IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:06 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:57 schreef Nyghtslave het volgende:
Ah, maar daar haal je een heel interessant punt aan!
Hoewel het klopt dat vanaf Midian (de laatste echt goede plaat die ze hebben gemaakt m.i.) het tempo flink omhoog gaat, is daarmee niet de kwaliteit omhoog gegaan. Ergo, de charme en sterkte van voorgaande albums lag juist in het spel tussen hard en zacht. Openlijk gewelddadig met een honingzoet randje, het spel van op poetische wijze hard kunnen zijn, moord doen klinken als liefde. De subtiliteit en het samenspel dat de oude albums zo ontzettend sterk maakte, is door het weglaten daarvan juist zo weggevallen.
Het maakte de oude albums een genot om naar te luisteren, want het verveelde niet, de nummers werden niet een. Het bleef altijd spannend, je bleef op je qui vive, en dat is het grootste gemis in de nieuwe albums [/mening]


Beter zo?

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 29-10-2010 23:07]


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 23:07 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Gericht op?


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:08 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Herr Rudi


Black seeds of bunny!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-10-2010 23:08 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Stoppen ze nog steeds veels te veel tekst in een nummer?


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 23:09 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Ok

Haha, ja nog steeds lange teksten


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-10-2010 23:09 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Verandert weinig aan mijn punt hoor.

Dat van mij is toch ook maar een mening.

[Dit bericht is gewijzigd door RudiEngel op 29-10-2010 23:10]


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-10-2010 23:11 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 oktober 2010 23:05 schreef RudiEngel het volgende:
Vergeet hierbij niet dat het domweg ook een kwestie van smaak blijft.


Juist. Wat een rukband. Maar ze doen overduidelijk wel iets goed. Ze zijn niet voor niets zo groot.

Is dit nou nog steeds blackmetal?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-10-2010 23:12 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 23:11 schreef De Tegenpartij het volgende:
Is dit nou nog steeds blackmetal?



AAAARRRGGHHHH!!!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:12 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Van mij mag je het best goed vinden hoor, heb ik geen last van. Maar mij niet laten luisteren want dan donder ik in slaap. Geef mij maar de nieuwe Dimmu. Net zo veel gekissebis over of het nou briljant of ruk is, maar die plaat staat wat mij betreft als een huis


Oh, en geen glitter, das een +1 voor Noorwegen


Black seeds of bunny!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-10-2010 23:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 oktober 2010 23:12 schreef RudiEngel het volgende:
AAAARRRGGHHHH!!!


Hehehe, sorry. Ik vraag het maar even aan de kenners, ik heb er natuurlijk geen verstand van, dat is blijven hangen in de jaren 80 toen alles nog duidelijk was.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 23:15 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

quote:
Op 29 oktober 2010 23:12 schreef Nyghtslave het volgende:
Oh, en geen glitter, das een +1 voor Noorwegen


En een +1 voor jou.



Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:16 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht



Black seeds of bunny!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-10-2010 23:19 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Dimmu begon met de glitters.

quote:
A glittering digipack limited edition version was also released in 1999, but the
track list is the same one as the standard jewel case edition.



quote:
Op 29 oktober 2010 23:09 schreef Impaler Lord het volgende:
Haha, ja nog steeds lange teksten
Jammer is dat want dan moet de zanger ook zoveel zingen. Mag wel wat minder van mij, al is dat ook wel onderdeel van hun stijl.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 29-10-2010 23:23]


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:22 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 23:19 schreef bokaj het volgende:
Dimmu begon met de glitters.




Wacht, wat dat niet SBD? Die hebben we hier liggen als ik me niet vergis :')

Maar Dimmu zag er wel LANG niet zo gay bij uit... Plus het zat natuurlijk ook niet OP HUN GEZICHT!

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 29-10-2010 23:23]


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 23:23 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Die make-up kon dan ook echt niet...moest wel gniffelen toen Dani er later tongue-in-cheek op terugkwam met "Which reminds me, for all those who thought I had glitter on my face during the recording of our last video, think again, it was actually road gravel! Slightly more macho I think, a face full of grit and dirt!" Met iedereen die nog altijd van deze band denkt dat ze zichzelf als serieuze duistere/black metal figuren zien, is dan ook echt iets goed mis...
Toch vind ik dat ze hun image de laatste jaren wel te grabbel hebben gegooid. Vroeger paste altijd alles samen..muziek, thematiek, image enz. Tegenwoordig hebben ze continue dezelfde soort shoots in vrijwel dezelfde kleding. Alleen de Godspeed photoshoot vond ik dan wederom weer verfrissend met wat middeleeuwse decors en kledingstukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 29-10-2010 23:24]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-10-2010 23:28 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 23:22 schreef Nyghtslave het volgende:
Wacht, wat dat niet SBD? Die hebben we hier liggen als ik me niet vergis :')

Maar Dimmu zag er wel LANG niet zo gay bij uit... Plus het zat natuurlijk ook niet OP HUN GEZICHT!
Blijft gay natuurlijk. Een dieptepunt in bm hoesontwerp. Ik vraag mij echt af wat ze dachten toen ze dat verzonnen.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 23:30 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 23:28 schreef bokaj het volgende:
Blijft gay natuurlijk. Een dieptepunt in bm hoesontwerp. Ik vraag mij echt af wat ze dachten toen ze dat verzonnen.


Well that one's pretty obvious; they weren't!


Black seeds of bunny!


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 30-10-2010 0:49 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

quote:
Blijft gay natuurlijk. Een dieptepunt in bm hoesontwerp. Ik vraag mij echt af wat ze dachten toen ze dat verzonnen.


De laatste Dimmu fotoshoot is toch wel het dieptepunt. Shagrath heeft daar een inktvis op zijn hoofd en Silenosz lijkt op Jack Sparrow.

Over CoF, kan de nieuwe nog niet vinden, maar deel de mening dat na Cruelty "de spanning" eraf was. Ik blijf erbij dat dit valt en staat met de drummer. Barker joeg de rest van de band voor zich uit als een roedel wolven. De man had een geheel eigen stijl. Zijn blastbeats zijn dodelijk en zijn punkbeats droegen de riffs.

Je schrijft extreme muziek met in het achterhoofd wat je drummer kan. Midian was heel sterk, maar de drums waren zwak. Vergeet ook niet dat Gian Pyres en Stuart Antis belangrijke gitaristen waren voor het geluid. Antis speelt in zijn eentje gitaar op V Empire.

Op de Cradle to Enslave video/dvd staan 4 live nummers opgenomen in Astoria Londen. Weet iemand of die hele show is opgenomen?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-10-2010 1:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Klopt.
Met het verlies van Barker verloor de band aan agressie, rauwheid en intensiteit.
Als 15-jarig mannetje vond ik er toen opeens heel snel geen fuck meer aan en vond ik mijn weg richting meer underground werk. "Cruelty.." en ouder draai ik zo een keer per jaar, met luistergenot. Daarna is het zoetsappige rotzooi geworden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-10-2010 1:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2010 11:41 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Dat rip off bandje nog eens gezien in fucking de Barak op Metal Front Zutphen fest. Over cult festivals gesproken. Memorabele line ups met Centurian, Asphyx en een of ander verkeerd black metal bandje Warlust...
Warlust was gaaf, nicht.


En dat rip-off bandje, was dat niet Eternal Conspiracy?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-10-2010 1:37 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Warlust is best aardig ja. STERF CHRISTENHOND!

Wat Cradle of Filth Betreft: Dusk en Vempire best aardige platen, de rest: matig tot zeer kut.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-10-2010 1:53 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Nee hoor, Damnation and a Day is, ondanks dat het niet te vergelijken valt met hun andere platen, ronduit geniaal (imo) . Wat mij betreft zelfs veruit hun meest gevarieerde, complete en muzikaaltechnisch sterkste plaat. Hoezeer ik de oude platen ook kan appreciëren, dit blijft voor mij dé topper.

Nadien werd het met Nymphetamine toch wat minder en Thornography was een echt dieptepunt. Godspeed was dan weer een leuke verrassing. Ben dan ook erg benieuwd wat die nieuwe plaat te bieden zal hebben.



Faustian Spirit of the Earth


Glacer
Usericon van Glacer
Posted 30-10-2010 3:42 by Glacer Wijzig reactieProfiel van GlacerQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:15 schreef Impaler Lord het volgende:
Met de fan edition bedoel ik wel het speciale pakket he, niet gewoon de 2cd versie. Daarvan is gister in de namiddag een mailing rondgegaan met speciale codes, die je normaal bij het pakket zelf zou ontvangen (ik heb die code/mail ontvangen). Kort daarna is hij uitgelekt.
Overigens is vanavond is de eerste promo-avond in Duitsland (die is nu bezig).


Ja die bedoel ik ook, die heb ik 5 min nadat ik hun mail kreeg bestelt, maar ik heb verder nooit iets ontvangen behalve een order bevestiging.
En de eerste promo avond was de 28e al( volgens de officiële cradle site).


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-10-2010 3:47 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2010 3:42 schreef Glacer het volgende:
Ja die bedoel ik ook, die heb ik 5 min nadat ik hun mail kreeg bestelt, maar ik heb verder nooit iets ontvangen behalve een order bevestiging.
En de eerste promo avond was de 28e al( volgens de officiële cradle site).
Stel jezelf eens voor: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3543944/


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 30-10-2010 12:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Wat ik tot nu toe van de nieuwe vind; matigheid alom. Ik heb hem ook maar een keer door geluisterd, terwijl ik ook nog eens andere dingen aan het doen was, dus echt heel scherp is die mening nu ook weer niet, maar wat mij vooral opviel was dat het veel herhaling is, de drums die wat voorspelbaarder waren... Lag mij iets te veel in de lijn van Godspeed. Dat kan ook iets goeds zijn natuurlijk, iets in een lijn liggen van iets anders, maar "te" is nooit goed zegt mama altijd.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen