IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2015 8:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 5:37 schreef caron het volgende:

Ik voelde al nattighed toen ze in 98 op Graspop werden geboekt, Dimmu Borgir la meme-chose.


Cradle op Graspop was in '97, hein. Dimmu was er wel beide jaren.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 9:09 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Er is één duidelijk verschil tussen het pre-Midian tijdperk en de rest qua sound.

Ontégénsprékelijk.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-07-2015 9:18 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juli 2015 9:09 schreef caron het volgende:
Er is één duidelijk verschil tussen het pre-Midian tijdperk en de rest qua sound.

Ontégénsprékelijk.


Dan spréék ik hét évén tégén. Er zit een wereld van verschil tussen Cradle t/m Dusk... en alles wat daarna komt. Cruelty is een heel duidelijk omslagpunt in de sound wat mij betreft, en platen als Godspeed en Manticore springen daar heel erg op in. De nieuwe op het eerste gehoor ook. Verder blijf ik erbij dat het eerder een traditionele (doch extreme), op en top Britse metalband is dan een black metalband oid. Alles imho natuurlijk.

Alleen Thornography moeten we het niet over hebben. Draak van een plaat.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 10:28 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ja ok, het verschil zal niet zo groot zijn maar de omwenteling ligt wat tussen Cruelty en Midian. Midian heeft ook nog wat Dusk-elementen hier en daar.

COF was wél een pionier van de BM, vooral dan het gebruik van keyboards, waarmee ze zich als vreemde eend in de bijt tussen de Noorse giganten wurmden op affiches en favo-lijstjes.
Al geldt dat dan vooral voor de eerste full-length.

Vanaf Vempire was het geluid reeds veel gepolijster en begonnen ze al hipsters aan te trekken. Op hun shows zag je eind '90 al meer volk dan bij pakweg Marduk.


En nu gaan we vegen


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2015 10:39 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik ook dat na Cruelty de verassing er af was. Tot dan was elke plaat top van begin tot eind. Vanaf Midian was het meer hier en daar een aardige song of een aardig fragmentje.

Midian was destijds trouwens een grote teleurstelling. De bijhorende tour idem.

Ik heb die nieuwe nu al tig keer beluisterd en ik snap eigenlijk ook de hype niet. Ik hoor helemaal geen hints richting Cruelty of Dusk. Gewoon meer van hetzelfde. Niks terugkeer naar de roots en kwalitatief breekt men ook niet bepaald potten.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2015 10:40 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 9:18 schreef Ralph het volgende:

Alleen Thornography moeten we het niet over hebben. Draak van een plaat.


Er staat met "Under Huntress Moon" wel een dijk van een nummer op. Oude Cradle waardig.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 10:55 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Toeval of niet maar de sound-wijziging is ook gelijk met het moment dat de band zich ook clownesker begon op te stellen, meer gothic, Dani met z'n lenzen.

Commerce?

Ergens denk ik dat het ene wel met het andere te maken heeft.
Denk ik.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 10:56 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dimmu Borgir trouwens nét hetzelfde.

For all tid en Stormblast zijn héérlijke atmosferische BM-platen maar vanaf dat ze op Graspop stonden, kwamen ze met die cheesy Enthrone... en vanaf dan werd het enkel erger.

Puritanisme is bij deze wél verantwoord.
Wél.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-07-2015 10:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juli 2015 10:28 schreef caron het volgende:
Vanaf Vempire was het geluid reeds veel gepolijster en begonnen ze al hipsters aan te trekken. Op hun shows zag je eind '90 al meer volk dan bij pakweg Marduk.


Dan ben ik kennelijk ook een hipster. Ik hoorde het titelnummer van Dusk destijds op de radio (bij Mirella Simoncini of Carola Hamer op 3FM) en dat sprak me aan, als meer eigenzinnige variant op de stofzuigerblack die ik tot dan kende. Zelfde iets later met Dimmu Borgir. Ik heb persoonlijk gewoon een enorme hekel aan slecht geproduceerde muziek, zéker als dat bewust is.

Quorthon nam zijn platen inderdaad provisorisch en voor een kwartje op in de garage, waardoor je de grasmaaier van de buren er doorheen hoort. Dat betekent wat mij betreft echter niet dat dat de be-all end-all van black metal moet zijn. Ook dat sprak me destijds in interviews met Cradle of Filth aan. Die nuchterheid en zelfspot.

quote:
Op 9 juli 2015 10:39 schreef Count Usher het volgende:
Midian was destijds trouwens een grote teleurstelling. De bijhorende tour idem.


Midian t/m Thornography doet me niet veel, een paar prima songs daargelaten. De drie, en inmiddels vier platen daarna vind ik door de bank genomen erg lekker.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 09-07-2015 11:15 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 10:28 schreef caron het volgende:

COF was wél een pionier van de BM, vooral dan het gebruik van keyboards, waarmee ze zich als vreemde eend in de bijt tussen de Noorse giganten wurmden op affiches en favo-lijstjes.
Al geldt dat dan vooral voor de eerste full-length.




Was sowieso Emperor niet eerder qua synths?

Ik heb ergens principle... op tape, maar het deed me niet veel. Live in die tijd ook niet, blastbeat met een enkele bassdrum. Mnee.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 09-07-2015 11:15]


VIESPEUK!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-07-2015 11:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mercyful Fate was al eerder!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 09-07-2015 11:39 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht






VIESPEUK!!!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2015 11:49 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 11:19 schreef spectre het volgende:
Mercyful Fate was al eerder!




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 09-07-2015 12:47 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Emperor heeft nooit gezeik gehad met hun synths, want dat was 'agressief' en dus verantwoord. Wat er bedoeld werd: Kut, Emperor is geweldig, hoe rijmen we dat met de algemene haat tegen synths? Ik weet het! Laten we het gewoon agressief noemen!

Midian vind ik dan weer geweldig, net als Nymphetamine. Damnation and a Day en Thornography zijn echt heel heel erg kut. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat totaal geen echte Cradle releases.


Hafgufa


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 09-07-2015 13:19 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ik vind Damnation and a Day net de beste plaat van Cradle sinds Midian tot op heden. Net omdat het een redelijk atypische plaat is en behoorlijk agressief.


Faustian Spirit of the Earth


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 13:20 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Thornography was één poging tot meer mainstream, beetje een Him-statuut dat ze wilden.

Bij COF waren de keyboards veel prominenter aanwezig. Waardoor ze één gevaarlijk précédent schepten, want niks zo balancerend op het randje als atmosferische black.
Buiten Covenant, Lunar Aurora of Limbonic Art is dat allemaal foute zooi, het Duitse legioen op kop.

Drie leden van COF begonnen na Principle Hecate Enthroned.
Niettegenstaande dat dat een ongegeneerde Principle-ripoff was, vond ik dat zéker nog te te pruimen.


En nu gaan we vegen


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2015 14:56 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 13:20 schreef caron het volgende:

Drie leden van COF begonnen na Principle Hecate Enthroned.
Niettegenstaande dat dat een ongegeneerde Principle-ripoff was, vond ik dat zéker nog te te pruimen.


Na The Slaughter of Innocence (een prachtplaat overigens) was ook daar de lol eraf. Jammer.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 20:15 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dark Requiems is eigenlijk de schijf die COF zou moeten gemaakt hebben indien ze geen commerciële jeannetten zouden geworden zijn.

Zeer donkere atmosfeer en goeie balans tussen synths en de rest.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 20:17 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 10:59 schreef Ralph het volgende:
Dan ben ik kennelijk ook een hipster. Ik hoorde het titelnummer van Dusk destijds op de radio (bij Mirella Simoncini of Carola Hamer op 3FM) en dat sprak me aan, als meer eigenzinnige variant op de stofzuigerblack die ik tot dan kende. Zelfde iets later met Dimmu Borgir. Ik heb persoonlijk gewoon een enorme hekel aan slecht geproduceerde muziek, zéker als dat bewust is.

Quorthon nam zijn platen inderdaad provisorisch en voor een kwartje op in de garage, waardoor je de grasmaaier van de buren er doorheen hoort. Dat betekent wat mij betreft echter niet dat dat de be-all end-all van black metal moet zijn. Ook dat sprak me destijds in interviews met Cradle of Filth aan. Die nuchterheid en zelfspot.



Midian t/m Thornography doet me niet veel, een paar prima songs daargelaten. De drie, en inmiddels vier platen daarna vind ik door de bank genomen erg lekker.


Ja, da was echt belachelijk zenne.

Rond 97 werden alle concerten qua BM gedaan door Metallysee in dezelfde zaal ergens in Westvlaanders.

Bij de gewone Zweedse of Noorse bands was de atmosfeer telkens zéér opportuun.

Bij COF zat de zaal dan af-ge-la-den vol met voornamelijk veel losers die anders nie zag.

AF-GE-LA-DEN.

En da rookmachine maar stinkende rook blazen.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 20:19 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 20:17 schreef caron het volgende:
Ja, da was echt belachelijk zenne.

Rond 97 werden alle concerten qua BM gedaan door Metallysee in dezelfde zaal ergens in Westvlaanders.

Bij de gewone Zweedse of Noorse bands was de atmosfeer telkens zéér opportuun.

Bij COF zat de zaal dan af-ge-la-den vol met voornamelijk veel losers die anders nie zag.

AF-GE-LA-DEN.

En da rookmachine maar stinkende rook blazen.


Ze hadden bovendien hun danseressen vanuit de clips nie mee.
Enkel die blonde dikke zangeres.

Ik wou mijn geld terug maar niemand wilde mee in de nabije kerk de offerblok gaan ledigen.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 20:24 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 7:14 schreef Ralph het volgende:
Hoe weet je dat als je afgehaakt bent?





Ik heb al die andere COF's gewoon liggen hoor.

Uit goede wil nog eens Nymphetamine opgezet. Tja, da's gewoon Tien Om Te Zien met elektrische gitaren en schreeuwvocalen.

Laat ons maar in de steek ja.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 21:21 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Die titels/teksten zijn toch ook om je te bescheuren.

Gilded Cunt, Absinth with Faust...

Rebellie voor kleuters.

Binnenkort verkrijgbaar bij één happy meal.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-07-2015 7:55 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Gaat het weer een beetje, meneer Dröge?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-07-2015 8:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 20:15 schreef caron het volgende:
Dark Requiems is eigenlijk de schijf die COF zou moeten gemaakt hebben indien ze geen commerciële jeannetten zouden geworden zijn.

Zeer donkere atmosfeer en goeie balans tussen synths en de rest.


Die heeft wel een kut-mix. Nummers zijn best te pruimen, maar verzuipen in de smurrie.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2015 9:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Enorm afgeven maar ondertussen wel alles in huis, die caron.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen