IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-12-2015 23:35 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Vanaf 2:38, precies wat ik bedoel. Het is technisch extreem goed, het is strakker dan een kippekutje maar het hele stuk wordt imho verpest door al die onnodige accenten en stoerdoenerij. Ook lijdt hij een beetje aan het "sneller is vetter-syndroom", waardoor een hoop sfeer verloren gaat tijdens een hoop nummers. De vorige drummer van Marduk had daar ook een handje van, zó snel dat dat het hele nummer verpest.

Overigens niet helemaal eerlijk, hij is hier andermans partijen aan het spelen en je probeert daar als drummer toch je eigen inbreng aan te geven. Gok dat hij tijdens zijn "eigen" nummers beter uit de verf komt. Nogmaals, extreem strak en goed, maar sfeerloos. Vond/vind datzelfde overigens van Martin Axenrot bij Opeth, de nummers waaraan hij zelf mee heeft geschreven klinken fantastisch, maar bij de oudere nummers kan hij niet tippen aan de originele drummer. Niet vreemd aangezien die de partijen heeft bedacht, maargoed, je wordt daar toch altijd op afgerekend.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-12-2015 13:36 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Snap prima wat je bedoelt hoor. En je hebt gelijk dat het de hele sfeer van het nummer verpest, maar heerlijk joh, die strakheid en creativiteit die hij er even ingooit. Mooi man. Echt een drummer die zijn instrument snapt en hoe je er het maximale uithaalt. Een harde tampeloeres krijg ik daar van. Dat dat maximale niet altijd gepast is, is natuurlijk een ander verhaal. :')



Ben benieuwd wat je trouwens vind van het stukje vanaf 3:36. Ik vind dat juist heerlijk subtiel en wel bijdragen op de een of andere manier. Meer als bij "Dusk..".


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 14-12-2015 7:09 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2015 21:37 schreef Ravnajuv het volgende:
Mijn eerste Cradle nummer dat ik hoorde was Heaven Torn Asunder en nog altijd vind ik die omvallende boom geweldig cool! Wat een 'intro'


Bij mij was dat het titelnummer van Principle op de nationale radio.

Heb COF nog gezien na de release van Vempire. Heb het allemaal gezien, het populairder worden, de massa-meute die mee op de boot sprong, opeens was COF not done voor zogezegde puriteinen die zelf naar zieligheid als Nargaroth luisterden, de gothic trends...

Hammer Of The Witches is de plaat die ze net na Cruelty hadden moeten maken.


En nu gaan we vegen


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2015 21:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 december 2015 13:36 schreef ColdheartMinor het volgende:
Snap prima wat je bedoelt hoor. En je hebt gelijk dat het de hele sfeer van het nummer verpest, maar heerlijk joh, die strakheid en creativiteit die hij er even ingooit. Mooi man. Echt een drummer die zijn instrument snapt en hoe je er het maximale uithaalt. Een harde tampeloeres krijg ik daar van. Dat dat maximale niet altijd gepast is, is natuurlijk een ander verhaal. :')



Ben benieuwd wat je trouwens vind van het stukje vanaf 3:36. Ik vind dat juist heerlijk subtiel en wel bijdragen op de een of andere manier. Meer als bij "Dusk..".


Vind dat wel ok, maar meer omdat dat een clinic is Daar mag iedereen van mij overdreven doen, graag juist, maar live vind ik het belangrijk om een beetje in de sfeer en dienst van het nummer te blijven. Gelukkig verschillen smaken

Zou overigens graag eens een clinic van hem bijwonen, indrukwekkende drumskills.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 14-12-2015 21:59 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2015 7:09 schreef caron het volgende:
Bij mij was dat het titelnummer van Principle op de nationale radio.

Heb COF nog gezien na de release van Vempire. Heb het allemaal gezien, het populairder worden, de massa-meute die mee op de boot sprong, opeens was COF not done voor zogezegde puriteinen die zelf naar zieligheid als Nargaroth luisterden, de gothic trends...

Hammer Of The Witches is de plaat die ze net na Cruelty hadden moeten maken.



Die eerste plaat, ja. Ik zag ze toen ook live. Over drummers gesproken. Die drummer toen, die kon geen double bass drums, of hoe heet dat. Gewoon een enkele. Dat was wel raar.




VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-12-2015 1:12 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dat was toen toch al Nick Barker.


En nu gaan we vegen


Cradle Of Filth
Usericon van Cradle Of Filth
Posted 15-03-2016 19:26 by Cradle Of Filth Wijzig reactieProfiel van Cradle Of FilthQuote dit bericht

Hoe vinden jullie mijn nieuwe website lay-out: www.cradleoffilth.nl ?


Ed
Usericon van Ed
Posted 15-03-2016 20:43 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Ziet er mooier uit dan de muziek van Cradle ;P


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-03-2016 20:49 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2016 19:26 schreef Cradle Of Filth het volgende:
Hoe vinden jullie mijn nieuwe website lay-out: www.cradleoffilth.nl ?

Waarschijnlijk gaat de website ouder worden dan de eigenaar :^)



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-03-2016 21:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Nu hebben ze Holland ook veroverd.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 15-03-2016 21:58 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Van wie, met wat?




VIESPEUK!!!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 16-03-2016 8:50 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

als reactie op zijn vraag: Vind het niks..


Vind ik ook niet


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-03-2016 11:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2015 7:09 schreef caron het volgende:
Bij mij was dat het titelnummer van Principle op de nationale radio.

Heb COF nog gezien na de release van Vempire. Heb het allemaal gezien, het populairder worden, de massa-meute die mee op de boot sprong, opeens was COF not done voor zogezegde puriteinen die zelf naar zieligheid als Nargaroth luisterden, de gothic trends...

Hammer Of The Witches is de plaat die ze net na Cruelty hadden moeten maken.



We zijn het eens...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-03-2016 11:44 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Hier ook.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-03-2016 20:58 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik weet het ja.

Veel bands die leuteren dat ze back to the roots gaan maar COf doet het echt.

Nooit iets aangetrokken van al die kontneukers-heisa rond de band.
Gewoon de albums goed vinden en tem Cruelty zijn het allen mijlpalen.


En nu gaan we vegen


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 17-03-2016 0:21 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Full lengths

1. Dusk.. and her Embrace
2. The Principle of Evil Made Flesh
3. Cruelty and the Beast
4. Midian
5. Godspeed on the Devil's Thunder
6. Hammer of the Witches
7. Damnation and a Day
8. Darkly Darkly Venus Aversa
9. Nymphetamine
10. Thornography
11. The Manticore (And Other Horrors)

EP's:

1. V Empire
2. Bitter Suites to Succubi
3. From the Cradle to Enslave

Ik vind Hammer of the Witches heel sterk na een zwakkere periode van Darkly Darkly en Manticore, maar het sloeg (bij mij) niet in als een bom als Godspeed on the Devil's Thunder. Toen zag je ineens een band die compleet de weg kwijt scheen te zijn ineens helemaal weer terug komen. Dat maakte toen der tijd veel indruk op mij. Daarom blijft dat album hoger gewaardeerd dan Hammer of the Witches. Kwalitatief zeer aan elkaar gewaagd voor de rest.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 17-03-2016 11:00 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Midian is ook wel erg goed hoor, ik heb die plaat een tijd links laten liggen, maar laatst weer ingedoken. Damnation and a Day is ook goed, maar te lang en een veel te schelle drukke productie.

Barker gaf de muziek een opgefokt haunting karakater door zijn (denk ik) punk/grindcore achtergrond.

Die sfeer hebben ze nooit meer kunnen evenaren, al is Martin nog zo goed.

Hammer is geschreven door een band die destijds fan waren van CoF in de Vempire/Dusk/Cruelty tijd. Ze schrijven simpelweg Cradle muziek die zij toen cool vonden.

Het vertrek van PAul Allender, ondanks zijn importantie voor de band, heeft de band gered

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 17-03-2016 11:03]


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-05-2016 14:38 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Nieuwe plaat met de originele opnames van Dusk... and her Embrace wordt binnenkort uitgebracht door Cacophonous Records met de titel "Dusk... and her Embrace - The Original Sin". Plaat zou toen der tijd uitkomen op eerder genoemd label maar wegens onenigheid tussen band en label is besloten om nog "V Empire" uit te brengen en daarna Dusk... and her Embrace opnieuw op te nemen en uit te brengen op een ander label. (Music for Nations) Tracklist is vrijwel dezelfde (als het goed is) alleen is er "Nocturnal Supremacy" in plaats van "Malice Through the Looking Glass".

Releasedatum is 8 juli.

Super mega siked natuurlijk.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-05-2016 22:55 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Eh... Leuk, maar snap niet zo goed wat dit gaat toevoegen. Leuk als hebbedingetje ofzo, maar er is voor mij niets dat de originele 'Dusk...' gaat overtreffen. Ongeacht hoe dit album gaat klinken. Dat album is wat mij betreft namelijk nagenoeg perfect, en alles dat anders klinkt zal me waarschijnlijk vreemd in de oren klinken.

Desalniettemin best benieuwd, maar weet nu al voor 99% zeker dat het downloaden, luisteren en wegpleuren wordt. Om daarna naar de kast te lopen en de gewone CD weer op te zetten. Maar wie weet...



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-05-2016 23:06 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Staan onder andere andere instrumentals op naar mijn weten. En de bezetting is voor 60 % anders. Dus wie weet.

De tracklist:

1. Macabre, This Banquet (renamed at the remaster, formerly: Castle Pendle Witch)
2. Nocturnal Supremacy
3. Heaven Torn Asunder
4. Dusk And Her Embrace
5. A Gothic Romance
6. The Graveyard By Moonlight
7. Funeral In Carpathia
8. Beauty Slept In Sodom
9. The Haunted Shores Of Avalon
10. Carmilla’s Masque
11. A Gothic Romance (Bonus-Demotrack)
12. Nocturnal Supremacy (Bonus-Demotrack)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2016 23:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hier heb je alvast een ietwat alternatieve versie:



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-05-2016 14:32 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Goeie timing, net na Hammer Of the wishes


En nu gaan we vegen


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-07-2016 16:40 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Hij is nu hier te streamen. Tot nu toe wel tof. Effe wennen, vrij andere vocals dan ik van die tijd gewent ben van Dani. En een bak symfonischer dan het orgineel. Heeft wel iets van In the Nightside Eclipse weg.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-07-2016 19:54 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nu nog een andere versie van Cruelty and the Beast, met een goede drumsound...

Net ook de oorspronkelijke versie van Dusk... and her Embrace beluisterd en dat viel wel in de smaak. Vooral Funeral in Carpathia vind ik veel beter en sfeervoller, ook gaaf dat Nocturnal Supremacy er opstaat.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-07-2016 20:01]



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-07-2016 20:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ik ga nog even wachten met een definitief oordeel over de release nadat ik de CD versie binnen heb. Maar het klinkt in ieder geval heel erg gaaf. Het is wel echt een hebbedingetje bedoelt voor fans van de band of het album. Maar voor die lui is het wel echt duidelijk de moeite waard.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen