IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
niles
De derde hond in het kegelspel
Usericon van niles
Posted 25-10-2010 10:14 by niles Wijzig reactieProfiel van nilesQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thegreatboo

quote:
Op 22 oktober 2010 11:41 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
... een of ander verkeerd black metal bandje Warlust...


Of de voorloper ervan, Denethor, inclusief varkenskop en bloed drinken. Zeer evil. In een jeugdsoos in Apeldoorn



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 29-10-2010 10:43 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Uitgelekt. Hebben ze nog verdomde lang volgehouden, zo tot 3 dagen voor de release. Weet nog dat Godspeed echt anderhalve maand van te voren al op het internet te downen was.

Ik was in ieder geval braaf op mijn bestelde fan edition.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 29-10-2010 10:43]


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 11:20 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Hij is uitgelekt omdat CoF het zelf heeft uit laten lekken. Gister maakten ze bekend dat de Fan Edition (het pakket met tshirt enz wat alleen via peaceville te bestellen is), wat later wordt opgestuurd. Alle bestellers hebben een code gekregen om hem digitaal te downloaden en voila...
Overigens denk ik dat de cd vandaag al in de schappen ligt (is meestal met cds die officieel pas op de maandag uitkomen).
Hoewel ik ook een digitale code heb gekregen, wacht ik tot ik 'the real thing' heb, vind ik toch leuker.


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-10-2010 12:22 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Na één luisterbeurt. Geen diepgang te bespeuren en alles lijkt op elkaar. Best nog wat luisteren alvorens in de pen te kruipen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 12:38 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Niet zo een positieve verrassing als Godspeed?


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Glacer
Usericon van Glacer
Posted 29-10-2010 20:25 by Glacer Wijzig reactieProfiel van GlacerQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 11:20 schreef Impaler Lord het volgende:
Hij is uitgelekt omdat CoF het zelf heeft uit laten lekken. Gister maakten ze bekend dat de Fan Edition (het pakket met tshirt enz wat alleen via peaceville te bestellen is), wat later wordt opgestuurd. Alle bestellers hebben een code gekregen om hem digitaal te downloaden en voila...
Overigens denk ik dat de cd vandaag al in de schappen ligt (is meestal met cds die officieel pas op de maandag uitkomen).
Hoewel ik ook een digitale code heb gekregen, wacht ik tot ik 'the real thing' heb, vind ik toch leuker.


Waar heb jij gezien/gehoord/gelezen dat je een digi code krijgt om het album te downloaden???
Ik heb nl ook de fan ed. bestelt, maar ik heb deze code toch echt niet gekregen, of hier ook maar iets over gelezen.
Ook heb ik de ltd ed. bestelt bij dis-order en die is vandaag opgestuurd, dus die zou ik morgen moeten hebben. ook al 2 dagen voor de release dus.
Daarnaast waren en zijn er deze dagen release party's in Duitsland waar Dani aanwezig is en je de cd ook gewoon kan kopen, vandaar dat hij ge-leaked is.


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:15 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Met de fan edition bedoel ik wel het speciale pakket he, niet gewoon de 2cd versie. Daarvan is gister in de namiddag een mailing rondgegaan met speciale codes, die je normaal bij het pakket zelf zou ontvangen (ik heb die code/mail ontvangen). Kort daarna is hij uitgelekt.
Overigens is vanavond is de eerste promo-avond in Duitsland (die is nu bezig).

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 29-10-2010 22:16]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:19 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik vind er zover geen ruk aan, het zal ook de eerste Cradle CD zijn die wij niet kopen... Jammer


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:24 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Wat vond(en) je/jullie dan van Nymph/Thorn/Godspeed? Toch wel de meest besproken platen als het aankomt op 'geen ruk aan'?


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:28 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Wel gekocht, in de eerste instantie ook wel redelijk geluisterd, maar verstoften al snel. En dan vond ik Godspeed persoonlijk nog een relatief goede CD in vergelijking met voorgaande albums, en ik hoopte dat het oude Cradle zich weer wat herpakt had en de duisternis terug had gevonden. Helaas miste hij toch de diepgang van, zeg, Dusk... en Cruelty.
De diepgang is weg, het duistere gevoel dat je bekroop verdwenen, en de teksten zijn plat.

Nee bedankt


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:31 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Ok, zelf reken ik Godspeed wel tussen hun topplaten (na Dusk en Cruelty). Geweldig plaat met een sterke sfeer en mooie teksten. Compleet anders dan Nymph en Thorn, die ik toch het minste vind. Godspeed bevindt dan ook nog vaak in mijn cd speler. Ben benieuwd hoe de nieuwe zich verhoudt tot de opleving Godspeed.


[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 29-10-2010 22:32]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:35 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Oh Godspeed was zeker een opleving, maar in vergelijking tot nog steeds niet wat het ooit was, en ik heb ook altijd het gevoel gehad dat die CD potentie had voor veel meer maar dat dat gewoon niet is benut


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:41 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Dat hoor je inderdaad veel. Zelf was ik echt overrompeld van de cd, en ben dat eigenlijk nog steeds. Vooral omdat het concept geweldig mooi samenvalt met de geboden muziek. Van de hoogtij dagen van Gilles, zijn death of love, via het verval in Tragic Kingdom (met een magistraal macaber einde waarin Gilles zelf mee lijkt te neurien - sterk idee om die bariton te gebruiken) naar de bulk slijk in Midnight Shadows. En van daar via zijn redemption in Ten Leagues, begeleid met schitterende gitaarpartijen naar zijn botte einde in het titelnummer. De hele tijd waan je je in de kastelen van het Frankrijk van de 15e eeuw. Ik zou zelfs durven te stellen dat concept/muziek/sfeer hier beter en volwassener samenhangen dan op Cruelty - al vind ik Cruelty qua muziek, sfeer en teksten opzich wel beter.


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 29-10-2010 22:42 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

Toch eens downloaden dan...de laatste Cradle die ik geluisterd heb, is Dusk.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-10-2010 22:42 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wat het ooit was? Met een drummer die de double bass drums niet beheerst? Zo zag ik hem tenminste aan het werk tijdens the principle evil made flesh tijd live. Was ook de laatste keer dat ik ze live zag. Meteen klaar ermee.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:44 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:41 schreef Impaler Lord het volgende:
Dat hoor je inderdaad veel. Zelf was ik echt overrompeld van de cd, en ben dat eigenlijk nog steeds. Vooral omdat het concept geweldig mooi samenvalt met de geboden muziek. Van de hoogtij dagen van Gilles, zijn death of love, via het verval in Tragic Kingdom (met een magistraal macaber einde waarin Gilles zelf mee lijkt te neurien - sterk idee om die bariton te gebruiken) naar de bulk slijk in Midnight Shadows. En van daar via zijn redemption in Ten Leagues, begeleid met schitterende gitaarpartijen naar zijn botte einde in het titelnummer. De hele tijd waan je je in de kastelen van het Frankrijk van de 15e eeuw. Ik zou zelfs durven te stellen dat concept/muziek/sfeer hier beter en volwassener samenhangen dan op Cruelty - al vind ik Cruelty qua muziek, sfeer en teksten opzich wel beter.


xDan mag je je gelukkig rekenen; mij grijpt het op geen enkel moment écht aan, zoals ik dat dan bijvoorbeeld wel weer heb bij Funeral in Carpathia, Malice through the Looking Glass of Carmilla's Masque om maar een paar te noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 29-10-2010 22:45]


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:44 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Zelfs Nick Barker heeft wel eens een offday he..

Ja, Malice is een geweldig nummer. Een van hun sterkste.

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 29-10-2010 22:45]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 29-10-2010 22:46 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:44 schreef Nyghtslave het volgende:
xDan mag je je gelukkig rekenen; mij grijpt het op geen enkel moment écht aan, zoals ik dat dan bijvoorbeeld wel weer heb bij Funeral in Carpathia, Malice through the Looking Glass of Carmilla's Masque om maar een paar te noemen.
Dat zijn dan ook wel echt heel sterke nummers die je daar noemt.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-10-2010 22:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 oktober 2010 22:44 schreef Impaler Lord het volgende:
Zelfs Nick Barker heeft wel eens een offday he..

Ja, Malice is een geweldig nummer. Een van hun sterkste.


Mja, ik heb die cd alleen op tape, ergens op zolder. Geen idee meer of op die cd ook alleen maar een bass drum te horen is op halve snelheid tov de snare.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:47 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Over Mr. Barker gesproken:














...




Black seeds of bunny!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:48 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:46 schreef FolkWang het volgende:
Dat zijn dan ook wel echt heel sterke nummers die je daar noemt.


Anders had ik ze niet genoemd natuurlijk


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 22:51 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl



Trouwens, ik hoor vaak de opmerking dat Cradle 'veel softer' is geworden door de jaren heen. Toch ben ik het niet helemaal eens met deze stelling. Op de laatste platen (eigenlijk sinds Midian) wordt het gaspedaal toch regelmatig flink open gezet, terwijl er op de oudere albums erg veel ruimte is voor rustige tussenstukken, bijvoorbeeld in nummers als The Black Goddess Rises, Heaven Torn Asunder, Malice Through the Looking Glass, Beauty Slept in Sodom, Beneath the Howling Stars en natuurlijk het fenomenale Bathory Aria. Het nieuwere werk blijft veel meer uptempo (niet pure topsnelheid) heb ik het gevoel. Volgens mij heeft het meer te maken met een cleanere productie van de latere albums en de minder extreme stem van Dani. Wat jullie?


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 29-10-2010 22:57 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:51 schreef Impaler Lord het volgende:


Trouwens, ik hoor vaak de opmerking dat Cradle 'veel softer' is geworden door de jaren heen. Toch ben ik het niet helemaal eens met deze stelling. Op de laatste platen (eigenlijk sinds Midian) wordt het gaspedaal toch regelmatig flink open gezet, terwijl er op de oudere albums erg veel ruimte is voor rustige tussenstukken, bijvoorbeeld in nummers als The Black Goddess Rises, Heaven Torn Asunder, Malice Through the Looking Glass, Beauty Slept in Sodom, Beneath the Howling Stars en natuurlijk het fenomenale Bathory Aria. Het nieuwere werk blijft veel meer uptempo (niet pure topsnelheid) heb ik het gevoel. Volgens mij heeft het meer te maken met een cleanere productie van de latere albums en de minder extreme stem van Dani. Wat jullie?


Ah, maar daar haal je een heel interessant punt aan!
Hoewel het klopt dat vanaf Midian (de laatste echt goede plaat die ze hebben gemaakt m.i.) het tempo flink omhoog gaat, is daarmee niet de kwaliteit omhoog gegaan. Ergo, de charme en sterkte van voorgaande albums lag juist in het spel tussen hard en zacht. Openlijk gewelddadig met een honingzoet randje, het spel van op poetische wijze hard kunnen zijn, moord doen klinken als liefde. De subtiliteit en het samenspel dat de oude albums zo ontzettend sterk maakte, is door het weglaten daarvan juist zo weggevallen.
Het maakte de oude albums een genot om naar te luisteren, want het verveelde niet, de nummers werden niet een. Het bleef altijd spannend, je bleef op je qui vive, en dat is het grootste gemis in de nieuwe albums


Black seeds of bunny!


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 29-10-2010 23:02 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Juist, helemaal mee eens. En juist dat gevoel kreeg ik persoonlijk bij Godspeed wel weer terug, met name bij de nummers Tragic Kingdom, Midnight Shadows..., Ten Leagues... en het titelnummer. Nymphetamine had het ook, maar daar voelde het compleet anders. Te...melig? Geforceerd? Net als Thorn.
Damnation is echt een buitenbeentje, maar dat album vind ik toch wel iets hebben. Echt een ode aan Paradise Lost en het Lucifer verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 29-10-2010 23:03]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-10-2010 23:05 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2010 22:57 schreef Nyghtslave het volgende:
Het maakte de oude albums een genot om naar te luisteren, want het verveelde niet, de nummers werden niet een. Het bleef altijd spannend, je bleef op je qui vive, en dat is het grootste gemis in de nieuwe albums


Vergeet hierbij niet dat het domweg ook een kwestie van smaak blijft. Ik vind Godspeed juist een wereldalbum met stuk voor stuk erg sterke, gevarieerde nummers. Nummers met een gezicht, maar toch ook prachtig verbonden met elkaar. Voor mij is dat album van de eerste tot de laatste seconde spannend.

Wat betreft het oude materiaal: daar hoor ik het ook absoluut in terug hoor. Ik vind het sowieso een geweldige en unieke band. Altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.

Nieuwe album is niet zo'n grote verrassing als de vorige, maar komt ook omdat hij er rechtstreeks op voortborduurt. Bovendien moet hij wat langer rijpen dan bij Godspeed het geval was.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen