IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-09-2012 0:07 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Saai nummer. Darkly Darkly was dan ook eigenlijk al een stuk minder boeiend dan het imo verrassend sterke Godspeed.


Faustian Spirit of the Earth


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 30-09-2012 14:33 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Weer een nieuw nummer. Vind deze persoonlijk beter dan "For Your Vulgar Delectation".


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-09-2012 15:26 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Valt idd mee. Dat eerste nummer was maar saai. Ik weet het nog niet zo goed met deze plaat op basis van deze 2 songs.


Faustian Spirit of the Earth


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-10-2012 1:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Dit nummer is best gaaf.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-10-2012 2:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2012 1:56 schreef spectre het volgende:


Dit nummer is best gaaf.


Mwoah. Het is niet slecht, maar het mist datgene wat Cradle bijzonder maakte in de beginjaren. Het is veels te langzaam en niet hysterisch genoeg. Vroeger maakte de band Black Metal met een overdaad aan gothic en symfo franjes. Tegenwoordig is het meer blackened gothic/heavy metal. Dat eerste is (kan) gaaf (zijn), het laatste is niet slecht maar blijft ook niet hangen. Da's al een paar albums zo. Maar goed ik ga de hele plaat in ieder geval een keer beluisteren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-10-2012 10:13 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

De poppy drums alleen al.... nee dit is niets geef mij dan maar het oude werk.


Bazzio Attacks!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-10-2012 9:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik hou er wel van.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-03-2014 15:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 21-03-2014 15:23 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Die gasten moeten er echt mee kappen voordat de boel nog verder inkakt.

Ik kan mij nog een show van Cradle in De Tagrijn in Hilversum voor de geest halen waar Behemoth (en Primordial volgens mij) voor ze moest openen... dat is nu wel anders.





Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-08-2014 9:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Eens even het hele oeuvre van COF op shuffle gegooid. Soms moet dat toch even.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-09-2014 23:16 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Tem Cruelty ging het allemaal effe nog.
Daarna hield het op.


En nu gaan we vegen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2014 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




deze doet me toch een pak meer tegenwoordig


signature


Percht
Alfanumerieksken
Usericon van Percht
Posted 12-09-2014 11:10 by Percht (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van PerchtQuote dit berichthttp://facebook.com/perchtmetal

quote:
Op 11 september 2014 23:16 schreef caron het volgende:
Tem Cruelty ging het allemaal effe nog.
Daarna hield het op.


Bwa. Midian, Damnation zijn imo toch wel sterk


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 18:15 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Op Midian staan nog stukken die zo op Cruelty hadden gepast maar je moet ze met een vergrootglas zoeken.
Damnation niet meer uitgecheckt, al zeker de moeite dus nie meer.

Eens de flow kwijt, komt ie nie meer terug.
Daarom weiger ik pertinent nieuwe Isvind of Unanimated uit te checken.
Alsook die laatste Marduks, zonder Legion en Hakansson is da gewoon een andere band ttv Opus Nocturen. Ze lachen met de fans en teren op het merk Marduk. Enthroned net hetzelfde. Naam veranderen en opnieuw beginnen.


En nu gaan we vegen


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-09-2014 18:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 18:15 schreef caron het volgende:
Op Midian staan nog stukken die zo op Cruelty hadden gepast maar je moet ze met een vergrootglas zoeken.
Damnation niet meer uitgecheckt, al zeker de moeite dus nie meer.


Godspeed .. is echter weer een behoorlijk knap album. Beetje een kruising tussen Cruelty & Dusk maar met wat minder memorabele songs. Stukken beter dan Midian in ieder geval.

quote:
Eens de flow kwijt, komt ie nie meer terug.


Onzin, Truebadourtje.

quote:
Daarom weiger ik pertinent nieuwe Isvind of Unanimated uit te checken.


De 3e Isvind is lichtjaren beter dan de 2e en benadert de 1e.

quote:
Alsook die laatste Marduks, zonder Legion en Hakansson is da gewoon een andere band ttv Opus Nocturen. Ze lachen met de fans en teren op het merk Marduk. Enthroned net hetzelfde. Naam veranderen en opnieuw beginnen.


Marduk was na Heaven Shall Burn kut en is nooit meer beter geworden. Generieke meuk. Enthroned heeft überhaupt nooit iets uitgebracht wat de moeite van het kopen waard was.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 19:51 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

*Je moet in memorandum houden dat Dusk en Cruelty al toegevers waren van mijn kant.
Ik eet ook wel es gaarne kroketten en kebab maar daarom ga je me niet horen zeggen dat ik kroketten met kebab blind zal eten.

*Heeft Isvind dan al een derde, zozo?
Ik had de eerste rechtstreeks van Solsitium, witte digipack. UltraTRUEbaadoer. Tijden komen nie meer terug. 20 jaar na datum kan je nie meer in diezelfde flow zitten, dan is het artificieel jezelf genereren.

*Wat betreft de "flow", is toch een proces dat je bij quasi elke band ziet. Is uiteraard ook een wisswelwerking met hun eigen prive-situatie, de relatie van de leden onderling, beslommeringen van de platenmaatschappij en quota en dies meer.
Wanneer die spontane flow er nie meer is, is ie er gewoon niet meer en is dat point of no return overschreven, vergis je niet.



En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-09-2014 19:54 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wat Marduk betreft, is de scheidingslein er gekomen door de komst van Legion.
Voordien was Hakansson de main man (terecht) maar nadertijd trok Legion meer het laken naar zich toe.

Toegegeven, Plague Angel, Woodwormd en Serpent Sermon zijn nog vrij degelijk. Ik kan dat toegeven ja.
Alleen is de sound totaal different en is het Mortuus die nu de knuppel in de hok gooit.

De eerste twee van Enthroned waren gepikte Noorse BM van die tijd, die gewoon goed gespeeld was. Gewoon goed, niet meer of niet minder+dat over the top gespeelde camp-aspectje bij momenten.
Tegenwoordig zie je hun cd's zelfs nog in de Fnac liggen maar als je weet dat nu die blonde gitarist Sabathan en die zwarte heeft buitengekegeld, weet je dat dit een andere band is. Dat wéét je.


En nu gaan we vegen


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-09-2014 19:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Best lastig dat typen op een smartphone.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 12-09-2014 21:13 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Op 'Damnation...' en 'Thornography' na kan ik prima met Cradle oeuvre uit de voeten. Het drieluik Vempire, Dusk en Cruelty staat wel stevig bovenaan de lijst.


Hafgufa


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2014 21:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dusk was fantastisch destijds.

Cruelty & The Beast meezingliedjes was voor mij een tegenvaller

met Midian weer goed, daaarna amper nog iets gehoord,

het Ghost in the Fag of zo wel


signature


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 12-09-2014 22:47 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Dusk is nog steeds fantastisch, net als Vempire


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-09-2014 22:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Je bent zelf fantastisch.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-09-2014 22:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 19:51 schreef caron het volgende:
Tijden komen nie meer terug. 20 jaar na datum kan je nie meer in diezelfde flow zitten, dan is het artificieel jezelf genereren.



Dat is gewoon onzin. Nee, het gebeurt niet vaak maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Isvind is een voorbeeld van een band die met haar huidige sound heel dicht terug gekomen is en dat terwijl ze heel lang weg zijn geweest.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-09-2014 22:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 19:51 schreef caron het volgende:
Wanneer die spontane flow er nie meer is, is ie er gewoon niet meer en is dat point of no return overschreven, vergis je niet.



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


arneriach
Usericon van arneriach
Posted 13-09-2014 11:38 by arneriach Wijzig reactieProfiel van arneriachQuote dit berichthttp://www.marchefunebre.be

de laatste Unanimated mag er ook meer dan wezen!

Trouwens erg benieuwd naar nieuw Cradle materiaal, want ik had het gevoel dat het allemaal net ietsje teveel heavy metal aan't worden was, en nu met nieuwe gitaristen en een tour met quasi alleen oud materiaal weet je maar nooit, het zou maar gewoon eens goed kunnen zijn, en anders laten we het weer passeren zoals de laatste paar albums


www.marchefunebre.be - doom death metal


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen