IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cradle of Filth III Vorige pagina | Volgende pagina
Glacer
Usericon van Glacer
Posted 30-10-2010 12:04 by Glacer Wijzig reactieProfiel van GlacerQuote dit bericht

ah , ik kom er net achter dat de mail in mijn spam is beland, precies die, en aangezien ik een gmail heb zit de spam sectie tuurlijk weer ergens verstopt, zucht...

Na een aantal luister beurten valt het tot nu toe niet tegen, zitten wel wat catchy riedeltjes bij, maar echt een toppertje zal het niet worden.
Ben ook wel erg beniewd naar hun orchestrale cd met alleen songs van de eerst paar cd's.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-10-2010 14:10 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 oktober 2010 22:28 schreef Nyghtslave het volgende:
Helaas miste hij toch de diepgang van, zeg, Dusk... en Cruelty.
De diepgang is weg, het duistere gevoel dat je bekroop verdwenen, en de teksten zijn plat.



De spijker op zijn kop!

Zal die nieuwe eerdaags eens een luisterbeurt geven, wie weet...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-10-2010 16:57 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Leuke plaat, maar geen topper. Ik vind het een logisch vervolg op Godspeed, maar die plaat leek me toch net wat gevarieerder. Het mag dus in de toekomst wel weer wat spannender worden. Op Forgive Me Father na staat er imo geen enkel slecht nummer op het album, maar de enige échte uitschieter wat mij betreft is The Cult of Venus Aversa.


Faustian Spirit of the Earth


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 30-10-2010 17:34 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Ik had eerst hetzelfde gevoel bij dit album, tot de nummers na een paar luisterbeurten een gezicht begonnen te krijgen. Vooral in de auto maakt hij momenteel overuren: blaast heerlijk door.

[Dit bericht is gewijzigd door RudiEngel op 30-10-2010 17:34]


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 30-10-2010 17:38 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

quote:
Vergeet ook niet dat Gian Pyres en Stuart Antis belangrijke gitaristen waren voor het geluid. Antis speelt in zijn eentje gitaar op V Empire.

V Empire is geniaal ingespeeld, maar we moeten ook niet vergeten dat alles t/m Dusk (op het nummer Malice...na) door Paul A en Paul R geschreven is.

Ik heb de nieuwe plaat vandaag ontvangen en zojuist voor de eerste keer geluisterd.
Mijn oordeel: kritisch positief, 7.5/10.
Er staan wat mij betreft weinig hoogtepunten op de cd, maar daarin tegen ook geen echte dieptepunten. Het geheel voelt een beetje 'bleak'/kaal aan en is redelijk voorspelbaar. Het verhaal weet zich geen enkele keer meester van me te maken, ook niet qua sfeer van de muziek. Godspeed en Gilles de Rais konden dit wel. Muzikaal is het allemaal goed genoeg met wat schitterende gitaarpartijen en heerlijke beukstukken. De orkestratie weet me overigens niet te overtuigen en ik mis dan ook de rustige stukken waarin keyboard en drums de sfeer geheel op zich nemen, aangevuld met een mooie gitaarharmonie (denk aan Beneath the Howling Stars, maar ook Midnight Shadows Crawl to Darken Counsel with Live). Het is in het kort een wat minder spannende versie van Godspeed on the Devil's Thunder.
Wat het boekje betreft, de front en backcover zijn tof. In het boekje vind ik de plaatjes gaaf, zeker in het tweede deel van het boekje. Echter, de gephotoshopte stijl ligt me niet zo.

Het openingsnummer is meteen een van de hoogtepunten, gevolgd door het sterke One Foul Step from the Abyss. The Nun with the Astral Habbit en Retreat of the Sacred Heart halen leuk door, waarna The Persecution Song voor rust zorgt (met wat mooie gitaarlijnen). Deceiving Eyes springt er zeker niet uit, maar het daarop volgende Lillith Immaculate heeft een interessante insteek. The Spawn of Love and War en Harlot on a Pedestal vormen een sterk duo waarin het gaspedaal op sommige momenten lekker wordt ingedrukt. Een gemixt gevoel heb ik over Forgive Me Father, terwijl het eindnummer een waardige afsluiting vormt.

Hij staat nu overigens op de achtergrond op, en dan vind ik hem heel goed te behappen! Het lijkt er dus op dat dit geen plaat is om voor te gaan zitten en meegesleept te worden, zoals Cruelty, Dusk en Godspeed, maar gewoon een lekkere plaat voor op de achtergrond.

Edit: Jup, 'second listening' is gaaf. Lekker album voor zo op de achtergrond, niks te klagen,

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 30-10-2010 18:09]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


MetalMitch1992
Nacho Libre
Usericon van MetalMitch1992
Posted 30-10-2010 23:18 by MetalMitch1992 Wijzig reactieProfiel van MetalMitch1992Quote dit berichthttp://www.metalmitch.web-log.nl

Heb hem inmiddels ook een paar keer beluisterd en ik vind het toch echt een uitstekende plaat. Hij haalt het niveau van Cruelty en Midian weliswaar bij lange na niet, maar met in het verleden blijven hangen schiet je niks op. Ik vond Godspeed ietsjes tegenvallen. Het was een veel betere plaat dan Nymphetamine en Thornography (wat een prul was dat, twee goede nummers en 1 was een cover) maar toch miste het iets. Neemt niet weg dat er heerlijke songs op staan (The Death Of Love )
Venus Aversa is een echt goede plaat geworden vind ik. Zeker de beste van de "moderne" CoF. Bloedsnel, lekker symfonisch, gewoon een heerlijke plaat!
De twee openingsnummers en Lilith Immaculate zijn mijn favorieten. Alleen jammer van Forgive Me Father, die haalt het niveau van de andere nummers gewoon niet.


I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!!


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 31-10-2010 14:16 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Net Dusk..weer eens even beluisterd en ik denk dat Barker toch wel een punt had dat hij op Cruelty een duidelijker drumsound wilde. Op Dusk is soms niet goed te horen wat hij doet alleen is het op Cruelty... te ver doorschoten.


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 02-11-2010 16:07 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

Na een 10 luisterbeurten of iets dergelijks moet ik concluderen dat ik het een vette plaat vind. Een groeiplaat, weliswaar. De muziek is erg bruut en snel, ik mis alleen dat kleine beetje atmosfeer en onvoorspelbaarheid wat een aantal andere albums toch beter maakt.


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 02-11-2010 16:26 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

tot nu toe gewoon ouderwetse kutplaat..


Vind ik ook niet


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-11-2010 17:44 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik vraag me bij dat soort statements af of iemand het een kutplaat vindt omdat het Cradle of Filth is en het nu eenmaal hip is om het een kutplaat te vinden, of dat zo'n uitspraak ook nog onderbouwd kan worden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-11-2010 18:17 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Waarschijnlijk dat eerste, want anders is het toch totaal niet interessant om überhaupt op een topic te reageren van een band die je kut vindt.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 02-11-2010 23:49 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Voor iedereen die interesse heeft in de achtergrond van Cradle of Filth en duistere muziek in het algemeen is de Gospel of Filth aan absolute aanrader


Gooretti
Usericon van Gooretti
Posted 03-11-2010 0:01 by Gooretti Wijzig reactieProfiel van GoorettiQuote dit bericht

Het hangt er van af of je het werk van nu vergelijkt met dat van vroeger,
of je het beoordeelt op sfeer, muzikaliteit, beleving of ten opzichte van andere bands.
Als je het kutmuziek vindt, wat zijn je referentiepunten dan?


in the name of the Rose


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-11-2010 8:26 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Vooral die foto zeg.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-11-2010 9:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 18:17 schreef RudiEngel het volgende:
Waarschijnlijk dat eerste, want anders is het toch totaal niet interessant om überhaupt op een topic te reageren van een band die je kut vindt.

Wat een onzin Net of een negatieve mening niet onderbouw kán worden, of dat je die voor je moet houden als je de band überhaupt kut vindt.

Toegegeven, zonder onderbouwing heb je er weinig aan, maar dat heb je ook als iemand "wat een vette plaat!!@1!" zegt en dan had je je er ook niet over geklaagd

Dus. Ik vind die nieuwe niet wat. Vlak.



I wish I was a butterfly


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-11-2010 9:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

"Vlak" is echter wel degelijk een onderbouwing.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-11-2010 9:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Klopt, ik vond het te flauw om dan alleen KUTPLAAT te zeggen


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2010 9:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Kutplaat, en dat zeg ik alleen maar om trendy, true en grimmig te zijn, zo ben ik immers.

Ik verwacht overigens niet ooit maar 1 nummer van deze plaat te horen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-11-2010 9:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zelf heb ik tot nu toe maar een paar nummers gehoord terwijl ik bezig was met andere dingen, maar wat ik gehoord heb vond ik op zich niet slecht. Echter nog te vroeg om er wat zinnigs over te kunnen zeggen, maar ik zeg toch maar iets.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Glacer
Usericon van Glacer
Posted 03-11-2010 12:38 by Glacer Wijzig reactieProfiel van GlacerQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 23:49 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Voor iedereen die interesse heeft in de achtergrond van Cradle of Filth en duistere muziek in het algemeen is de Gospel of Filth aan absolute aanrader


Tja, das wel fijn allemaal, maar dat ding is niet meer (voor een normale prijs) te krijgen. Heel misschien de paperback ergens, maar iig niet de hardcover.


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 03-11-2010 13:09 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 8:26 schreef ColdheartMinor het volgende:


Vooral die foto zeg.



Vet nummer. imago van een band kan mij eigenlijk weinig boeien, zeker niet als de muziek zo gaaf is.


Gooretti
Usericon van Gooretti
Posted 03-11-2010 13:16 by Gooretti Wijzig reactieProfiel van GoorettiQuote dit bericht

zo is het


Niet omdat sommigen hier problemen hebben met hun seksualiteit of hun eigen imago dat de band daarom moet afgemaakt worden. Ze hebben een hoop mindere nummers maar echt kut is het nergens.


in the name of the Rose


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-11-2010 13:16 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 november 2010 13:09 schreef FolkWang het volgende:
Vet nummer. imago van een band kan mij eigenlijk weinig boeien, zeker niet als de muziek zo gaaf is.


+1, behalve als het Mystic Circle is. Daar heb ik destijds in de Baroeg in '97 toch wel zo smakelijk om gelachen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 03-11-2010 13:18 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 13:16 schreef Ralph het volgende:
+1, behalve als het Mystic Circle is. Daar heb ik destijds in de Baroeg in '97 toch wel zo smakelijk om gelachen.
Haha, zo erg ja?


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 03-11-2010 15:15 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 2 november 2010 17:44 schreef Ralph het volgende:
Ik vraag me bij dat soort statements af of iemand het een kutplaat vindt omdat het Cradle of Filth is en het nu eenmaal hip is om het een kutplaat te vinden, of dat zo'n uitspraak ook nog onderbouwd kan worden.


Ik weet dat ik tot nog toe weinig bijzonders heb toegevoegd aan dit forum, en een statement van mij dan ook niet echt als waarde oordeel gezien wordt. Mijn statement is gebaseerd op het feit dat ik persoonlijk de nieuwe cd niet boeiend vind. Ik luister muziek niet vanuit technisch oogpunt zoals velen hier, ik luister omdat iets me bevalt of ik vind het kut, net als ik the Rasmus afschuwelijk vind en Coldplay echt saaie ongeinspireerde zaadmuziek vind maken.

Ik volg Cradle sinds Dusk, had dus eerst nog wat inhaal werk, en vind lang niet alles wat zij uitbrengen goed. maar vind de band niet kut, zeker niet. De vorige schijf vond ik dan ook wel erg fijn, draait nog regelmatig in mijn cd-speler. Deze heeft net niet die klik, vind de lange nummers te lang duren, mis een beetje de opbouwen die er normaal inzitten. Vind het gewoon geen goeie cd. Misschien ook wel omdat ik er veel meer van had verwacht.
Dus nee, ik vind het geen kutcd omdat het hip is Cradle kut te vinden, ik vind het een kutcd omdat ie me totaal niet kan boeien. En onderbouwing, ik las net vlak, vind ik ook een prima onderbouwing, ben ik het ook zeker mee eens. Overigens, blijkbaar roept de benaming kutcd bij sommigen hier blijkbaar andere reacties op, dus zal het houden bij tegenvallende cd. Moet wel heel eerlijk zeggen, ik heb de cd nu tweemaal beluisterd, de vorige greep me al bij de eerste maal luisteren, misschien verandert mijn mening nog bij meerdere malen luisteren, maar voorlopig vind ik het niet veel..
Overigens, Gooretti, heb jij je al netjes voorgesteld ?

[Dit bericht is gewijzigd door underkoffer op 03-11-2010 15:16]


Vind ik ook niet


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen