IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 21-02-2011 9:49 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2011 9:40 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ik zet dadelijk Vempire op denk ik [/ontopic].


The Rape and Ruin of Angels blijft zo'n heersch nummer!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 21-02-2011 13:13 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

belachelijk, dat schmink porem.. geen gezicht, echt..


Vind ik ook niet


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-10-2011 22:31 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nieuwe EP is wel nice opzich, maar meer iets voor de echte fans. Nieuw nummer is vet, demo's voegen opzich niet echt veel toe, die remix heb ik links laten liggen, en die orkestrale versie van Summer Dying Fast klinkt wel aardig. De documentaire is wel aardig en het concert op Graspop is verrassend vet. Ondanks de mindere vocale prestaties zetten ze toch een retestrakke show neer.

Nouja volgend jaar dus het nieuwe album + dat orkestrale album, wordt dus al een mooi jaar! Komen vette nummers op die orkestrale plaat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-10-2011 22:51 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 februari 2011 9:49 schreef ColdheartMinor het volgende:
The Rape and Ruin of Angels blijft zo'n heersch nummer!
Klopt. Die draai ik tegenwoordig met regelmaat.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 25-10-2011 23:12 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2011 22:31 schreef ColdheartMinor het volgende:
en het concert op Graspop is verrassend vet. Ondanks de mindere vocale prestaties zetten ze toch een retestrakke show neer.



Zou wel heel verrassend zijn, want dat was best slecht eigenlijk. Die EP ga ik wel aan me laten voorbijgaan denk ik, ben wel benieuwd naar dat orkestrale album.


Faustian Spirit of the Earth


Mr.Nobody
Usericon van Mr.Nobody
Posted 26-10-2011 12:09 by Mr.Nobody Wijzig reactieProfiel van Mr.NobodyQuote dit bericht

Best slecht? Het was erbarmelijk!
Cradle is live al vaker niet te pruimen, maar de gig op GMM was het dieptepunt van alle keren dat ik ze heb gezien.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-10-2011 12:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik heb ze überhaupt nooit gezien dat ze het goed deden. Slechts meerdere gradaties van slecht.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-10-2011 13:46 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nou ja ik was er zelf niet bij op Graspop dus ik kan alleen oordelen wat ik op de DVD hoor/zie. Zal dan wel genoeg getweeked zijn aan de knopjes als ik jullie zo hoor.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-10-2011 14:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2011 12:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb ze überhaupt nooit gezien dat ze het goed deden. Slechts meerdere gradaties van slecht.


Toen Barker nog in de band zat heb ik ze meermaals schitterende concerten zien geven (zelf een keer zonder keys en zelfs dat was een erg gaaf concert). Daarna helaas nooit meer.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 26-10-2011 14:14 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik later ook nog wel eens, maar de band wisselt enorm live. De ene dag is het zeer goed te doen terwijl het de volgende dag volledig kut kan zijn. Heel bizar heb ik dat altijd gevonden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-10-2011 14:21 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2011 14:02 schreef Count Usher het volgende:
Toen Barker nog in de band zat heb ik ze meermaals schitterende concerten zien geven (zelf een keer zonder keys en zelfs dat was een erg gaaf concert). Daarna helaas nooit meer.


De bootlegs die ik uit die tijd heb zijn ook allemaal stuk voor stuk orgasmic.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-10-2011 14:23 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2011 14:21 schreef ColdheartMinor het volgende:
De bootlegs die ik uit die tijd heb zijn ook allemaal stuk voor stuk orgasmic.


Yep.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-10-2011 14:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Met Barker stonken ze live ook. CoF live goed = nog steeds onder de maat. Beluister de liveopnames die ze zelf uitbrengen maar eens. Iedere andere band zou dat niet durven uitbrengen, maar CoF kan live nou eenmaal niet presteren en dweept dan maar met het minst slechte; wat voor hun doen dus 'goed' is, maar naar algemene maatstaven nog steeds slecht.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-10-2011 14:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2011 14:26 schreef Kvelgeest het volgende:
Met Barker stonken ze live ook. CoF live goed = nog steeds onder de maat. Beluister de liveopnames die ze zelf uitbrengen maar eens.


De enige officiële live-opname met Barker staat op die PanDaemonAeon-video en die is juist erg goed. De bootlegs die ik heb uit die periode zijn echt super (dat vindt ColdheartMinor kennelijk ook). Ik heb ze destijds tig keer gezien en ze waren telkens echt goed.

quote:
Iedere andere band zou dat niet durven uitbrengen, maar CoF kan live nou eenmaal niet presteren en dweept dan maar met het minst slechte; wat voor hun doen dus 'goed' is, maar naar algemene maatstaven nog steeds slecht.


Hoewel ik ze sindsdien ook allesbehalve vind (zeker live) slaat deze redenering echt nergens op. Geloof je nou echt zelf wat je hier zelf hebt geschreven?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-10-2011 14:44 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 26 oktober 2011 14:36 schreef Count Usher het volgende:
De enige officiële live-opname met Barker staat op die PanDaemonAeon-video
Bagger.
quote:
en die is juist erg goed. De bootlegs die ik heb uit die periode zijn echt super (dat vindt ColdheartMinor kennelijk ook).
Beschamend.
quote:
Ik heb ze destijds tig keer gezien en ze waren telkens echt goed.
Slecht.



quote:
Hoewel ik ze sindsdien ook allesbehalve vind (zeker live) slaat deze redenering echt nergens op. Geloof je nou echt zelf wat je hier zelf hebt geschreven?
Is het te hoog gegrepen voor je?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-10-2011 14:51 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

De vader van mijn vriendin was zelf bij het optreden wat CoF weggaf op Dynamo in 97. Nu vind ik die bootleg al een van mijn meest dierbare bezittingen, en steeds als ik iets van CoF op zet kan hij maar niet ophouden over hoe geweldig het was, en hoe onder de indruk hij was van de band, anhoewel het voor de rest niet zijn muziek is. (Hij is meer van de jaren '80 thrash/death scène) Zeer kritisch ventje dus, wil wel wat zeggen.

EN ja, ik denk dat het gewoon op meningen aankomt. ALs Kwel het kut vind, vind Kwel het kut, en so be it. Dan mogen wij het in ieder geval wel nog goed vinden. Case closed, nu weer lief doen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-10-2011 19:01 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2011 14:44 schreef Kvelgeest het volgende:
Bagger.Beschamend.Slecht.


quote:
Is het te hoog gegrepen voor je?


Niet echt nee. Ik heb alleen graag dat er inhoudelijk op iets wordt ingegaan ipv van op New Kids niveau gewoon maar om het even wat te roepen om willens nillens mijn gelijk te halen. Just my two cents.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-10-2011 21:51 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

ik was bij het concert op GMM en vond het eigenlijk best wel goed. Voornamelijk door de setlist dan, het geluid was idd niet zo super


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-04-2012 22:45 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Het Britse Cradle of Filth liet weten met een orkestraal album uit te pakken. De plaat zal Midnight in the Labyrinth heten en is goed voor drie schijfjes waarvan twee met muziek en één met uitleg van Dani Filth. De release is vanaf 21 april beschikbaar.

"Taking the most requested tracks from the first four official releases, Cradle Of Filth have fulfilled audience desire by creating an album that is based on their most popular older tracks, but one that is delivered orchestrally to create a rich, haunting sonic landscape in the vein of soundtrack composers such as Jerry Goldsmith, Danny Elfman and Hans Zimmer."

Dani Filth: "To say that Cradle fans are looking forward to this April-scheduled offering is something of an understatement, but I feel this could reach out further beyond the Metal industry, as the album has a very strong cinematic and commercial appeal."






Hmmm.. Moeilijk.. Vind het principe te gek, en de uitvoering is wel erg goed, maar toch ben ik er nog niet helemaal over uit. Al luister ik dit op mijn laptop, en moet je dit denk ik horen over een flinke installatie op angstaanjagend volume.. De fluistervocalen hadden van mij niet gehoeven, bijdrage van Sarah Jezebel Deva passen er wel weer mooi in.. Paar screams hadden wellicht niet misstaan.

Wellicht straks de hele plaat een paar keer in zijn geheel luisteren. In ieder geval lang niet slecht!

Terwijl ik dit typ heb ik ook Summer Dying Fast gevonden, en die klinkt wel erg gaaf zo... Toch weer een CoF CD die ik ga kopen. Lang geleden.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-04-2012 0:47 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Saaie meuk.

In eerste instantie klinkt het wel oké maar het is net een lang intro waar het nummer niet wil beginnen en het intro dan maar doorgaat.
Ik zit te wachten op harde gitaren die invallen en het typische gekrijs van de heer Filth...maar het komt maar niet.

Als ik dan "horror muziek" wil horen zet ik wel Goblin of een Fabio Frizzi op of de klassieke muziek van een James Bernard(soundtracks van de Hammer Horror films).

Met deze COF meuk kan ik weinig.


bub


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-04-2012 8:22 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Een idee met redelijk veel potentieel, maar dit is idd gewoon saai.


Faustian Spirit of the Earth


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 13-04-2012 9:27 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Heel mager spul. Klinkt alsof het uit een keyboard van €100,- komt.


Ja hoor...


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-09-2012 17:08 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Cradle Of Filth Announce New Album 'The Manticore & Other Horrors' Coming This Hallowe'en 2012

UK extreme metallers Cradle of Filth are set to release their new masterwork 'The Manticore & other Horrors' this Hallowe'en on Peaceville Records.

The title of this, Cradle Of Filth's tenth studio full-length, can be likened to a bestiary, a collection of stories on Monsters; personal demons, Chimeras, literary fiends and world-enslaving entities to blame but a few, Manticore being the ravening title track. It is a song about a beautiful mythological horror that comes to be feared as the disfigurehead of foreign occupation in the Indian provinces.

The songs Illicitus and Pallid Reflection bare the sweet ingredients of vampirism and lycanthropy; the wicked For Your Vulgar Delectation and Frost On her Pillow are woven perversely into grim fairytales, whilst classic, monumental tracks like The Abhorrent and Siding With The Titans both extol tentacular Lovecraftian values.

The album itself possesses an altogether new atmosphere for the band, incorporating a heavier, faster NWOBBM punk vibe that is both current and cruel, blended with ornate orchestration and the quirky immediateness of 2000's Midian opus.

Recorded in eight weeks at both Springvale and Grindstone studios (where it was also mixed by Scott Atkins), Suffolk, the album is testament to the longevity of The 'Filth, as not only does it reek of Cradle's (feared or revered) brand of delicious metal vamperotica, but this thoroughly modern album places the band firmly in fresh killing fields anew.
Singer Dani Filth had this to say on the new album:

'This is our tenth commandment in metal. We have diversified and kept alive the spirit of this band and breathed it into something that I can proudly say, slays like an absolute motherf**ker. The Manticore is coming. Long live the filth!'

Cradle of Filth is also set to spread their darkness upon European lands with a tour throughout November & December.




1. "The Unveiling of O"
2. "The Abhorrent"
3. "For Your Vulgar Delectation"
4. "Illicitus"
5. "Manticore"
6. "Frost on Her Pillow"
7. "Huge Onyx Wings Behind Despair"
8. "Pallid Reflection"
9. "Siding With the Titans"
10. "Succumb to This"
11. "Nighmares of an Ether Drinker" (Deluxe edition bonus track)
12. "Death, the Great Adventure" (Deluxe edition bonus track)
13. "Sinfonia"



Zin in. Eerste nummertje klinkt al lekker!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-09-2012 22:51 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Hmm.. Leuk, maar sfeerloos. Blijf eht elk album weer opnieuw proberen, maar uiteindelijk kom ik toch elke keer weer terecht bij de platen voor Midian.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-09-2012 23:01 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

De sound op dit nummer is echt geheel anders of elk album ervoor. Beter of slechter spreek ik me nu nog niet over uit, daarvoor wil ik eerst het gehele album horen, maar in elk geval anders.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen