus het was de verre reis in ieder geval wel weer meer dan waard. |
|
50?! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik heb er volgens mij nog meer gezien, zo'n 20 per dag ofzo. Niet alles helemaal gezien though. Dikke plus: Eyehategod, Terror, Converge, Goatsnake, Church of Misery, Krisiun, The Ocean, 1349, Electric Wizard, Kyuss Lives, Morbid Angel, Melvins etc. Dikke min: Bad Brains hadden er volgens mij helemaal geen zin in en het klonk ruk, Fransen zijn (nog steeds) inferieur tuig en het weer was wat minder itt vorig jaar. Bier mag ook wel wat minder aangelengd zeg, de tering. Voor de rest, topweekend! |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |